جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2273
الهیات عاری از پوزش طلبی
نویسنده:
William C. Placher
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Westminster John Knox Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : ویلیام پلاچر در الهیات غیر عذرخواهی دین و جستجوی حقیقت را در یک جامعه کثرت گرا بررسی می کند. از جمله مسائلی که وی به آن توجه می کند علم و ارتباط آن با عقیده، گفتگوی ادیان مختلف و روش کلامی است.
ساده لوحی دوم: بارت، ریکور و الهیات جدید ییل
نویسنده:
Wallace, Mark I.
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Mercer ,
ویتگنشتاین، دین و اخلاقیات: دیدگاه‌های جدید در فلسفه و الهیات
نویسنده:
Mikel Burley
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic ,
چکیده :
چکیده ماشینی : لودویگ ویتگنشتاین فیلسوف برجسته قرن بیستم بود که تأثیر او نه تنها در فلسفه، بلکه در بسیاری از حوزه‌های تحقیقاتی دیگر، از جمله الهیات و مطالعه ادیان، بازتاب داشت. ویتگنشتاین، دین و اخلاق، نشان می دهد که چگونه می توان با اندیشه ویتگنشتاین هم دلسوزانه و هم انتقادی درگیر شد، تفکر ما را در مورد دین و اخلاق و جایگاه آنها در دنیای مدرن پیش می برد. این مجموعه با آوردن ایده‌های ویتگنشتاین با چندین متفکر مهم دیگر، از جمله الیزابت آنسکوم، سنت توماس آکویناس، گئورگ کانتور، سورن کیرکگارد و جورج اورول، تصویر بسیار آموزنده‌ای از نحوه تلاقی و تأثیر رشته‌های مختلف تفکر معاصر و تاریخی ایجاد می‌کند. یکی دیگر. فصول توسط دانشمندان برجسته در این زمینه نوشته شده است و به بحث های جاری در مورد مسائل مذهبی و اخلاقی، با توجه خاص به ماهیت زبان دینی می پردازد. این کمک قابل توجهی به دین و اخلاق است که نشان دهنده اهمیت ایده های ویتگنشتاین برای این موضوعات و موضوعات مرتبط است.
تئودیسه خوش بینی دائمی ابن تیمیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Hoover
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
BRILL ,
چکیده :
چکیده ماشینی : فقیه مسلمان ابن تیمیه (متوفی 1328) در مجادله با فلسفه اسلامی، کلام و عقلانی کردن عرفان مشهور است، اما سهم کلامی مثبت او به خوبی درک نشده است. این مطالعه جامع در کلام ابن تیمیه به رفع این نقص کمک می کند. بیان و تحلیل نوشته های ابن تیمیه در مورد عدل و غرض حکیمانه خداوند، عزم الهی و عاملیت انسانی، مسئله شر و روش فقهی در آموزه های کلامی نشان می دهد که او تئودیکی خوش بینی را بیان می کند که در آن خداوند در ذات خود همواره بهترین های ممکن را اراده می کند. جهان از ابدیت این امر تئودیسه ابن تیمیه را از اراده گرایی الهی اشعری، تئودیسه اختیاری معتزلیان و خدای اساساً بی زمان دیگر خوش بینانی مانند ابن سینا و ابن عربی جدا می کند.
