جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 814
چرا خداباوری گشوده طبیعی است و خداباوری کلاسیک چنین نیست [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
.Launonen, Lari; Mullins, R. T
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: علم شناختی دین (CSR) نشان می‌دهد که اعتقاد به عوامل ماوراء طبیعی یا «خدایان» بر اساس سوگیری‌ها و سیستم‌های شناختی طبیعی (دین طبیعی) از نظر بلوغ است. با این حال، مشخص نیست که خداباوری طبیعی است یا خیر. آیا خدا تصور می کند که تعصبات و سیستم های شناختی ما باعث ایجاد خداباوری تقریبی می شود؟ به عبارت دیگر، آیا دین طبیعی «تئیسم ردیابی» است؟ از آنجایی که الهی‌دانان مسیحی دیدگاه‌های متفاوتی در مورد چگونگی خدا دارند، ما استدلال می‌کنیم که پاسخ تا حدی به الگوی خدا بستگی دارد. ما دو مدل را مورد بحث قرار می دهیم: خداباوری کلاسیک و خداباوری باز. ما استدلال می کنیم که خداباوری کلاسیک از طبیعی بودن فاصله زیادی دارد. درک صفات کلاسیک الهی بسیار سخت است. علاوه بر این، مردم به طور طبیعی خدا را به عنوان یک نوع خاص تصور می کنند، اما خدای کلاسیک به شدت از انتظارات شناختی ما در مورد افراد منحرف می شود. خداباوری باز بسیار طبیعی تر است. با این حال، یافته های اخیر در CSR این پیشنهاد را که دین طبیعی خداباوری باز را دنبال می کند، به چالش می کشد. این احتمال که ما به جای «مؤمنان متولد شده» «بت‌پرستان زاده شده‌ایم» ممکن است دکترین مسیحی مکاشفه عمومی و تلاش‌ها برای سازگار کردن مسئولیت اجتماعی اجتماعی با الهیات را تضعیف کند.
رویکرد تضاد به حل مسائل مربوط به قدرت مطلق [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Michael Wreen (مایکل ورین)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: برخی از فیلسوفان ادعا کرده اند که مفهوم قدرت مطلق به طور ضمنی بر هیچ چیز قابل اطلاق نیست. معروف «مشکل سنگ» استدلالی در این باره است: اینکه آیا موجودی بتواند سنگی بسازد که سنگین‌تر از آن بلند شود یا نه، کاری هست که او نمی‌تواند انجام دهد و بنابراین او قادر مطلق نیست. برخی از فیلسوفان پاسخ داده‌اند که هیچ عملی که تحت تضاد قرار گیرد در محدوده قدرت مطلق نیست. این پاسخ از آنچه من رویکرد تضاد می نامم استفاده می کند. بسیاری از فیلسوفان رویکرد تضاد را رد می‌کنند و استدلال می‌کنند که مشکلاتی نزدیک به هم وجود دارد که نمی‌تواند آنها را حل کند. در این مقاله من استدلال می‌کنم که با گسترش و اصلاح مناسب، تناقض می‌تواند بسیاری از این مسائل را حل کند و بسیار انعطاف‌پذیرتر از آن چیزی است که بسیاری از فیلسوفان فکر می‌کنند. با این حال، این رویکرد به خودی خود قادر مطلق نیست و در نهایت باید رویکردی متافیزیکی تری داشته باشد تا امکان قدرت مطلق را نجات دهد.
ذهن های بی نهایت: کیهان شناسی فلسفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Leslie
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Clarendon Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: کیهان فقط به دلیل نیاز اخلاقی به آن وجود دارد ما، و تمام ساختارهای پیچیده جهان ما، به عنوان افکار در ذهن الهی وجود داریم که همه چیز را ارزش دانستن می داند. همچنین می‌تواند بی‌نهایت جهان‌های دیگر در این ذهن وجود داشته باشد... شاید باورش سخت باشد جهان همان طور است که لسلی می گوید - اما مقاومت در برابر ایده ها و استدلال های قانع کننده او نیز دشوار است.
