جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
صفحه اصلی کتابخانه
> جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
*برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
18239
تعداد رکورد ها : 317567
عنوان :
قلمرو عصمت فاطمة زهرا در حدیث «فاطمة بضعة منی»
نویسنده:
کاوس روحی برندق
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عصمت
,
عصمت اهل بیت علیهم السلام
,
عصمت امام (ع)
,
احادیث فضایل حضرت فاطمه(س)
,
عصمت حضرت فاطمه(س)
,
فضایل حضرت فاطمه(س)
,
حدیث (فاطمه بضعه منی)
کلیدواژههای فرعی :
عصمت از خطا ,
عصمت از گناه ,
نبوت ,
اهل بیت(ع) ,
عصمت امام (ع) از خطا ,
قرآن ,
مکروهات ,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع) ,
عصمت از خطیئه ,
بعض حقیقی ,
سلمان منا اهل البیت ,
کمالات نبوی (ص) ,
خشنودی پیامبر (ص) ,
خشم پیامبر (ص) ,
عمل غیر مرضی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
سدیدالدین حمصی رازی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه حلی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
,
جعفر سبحانی
,
عبدالحسین امینی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
جایگاه ویژه و گستردگی فضایل حضرت فاطمه زهرا (س) در قرآن و احادیث بسیار چشمگیر است. این مقاله با تبیین، تحلیل و نقد دیدگاه های دانشمندان اهل تسنن و شیعه در زمینه حدیث «فاطمة بضعة منی» که به صورت های گوناگون در جوامع روایی اهل تسنن و شیعه از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است، به اثبات و تبیین گسترده و قلمرو عصمت فاطمه زهرا (س) پرداخته و به این نتیجه دست یافته است که از میان تفسیرها و خوانش های گوناگون از این حدیث، بر می آید که فاطمه زهرا (س) در تمامی کمالات به جز نبوت و رسالت وارث کمالات نبوی است و با توجه به پس گزاره های متعدد حدیث نه تنها از این حدیث، عصمت فاطمه زهرا (س) از گناه و انجام عمل مکروه و ترک اولی که عصمت آن حضرت از هر گونه تمایل و صفت نفسانی ناپسند که مورد خشنودی خداوند نیست، اثبات می گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 90
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تحلیلی اصل علیت بر مبنای وحدت شخصی وجود در حکمت متعالیه
نویسنده:
محمد سعیدی مهر، سعیده شهیدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه قم,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عرفان اسلامی
,
هستی شناسی اسلامی
,
فلسفه اسلامی
,
حکمت متعالیه
,
علیت
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
تجلی ذاتی
,
تجلی فعلی(قسیم تجلی صفاتی ثبوتی و تجلی ذاتی تعین ثانی)
,
تجلی افعالی((اثباتی)، قسیم تجلی ذاتی و تجلی صفاتی)
,
اصل علّیت
کلیدواژههای فرعی :
فیض مقدس ,
وحدت شخصی وجود ,
تشان ,
وجود لابشرط مقسمی ,
احکام وحدت ,
احکام کثرت ,
اصالت وجود ,
وحدت سعی ,
وحدت وجود ,
وحدت تشکیکی وجود ,
وحدت حقه حقیقی ,
توحید اخص الخواص ,
برهان بسیط الحقیقه ,
تجلی الهی ,
تشکیک در ظهورات وجود ,
عرفان نظری ,
کثرت در عین وحدت ,
استهلاک در حق(اعیان ثابته) ,
استهلاک کثرت در وحدت ,
تجلیات ربوبی(مقابل تجلیات الهی اسمائی) ,
مظهر وجود مطلق(وجود منبسط) ,
مقسم علت و معلول ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
عبدالله جوادی آملی
چکیده :
نظریه وحدت شخصی وجود ـ به عنوان رأی اخیر ملاصدرا در ساحت وجودشناختی ـ بر بسیاری از مباحث فلسفه متعارف تأثیر بنیادین داشته است. این دیدگاه که طبق آن وجود حقیقی مختص به وجود حق تعالی است و ممکنات صرفا ظهور، نمود، شأن و وصف آن به شمار میروند، نافی یکی از مهمترین مبادی حکمت، یعنی اصل تحقق کثرت به حساب میآید. ملاصدرا که در دیدگاه تشکیک وجود، تحقق کثرت در عین وحدت را پذیرفته بود، بر تفسیر بسیاری از اصول فلسفی از جمله اصل علیت توانمند بود. با تغییر نظریه وجودشناختی وی و پذیرش دیدگاه وحدت شخصی وجود، امکان تبیین اصل علیت معهود فلسفی وجود نداشت و ملاصدرا ناچار شد در تبیین رابطه وجود حق با ظهورات و نمودهای آن به طرح نظریه تجلی که مولود عرفان اسلامی است، بپردازد. طبق این نظریه، وجود حق به واسطه وجود منبسط که به نحو تفصیلی دربرگیرنده همه ممکنات است، در مجالی و مظاهر مختلفی نمایان شده است.ملاصدرا با تغییر دیدگاه وجودشناختی، اصل علیت را به نظریه تجلی بازگرداند.این نظریه را میتوان رویکردی عرفانی به اصل علیت تلقی کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 72 تا 87
