مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه معرفت شناسی(اسلامی)
>
موانع معرفت
>
موانع معرفتی معرفت
>
حس گرایی (مانع معرفت)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 7
عنوان :
مراتب علم از دیدگاه ملاصدرا و اسپینوزا
نویسنده:
زهرا رسولی، محمدکاظم علمی سولا
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد, پاییز و زمستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا
,
اسپینوزا
,
اتصال به عقل فعال
,
حس
,
واقعگرایی = رئالیسم (مکتب فلسفی)
,
مراتب ادراک
,
حقیقت علم
,
کمال و سعادت انسان
,
حس گرایی
,
ادراک کلیات
,
مساله اعتبار شناخت
,
اشراق
,
امور عامه
,
مراتب علم
,
نظریه شناخت
,
شناخت شهودی
,
مفهوم کلی
,
انواع ادراک
,
حس واقعیت
,
قوه واهمه
,
ادراک تجربی
,
حقایق سرمدی
,
متعلقات شناخت
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
,
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
ادراک انسان
,
ادراک کلیات
,
رؤیت قلبی خدا
,
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
ابن سینا
,
حسن حسن زاده آملی
,
امور عامه
,
حکمت متعالیه
,
عقل فعال
,
عقل(منطق)
,
باروخ اسپینوزا
,
شهود(اسماء اول عرفان نظری)
,
حقیقت علم
,
مراتب معرفت(عرفان نظری)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
حس(قوه حاسه)
,
واهمه
,
خیال(معرفت شناسی)
,
محمدکاظم علمی سولا
,
ملاصدرا شیرازی
,
حسن حسن زاده آملی
شاپا (issn):
9112-2008
چکیده :
مراتب علم در اندیشه عمده متفکران شرقی و غربی از جایگاه مهمی برخوردار است و متفکران بزرگ به بحثهای دقیقی در این حوزه پرداختهاند. پژوهش حاضر این مسأله را از دیدگاه دو اندیشمند برجسته اسلامی و غربی، ملاصدرا و اسپینوزا مورد مداقه قرار داده است. و مدعی است که گرچه این دو اندیشمند به جریانهای فکری متفاوتی تعلق دارند از جمله اینکه اساساً ملا صدرا بر خلاف اسپینوزا علم را از سنخ وجود بر میشمارد و نیز در بحث کلیات، ملاصدرا قائل به اصالت واقع (رئالیزم) و اسپینوزا از اصحاب تسمیه است، اما به رغم این اختلافات، در زمینههای خاصی نظریاتی اظهار داشتهاند که میتوان آنها را مورد مقایسه قرار داد. از جمله در تقسیم مراتب علم که هر دو فیلسوف بر سه قسم دانستهاند، و نیز اینکه در هر یک از این سه مرتبه، مرتبه پیشین و فروتر، خود مقدمه و وسیله تحقق مرتبه پسین و فراتر میشود، و نهایتاً سعادت انسان از نظر هر دو متفکر با شهود عقلانی که بالاترین مرتبه علم است، محقق میشود. در این جستار، تفصیل این موارد و نیز موارد دیگر از مشابهتها و اختلاف نظرات این دو اندیشمند مورد کنکاش قرار گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 57 تا 81
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی مبانی تجربهگرایی در علوم انسانی
نویسنده:
علی مصباح
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء, بهار/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حواس ظاهری
,
انسان شناسی
,
نقد
,
روش شناسی
,
علوم انسانی
,
روش شناسی علوم انسانی
,
معقول ثانی
,
اعتباریات
,
تبیین (منطق)
,
حس گرایی
,
قوه عاقله (عقل)
,
نمادهای زبانی
,
تفهم
,
فیزیک
,
معقولات اولی
,
نمود عینی
,
روش شناسی علوم اجتماعی
,
طبیعت گرایی
,
شیمی
,
حکم کلی
,
معقول ثانیة فلسفی
,
زیستشناسی
,
موضوع علوم انسانی
,
تجربه گرایی علوم انسانی
,
منطق روش شناسی علوم
,
حالات و انفعالات
,
حالات انسان
,
فعل معنادار
,
رفتار معنادار
,
تاریخ علوم
,
نماد زبانی
,
تجربهگرایی = آمپریزم (فلسفه)
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
03. انسان شناسی Human nature
,
تجربه گرایی (مسائل جدید کلامی)
,
روش شناسی
,
طبیعت گرایی فلسفی
,
روش شناسی علوم انسانی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
امور اعتباریه صرف
,
تفهم
,
علوم انسانی (سایر)
,
معرفت شناسی علوم اجتماعی
,
معقولات اولی((مفاهیم ماهوی)، مقابل معقولات ثانیه)
,
معقولات ثانیه((ما لیس باول)، مقابل معقولات اولی)
,
معقولات ثانیه فلسفی(مقابل معقولات ثانیه منطقی)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
عقل(قوه عاقله)
,
حواس خمس(اصطلاح وابسته)
,
سید محمود نبویان
,
ویلیام جیمز (William James)
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