ماهیت الهی: دیدگاه‌های شخصی و غیر شخصی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Georg Gasser (editor), Simon Kittle (editor)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب اولین بررسی نظام‌مند نقاط قوت و محدودیت‌های مفاهیم شخصی و غیرشخصی الهی است. این شامل مشارکت‌هایی از پیشینه‌های یهودی، اسلامی، چینی، هندی و طبیعت‌گرایانه است، علاوه بر آن‌هایی که در چارچوب کاملاً مسیحی کار می‌کنند. این کتاب بحث می‌کند که آیا مفهوم خدا در خداباوری کلاسیک اصلاً منسجم است و آیا درک سنتی برخی از صفات الهی نیاز به اصلاح دارد یا خیر. مشارکت کنندگان بررسی می کنند که شایستگی ها و معایب معنوی و عملی پیشنهادی تصورات شخصی و غیرشخصی از خدا چه می تواند باشد. علاوه بر این، دیدگاه‌های متنوع آن‌ها نشان‌دهنده گرایش گسترده‌تری در فلسفه تحلیلی دین برای ادغام سنت‌های مختلف مذهبی غیرغربی است. پرداختن به این مسائل با دقت لازم است تا نقاط قوت و محدودیت‌های حساب‌های شخصی و غیرشخصی الهی را رعایت کنیم. فطرت الهی: دیدگاه های شخصی و الف شخصی مورد توجه دانشمندان و دانشجویان پیشرفته ای است که در فلسفه دین و الهیات فلسفی کار می کنند.
فصلی در توسعه کلام ماتریدی: ابو یسر البزداوی (متوفی 493/1100) در صفات الهی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sheridan Polinsky
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مسئله صفات الهی در کلام اسلامی مورد توجه بوده است. در قرآن به خداوند صفات و افعال مختلفی نسبت داده شده است، اما ماهیت رابطه آنها با او روشن نشده است. بنابراین وظیفه متکلمان و سایر متفکران بوده است که این موضوع را مطابق با تصورات خود از وحدت (توحید) و تعالی (تنزیه) خداوند روشن کنند. این پایان نامه به بررسی گفتار درباره صفات الهی متکلم متقدم متقدم، ابو یسر البزداوی می پردازد که هدفش حفظ دو اصل کلیدی در رابطه با این مشکل است: 1) ماهیت همه صفات ذات و عمل به عنوان موجودات ابدی موجود در ذات خدا، در درجه اول در برابر رد معتزله این; و 2) غیرقابل مقایسه بودن و غیر جسمانی بودن خداوند، عمدتاً در برابر فضاسازی کرامی ها از او. اتکای او به سنت و استدلال عقلی برای حمایت از دیدگاه‌هایش، سهم او را در پیدایش ماتوریدیسم نشان می‌دهد و در مواقعی که تلاش می‌کند بین این دو منبع معرفت دینی مذاکره کند، تضاد در اندیشه او ایجاد می‌کند که در نتیجه رویکردهای ظریف و منحصربه‌فردی به جنبه‌های خاصی دارد.
عمل خدا روی جهان: یک دیدگاه متافیزیکی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Christina Schneider (کریستینا اشنایدر)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: ممکن است دلایل الهیاتی خوبی برای اتخاذ یکی از این دو رابطه «خدا-جهان» وجود داشته باشد: «عمل خدا بر جهان» در مقابل «توجه خدا به جهان»، از دیدگاه فلسفی/متافیزیکی، اینها گزینه ها یک "مشکل تصمیم گیری" ایجاد می کنند. این مقاله در جستجوی معیارهای متافیزیکی است که از هر تصمیمی در مورد «عمل خدا در مقابل عدم عمل او به جهان» حمایت می کند. از این نظر، ماهیت متافیزیکی دارد
بازنگری در نظریه صفات الهی: در گفتگو با کارل بارت، ابرهارد یونگل و ولف کروتکه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christopher R.J. Holmes
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Peter Lang International Academic Publishers ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: شناخت روزافزونی وجود دارد که شرح صفات خدا در اعلامیه کلیسا نقش اساسی دارد. این مطالعه سه روایت کاوشگر قرن بیستم را ارائه می‌کند - گزارش‌های کارل بارت، ابرهارد یونگل، و ولف کروتکه - که هر یک شکل کلاسیک این دکترین را دوباره فرموله کردند. با عنایت خاص به جلال الهی، این گونه بیان می شود که خداوند بیش از آن که افقی غیرقابل تصور و وصف باشد، جلالی است که جلال او ارتباط با خود و افق وحدت بخش انتساب اوست.
