جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2273
آرای آوروس و هگل درباره فلسفه و دین
نویسنده:
Catarina Belo
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب با مقایسه مواضع آوروس و هگل در مورد رابطه بین فلسفه و دین، رابطه بین ایمان و عقل را در یک بافت اسلامی قرون وسطایی و یک بافت مسیحی مدرن بررسی می کند. بلو از طریق تحلیل عمیق دیدگاه‌های آوروئس و هگل در مورد زبان و روش فلسفی و دینی، بینش‌های جدیدی را در مورد دیدگاه‌های آن‌ها درباره رابطه دانش فلسفی و معرفت دینی ارائه می‌کند. بلو علاوه بر بحث در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های مواضع آنها، آثار خاصی را بررسی می‌کند که هنوز توسط پژوهش‌های مدرن مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته‌اند.
آلتوسر و الهیات: دین، سیاست و فلسفه
نویسنده:
Agon Hamza
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill ,
چکیده :
چکیده ماشینی : دین همیشه موضوع تحلیل فلسفی و همچنین بستری برای عمل سیاسی بوده است. نمی توان شکلی از تفکر فلسفی را بدون ارتباط آن با یک دین تصور کرد، خواه دین دوم را نفی کند یا تأیید کند. در جهت‌گیری‌های مختلف فلسفی، دین نیز به‌عنوان شرطی برای فلسفه عمل می‌کند. آلتوسر و الهیات نه آنقدر در نظر دارند که شکافی را در پژوهش آلتوسر پر کنند، بلکه در جنبش چپ رادیکال معاصر مشارکت مهمی داشته باشند. در این راستا، آلتوسر و الهیات در بحث های کنونی چپ در مورد رابطه آن با الهیات از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. همچنین به بحث های جاری در مورد آلتوسر کمک می کند و همچنین دیدگاه جدیدی را در مورد پروژه فلسفی او باز می کند. مشارکت کنندگان عبارتند از: رولاند بوئر، استانیسلاس برتون، ایسا بلومی، جف فایفر، آگون حمزا، وارن مونتاگ، ویتوریو مورفینو، ناکس پدن، پاناژوتیس سوتیریس، تد استولزه، جانا تسونوا و گابریل توپینامبا.
جزم گرایی و آزادی اختیار: بینش‌های جدید از فیزیک، فلسفه و الهیات
نویسنده:
Fabio Scardigli, Gerard 't Hooft, Emanuele Severino, Piero Coda
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer,
چکیده :
چکیده ماشینی : در این کتاب کوچک، فیزیکدان نظری جرارد ت هوفت (جایزه نوبل 1999)، فیلسوف امانوئل سورینو (آکادمیک لینسی) و الهی‌دان پیرو کودا (دانشگاه پاپی لاتران) در مورد موضوعی که در ریشه‌های مکانیک کوانتومی نهفته است با یکدیگر روبرو می‌شوند. خاستگاه تفکر غربی: جبرگرایی و اراده آزاد. اینشتین، جبرگرای سرسخت، گفت: «خدا تاس بازی نمی‌کند». مکانیک کوانتومی و برخورد آن با نسبیت عام، دوراهی‌های باستانی درباره شانس و ضرورت را زنده کرده است: آیا طبیعت قطعی است؟ آیا انسان آزاد است؟ «قضیه اراده آزاد» توسط کانوی و کوچن، و تفسیر قطعی مکانیک کوانتومی که توسط 't Hooft ارائه شده است، چنین سؤالات فلسفی را در فیزیک مدرن احیا می کند. آیا واقعی شدن؟ آیا رویداد ابتدایی محصول کیس است؟ درگیری سیکلوپی بین هراکلیتوس و پارمنیدس وارد اپیزود جدیدی شده است که در مقالات این جلد گواه است.
