جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 7
آيا نامه هاي شخصي افراد (نامه اول و دوم پولس به تيموتاوس، به تيطس، به فليمون) صلاحيت دارند كه جزء كتاب مقدس قرار گيرند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
كتاب آسماني در ويژگي جامعيت خود، از مخاطب عام برخوردار مي باشد. عنصر فراگير بودن، كلام خدا را از حصار زمان و مكان خارج و به آن روح جاودانگي مي بخشد. كتاب مقدس مسيحيت (عهد جديد) عليرغم برخورداري از بخش هايي با مخاطبين عام، مشتمل بر نامه هاي خصوصي افرا بیشتر ...
رساله غلاطيان كه به عنوان اعلاميه آزادي روحاني، متضاد با رساله يعقوب است، چرا به عنوان يك متن مقدس آورده شده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
مسيحيت در درون قوم يهود به وجود آمد و رشد نمود. مسيح خود را موظف به اجراي احكام تورات مي‌دانست. او مي‌گفت: «فكر نكنيد كه من آمده‌ام تا تورات و نوشته‌هاي پيامبران را منسوخ نمايم. نيامده‌ام تا منسوخ كنم بلكه (آمده‌ام) تا به كمال برسانم.»[1] به همين جهت بیشتر ...
آيا رساله‎هاي منسوب به پولس حواري جعلي هستند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
اين سؤال كه آيا نامه‎هاي پولس در مسيحيت مي‎تواند اعتبار داشته باشند يا فاقد اعتباراند. از چند جهت قابل بررسي است: جهت اول اگر پولس همين است كه مسيحيت او را معرّفي مي‎كند. چه در زمان بعد از مسيحي شدنش و چه قبل از آن، درين صورت خود پولس در دين مسيحيت ن بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
چرا خارجي ها با اين که مسيحي هستند ولي مشروب مي خورند مگر آن ها پيامبر ندارند؟ چرا؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
همان طور که مي دانيد در شريعت اسلام شراب حرام است و آيين اسلام همان آيين، ابراهيم حنيف است. آيين ابراهيم حنيف ـ عليه السلام ـ پيش از يهوديت و نصرانيت بوده، و آنان نيز تابعي از آن آيين حنيف بوده اند. بنابر اين گوشت خوک و خوردن مسکرات در آئين يهود و مس بیشتر ...
من در حال تحقیق در مورد موضوعی به نام (طومارهای بحرالمیت) و شخص پولس هستم چیزی که دستگیرم شده این است که بسیاری از عقاید اکنون مسیحیت مثل تثلیث و... از همین طومارها نشأت گرفته و شخصی به نام پولس این عقاید را وارد مسیحیت کرده. آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
طومارهاي بحرالميت از غارهاي «قُمران» که محلي است در ضلع شمال غربي اين درياچه، در سال هاي 1947م و 1952م کشف شده است. اين طومارها عبارت از تفسير حبقون، قانون جامعه، سرودهاي ديني و قانون محاربه، اپوکريفاي پيدايش و اسناد خورد و ريز ديگر مي باشند. اين اسن بیشتر ...
اگر چه در اناجيل اربعه تحريفات محرز و هدفمند مشاهده مي شود ولي با تفکرات پولس خصوصاً در باب الوهيت عيسي مسيح ـ عليه السلام ـ تثليث و نفي شريعت در تضاد هستند. چرا مسيحيان به اين راحتي تحت تأثير اين مرد به ظاهر مسيحي قرار گرفته و آن را به تعاليم ساير حواريون و حتي خود حضرت مسيح ـ عليه السلام ـ ترجيح مي دهند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به اين سوال ابتدا لازم است دو مقدمه را راجع به پولس مطرح کنيم تا بهتر جواب مورد نظر را دريابيم. 1 - پولس شخصيتي که بعدها بزرگترين رسول مسيحيت لقب گرفت، در خارج از سرزمين فلسطين در شهري در جنوب ترکيه به نام طرسوس در خانواده اي يهودي متولد شد بیشتر ...
مطالعه‌ تطبيقى دو تراژدى در مسيحيّت و اسلام
نویسنده:
محمد مقداد امیری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: بنياد فرهنگى امامت,
چکیده :
سابقه ی مخالفت با جانشینان برحق پیامبران الهی و فاصله گرفتن اکثریت از مسیر اصلی دین، از موارد قابل توجهی است که در امت های پیشین دیده می شود. در مسیحیت نیز این مساله، با محوریت مخالفت با وصی حضرت مسیح علیه السلام مشهود است که شواهد آن ـ که اسناد تاریخی و روایی آنرا تأیید می کند ـ هنوز هم در منابع معتبر مسیحیت کنونی موجود است . مطالعه ی تطبیقی در تشابه یا تمایز این رویداد با مخالفت امت اسلام با جانشین حقیقی رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلّم) از مسائل حائز اهمیت و شایسته ی عنایت ویژه، در بحث های امامت است که شاید چندان مورد توجه اهل پژوهش قرار نگرفته باشد.
صفحات :
از صفحه 56 تا 114
  • تعداد رکورد ها : 7