«تجربهگرایی» به عنوان اولین رویکرد در علوم انسانی، مورد توجه دانشمندان این عرصه قرار گرفت، و هنوز هم، باوجود نقدها و رقیبهای جدی، روش غالب در تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی است. موافقان و مخالفان تجربهگرایی در علوم انسانی از شیوهها و راهبردهای مختلفی برای اثبات نظر خویش و ابطال نظریات مخالف بهره بردهاند: از تغییر در موضوع علوم انسانی، تا تحول در هدف آنها، تا دگرگونی در مبانی هستیشناختی یا معرفتشناختی آنها. به نظر میرسد نکتهای کلیدی که منتقدان تجربهگرایی در علوم انسانی از آن غفلت ورزیدهاند، بررسی و تحلیل ماهیت موضوع علوم انسانی و لوازم روششناختی آن است. توجه به این نکته میتواند برخی کاستیهای تجربهگرایی را آشکار کند.<br /> نقطهٔ عزیمت این مقاله را این اصل روششناختی تشکیل میدهد که روش هر علم وابسته به موضوع آن است، و ماهیت موضوع است که نوع روش تحقیق مناسب را تعیین میکند. بر این اساس، سعی میشود تا ماهیت موضوع علوم انسانی، تحلیل، و عدم تناسب روش تجربی با آن نشان داده شود. راهبرد این نوشتار برای این کار، تحلیل منطقی مفاهیمی است که در موضوعات مسائل علوم انسانی بهکار میروند تا نشان دهد این موضوعات شامل مفاهیمی از سنخ معقولات اولیٰ، معقولات ثانیهٔ منطقی، و اعتباریات محضاند و مطالعهٔ هر دسته از آنها نیازمند روشی ویژه و منحصربهفرد میباشد. از اینرو، پیشنهاد نوشتار حاضر، آن است که روش تجربی هرچند در بررسی و مطالعهٔ برخی از موضوعات علوم انسانی، کارآیی محدود و مناسب خود را دارد، لکن نمیتواند به عنوان تنها روش مطلوب و مفید در این علوم مورد تأکید و توجه قرار گیرد؛ بلکه عمدهٔ مسائل علوم انسانی به روشهایی دیگر نیازمندند تا بتوانند همهٔ موضوعات خویش را بررسی کرده، به اهداف خود دست یابند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 142
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
وثاقت معرفت عقلانى در تفسير الميزان
نویسنده:
عباس قربانى
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره, فروردین/1395
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
حجیت عقل
,
سوفیست
,
نهایه الحکمه
,
تعقل
,
آیات تکوینی
,
وثاقت گروی
,
بدایة الحکمة
,
لزوم توجیه باورهای غیر پایه
,
تفسیر المیزان (کتاب)
,
اعتماد به عقل
,
بداهت مفهوم علم
,
وثاقت معرفت عقلی
,
مصداق علم
,
آیات تشریعی
,
امر بدیهی علم
,
اشکال عدم ثبات
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
شکاکیت(مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
معرفتشناسی دینی (مسایل جدید کلامی)
,
علامه طباطبایی
,
ماتریالیسم
,
حکمت متعالیه
,
تفسیر قرآن
,
سفسطه (منطق)
,
افلاطون
,
فلسفه دین
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
امکان معرفت(معرفت شناسی)
,
ادراکات حسی(مقابل ادراکات عقلی)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
بدیهیات اولیه
,
مبناگروی(مقابل انسجام گروی در توجیه)
,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی)
,
عقل(قوه عاقله)
,
عقل ابزاری
,
علم((تصور از طریق حد تام)، اصطلاح وابسته)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 52
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تقابل هستی شناسی عرفانی و سلفی مطالعه موردی ابن عربی و ابن تیمیه
نویسنده:
محمد نصیری، محمد محسن مروجی طبسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران, بهار و تابستان/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن تیمیه
,
ابن عربی
,
فیلسوفان اسلامی
,
هستی شناسی سلفی
,
درباره ابن تیمیه
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
رؤیت خدا
,
ادراک حسی
,
علم الهی
,
مسایل جدید هستی شناسی
,
هستی شناسی عرفانی (مسائل جدید کلامی)
,
ابن سینا
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه(حرانی)، احمدبن عبدالحلیم
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
ابن عربی
,
عرفان نظری
,
اعیان ثابته
,
حس گرایی (مانع معرفت)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 137 تا 158
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حس و توحید از منظر مفسران و فیلسوفان
نویسنده:
محمدتقی فعالی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, زمستان/1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شناخت عمودی
,
خطاپذیری
,
خطای ادراک حسی
,
معرفت در قرآن
,
داستان ابراهیم (ع)
,
حس باطنی انسان
,
معارف فطری
,
ارزش ادراک حسی
,
نظریه عینیت
,
محدودیت حس
,
شناخت افقی
,
تصرف پذیری
,
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
ناصر مکارم شیرازی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
فطرت(کلام)
,
آیات فطرت
,
امر الهی
,
علم حضوری
,