رو به رشد: الهیات و طبیعت بشر در عصر فضیلت
نویسنده:
Jaco J. Hamman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Baylor University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : رو به رشد، پیامدهای الهیاتی و روانشناختی شیفتگی بشر به فناوری را بررسی می کند. نویسنده Jaco Hamman بررسی می‌کند که چگونه روابط مجازی ما با و از طریق تبلت‌ها، تلفن‌ها، کنسول‌ها و صفحه‌نمایش‌ها به طور بالقوه جایگزین‌های اعتیادآوری برای روابط واقعی انسانی شده‌اند. همانطور که هامان نشان می‌دهد، در پایه انقلاب تکنولوژیک، پرسش‌های الهیاتی وجود دارد - پرسش‌هایی درباره معنای بودن و تبدیل شدن به یک شخص در دنیای فناوری. هامن استدلال می‌کند که جذابیت فناوری‌های ارتباطی امروزی، به‌ویژه نیاز به اتصال مداوم و آنلاین بودن، عمیقاً ریشه در اساسی‌ترین راه‌هایی دارد که انسان‌ها توسعه می‌دهند. رابطه انسان با فناوری، آینه محیط نگهداری است که بین کودکان خردسال و مراقبان اصلی آنها ایجاد شده است. دنیای مجازی با اشتیاق عمیق بشریت برای برقراری مجدد آن محیط حیات بخش اولیه و یادآوری اولین روابط عاشقانه و دلسوزانه بازی می کند. انسان ها با دست زدن به تلفن و تعامل آنلاین، نشاط، ترس، آرامش و اعتماد به نفس ناشی از تعلق، کشف و کسب دانش را دوباره مشاهده می کنند. فناوری فضایی را فراهم می‌کند که در آن خود می‌تواند بازی کند، احساس زنده بودن کند و واقعی باشد. رشد، الهیات، انسان‌شناسی، علوم اعصاب، نظریه روابط ابژه (به ویژه کار D. W. Winnicott) و تحقیقات تجربی را برای شناسایی هوش‌های لازم برای شکوفایی انسان در یک دنیای مجازی به طور فزاینده انسان‌ها در مواجهه با هجوم مداوم پیشرفت‌های سریع فناوری شکوفا می‌شوند - حتی اگر برای انجام این کار باید رشد کنند.
دین، برابری ها و نابرابری ها
نویسنده:
Dawn Llewellyn, Sonya Sharma
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge ,
چکیده :
چکیده ماشینی : دین، برابری‌ها و نابرابری‌ها، با ارائه تحقیقات پیشرفته در مورد اینکه چگونه دین می‌تواند با نابرابری‌های اجتماعی در زندگی روزمره مقابله کرده و آنها را پنهان کند، استدلال می‌کند که وقتی دین از تحلیل‌های علمی اجتماعی کنار گذاشته می‌شود، می‌تواند منجر به تحلیل‌های ناقصی شود که مسیرهای شمول و طرد اجتماعی را پنهان می‌کند. این مجموعه با گرد هم آوردن یک گروه بین‌المللی و بین‌رشته‌ای از مشارکت‌کنندگان که در پیشاهنگ کار نظری و تجربی در مورد چگونگی ساختارهای اجتماعی قدرت، نهادها و بدنه‌ها می‌توانند برابری‌ها و نابرابری‌ها را در دین ایجاد کنند، عمل می‌کنند، این مجموعه نشان می‌دهد که چگونه دین می‌تواند نابرابری‌های تأثیرگذار را فعال و به چالش بکشد. زندگی روزمره مردم دانشگاهیان و دانشجویان علوم دینی، جامعه شناسی، سیاست و سیاست اجتماعی متوجه خواهند شد که این کتاب بینش های مفیدی در مورد رابطه بین دین و فرهنگ معاصر ارائه می دهد.
الاهیات یا وحی هگل که مضمون سازی شد
نویسنده:
Stephen Theron
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge Scholars Publishing ,
به نام خدا: خاستگاه‌های تکاملی اخلاق دینی و خشونت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Teehan(auth.), Michael Boylan(eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell,
چکیده :
ترجمه ماشینی: دین یکی از قدرتمندترین نیروهایی است که در طول تاریخ بشریت جریان دارد، و اگرچه اغلب به عنوان نیروی خیر معرفی می شود، اما تأثیر آن اغلب خشونت آمیز و تفرقه انگیز است. این اثر تحریک‌آمیز، تحقیقات پیشرفته‌ای را از روان‌شناسی تکاملی و شناختی گرد هم می‌آورد تا به خوانندگان کمک کند تا ساختار روان‌شناختی اخلاق مذهبی و منشأ خشونت مذهبی را درک کنند. رویکردی اساساً جدید را برای تحلیل دین به شیوه‌ای معرفی می‌کند که برای خوانندگان عمومی قابل دسترسی است. بینش‌های روان‌شناسی تکاملی و شناختی را برای یهودیت و مسیحیت و متون آنها به کار می‌گیرد تا به درک منشأ خشونت مذهبی کمک کند. استدلال می‌کند که خشونت مذهبی ریشه در روانشناسی اخلاقی دین استدلال بحث برانگیز خود را با اشاره به حملات تروریستی 11 سپتامبر و واکنش تروریست ها و رئیس جمهور به حملات نشان می دهد. راهکارهایی را برای شروع مقابله با جنبه های تفرقه افکن دین پیشنهاد می کند.درباره نقش دین و نقد دینی در جهان معاصر بحث می کند. برای موضعی بدبینانه نسبت به اقتدار اخلاقی دین استدلال می‌کند، در حالی که افراط و تفریط «آتئیست‌های جدید» را به دلیل ناکامی در قدردانی از کمک‌های اخلاقی دین مورد انتقاد قرار می‌دهد. جوایز افتخاری، 2010، محتوای جوایز نثر: فصل 1 تکامل اخلاق (صفحات 9-42): فصل 2 تکامل ادیان اخلاقی (صفحات 43-71): فصل 3 اخلاق دینی تکاملی: یهودیت (صفحات 72-103): فصل 4 اخلاق دینی تکاملی: مسیحیت (صفحات 104-143): فصل 5 دین، خشونت، و ذهن تکامل یافته (صفحات 144-179): فصل 6 دین در حال تکامل (صفحات 180-219):
هویت و سیاست دانش پژوهی در مطالعه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jose Cabezon, Sheila Greeve Davaney
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هویت و سیاست دانش پژوهی در مطالعات دینی برخی از مشهورترین و معتبرترین دانشمندان در مطالعات دینی را نشان می دهد که تاملات انتقادی را در مورد رابطه هویت با دانش در رشته خود ارائه می دهند. مطالعات مشابهی در زمینه‌های دیگر به این موضوعات سوبژکتیویته و هویت پرداخته‌اند، اما هیچ‌کدام به مشکلات ویژه‌ای که برای مطالعه دین ارائه می‌کنند نپرداخته‌اند یا قدردانی نکرده‌اند. Cabezon و Davaney با ارائه مجموعه ای پیچیده در مورد هویت جنسی و جنسیت، قومیت، نژاد و وابستگی های مذهبی و ارتباط آنها با مطالعه ادیان از مسیحیت تا اسلام و بودیسم قصد دارند این شکاف را پر کنند. با مقدمه ای اساسی که موضوعات، مسائل و مشکلات اصلی را که در مقالات گردآوری شده در اینجا به آن پرداخته شده است، ترسیم می کند، دانشجویان و دانش پژوهان علوم دینی و الهیات این اثر را روشنگر، تحریک کننده و ضروری می یابند. شیلا گریو داوانی، خوزه ایگناسیو کابزون، فرانسیسکا چو، پاملا آیزنباوم، فرانسیس ایکس. کلونی، ریتا گروس، تازیم کسام، مارک الیس، جفری کریپال، کواسی وایردو
پنج برهان بر وجود خدا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Edward Feser (ادوارد فسر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ignatius Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب شرح مفصل و به روز شده و دفاعی از پنج مورد از مهمترین شواهد فلسفی تاریخی (اما در سالهای اخیر عمدتاً نادیده گرفته شده) وجود خدا ارائه می دهد: ارسطویی، نوافلاطونی، آگوستینی، تومیستی و عقل گرا. همچنین به هر یک از صفات کلیدی الهی -وحدت، سادگی، ابدیت، قادر مطلق، دانایی مطلق، خیر کامل و غیره- پرداخته می‌شود و نشان می‌دهد که خدایی که وجودش با براهین اثبات شده است، باید دارای آنها باشد. در نهایت، به تمام ایراداتی که بر این ادله وارد شده است، به طور مفصل پاسخ می دهد. این اثر دفاع بلندپروازانه و کاملی از الهیات طبیعی سنتی ارائه می دهد که در حال حاضر چاپ شده است. هدف آن اثبات نظر بزرگ‌ترین فیلسوفان گذشته - متفکرانی مانند ارسطو، فلوطین، آگوستین، آکویناس، لایب‌نیتس و بسیاری دیگر - است که وجود خدا را می‌توان با یقین از طریق استدلال‌های عقلانی محض اثبات کرد. از این رو، هم به عنوان نفی الحاد و هم ایمان گرایی که به الحاد کمک و آرامش می کند، عمل می کند.
  • تعداد رکورد ها : 2273