جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2273
پس از خدا: ریچارد کرنی و چرخش دینی در فلسفه قاره‌ای [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Panteleimon Manoussakis, Richard Kearney
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: بعد از خدا کی یا چی میاد؟ در پی خدا، همانطور که پنجاه سال گذشته فلسفه نشان داده است، خدا دوباره برمی گردد، در غیر این صورت: آخرین خدای هایدگر، خدای بی نهایت لویناس، دریدا و کاپوتو tout autre، خدای بدون وجود ماریون، خدای کرنی که ممکن است باشد. مقاله‌های این جلد با اشتراک مشکل مشترک دیگری بودن دیگری، پاسخ‌های در نظر گرفته شده به کار اخیر ریچارد کرنی را نشان می‌دهند. جان پانتلیمون مانوساکیس دارای مدرک دکترا است. در فلسفه از کالج بوستون. او نویسنده Theos Philosophumenos (به یونانی، آتن 2004) و یکی از ویراستاران هایدگر و یونانیان (با درو هایلند) است. او کتاب افنتالته هایدگر را نیز ترجمه کرده است.
سیاست، دین و الهیات سیاسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
C. Allen Speight, Michael Zank (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands ,
کلیدواژه‌های اصلی :
ذهن الهی و افعال آدمی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Edward Craig
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Clarendon Press,
چکیده :
تزجمه ماشینی: چه ارتباطی بین فلسفه ای که در دانشگاه ها مطالعه می شود و دیدگاه های کلی انسان و واقعیت که معمولاً «فلسفه» تلقی می شوند، وجود دارد؟ کریگ از طریق تلاش خود برای کشف مجدد این ارتباط، دیدگاهی از فلسفه و تاریخ آن از اوایل قرن هفدهم ارائه می دهد. کریگ دو دیدگاه متضاد از ماهیت ذاتی انسان را که بر این دوره تسلط داشتند، بحث می کند: یکی نشان دادن انسان به گونه ای که در تصویر خدا ساخته شده و لازم است تا حد امکان به او شباهت داشته باشد، و دیگری انسان را به عنوان خالق مستقل محیط و ارزش های خود به تصویر می کشد. - و از این زمینه برای روشن کردن جزئیات متنی که قبلاً مبهم بود استفاده می کند. نشان می دهد که چگونه مفاهیم کلی تجسم یافته توسط تفکر فلسفی می تواند در رسانه های دیگر - به ویژه ادبی - تجسم یابد، نویسنده رشته های متفاوت را گرد هم می آورد. او همچنین شباهت های قابل توجهی را بین خطوط فکری انگلیسی-آمریکایی و برخی خطوط فکری قاره اروپا در قرن بیستم آشکار می کند.
بین دو افق: فراگیری مطالعات عهد جدید و الهیات سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Mr. Joel B. Green, Mr. Max Turner (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wm. B. Eerdmans Publishing Co. ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب به طور سازنده این سؤال را بررسی می کند: علاقه به الهیات چه تأثیراتی باید در خواندن کتاب مقدس ایجاد کند؟ از زمان شروع آگاهی تاریخی در مطالعات کتاب مقدس بیش از دو قرن پیش، کار مفسران کتاب مقدس و الهیات نظام مند عمدتاً دو مسیر را دنبال کرده است. در این کتاب، نه محقق برجسته تلاش می‌کنند تا با تمرکز بر ماهیت رویکرد هرمنوتیک کتاب مقدس برای انجام الهیات، شکاف دیرینه بین مطالعات کتاب مقدس و الهیات را پر کنند. طیفی از دغدغه های ارائه شده توسط این محققان به دنبال ادغام مجدد تفسیر کتاب مقدس با الهیات معاصر در خدمت کلیسا است.
درآمدی بر الهیات ابرهارد یونگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Bainbridge Webster (جان بینبریج وبستر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب اولین مقدمه به هر زبانی برای کار ابرهارد یونگل است که به طور فزاینده ای به عنوان یکی از متکلمان برجسته آلمانی پروتستان معاصر شناخته می شود. این بررسی جامعی از کار او به‌عنوان محقق عهد جدید، الهی‌دان نظام‌مند و فیلسوف ارائه می‌دهد، که به‌ویژه بر بحث‌های او درباره زبان الهیاتی و دینی، نقش مسیح‌شناسی، آموزه‌های خدا و انسان، و پرسش‌های الهیات طبیعی تمرکز دارد. برخی ارزیابی‌های اولیه از الهیات یونگل در پرتو سایر سنت‌های رایج الهیات و فلسفه، هم انگلیسی و هم آلمانی ارائه می‌شوند.
صفات الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Joshua Hoffman, Gary S. Rosenkrantz
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
ماهیت خدا: پژوهشی در صفات الهی (مطالعات کرنل درباره فلسفه دین) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Edward R. Wierenga
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
بسط تجربه نبوی: جستارهایی درباره تاریخ، تصادف و کثرت‌گرایی در دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Abdolkarim Soroush; Nilou Mobasser (transl.); Forough Jahanbakhsh (ed.)
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill,
چکیده :
ترجمه ماشینی: عبدالکریم سروش اساساً به دلیل نظریه معرفت‌شناختی/هرمنوتیکی، «قبض و بسط معرفت دینی» و کاربرد آن در نظریه سیاسی اسلامی و کثرت‌گرایی دینی شناخته می‌شود. در حالی که عقل، آزادی و دموکراسی او در اسلام این نظریه را در مورد کثرت و تاریخی بودن درک و تفسیر دین به کار می برد، این کتاب برخی از نظریه های اصلی او را در مورد خود دین به تصویر می کشد. کتاب بسط تجربه نبوی به تاریخی بودن تجربه وحیانی حضرت محمد (ص) می پردازد، از جمله تأثیرات انسانی و زمینه ای بر پیدایش متن مقدس. این کتاب جنبه‌های اساسی پروژه هرمنوتیکی نو-عقلان‌گرای سروش را برای الهیات و اخلاق اصلاح‌شده اسلامی ارائه می‌کند، و به‌طور سیستماتیک اصلاحات اسلامی را فراتر از پروژه‌های متعارف تعدیل‌های مقطعی به شریعت یا بازتفسیرهای گزینشی قرآن هدایت می‌کند.
  • تعداد رکورد ها : 2273