علم نفس
,
شناخت قلبی
,
معرفت حسی
,
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
معرفتشناسی دینی (مسایل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی اسلامی
,
محمدجواد مغنیه
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
شیخ طوسی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
محمد جواد مغنیه
,
ناصر مکارم شیرازی
,
فلسفه غربی
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
قرآن
,
تفسیر قرآن
,
خود سازی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
محمدتقی فعالی
,
جان لاک
,
حضرت ابراهیم(ع)
,
حضرت سلیمان(ع)
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
علم حصولی(مقابل علم حضوری)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
قول به شبح(اصطلاح وابسته)
,
قول به اضافه(اصطلاح وابسته)
,
حواس ظاهر(مقابل باطن)
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2228-7256
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 92
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیر تاریخی ظاهرنگری در آیات صفات
نویسنده:
محمد حسین موسوی مبلغ
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
خراسان رضوی: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه خراسان رضوی مرکز پژوهشهای علوم اسلامی و انسانی, تابستان/ 1386
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فخر رازی
,
امام محمد غزالی
,
اصحاب رأی
,
قاعده بلاکیف
,
امامالحرمین جوینی
,
ابوحنیفه نعمان بن ثابت
,
تدبر در قرآن
,
اشعری
,
بلکفه
,
آیه 24 محمد
,
تفسیر آیات صفات
,
صفات الهی از دیدگاه غزالی
,
صفات الهی از دیدگاه متکلمان اسلامی
,
صفات الهی از دیدگاه ابن تیمیه
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
اصحاب حدیث (فرق کلامی)
,
صفات الهی
,
صفات ظاهری
,
اشاعره (اهل سنت)
,
صفات خبریه
,
عقیده تجسیم
,
عقیده تشبیه
,
آیه 064 مائده
,
آیات صفات الهی
,
مجسمه (مشبهه صفاتیه)
,
آیات صفات خبریه
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
صفات ذاتیه ( الهی )
,
آیه 30 ق
,
آیه 5 طه
,
آیه 115 بقره
,
آیه 210 بقره
,
آیه 225 بقره
,
آیه 22 انبیاء
,
آیه 11 شوری
,
آیه 67 زمر
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه(حرانی)، احمدبن عبدالحلیم
,
فخر رازی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
امام الحرمین جوینی
,
محمد بن جریر بن یزید طبری
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
ابن جوزی بغدادی
,
محمود زمخشری
,
احمد بن حنبل
,
انس بن مالک
,
محمد ابوزهره
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
ابوحنیفه نعمان بن ثابت
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 176 تا 213
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تعریف اول افلاطون از معرفت : شماره 156 : مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی
نویسنده:
ملاعاشور قاضی
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, زمستان/ 1379
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سوفیست
,
ادراک حسی (معرفت شناسی)
,
حکمت یونان باستان
,
ادراک حسی
,
حس گرایی
,
یونان باستان
,
احساس
,
مصداق های ادراک
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه یونان
,
افلاطون
,
هراکلیتوس
,
احساس (معرفت شناسی)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
معرفت در رساله تئتتوس
,
آکادمی افلاطون
,
خطای حواس
,
نسبیت پروتاگوراس
,
سقراط
شاپا (issn):
0
چکیده :
افلاطون در رساله تئاتتوس به موضوع اصلی معرفت و شناخت آن می پردازد و سعی می کند تعریفی برای آن بیابد.<br /> سه تعریف افلاطون در پاسخ به سؤال ((معرفت چیست =ti ))((estin episteme )) سه قسمت اصلی رساله را تشکیل میدهند. هر سه تعریف افلاطون از شناخت که در واقع آرای مختلف موجود درباره معرفت ‘ از جمله سوفیست ها و حس گرایان می باشد‘ بی نتیجه می ماند.<br /> موضوع این مقاله ‘ تعریف اول افلاطون از معرفت می باشد.<br /> سؤال ((معرفت چیست ؟)) در مکالمه اصلی (9 س 143- 3د 151 ) طرح می گردد.<br /> نخستین پاسخ تئاتتوس به سؤال درباره ماهیت معرفت ((معرفت =aesthesis ))با استناد به جمله پروتاگوراس ونظریه هراکلیت نقد و بررسی می شود(4د151-8س183).
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 245 تا 257
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 7
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید