جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2273
اسلام، دموکراسی و نوگرایی دینی در ایران، 1379-1332: از بازرگان تا سروش [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Forough Jahanbakhsh: فروغ جهانبخش
نوع منبع :
کتاب , رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مجلد اساساً بر مسئله سازگاری اسلام و دموکراسی تمرکز دارد و سهم هفت اندیشمند برجسته دینی ایران قبل و بعد از انقلاب را در این موضوع برجسته می کند. این کتاب با قرار دادن بحث در بافت مذهبی خاص خود، به بررسی انتقادی عناصری می‌پردازد که معمولاً در سنت اسلامی از آنها به عنوان هنجارهای دموکراتیک یاد می‌شود. همچنین برای اولین بار شرحی از ظهور روشنفکری دینی در ایران پس از انقلاب ارائه می‌کند. با تمرکز بر اندیشه‌های شخصیت برجسته خود، عبدالکریم سروش، بحث او از حکومت دموکراتیک دینی، تغییر پارادایم در گفتمان مدرنیست‌های مسلمان درباره این موضوع را ارائه می‌کند.» «این کتاب همچنین مؤلفه فکری جنبش اصلاح‌طلب کنونی در ایران را ترسیم می‌کند و چالش‌هایی را که جنبش دموکراسی‌خواهانه باید بر آن غلبه کند، روشن می‌کند.»
فیلسوف آنتی‌پودی جلد 1: گفتارهای عمومی درباره فلسفه در استرالیا و نیوزلند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Oppy, Graham(Editor);Trakakis, N N(Editor);Burns, Lynda(Editor);Gardner, Steven(Editor)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Lexington Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی: فلسفه در استرالیا و نیوزلند مدتی است که چیزی شبیه به «عصر طلایی» را تجربه کرده است و در عرصه جهانی تأثیری نامتناسب با جمعیت دو کشور داشته است. برای دریافت کمک‌های متمایز و شناخته شده بین‌المللی که فیلسوفان استرالیایی در رشته خود انجام داده‌اند، مجموعه‌ای از گفتگوهای عمومی توسط فیلسوفان برجسته استرالیایی در رویدادها و جشنواره‌های ادبی مختلف در استرالیا و نیوزیلند از سال 2006 تا 2009 برگزار شد. این گفتگوهای جذاب و اغلب سرگرم‌کننده جذب شد مخاطبان زیادی، و موضوعات متنوعی از تاریخ های محلی فلسفه (به ویژه، ثروت های فلسفه در ملبورن، سیدنی، بریزبن، آدلاید، و نیوزیلند) را پوشش دادند. به بحث در مورد موضوعات خاص (از جمله عشق، اراده آزاد، مذهب، بوم شناسی، فمینیسم، و تمدن)، به ویژه که این موضوعات در فلسفه استرالیایی مطرح شده است. و به بررسی وضعیت فکری دانشگاه ها در استرالیا در آغاز قرن بیست و یکم. این گفتگوها اکنون برای اولین بار در اینجا جمع آوری می شود تا نه تنها دانشجویان و دانش پژوهان، بلکه جامعه گسترده تر را با قدردانی عمیق تر از میراث فلسفی استرالیا و نیوزلند آشنا کنند.
دیدگاه‌های فلسفی در مورد بی‌نهایت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Graham Oppy (گراهام اپی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: گراهام اوپی با بررسی پرسش‌های فلسفی درباره بی‌نهایت، بررسی می‌کند که چگونه نامتناهی در همه جا کمین کرده است، هم در علم و هم در افکار معمولی ما درباره جهان. او همچنین بسیاری از معماها و پارادوکس‌هایی را که در قطار بی‌نهایت دنبال می‌شوند، تحلیل می‌کند و به مفاهیم ساده‌ای مانند شمارش، اضافه کردن و به حداکثر رساندن مشکلات جدی فعلی می‌پردازد. از دیگر موضوعات مورد بررسی می توان به ماهیت مکان و زمان، نامتناهی ها در علم فیزیک، بی نهایت ها در نظریه های احتمال و تصمیم، ماهیت روابط جزء/کل، نظریه های ریاضی نامتناهی و رگرسیون نامتناهی و اصول دلیل کافی اشاره کرد.
خداباوری و الحاد: استدلال‌های متضاد در فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Koterski, Joseph W.; Oppy, Graham
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
USA : Macmillan Reference,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مقابل دیدگاه های پیچیده فلسفی را در مورد همان 20 موضوع فلسفی در مورد وجود یا عدم وجود خدا ارائه می دهد.
کتاب راهنمای روتلج درباره فلسفه دین معاصر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Graham Oppy
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge ,
کلیدواژه‌های اصلی :
بدن زنان به عنوان میدان نبرد: الهیات مسیحی و جنگ جهانی علیه زنان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Susan Brooks Thistlethwaite (auth.)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US ,
درباره شرّ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Thomas Aquinas, Brian Davies, Richard Regan
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
USA: Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: De Malo نشان دهنده برخی از بالغ ترین تفکرات آکویناس در مورد خوبی، بدی، و عامل انسانی است. او در این کتاب طیف کاملی از سؤالات مرتبط با شر را بررسی می کند: منشأ آن، ماهیت آن، رابطه آن با خیر، و سازگاری آن با وجود خدای قادر مطلق و خیرخواه. این نسخه ترجمه انگلیسی جدید و قابل خواندن ریگان را بر اساس نسخه معتبر کمیسیون لئونین از متن لاتین ارائه می دهد. برایان دیویس مقدمه و یادداشت های گسترده ای ارائه کرده است. (لطفا توجه داشته باشید: این نسخه شامل متن لاتین نیست).
خلاصه الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(ریچارد جی. ریگان)Thomas Aquinas; Richard J. Regan (توماس آکویناس)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: در اواخر عمرش، سنت توماس آکویناس یک اثر مختصر و غیر فنی ارائه کرد که در آن برخی از نکات اصلی Summa Theologiae عظیم او خلاصه شد. این «مجموعه» به‌عنوان یک کتاب راهنمای مقدماتی برای دانش‌آموزان و دانش‌پژوهانی در نظر گرفته شده بود که ممکن است به کار بزرگ‌تر دسترسی نداشته باشند. این بهترین مقدمه مختصر برای اندیشه آکویناس باقی مانده است. علاوه بر این، برای محققان بسیار جالب است زیرا بیانگر آخرین کلمه آکویناس در مورد این موضوعات است. آکویناس زمینه جدیدی را ایجاد نمی کند یا به موقعیت های قبلی خود فکر نمی کند، بلکه اغلب آنها را مستقیم تر و با دقت بیشتری نسبت به آنچه در جاهای دیگر می توان یافت، بیان می کند. تنها یک ترجمه انگلیسی از خلاصه موجود است (منتشر شده به عنوان «جمع کوتاه آکویناس: نسخه مختصر خود سنت توماس از مجموع الهیات او» توسط انتشارات موسسه سوفیا). این توسط یک انتشارات بسیار کوچک کاتولیک منتشر شده است، به خوانندگان فداکار عرضه می شود، هیچ دستگاه علمی ندارد. ریچارد ریگان مترجم بسیار مورد احترام آکویناس است که در اینجا بر نسخه قطعی لئونین متن لاتین تکیه دارد. آثار او به عنوان نسخه برتر انگلیسی این متن مهم دریافت خواهد شد.
نظریه زبان نمادین شلینگ: تشکیل نظام هویت
نویسنده:
Whistler, Daniel
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این مطالعه F.W.J. فلسفه زبان شلینگ بر اساس خوانش مفصل SC73 از سخنرانی های شلینگ در مورد فلسفه هنر. دانیل ویستلر استدلال می کند که مفهوم نماد موجود در این دوره سخنرانی و در جاهای دیگر در نوشته های شلینگ در آن دوره، کلید مفهومی غیر ارجاعی از زبان را فراهم می کند، جایی که آنچه اهمیت دارد شدت تولید هویت است. چنین بازسازی ویسلر را به تجزیه و تحلیل دقیق سیستم هویت شلینگ، پروژه بزرگ او در سال های 1801 تا 1805، که به طور مداوم توسط پژوهشگران معاصر نادیده گرفته شده است، هدایت می کند. به ویژه، ویسلر مفاهیم تمایز کمی و ساخت را به عنوان محور پروژه شلینگ در آن دوره بازیابی می کند. این بازسازی همچنین به خوانشی اصلی از خاستگاه مفهوم نماد در تفکر آلمانی منجر می‌شود: یک «نماد رمانتیک» وجود ندارد، بلکه مجموعه‌ای از آزمایش‌ها در نظریه‌پردازی نمادگرایی در آغاز قرن نوزدهم وجود دارد. پس شلینگ به عنوان فیلسوف زبان، شلینگ به عنوان سیستم ساز هویت و شلینگ به عنوان نظریه پرداز نماد در خطر است.
واژگان کلیدی فلسفه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Raymond J.Vanarragon.
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
‏‫‬‭London‏‫‭: Continuum International Publishing Group,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
چکیده ماشینی: این یک راهنمای مرجع جامع و آسان برای پیمایش به اصطلاحات کلیدی، مفاهیم، ​​متفکران و آثار اصلی در فلسفه دین است. «اصطلاحات کلیدی در فلسفه دین» مقدمه ای روشن، مختصر و قابل دسترس برای موضوعی محوری در فلسفه ارائه می دهد. این کتاب مروری جامع بر اصطلاحات، مفاهیم، ​​متفکران و آثار اصلی در تاریخ این حوزه کلیدی از تفکر فلسفی ارائه می‌کند. ایده آل برای دانش آموزان سال اولی که برای اولین بار به این موضوع می پردازند، "اصطلاحات کلیدی در فلسفه دین" به عنوان همراه ایده آل برای مطالعه این موضوع جذاب خواهد بود. ون‌ آراگون, ریموند خلاصه‌های مفصلی از تمام مفاهیم کلیدی در مطالعه فلسفه دین ارائه می‌دهد. یک فصل مقدماتی وجود دارد که زمینه و پیشینه را ارائه می‌کند، در حالی که فصل‌های بعدی تعاریف دقیقی از اصطلاحات و مفاهیم کلیدی، مقدمه‌ای بر کار متفکران کلیدی، خلاصه‌ای از متون کلیدی و توصیه‌هایی در مورد مطالعه بیشتر ارائه می‌دهند. این ابزار به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و با فرض عدم دانش قبلی در مورد موضوع طراحی شده است، این ابزار مرجع ایده آل برای کسانی است که برای اولین بار به فلسفه دین می آیند.
  • تعداد رکورد ها : 2273