الهیات سرخ: درباره سنت کمونیست مسیحی
نویسنده:
Roland Boer
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
BRILL ,
چکیده :
چکیده ماشینی : در کتاب الهیات سرخ: در سنت کمونیست مسیحی، رولاند بوئر لحظات کلیدی در سنت 2000 ساله کمونیسم مسیحی را ارائه می‌کند که از ریشه‌های آن در متون عهد جدید به تحولات منحصربه‌فرد در کره شمالی حرکت می‌کند.
جامعه شناسی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Max Weber, Ephraim Fischoff, Ann Swidler
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Beacon Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ترجمه افرایم فیشوف با پیشگفتار جدید آن سویدلر
پاسخ به قربانیان و اعتقاد به دنیای عادلانه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Melvin J. Lerner, Leo Montada (auth.), Leo Montada, Melvin J. Lerner (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer US,
چکیده :
ترجمه ماشینی: تهیه این جلد با کنفرانسی که تقریباً سی سال پس از انتشار اولین نسخه خطی باور به دنیای عادلانه (BJW) در دانشگاه تریر برگزار شد، آغاز شد. مکان کنفرانس به ویژه با توجه به علاقه مستمری که اساتید و دانشجویان تریر به تحقیق و نظریه BJW داشتند مناسب بود. همانطور که چندین فصل در این جلد مستند است، تحقیقات آنها به همراه سایر مشارکت کنندگان در این جلد به پیچیدگی و وضعیت فعلی ساختار BJW افزوده است. در دهه های 1960 و 1970 ملوین لرنر به همراه دانشجویان و همکارانش نظریه انگیزه عدالت خود را توسعه داد. نظریه باور به دنیای عادلانه (BJW) بخشی از این تلاش بود. در همین حال، نظریه BJW در سی سالگی خود، در علوم اجتماعی و رفتاری بسیار تأثیرگذار شده است. مانند هر مفهوم و نظریه ای که به طور گسترده به کار گرفته می شود، یک تاریخ ذهنی توسعه یافته طبیعی وجود دارد که شامل دگرگونی ها، تمایز وجوه، و تلاش برای شناسایی روابط نظری بیشتر است. و البته، این روند رشد به پایان نخواهد رسید مگر اینکه این نظریه توسعه پیدا کند. در این جلد این رشد در امتداد مدل مرحله ای فورنهام برای توسعه مفاهیم علمی بازسازی شده است. بخش اصلی کتاب به روندهای جاری در نظریه و تحقیق اختصاص دارد.
انتظام دین: مطالعات موردی از سراسر جهان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James T. Richardson (auth.), James T. Richardson (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer US,
چکیده :
ترجمه ماشینی: تنظیم دین: مطالعات موردی از سراسر جهان، از طریق گنجاندن مشارکت‌های محققان بین‌المللی، یک بررسی جهانی از نحوه تنظیم گروه‌های مذهبی توسط تعدادی از جوامع معاصر ارائه می‌کند. بر تلاش‌های قانونی برای اعمال کنترل اجتماعی بر چنین گروه‌هایی، به‌ویژه از طریق پرونده‌های قضایی، اما همچنین با تلاش‌های اصلی قانون‌گذاری منتخب برای تنظیم آنها تمرکز دارد. به این ترتیب، این تحلیل در محدوده وسیع جامعه شناسی کنترل اجتماعی و به طور خاص تر، کنترل اجتماعی قانونی قرار می گیرد، موضوعی که در مطالعه چگونگی تلاش جوامع معاصر برای حفظ نظم اجتماعی بسیار مورد توجه است. جزئیات واقعی در مورد تحولات اجتماعی و حقوقی در جوامعی که مذهب به عنوان مشکل آفرین تعریف شده است شامل اروپای غربی و شرقی، آسیا، اقیانوسیه و قاره آمریکا می شود. این کتاب مورد توجه محققان و دانشجویان جامعه شناسی دین، جامعه شناسی حقوق، سیاست اجتماعی و مطالعات دینی و همچنین سیاست گذاران خواهد بود.
ماهیت نظریه: دین و الهیات در عصر پسالیبرال
نویسنده:
Lindbeck, George A.; Marshall, Bruce D.
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Westminster John Knox ,
  • تعداد رکورد ها : 2273