جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 51
خدا در اندیشه فیلسوفان غرب
نویسنده:
هانس کونگ ؛ مترجم حسن قنبری.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه ادیان و مذاهب‏‫,
Analyzing the Viewpoint of Compatibility and Alignment as one of the Main Approaches in the Relationship between Science and Religion (Case Study: Hans Kung)
نویسنده:
حمید رضانیا شیرازی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: موضوع و اهداف: این پرسش که آیا دین با علم سازگاری دارد یا خیر، جایگاه برجسته ای در بحث های قرن نوزدهم به خود اختصاص داده است و برخی از متفکران بر این عقیده اند که علم و دین با هم ناسازگار هستند. در مقابل اين ديدگاه، كساني كه معتقدند دين و علم قابل تقابل با يكديگر نيستند، معتقدند كه اين دو جنبه از حقايق زندگي هستند. یک جنبه روح را لمس می کند و دیگری نشان دهنده پیشرفت مادی است. روش و يافته ها: اين مقاله به طور توصيفي و تحليلي به رابطه علم و دين از ديدگاه هانس كنگ به عنوان يكي از متكلمان حاضر مي پردازد. با توجه به هدف اصلی ادیان، رابطه اخلاق و دین با علم مدرن سخت‌تر است. به عبارت دیگر، ادیان برای بهبود فعالیت های اخلاقی در زندگی انسان آمده اند و باید او را به سوی خیر و سعادت سوق دهند. زیرا علم نمی تواند برای انسان ارزش بیاورد اما دین می تواند. اخلاق دین می تواند بسیاری از مشکلات بشر را حل کند. مثلاً تطهیر برای کامل شدن خیر و افق های جدید کمال انسان. دین به جامعه پیشرفته و نگران علمی آرامش می بخشد. نتیجه گیری: از این رو در این مقاله سعی شده است تا نکات اصلی تطابق و همسویی دیدگاه هانس کونگ در رابطه علم و دین و سایر زمینه ها از جمله آغاز جهان هستی، آفرینش جهان مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. ، و غیره.
صفحات :
از صفحه 27 تا 50
 تمام کلیسای مقدس او مقایسه کلیساهای سنت آگوستین و هانس کونگ [پایان نامه لاتین]
نویسنده:
Edward J. Sullivan
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این مقاله سعی شده است تا فرهنگ های اسقف قرن چهارم کرگدن و الهیات بحث برانگیز قرن بیستم مقایسه شود. در انجام این کار، مطالعه ای مستقل از هر نویسنده انجام می شود تا مدل های مفهومی او از کلیسا استخراج شود. اهمیت ویژه ای به نام هایی داده می شود که هر کدام به کلیسا نسبت داده می شوند و پیامدهای این نام ها در حین عبور از حوزه ای مشابه به حوزه ecc1esio1ogica1 است. مطالعه ای نیز در مورد وظایف دفتر در کلیسا با توجه به انجام خدمات خاص انجام شده است. در اینجا این دو از هم جدا می‌شوند، آگوستین با محکوم کردن تفرقه با چالش دوناتیست روبرو می‌شود، در حالی که مسیحیان معاصر را به اصلاحات درونی واقعی ترغیب می‌کند، و ضرورت فیض را که فقط از طریق کلیسا برای شفای طبیعت آنها در دسترس است، یادآوری می‌کند. توجه ویژه ای به دو موضوع خاص از آگوستین داده شده است: استفاده از زور برای وادار کردن حداقل مطابقت ظاهری، و اعتقاد به ناتوانی انسان در انجام هر کار خیری خارج از بدن مسیح. کونگ در زمان های مختلف به گونه ای دیگر از هم جدا می شود. او بر ماهیت اشتراکی کلیسا به عنوان کسانی که خدا آنها را فراخوانده است و بر روی زمین توسط وزارت دفتر کلیسایی، از جمله شوراهای جهانی و پاپ، نمایندگی می شود، تأکید می کند. از نظر کونگ، کلیسا، پادشاهی خداست که به سمت تجلی حرکت می کند و باید ماهیت آخرالزمانی خود را با شهادت و اعلام کلام منعکس کند. او به دلیل پایبندی آن به گزاره های شفاهی از دفتر آموزشی کلیسا ایراد می گیرد و به این نتیجه می رسد که از پیوست غیر گزاره ای به کریگما حمایت می کند. تضاد بین نویسندگان با مقایسه مواضع آنها در مورد برخی از نکات، از جمله اقتدار، پاپی و در نهایت چهار علامت یا ویژگی های متمایز کلیسا، به شدت تأکید می شود. نگرش نسبت به دو مورد اول در برخی موارد به طور قابل توجهی متفاوت است، اما سازگاری رویکرد نسبت به چهار علامت کلیسا، به استثنای ویژگی رسولی، قابل مشاهده است. چندین نتیجه ارائه شده است، اما جوهر هر کدام در نگرش هر نویسنده نسبت به طبیعت انسانی نهفته است. آگوستین همان را کاملاً فاسد و بدون فیض می‌یابد که از طریق کلام و همکاری بشری داده می‌شود. کونگ پاسخ به دعوت الهی را کافی می‌بیند و کمتر به محدودیت آزادی به نام عشق به همسایه توجه می‌کند. تأثیر متقابل بین این دو مکتب فکری، تاریخ کلیسا را به همان شیوه ای که تاریخ بشریت را نشان می دهد، نقطه گذاری کرده است.