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
علیت در فلسفه اسلامی و نظر مخالفان آن
نویسنده:
محمد اسدی گرمارودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علت
,
معلول (درمقابل علت)
,
اصل علیت
,
اصل علّیت
,
علت
کلیدواژههای فرعی :
جبر و اختیار ,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
معجزه ,
بدیهیات ,
الائمه ,
اراده ,
اختیار انسان ,
عادت ,
معقول ثانی ,
تصادف در خلقت ,
امکان ذاتی ,
جبر و اختیار(کلام) ,
اهل بیت(ع) ,
اختیار انسان ,
فیزیک کوانتوم ,
ترجیح و ترجح بلامرجح ,
خرق عادت ,
امکان ذاتی ,
امور بدیهی ,
توحید افعالی(الهیات بالمعنی الاخص) ,
معقول ثانیة فلسفی ,
اراده ,
معقولات ثانیه فلسفی(مقابل معقولات ثانیه منطقی) ,
توحید افعالى ,
اکثری دائمی ,
اقلی دائمی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
مرتضی مطهری
شاپا (issn):
2008-1553
چکیده :
نیروی کنجکاوی در انسان از اهم خصیصه های اوست، بر این اساس می خواهد بفهمد و لذا چراگوست و نه چون حیوان چراگر. نخستین مرحله از کنجکاوی هر انسان در خود و عالم خارج از خود، کشف رابطه علی و چگونگی ربط حوادث و فعل و انفعالات در عالم وجود است. در توجه به این امر عده ای آن قدر علیت را واضح و اولی دیدند که به بداهت آن حکم نمودند و اگر دلایلی هم ارائه نمودند بیشتر جنبه تنبیهی داشته است، اما گروهی دیگر به گمان منافات علیت با توحید افعالی یا جبر یا عدم قطعیت در فیزیک کوانتومی به مخالفت با آن برخاستند و مطالبی در اثبات نظریه خود ارائه کردند که دقت در مطالب آن ها مشخص می کند که در واقع دلیل بر رد علیت نداشته، بلکه در تغایر و منافات علیت با امور دیگر قدرت جمع بندی نداشته اند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 123 تا 149
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی فلسفی توحید صفاتی از دیدگاه علامه طباطبایی
نویسنده:
محمد سعیدی مهر، مریم باروتی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
توحید صفاتی
,
توحید نظری
,
صفات خدا
,
توحید صفاتی(فلسفه))
,
عینیت صفات و ذات
,
صفات خداوند
,
توحید صفاتى
,
درباره علامه طباطبایی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
علامه طباطبایی توحید صفاتی حق تعالی را در قالب نظریه فلسفی «عینیت صفات کمالی با ذات حق تعالی» تفسیر می کند و این دیدگاه را تنها تبیین معقول از توحید صفاتی می داند. بر اساس این نظریه، صفات کمالی در خارج با ذات الهی و با یکدیگر عینیت دارند هر چند از جهت مفهومی با هم و با ذات مغایرند. وی این نظریه را بر اساس اصولی فلسفی همچون ""معطی شیء فاقد شیء نمی شود"" و صرافت و بساطت ذات الهی مدلل می کند. علامه در پاسخ به این پرسش که چگونه این تفسیر از توحید صفاتی با قبول کثرت مفهومی صفات سازگار است، دو راه را پیموده است: الف) تبیین اعتباری بودن مفاهیم صفات؛ ب) نفی انتساب کثرت صفات به مقام ذات. با تحلیل بیش تر می توان نشان داد که این دو پاسخ در طول هم اند و تناقضی با یکدیگر ندارند. پاسخ نخست بر این مبنا است که چون مفاهیم صفات اعتباری است، کثرت مفهومی صفات لطمه ای به وحدت مصداقی صفات و ذات نمی زند. اما پاسخ دوم یک گام فراتر می نهد و مقام ذات الهی را از تقید مفهومی و مصداقی پیراسته می داند؛ هر چند کثرت مفهومی صفات بعد از مقام ذات تحقق می یابد اما ذات خداوند عین تمام صفات کمالی به نحو اعلی و اشرف است..