آیا خداوند ماهیت دارد؟ (سخنرانی 44 آکویناس) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alvin Plantinga (الوین پلانتینگا)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Marquette University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: مجموعه ای از اشیاء احتمالی، شاید به اندازه اعضای آنها ممکن است. اما به نظر می رسد خواص، قضایا، اعداد و حالات اشیایی هستند که عدم وجود آنها کاملاً محال است. اگر چنین است، با این حال، چگونه آنها با خدا ارتباط دارند؟ فرض کنید خدا یک ماهیت دارد: خاصیتی که او اساساً دارد که شامل هر خاصیت ضروری برای او می شود. آیا خدا فطرت دارد؟ و اگر چنین کند، آیا بین حاکمیت خداوند و ماهیت او تعارض وجود دارد؟ ارتباط خداوند با اشیاء مجردی مانند خواص و قضایا چگونه است؟ اینها سوالاتی است که می خواهم بررسی کنم. - مقدمه.
خدای خالق: درباره تعالی و حضور خداوند  [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert Cummings Neville: رابرت کامینگز نویل
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
چکیده :
ترجمه ماشینی: خدای خالق شرح مفصلی از تصوری از خدا به عنوان خالق همه چیز معین ارائه می دهد. این مفهوم از یک مفهوم تثبیت شده مانند تومیست، کالوینیست، یا ایده الهیاتی فرآیند دفاع نمی کند، بلکه موضوع باستانی خلقت ex nihilo را به شکلی جدید و متناسب با جهان معاصر توضیح می دهد. بخش اول، توسعه دقیق فلسفی ایده خدا به عنوان خالق از هیچ، است، با این استدلال که راه حل مناسب برای مشکل یک و بسیاری از چنین تصوری را می طلبد. این بخش شامل بررسی دیالکتیکی نظریه های هستی معاصر و کلاسیک است. بخش دوم می‌پرسد چگونه می‌توان نسبت به نوع خدایی که قبلاً توضیح داده شد، شناخت داشت. با تجربه، قیاس و دیالکتیک سروکار دارد. بخش سوم، مفهوم توسعه‌یافته در بخش اول را در مورد مفاهیم بنیادین دینی مانند موضوع عبادت، ماهیت دین، و اعمال زندگی دینی خصوصی و عمومی به کار می‌گیرد. نظریه‌های برخاسته از مفهوم خلقت بدون هیچ دلیلی را برای تفسیر نگرانی مذهبی، تبدیل، ایمان، یقین، تنهایی، سعادت، خدمت، عبادت، مشیت، بشارت، فداکاری، آشتی، برادری، انضباط، ادغام عمومی و خصوصی ارائه می‌کند. دین نسبت به سایر ابعاد زندگی، آزادی، عشق و شکوه. اگرچه این زبان از سنت مسیحی نشأت می‌گیرد و رشته‌ای ارتدکس از آن دین را بیان می‌کند، اما این بحث در سراسر نگرانی‌های بسیاری از ادیان جهانی وجود دارد. رابرت کامینگز نویل، استاد فلسفه، دین و الهیات در دانشگاه بوستون و رئیس دانشکده الهیات است. او نویسنده کتاب پشت نقاب های خدا: مقاله ای در باب الهیات تطبیقی ​​است. لبخند پیوریتان: نگاهی به بازتاب اخلاقی. بازسازی تفکر؛ بازیابی اندازه: تفسیر و ماهیت; تائو و دایمون؛ و A Theology Primer، همه توسط SUNY Press منتشر شده است.
  • تعداد رکورد ها : 814