مدرنيته و رابطه آن با مسيحيت از نظر هانس کونگ (انقلاب فرانسه)
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دائرة المعارف اسلامي طهور,
مدرنيته و رابطه آن با مسيحيت از نظر هانس کونگ (سير تاريخي)
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دائرة المعارف اسلامي طهور,
مدرنيته و رابطه آن با مسيحيت از نظر هانس کونگ (بحران)
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دائرة المعارف اسلامي طهور,
گفت و گو: فروتنی شرط گفت و گوی موثر
نویسنده:
مینا سالکی,هانس کونگ
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
بدن، نماد و آزادی در پل ریکور و اولیور کلمان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Daniel Knotek
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به دو مفهوم جهانی می پردازد که توسط هانس کونگ الهیات کاتولیک سوئیسی و اثر او اخلاق جهانی و مذهب مدنی ارائه شده است. در بخش اول متن خود، شخصیت هانس کونگ، آثار، ایده‌های او و کتاب اخلاق جهانی را که در مجامع بین‌المللی، کلیساها و جامعه مورد استقبال قرار گرفت، آورده‌ام. کونگ سه تز اساسی را ترسیم می کند: صلح جهانی بدون صلح در میان ادیان وجود ندارد. صلحی در میان ادیان بدون گفتگو بین ادیان وجود ندارد. هیچ گفتگوی بین ادیان بدون شناخت دقیق یکدیگر وجود ندارد. این تزها بیانگر نیاز به گفت‌وگو، توانایی تدوین چشم‌اندازهای قابل اجرا از آینده است. در بخش دوم کارم، مفهومی کمتر شناخته شده از دین مدنی را با دگرگونی ها و تحولات آن در طول تاریخ معرفی می کنم. مفهومی فراتر از مرزهای جامعه شناسی، علوم سیاسی، فلسفه و الهیات است که فرآیندهای شکل گیری جامعه و گفتار مرجع دینی آن را بررسی می کند. به ویژه در دوره بین دهه 1960 و 1980 در گفتمان دانشگاهی نفوذ می کند، به عنوان مثال. توسط رابرت بلا، جامعه شناس آمریکایی در بخش سوم متنم، هر دو مفهوم جهان‌شمولی را با هم مقایسه می‌کنم و سعی می‌کنم بفهمم که کجا تلاقی می‌کنند و هر کدام از چه جنبه‌ای دارند.
 مسیحیت و ادیان جهانی: مسیرهای گفتگو با اسلام، هندوئیسم و بودائیسم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
هانس کونگ و دیگران = هانس کونج و آخرون = Hans Küng
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
مونیخ - آلمان: piper = دار بیبر = انتشارات پیپر,
ارتدکس و بدعت در هانس کونگ: تحلیل و نقد معیارها و هنجارهای حقیقت و خطای مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
C Enrique Espinosa
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق به مفاهیم ارتدکس و بدعت در اندیشه هانس کونگ متکلم سوئیسی می پردازد. فصل اول خطوط کلی توسعه ارتدکس مسیحی و به طور ضمنی بدعتی را که با آن مخالفت می‌کرد، از زمان عهد جدید ترسیم می‌کند. مرتبط ترین عناصر تشکیل دهنده ساختار آنتی تز ارتدکس-بدعت شناسایی، توصیف و تحلیل می شوند. بنابراین توجه به اصول سنتی و مدرن، معیارها، هنجارها و مسائل الهیاتی که در تلاش‌های کلیسا برای درک صحیح پیام مسیحی نقش متقابل داشته‌اند، متمرکز می‌شود. فصل دوم نشان می‌دهد که دغدغه‌های شبانی که نقطه شروع الهیات کونگ را تشکیل می‌دهند، در طول سال‌های تشکیل کشیشی او در رم سرچشمه گرفته‌اند. این نگرانی‌ها علاقه‌ی او به کمک به درک جهانی در میان تمام سنت‌های مسیحی و مشغله‌اش برای اعلام انجیل در قالب‌های قابل فهم و مرتبط با نوع بشر مدرن است. برخی از تغییرات مهم در توسعه الهیات کونگ و اصول هرمنوتیکی او نیز شرح داده شده است. فصل سوم تلاش می کند تا درک کونگ از اصول، معیارها و هنجارهای ارتدکس کلاسیک را توصیف و تحلیل کند. این روشی را ارائه می دهد که در آن الهیدان سوئیسی بر هنجار بودن سپرده اولیه ایمان در برابر سنت های فرع رسولی و گزاره های ماژستری کلیسا تأکید می کند. مفهوم بدعت کونگ به عنوان گزیده ای از کلیت وحی در پایان فصل مورد بررسی قرار می گیرد. فصل چهارم به معیارها و هنجارهای مدرن ارتدکس می پردازد. مفهوم دینامیک، دیالکتیکی و تاریخی کونگ از حقیقت به عنوان چنین توصیف و تحلیل شده است. در این زمینه به دیدگاه وی در مورد خطاپذیری گزاره های انسانی نیز پرداخته می شود. نظریه کونگ در مورد تغییرات پارادایم در الهیات به اختصار بیان می شود این نظریه توضیح می دهد که چگونه تغییرات انقلابی در مفروضات اساسی و در جهان بینی یک پارادایم منشأ بحرانی می شود که مستلزم جایگزینی پارادایم قدیمی با الگوی جدید و در نتیجه تبدیل به گذشته است. ارتدکس ها منسوخ شده اند این مطالعه، در فصل پنجم، با ارزیابی انتقادی از مدل کونگ از ارتدکس-بدعت به پایان می رسد. نتیجه گیری می شود که هنجار تعیین کننده او از حقیقت مسیحی، افق علمی-تاریخ شناسانه مدرن درک است. در مورد انجیل عیسی مسیح، که کونگ مدعی است معیار نهایی و هنجار حقیقت مسیحیت اوست، آن را مرکز ایمان شخصی متکلم می‌دانند. در نهایت، برخی از کمک های کونگ در درک ارتدکس-بدعت و همچنین تنش های درونی مدل او ذکر شده است.
  • تعداد رکورد ها : 51