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 28
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازخوانی نظریۀ «نظام احسن» ملاصدرا در سایۀ تحلیل مبادی هستیشناسانۀ آن
نویسنده:
صادق خوشخو، محمد سعیدی مهر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا
,
اصالت وجود
,
عنایت الهی
,
01. خداشناسی (کلام)
,
اصطلاحنامه فلسفه
کلیدواژههای فرعی :
اصالت وجود ,
محرک اول ,
امکان فقری نفس ,
تمایز وجود و ماهیت ,
نظام علت و معلول ,
فقر وجودی ,
وحدت تشکیکی وجود ,
تبعیت عالم از نظام ربانی ,
وحدت حقیقی عالم ,
ضرورت نظام عالم ,
علم عنایی حق ,
فاعلیت بالعنایه ,
رضایت به نظام احسن ,
قاعده بسیط الحقیقه ,
ارسطو ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
شاپا (issn):
2345-3761
چکیده :
در نوشتار حاضر نخست مهمترین مبادی هستی شناسانۀ روایت صدرایی نظام احسن تحلیل می گردد. ملاصدرا علاوه بر اتکا به اصالت وجود، تمایز وجود و ماهیت، تمایز امکان و وجوب با قول به وحدت تشکیکی وجود یا وحدت شخصی وجود و تشکیک در مظاهر آن (به عنوان دو مبنای متفاوت) و قاعده امکان اشرف، تصویر دقیقی از قانونمندی عالم (اعم از نظام علی- معلولی طولی یا نظام مظاهر)، وحدت حقیقی و نظام ذاتی عالم، اتصال مراتب یا مظاهر آن، به تصویر می کشد. در ادامه به تفسیر روایت مزبور بر محور مقتضی آن، یعنی عنایت (مشتمل بر فاعلیت وجودی به اقتضای کمال مطلق، نظام علمی احسن و پیشین عین ذات و رضای الهی به بهترین و خیرترین نظام) پرداخته می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 49 تا 67
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هستی شناسی رخدادها؛ تحلیلی بر استدلال دونالد دیویدسن
نویسنده:
محمد سعیدی مهر
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کواین
,
تعهد وجودی
,
رخداد (فلسفه)
,
مقوله متافیزیکی
,
دونالد دیویدسن
,
مسایل جدید هستی شناسی
چکیده :
رخدادها اموری اند که واقع می شوند یا اتفاق می افتند. هر چند بحث فلسفی از رخدادها در متافیزیک معاصر بسیار برجسته تر از گذشته است، می توان پیشینه این مسأله را در فلسفه قدیم در قالب بحث حرکت و سکون و نیز بحث از مقولات فعل و انفعال بازجست. پرسش های مهم در باب رخدادها را می توان در سه محور هستی رخدادها (به مثابۀ مقولۀ متافیزیکی مستقل)، چیستی رخدادها و معیار تمایز و اینهمانی آنها جای داد. دونالد دیویدسن از جمله متافیزیسن های معاصر است که در هر سه محور بحث کرده است. مهم ترین استدلال او برای اثبات وجود رخدادها از خصلتی وجودشناختی معناشناختی برخوردار است. او احتجاج می کند که منطق محمولات متعارف نمی تواند اعتبار شهودی استنتاج جمله هایی با قیود کمتر از جمله ای با قیود بیشتر را نشان دهد. وی سپس راه چاره را در این می بیند که جمله های مزبور را به صورت جمله هایی مسوّر که در آن بر روی رخدادها سور بسته می شود بازسازی کنیم که با توجه به تفسیر کواین از تعهد وجودی مستلزم قبول وجود رخدادها خواهد بود. اختصاص به افعال، اختصاص به قیود استاندارد، امکان تکمیل منطق محمولات متعارف و عدم الزام در پذیرش معیار کواین برخی از نقدهایی که بر استدلال دیویدسن وارد شده است. با بررسی این نقدها و پاسخ هایی که به آنها داده شده و نیز پاسخ های محتملی که می توان داد نتیجه می شود که استدلال دیویدسن از قاطعیت لازم برخوردار نیست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از دیدگاه حضرت على(علیه السلام) معناى تقوا و ویژگى هاى یک انسان باتقوا چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
