جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2273
مدرنیته، پلورالیسم و ​​بحران معنا: جهت گیری انسان مدرن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter L. Berger, Thomas Luckmann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bertelsmann Foundation Publishers,
چکیده :
ترجمه ماشینی: برخی از جهت گیری ها در حال فرسایش هستند، هویت ها زیر سوال می روند. سرعت فزاینده توسعه اجتماعی با تغییر ساختارهای آشنا و قطعیت های اجتماعی ایجاد شده در طول زمان، چنین تمایلاتی را به وجود می آورد. دانش سنتی -- که از نسلی به نسل دیگر توسط کلیسا، ایالت، مدارس و خانواده ها منتقل می شود -- با سرعت فزاینده ای منسوخ می شود. مؤسسات سنتی مورد استفاده برای جهت یابی با مؤسساتی که اخیراً ظهور کرده اند تکمیل می شوند. تضادهای بین جهت گیری های رقابتی با موارد جدیدتر تکمیل می شود. تضاد بین جهت گیری رقابتی در سمت عرضه توسط "بازار" حل می شود و ممکن است تعاریف مختلف از خود ناسازگار باشند. از نخبگان کارکردی خواسته می شود تا سهم خود را در تثبیت آینده جامعه سهیم کنند. جهت گیری مؤثر باید بر چالش آشتی دادن مفاهیم معنادار فردی برای زندگی و نیازها به عنوان راهی برای حفظ انسجام اجتماعی تسلط یابد. به عقیده پیتر ال. برگر و توماس لاکمن، علل بحران‌های مدرن معنا شامل نثرهای مدرنیزاسیون، کثرت گرایی و - به ویژه در اروپا - سکولاریزاسیون است. به عنوان یک استراتژی حل مسئله، نویسندگان سیستمی از نهادهای میانی را برای میانجیگری بین فرد و جامعه پیشنهاد می کنند.
واقعیت اجتماعی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter L. Berger
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
پیتر برگر و مطالعه دین [کتاب انگلیسی]‬
نویسنده:
Linda Woodhead, Paul Heelas, David Martin
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: پیتر برگر تأثیرگذارترین جامعه شناس معاصر دین است. این مجموعه مقالات اولین مطالعه عمیق در زمینه مشارکت وی در این زمینه است که مقدمه ای جامع از آثار او و اندیشه های جاری در مطالعه دین ارائه می دهد. موضوعات مطرح شده عبارتند از: * برگر در مورد دین و الهیات * دین، معنویت و نارضایتی های مدرنیته * سکولاریزاسیون و سکولاریزاسیون زدایی یک پست نوشته پیتر برگر، در پاسخ به مقالات، این نمای کلی از کار این شخصیت بزرگ را تکمیل می کند.
دین، مدرنیته و پست مدرنیته [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Heelas , David Martin , Paul Morris
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell,
چکیده :
ترجمه ماشینی: دین، مدرنیته و پست مدرنیته اولین کتابی است که مطالعه دین را با نظریه پردازی معاصر درباره فرهنگ درگیر کرده است. این کتاب به موضوعات مهمی مانند وجود اشکال پست مدرن دین، اینکه آیا نظریه‌های دینی که در چارچوب مدرنیته تنظیم شده‌اند، می‌توانند برای شرایط جدید یا نوظهور بازنویسی شوند، و اینکه چگونه مطالعه دین می‌تواند بهتر با تحولات اخیر در مطالعه ادغام شود، می‌پردازد. فرهنگ. این کتاب، مطالعه معاصر دین را از نظر نظریه‌پردازی کلی قرار می‌دهد و موضوعاتی مانند انتخاب، جهانی‌سازی و اینکه دین پست مدرن چگونه می‌تواند باشد را پوشش می‌دهد. سپس دیدگاه های بین المللی معرفی می شود و تز پست مدرنیته در ارتباط با اروپای شرقی، ژاپن و آمریکای لاتین و «اروپا جدید» مورد بررسی قرار می گیرد. لیبرالیسم و ​​بنیادگرایی در زمینه های دیگر از جمله اندونزی نیز مورد توجه قرار می گیرند. در فصل‌های پایانی این جلد، تأکید از مطالعه دین و تغییر فرهنگی به این موضوع تغییر می‌کند که چگونه تفکر پست مدرن، مانند رد متافیزیک حضور، ممکن است در خدمت گشودن امکانات الهیاتی جدید باشد.
عدالت خدا: نگاهی تازه به آموزه قدیمی توجیه با ایمان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James D. G. Dunn, Alan M. Suggate
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wm. B. Eerdmans Publishing Company,
چکیده :
ترجمه ماشینی: موضوع کتاب مقدس عادل شمرده شدن با ایمان اغلب به عنوان یک کالای مصرفی، به عنوان یک معامله خصوصی بین خدا و فرد در نظر گرفته می شود. نتیجه این است که بعد اجتماعی، اغلب با پیامدهای فاجعه بار، به نیروهای بازار واگذار می شود. / با یقین اینکه توجیه از عدالت جدایی ناپذیر است، نویسندگان این کتاب دست به دست هم داده اند تا بار دیگر بیانی مجدد از ماهیت رابطه ای توجیه و تعامل آن با عدالت اجتماعی و اجتماعی ارائه دهند. / در قسمت اول، جیمز دی. نگاهی دقیق به مضامین عهد عتیق، درک درستی و عدالتی را بازیابی می کند که دارای عملکرد ملی و اجتماعی و همچنین فردی است. / در بخش دوم، آلن ام. سوگیت، آلمان نازی، ژاپن نظامی‌گرا و بریتانیای دهه 1980 را به عنوان سه مطالعه موردی مدرن پیشنهاد می‌کند که ماهیت تحریف‌شده عدالت را که می‌تواند ناشی از درک ناکافی از توجیه باشد، نشان می‌دهد. این تحلیل به وضوح نشان می‌دهد که چگونه یک بیان تازه از تعامل توجیه و عدالت می‌تواند پیامدهای ثمربخشی برای عدالت اجتماعی در سراسر جهان داشته باشد.
توحید و امید به خدا [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
William J. Wainwright (ویلیام جی. وین‎رایت)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این عنصر جنبه های توحید و امید را بررسی می کند. با تمایز یکتاپرستی از اشکال مختلف ادیان غیرخداپرست، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه خداوند از عباراتی که برای توصیف غایت دینی استفاده می‌شود، فراتر می‌رود. سپس بحث به ماهیت امید می‌پردازد و بررسی می‌کند که چگونه این مفهوم توسط آگوستین، آکویناس، کیرکگور و مولتمان و دیگران استفاده شده است. سنت مسیحی که این موحدان به آن تعلق دارند، امید و ایمان را با عشق مرتبط می کند. در بخش پایانی، وین رایت انواع این نوع عشق را در اسلام، مسیحیت، و هندوئیسم خداباور نشان می‌دهد و از عشقی که توسط آن‌ها ارزش‌گذاری شده در برابر برخی اتهامات علیه آن دفاع می‌کند. او بررسی می‌کند که چرا عشق‌هایی که در این سنت‌ها بها داده می‌شود ناقص هستند، زیرا پیروان آن‌ها همواره بر این باورند که عشقی که آنها را گرامی می‌دارند، برتر از عشقی است که دیگران آن را گرامی می‌دارند.
توصیف خدایان: بررسی صفات الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Oppy, Graham (گراهام اوپی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: دینداران چگونه خدا را توصیف می کنند و چه صفاتی را به او نسبت می دهند؟ اینها موضوعات محوری در فلسفه دین هستند. گراهام اوپی در این کتاب به بررسی دقیق صفاتی می پردازد که معمولاً به خداوند نسبت داده می شوند، از جمله بی نهایت، کمال، سادگی، ابدیت، ضرورت، بنیادی بودن، قدرت مطلق، دانایی مطلق، آزادی، غیرجسمانی، خیر کامل و زیبایی کامل. او در سلسله‌ای از فصل‌های اساسی، صفات الهی را یکی یکی بررسی می‌کند و آنها را به طبقه‌بندی بزرگ‌تری از آن صفات مرتبط می‌کند. او همچنین مشکلات موجود در ایجاد این ادعا را بررسی می کند که درک صفات الهی ناسازگار یا نامنسجم است. مطالعه او که به عنوان همراه کتاب او در سال 2006 با عنوان بحث درباره خدایان در نظر گرفته شده است، درگیر طیف وسیعی از بهترین آثار معاصر در مورد ویژگی های الهی است. برای خوانندگان در فلسفه دین جذاب خواهد بود
الهیات: متون اساسی
نویسنده:
McGrath, Alister E
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley Blackwell ,
معرفت شناسی و الهیات کتب مقدس پنج گانه تا انجیل مرقس
نویسنده:
Dru Johnson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge ,
چکیده :
چکیده ماشینی : معرفت شناسی و الهیات کتاب مقدسی یک نظریه منسجم از دانش را دنبال می کند که در سراسر پنج کتاب و انجیل مرقس توضیح داده شده است. به عنوان اثری از حوزه نوظهور نقد فلسفی، این جلد در هر متن کتاب مقدس، هم روایت و هم پارانیز را بررسی می‌کند تا اینکه چه نظریه‌ای از معرفت را می‌توان فرض کرد یا از آن حمایت کرد و انسجام آن ساختار در میان متون را ارزیابی کرد. در کتاب پنج گانه و مرقس، اولویت بر توجه به یک پیامبر معتبر و معتبر است، و سپس اجرای راهنمایی داده شده برای دیدن آنچه نشان داده می شود - برای دانستن. دانستن نادرست از همین مرزها پیروی می کند: عدم توجه به صدای معتبر مناسب یا عدم ارائه راهنمایی باعث ایجاد درک اشتباه می شود. با در دست داشتن ساختاری کارآمد از شناخت صحیح، نقاط تماس و مشکلات معرفت‌شناسی فلسفی معاصر پیشنهاد می‌شود. در پایان، معرفت‌شناسی علمی مایکل پولانی به‌عنوان قابل مقایسه‌ترین دیدگاه با دانستن آن‌گونه که در این متون بنیادی کتاب مقدس ظاهر می‌شود، ظاهر می‌شود. بنابراین، این کتاب مورد توجه محققانی است که در زمینه‌های مطالعات کتاب مقدس و فلسفه کار می‌کنند.
بحث‌های معاصر درباره الهیات و فلسفه منفی
نویسنده:
Nahum Brown,J. Aaron Simmons
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan ,
چکیده :
چکیده ماشینی : در این جلد، محققان عمیقاً از الهیات منفی استفاده می کنند تا برخی از قدیمی ترین سؤالات در فلسفه دین را که چالش های مداوم برای تحقیق، درک و بیان هستند، بررسی کنند. فصل‌ها روش‌شناسی‌های فلسفی متفاوتی را درگیر می‌کنند، از مرزهای رشته‌ای عبور می‌کنند، و از سنت‌های فرهنگی متنوع استفاده می‌کنند تا نشان دهند که آپوفاتیسم می‌تواند منبع مثبتی برای فلسفه دین معاصر باشد.
  • تعداد رکورد ها : 2273