مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
عصمت امام حسین ( ع ) عصمت امام رضا علیه السلام عصمت امام علی(ع) عصمت امام مهدی علیه السلام
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 59
أهل البيت (عليهم السلام) في الحياة الاِسلامية الاِمامة (القسم الاَول= النظرية)
نویسنده:
محمد باقر الحكيم
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
مباحث مختلفی در این کتار درباره امامت ائمه اثنی عشریه مطرح می شود از قبیل: نظرية الامامة؛ الاهداف والادوار؛ المواقف؛ ضرورة الامامة؛ الامامة في أهل البيت؛ الائمة الاثنا عشر.
من حديث النبي (ص) يكون لهذه الأمة إثنا عشر قيّما
نویسنده:
مرتضى العسكري
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
علامه عسکری ره در این کتابچه ارزشمند به بررسی حدیث امامت ائمه اثنی عشر می پردازد و احادیث وارده را ذکر می کند که یکی از انها حدیث يكون لهذه الأمة إثنا عشر قيّما می باشد.
شيعه در اسلام (طبع قديم)
نویسنده:
محمد حسين‌ طباطبایی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر انتشارات اسلامی,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
کتاب شیعه در اسلام، نوشته علامه سید محمد حسین طباطبائی کتابی است که با هدف معرفی مذهب شیعه به‌خصوص برای مخاطبان غیرمسلمان نوشته شده است. در این کتاب، بسیاری از مطالب لازم برای شناخت تشیع ــ از نحوه پیدایش تاریخی، عقاید، فقه و شریعت تا لطیف‌ترین حقایق معنوی ــ به زبانی ساده و مختصر، در سه فصل کلی جمع‌آوری و بیان شده است. این کتاب به زبان فارسی بارها نشر یافته و ترجمه انگلیسی آن که توسط سید حسین نصر انجام شده است در آمریکا و اروپا منتشر شده است.
سبيل المستبصرين إلى الصراط المستقيم
نویسنده:
صلاح الدين الحسيني
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
کتاب حاضر عنوان جالبی دارد " سبیل المستبصرین الی الصراط المستقیم" این کتاب حقانیت مذهب تشیع و صراط مستقیم را با دلائل مختلف عقلی و نقلی ثابت می کند و از همین دلائل اشتیاق مستبصرین به صراط مستقیم را گوشزد می کند.
شیعه الامامیه بین النصوص الدینیة والتضلیلات الاعلامیة
نویسنده:
علی البامیانی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: موسسه السیده زینب (س),
چکیده :
کتاب حاضر یک کتاب شیعه شناسی است. کتاب حاضر به بررسی اعتقادات شیعه می پردازد و مسائل مهم و اعتقادی شیعه را ذکر و به شبهات پیرامون آن پاسخ می دهد، از جمله مباحث مطرح شده بحث : شفاعت، توسل ، متعه، عصمت امام ، آیات تطهیر، مباهله، اطاعت، ولایت و...می باشد.
رسالة إلى إبراهیم الجبهان
نویسنده:
عبد الحق المنصور
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بی جا: بی نا ,
چکیده :
این رساله حاوی مطالبی در موضوعات مختلف می باشد. بعضی از این مطالب عبارتند از: اصول اسلام در نزد شیعه، امامت ائمه اثنی عشریه بدون کم و زیاد و نصب آن بزرگواران توسط پیامبر (ص)، طعن بر خلفا از اصول عقیدتی شیعیان می باشد. اتهام نقص وارد نمودن شیعیان به قرآن، نسبت دادن به شیعیان که قرآن ظاهر و باطن دارد، و این که شیعیان قائل به عصمت ائمه (ع) می باشند، شیعیان مدعی بر اینند که ائمه معصومین (ع) حافظ شریعت و قوامین بر شریعت و بازدارنده از فسادند و آنان معصومند، شیعیان معتقدند که ائمه معصومین (ع) علمین به احکام دین می باشند، وهابیون بر این عقیده اند که شیعیان به ائمه معصوم (ع) استغاثه نموده و ائمه معصومین (ع) را ملجأ و پناه خود قرار داده اند که این عمل کفر محسوب می شود، وهابیون قائلند که شیعیان نذور خود را برای اهل قبور می کنند و از این عمل قرابت و نزدیکی را با اهل قبور می خواهند، و ..... مؤلف پس از بررسی اتهامات و مزاعمی که وهابیون و سلفیون بر شیعیان وارد نموده اند که به پاسخ دهی به این اتهامات پرداخته به این نتیجه رسیده است که اتهامات وارده از طرف وهابیون بی پابه و اساس بوده و هیچ گونه جنبه قرآنی و روایی ندارد.
إرشاد فی معرفة حجج الله على العباد المجلد 1 و 2
نویسنده:
محمد بن محمد مفید؛ محقق/ مصحح: مؤسسة آل البيت عليهم السلام‌
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم - ایران: المؤتمر العالمی لألفیة الشیخ المفید,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
كتاب حاضر، درباره تاريخ زندگی ائمه(ع) و فضايل آن بزرگواران و ياران آنان نوشته شده است. این منبع از معتبرترين منابع روايى شيعه به حساب می آید که درباره زندگانى ائمه(ع) می باشد و بسيارى از منابع مهم شيعه كه به زندگانى ائمه پرداخته‌اند، اين كتاب را مستند خود قرار داده‌اند.
عقيده ي عصمت بين امام و فقيه از ديدگاه شيعه ي اماميه
نویسنده:
محمد احمد خطيب
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
کلیدواژه‌های فرعی :
عصمة
نویسنده:
سید کمال حیدری؛ بقلم: محمد قاضی
نوع منبع :
کتاب , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مؤسسة الإمام الجواد (ع) للفكر والثقافة,
چکیده :
يقع الحديث في هذا الکتاب في البحث عن العصمة و ما يتعلّق بها من أبحاث و مفاهیم، یکون أمل هذا الکتاب محاولة فی تبسیط و حلّ عقدة الغموض فی کثیر ممّا یتّصل ببحث العصمة من مفاهیم فلسفیة و عقلیة و دفع للشبهات و التساؤلات المثارة حولها. انتظم هذا الکتاب في فصلین رئیسیّین، هما: الفصل الأوّل: الإمامة ینتاول هذا الفصل بحث الإمامة، مبتدئاً الفصل بإمامة إبراهیم الخلیل (ع) و مثنّیاً له بالبحث عن صفات الإمام من خلال الرؤیة القرآنیه، و مختتماً الفصل ایضاً بأبحاث عدیدة حول الملکوت و رؤیته. الفصل الثاني: العصمة تناول الحدیث فی الفصل الثانی بالبحث عن العصمة و ما یتعلّق بها من مفاهیم، حیث ابتدأ الکلام فیه بآیة التطهیر و ما تفیده من شمولیة في نفي الرجس وإثبات الطهارة لمن نزلت في حقّه، مردفاً لها بأبحاث هامّة جدّاً فی العصمة مفهوماً ومضموناً، کما یلیه الحدیث عن الإرادة، مختتماً هذا الفصل ببحث روائي فی شأن نزول آیة التطهیر.
  • تعداد رکورد ها : 59