واژه تقوا از ماده «وقى» به معناى حفظ، صيانت و نگهدارى است. راغب در كتاب مفردات در ذيل «ماده وقى» مى نويسد: «وقايه، عبارت است از محافظت يك چيز از هر چه بدان زيان مى رساند و تقوا يعنى نفس را در حفاظ قرار دادن از آنچه بيم مى رود. تحقيق مطلب، همين است; ا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
امامت
,
سیره علوی (امام علی ع)
,
تقوا از نظر حضرت علی
کلیدواژههای فرعی :
تقوی ,
سیره امام علی علیه السلام ,
سیرة علوی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفاوت های مذهب سنی و شیعه چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
اگر بخواهيم به تمام تفاوت های شيعه و سنی اعم از فقهی، کلامی، حديثی، تاريخی و...بپردازيم وقت و صفحات فراوانی را به خود اختصاص می دهد که مجال آن نيست. لذا تنها به تفاوتهای اصلی اشاره می شود. 1) اختلاف اساسي شيعه و سني برسر خلافت اسلامي و مرجعيت ديني ا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
امامت
,
عقاید اهل سنت
,
عقاید شیعه امامیه
,
3- اهل سنت Sunnism (فرق اسلامی)
,
5- تشیع Shiism (اعم از امامی و زیدی و اسماعیلی، (فرق اسلامی))
,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چه دلیلى بر امامت بلافصل امام على(علیه السلام) وجود دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پيش از پاسخ به پرسش، ذكر چند مقدمه لازم است: 1. اسلام، مكتبى جامع و جاويد است و براى تمام شؤون زندگى انسان، از ساده ترين مسائل مثل خوردن و خوابيدن تا عالى ترين آنها مانند مبدأ و معاد، دستور و برنامه دارد. چنين مكتبى امكان ندارد در موضوع مهم رهبرى و
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
امامت
,
نص جلی بر امامت علی علیه السلام
,
امامت امام علی (ع)
کلیدواژههای فرعی :
وجوب امامت علی علیه السلام ,
حقیت امامت علی علیه السلام ,
نصوص صریح امامت علی علیه السلام ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شیعه و سنى حدیث ثقلین را مى پذیرند چرا در کتاب هاى اهل سنت واژه «و سنتى» نقل شده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
همان طورى كه در متن سؤال بيان شده حديث شريف ثقلين در كتاب هاى معتبر اهل سنت و تشيع با اسناد معتبر، نقل و ضبط گرديده است، عين عبارت در برخى از منابع چنين است: قال رسول الله(صلى الله عليه وآله): «أنا تارك فيكم ثقلين اوّلها كتاب الله فيه الهدى و النّور
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اهل بیت
,
امامت
,
حدیث ثقلین
,
ثقلین
کلیدواژههای فرعی :
الحدیث ثقلین ,
حدیث ثقلین ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
18239
تعداد رکورد ها : 317567
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید