جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
محاورات افلاطون
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 9
عنوان :
تفسیر غیرتاریخی افلاطون از قاعده انسان معیاری پروتاگوراس
نویسنده:
مهدی قوام صفری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حکمای پیش سقراطی
,
قاعده انسان معیاری
,
نسبیت معرفت
,
فلسفه یونان
,
فلسفه افلاطون
,
نسبیت معرفت
,
تفسیر غیر تاریخی
کلیدواژههای فرعی :
ادراک حسی ,
محاورات افلاطون ,
ادراک حسی و معرفت ,
احساس (معرفت شناسی) ,
ذهن گرایی ,
لوگوس(اصطلاح وابسته) ,
احساس ,
محاوره ثئای تتوس ,
قاعده پروتاگوراسی ,
چکیده :
در قالب پی دی اف
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 56
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاریخ فلسفه یونان. افلاطون (بخش نخست) جلد13
نویسنده:
دبلیو. کی. سی گاتری؛ مترجم: حسن فتحی
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
تهران: فکر روز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
محاورات افلاطون
,
سوفسطاییان
کلیدواژههای فرعی :
سفسطه (منطق) ,
شجاعت ,
آداب دوستی ,
آپولوژی ,
چکیده :
این کتاب به بحث درباره زندگی افلاطون و تاثیرهای فلسفی او، محاورات اولیه سقراطی من جمله دفاعیه (آپولوژی)، کریتون، ائوتوفرون، لاخس، لوسیس، خارمنیدس، هیپیاس بزرگ، هیپیاس کوچک و ایون پرداخته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دانشنامه فلسفه استنفورد، افلاطون
نویسنده:
ریچارد کروت. ترجمه ایمان شفیع بیک
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , مدخل آثار(دانشنامه آثار)
وضعیت نشر :
تهران: ققنوس,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سقراط
,
محاورات افلاطون
,
آموزه های محوری افلاطون
,
معماهای افلاطون
,
فلسفه سیاسی افلاطون
کلیدواژههای فرعی :
مثل ,
قوانین ,
پروتاگوراس ,
تیمائوس ,
فایدون ,
کتاب جمهوری (افلاطون) ,
اوتیفرون ,
منون ,
مهمانی ,
کریتیاس ,
apologia ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ادراک حسی افلاطون در نظام پارمنیدسی
نویسنده:
سیدابراهیم موسوی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه علامه طباطبایی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نظریه تذکار
,
ادراک حسی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه افلاطون
,
عقل(منطق)
,
معرفت شناسی افلاطون
,
هستی شناسی پارمنیدس
کلیدواژههای فرعی :
باور صادق ,
علم نفس ,
دیالکتیک ,
واقع ,
پیش بینی ,
محاورات افلاطون ,
کیفیت ,
انطباع ,
احساس ,
مفاهیم مشترک ,
فلسفه نوافلاطونی ,
مُثُل ,
فایدروس ,
کتاب جمهوری (افلاطون) ,
تصور(مقابل تصدیق) ,
لوگوس(اصطلاح وابسته) ,
قوه حسی ,
رساله تئتتوس ,
ماهیت ادراک حسی ,
مفاهیم ریاضی ,
شاپا (issn):
1735-3238
چکیده :
برای مدتها رابطۀ ادراک حسی با معرفت از نظر افلاطون به نحوی بر اساس تفکر ارسطویی یا تفکر افلوطینی توجیه میشد، اما بهتازگی آراء دیگری در این باره مطرح است که در آن دریافت اصلی خود افلاطون محل مداقه قرار میگیرد. این دیدگاه هنگامی جدیتر میشود که در مواردی همچون رسالۀ تئهتتوس (184 الف تا 187) ملاحظه میکنیم که افلاطون برخلاف نظر ارسطو و افلوطین نقشی را برای ادراک حسی در معرفت قائل نیست. هدف از این مقاله برجسته ساختن همین رویکرد است که با ارجاع به مکالمات افلاطون به پیش میرود. بدین ترتیب، چنین وجهۀ نظری از سوی افلاطون محور مهمی را در معرفتشناسی او شکل میدهد که به نظر میرسد با تفاسیر قدیم و حتی جدید مغایرت دارد. ما در اینجا بیشتر بر وجه سلبی معرفت افلاطونی تأکید میکنیم و به وجه ایجابی آن چندان نمیپردازیم، هر چند در پی تأکید بر وجه سلبی وجه ایجابی معرفتشناسی افلاطونی نیز تا حدودی بررسی میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه سقراط در رهیافت دینی کی یر کگور : سال 7، شماره 7 : فلسفه دین
نویسنده:
محمد اصغری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رابطه دین و اخلاق نزد کانت
,
تاثیر سقراط بر کی یرکگور
کلیدواژههای فرعی :
مسیحیت ,
کتاب ترس و لرز ,
نظریه تذکار ,
کوگیتو ,
اخلاق ,
محاورات افلاطون ,
شهسوار ایمان ,
فلسفه اگزیستانس ,
دین و اخلاق ,
دین مسیحیت(دامنه ادیان پیشرفته) ,
طنز سقراطی ,
شاپا (issn):
2008-7063
چکیده :
این مقاله میکوشد تا تصویری از جایگاه سقراط را در رهیافت دینی و اگزیستانسیالیستی کییرکگور نشان دهد. کییرکگور در نوشتههای خویش تحت تأثیر شدید سقراط قرار دارد و از روش سقراطی سخن میگوید. وی او را با حضرت ابراهیم، «شهسوار ایمان»، مقایسه میکند و میکوشد تا سقراط مشرک و غیرمسیحی را در بستر تفکر مسیحی خودش بگنجاند و از این رو از سقراط به عنوان قهرمان تراژدی نیز یاد میکند. کییرکگور خود را سقراط قرن نوزدهم میپنداشت و معتقد بود، وظیفه او همان وظیفه سقراطی است. این مقاله با استناد به برخی نوشتههای کییرکگور به بررسی این تصویر میپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 45 تا 62
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ضرورت سبک محاوره در فلسفه افلاطون
نویسنده:
ملیحه ابویی مهریزی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
تهران: موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
محاورات افلاطون
,
لوگوس(اصطلاح وابسته)
,
مُثُل افلاطونی(اصطلاح وابسته)
,
شیوه سقراط
چکیده :
سبک بیشتر آثار افلاطون به صورت محاوره است. در این نوشتار دلیل انتخاب این سبک و قالب را توسط افلاطون مورد واکاوی قرار میدهیم. از سه منظر و با پیافکندن سه پرسش به این مهم میپردازیم: آیا میتوان برای سقراط تاریخی در این راستا نقشی قائل شد؟ آیا افلاطون در آثار خود رویکردی انتقادآمیز به لوگوس مکتوب دارد و آیا این رویکرد، وی را به انتخاب سبکی رهنمون شده است که بیشترین شباهت را با لوگوس ملفوظ دارد؟ آیا میتوان به دلایلی دست یافت که نشان دهندة ارتباط ضروری بین درونمایه تفکر فلسفی افلاطون با این سبک نوشتار باشد؟ از منظر نخست به نقش شیوة سقراط تاریخی در ایجاد فضایی که نه تنها افلاطون را متأثر ساخت بلکه گروهی از پیروان و شاگردانش را به نگارش آثاری بهصورت محاوره برانگیخت، اشاره میشود. از منظر دوم به بررسی انتقادهای افلاطون بر لوگوس مکتوب و احتراز وی از این انتقادها پرداخته میشود و از منظر سوم به تفصیل ارتباط ضروری سبک محاوره با درونمایه تفکر فلسفی افلاطون مورد بررسی قرار میگیرد. البته در دو منظر نخست نیز به نوعی به این ضرورت اشاره میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 34
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مفهوم دیالکتیک در فلسفه افلاطون
نویسنده:
حسین معصوم
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
افلاطون
,
دیالکتیک
,
صورت اعلی
,
فلسفه افلاطون
کلیدواژههای فرعی :
عشق ,
محاورات افلاطون ,
سوفسطایی افلاطون ,
کتاب جمهوری (افلاطون) ,
دیالکتیک صعودی ,
دیالکتیک نزولی ,
چکیده :
دیالکتیک از نظر لغوی به معنای فن مباحثه و از نظر فلسفی دارای معانی مختلفی است ، مانند دیالکتیک زنون،دیالکتیک سوفسطاییان،دیالکتیک سقراط،دیالکتیک افلاطون و... به نظر افلاطون یکی از ویژگیهای دیالکتیک این است که آن، مخرب فرضیات است . حال سوال این است که تخریب فرضیه یعنی چه؟ دیالکتیک دو مرحله دارد : 1- دیالکتیک صعودی 2- دیالکتیک نزولی آیا انسان،فطرتاً مطلق خواه است ؟ این مقاله به بحث و بررسی مسایل فوق می پردازد .
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 107 تا 119
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
«افلاطون الاهی»؛ تفسیر الهیاتی پروکلوس از گفتوگوهای افلاطون
نویسنده:
رضا کورنگ بهشتی، سعید بینای مطلق، علی کرباسی زاده اصفهانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
محاورات افلاطون
,
فلسفه نوافلاطونی
,
فلسفه افلاطون
,
پروکلوس
,
الهیات افلاطونی
کلیدواژههای فرعی :
رساله تیمائوس ,
پارمنیدس ,
الهیات یونانی مآب ,
وحی ,
اصل نخستین ,
الهیات سیستماتیک ,
فلسفه الهی ,
مُثُل ,
کتاب جمهوری (افلاطون) ,
زبان سمبلیک ,
الهیات یونانی ,
ابل سانچز (کتاب) ,
گفتمان الهیاتی ,
افلاطونیان میانه ,
سروش های کلدانی ,
الهیات اتئولوگیا ,
فلسفه رواقی ,
یکان های الهی ,
گفتمان سمبولیک ,
گفتمان اسطوره ای ,
تئورژی ,
شاپا (issn):
6123 2251
چکیده :
هدف از این مقاله تحلیل و بررسی تفسیر الهیاتی پروکلوس از گفتوگوهای افلاطون است. رویکرد الهیاتی به افلاطون ویژگیِ شاخص مرحلهی نهایی مکتب نوافلاطونی است. نظامیافتهترین و کاملترین صورتبندی این رویکرد را در اثر سترگ پروکلوس، یعنی الهیات افلاطونی میتوان یافت. پروکلوس در این اثر، دیدگاه الهیاتی خود دربارهی افلاطون را طی سه گام تبیین میکند. وی در گام نخست، ادعا میکند که افلاطون تنها کسی است که موضوع راستین الهیات بهمثابهی فلسفهی اولی را مشخص و روش معرفتشناسی مطابق با آن را معین ساخته است. در گام دوم، پروکلوس با طرح ایدهی انواع مختلف گفتمانهای الهیاتی، میکوشد اثبات کند که اهتمام اصلی افلاطون در سراسر آثارش، الهیات بوده و تعالیم الهیاتی او با تعالیم الهیاتدانان سنت دینی یونان باستان کاملاً هماهنگ است. پروکلوس در گام سوم، ادعا میکند که بخش دوم گفتوگوی پارمنیدس افلاطون، حاوی کل نظام الهیاتی وی است و گفتوگوهای دیگر افلاطون را باید با ارجاع به این رساله، که در واقع نوعی الهیات سیستماتیک است، تفسیر کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 89 تا 114
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
محاورة فيدون أو في خلود النفس
نویسنده:
افلاطون؛ مترجم: عزت قرني
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
معرفی کتاب
فهرست
وضعیت نشر :
قاهره: دار قباء,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
محاورات افلاطون
,
فلسفه افلاطون
,
کتب فلسفه غرب به عربی
کلیدواژههای فرعی :
نظریه مُثُل ,
زندگی پس از مرگ ,
جاودانگی نفس ,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی) ,
محاورات افلاطون ,
فیلسوفان ,
جاودانگی پس از مرگ (مسائل جدید کلامی) ,
علم نفس ,
بساطت نفس ,
معاد(فلسفه) ,
خلود نفس ,
یاد مرگ ,
فایدون ,
ثنویت (آموزههای ادیان ایران باستان) ,
مرگ سقراط ,
شابک (isbn):
977-303-363-5
چکیده :
كتاب حاضر شرحی مختصر بر محاوره زیبای افلاطون با عنوان فایدون است. افلاطون، در فایدون می کوشد جاودانگی نفس را اثبات کند. او در این دیالوگ جمعا چهار استدلال بر جاودانگی نفس می آورد که - به استثنای استدلال مبتنی بر ادواری بودن طبیعت- جملگی مبتنی و متکی بر نظریه مثل هستند. فایدون تأویلِ افلاطون از زندگی و فلسفه و مرگ سقراط بر اساس آموزه های فرجام شناختی اورفیوسی و فیثاغورثی است. او در خلال این تأویل، بدبینیِ معرفت شناختیِ خویش و راه برون رفت از آن را بازمی گوید. او سقراط را نمونه آرمانیِ فیلسوفی می شناسد که با پی بردن به جهل خویش و موانع کسب معرفت در این جهان، روح خود را از دلبستگی های مادی پاک و وارسته و آماده پر گشودن از زندان جسم ساخته است، تا بتواند در ساحتِ برینِ نامادی به معرفت نائل آید. به اعتقاد افلاطون مرگ اندیشی از دغدغه های اصلی فیلسوف است و افلاطون با تصویر سقراط به عنوان فیلسوفی که در دم مرگ شاداب تر و شادمان تر از همیشه است، علت این شادابی و شادمانی را اعتقاد به حیات پس از مرگ می داند. حیاتی که برای نیکان به مراتب خوشایندتر از حیات دنیوی است. و بدین سان مسأله این است که آیا فیلسوفی چون سقراط فقط به یک خیال (یعنی خیال زندگی پس از مرگ) دل خوش داشته است یا نه حقیقتاً چنین حیاتی وجود دارد. اینجاست که مسأله جاودانگی نفس به طور جدی رخ می نماید. به علاوه دو تصور مختلف افلاطون از نفس به عنوان نفس بسیط و نفس سه جزئی مورد بحث قرار گرفته و ضمن یافتن توجیهی برای جمع میان این دو تصور نشان داده شده است که آنچه در فایدون موضوع بحث است، همان تصور نفس بسیط است. دیدگاه افلاطون درباره ساحات وجودی آدمی را می توان نوعی ثنویت گرایی افراطی خواند. به اعتقاد او میان نفس و بدن نهایت فاصله برقرار است، به گونه ای که نفس موجودی متعلق به عالم بالا بوده و پیش از بدن موجود است و فقط چند صباحی در این بدن مقام کرده است؛ پس از ترک بدن نیز همچنان به حیات خود، خواه در عالم دیگر و خواه در قالب ابدان دیگر، ادامه می دهد. مبسوط ترین بحث افلاطون درباره مسأله نفس و بدن و به طور خاص ثنویت گرایی، در محاوره زیبای فایدون آمده است. به نظر می رسد که برای فهم براهین افلاطون که عمدتاً با هدف اثبات بقاء یا جاودانگی نفس اقامه شده اند، طرح ملاحظاتی مقدماتی درباره این محاوره ضرورت داشته باشد. فایدون به لحاظ ساختار ادبی و بنابر معرفی نویسنده اش، توصیفی از واپسین لحظات زندگی سقراط در زندان است؛ لحظاتی که سقراط آماده می شود تا برای همیشه جهان ما را بدرود گوید و مأموران زندان مشغول آماده نمودن زهری هستند که سقراط به عنوان آخرین جرعه جام این جهانی باید سر بکشد. بر خلاف اغلب محاورات افلاطون، این محاوره به صورت گزارش غیر مستقیم ارائه می شود. توصیف واپسین لحظات زندگی سقراط را، در این محاوره از زبان فایدون، شاگرد سقراط، می شنویم که مدت ها پس از درگذشت سقراط، آن واقعه را در شهر فیلوس در پلوپونز برای اخکراتس روایت می کند. افلاطون با هنرمندی تمام فضای محاوره را به گونه ای سامان می دهد که با مقام و موقعیت موضوع کاملاً تناسب دارد. طبیعی به نظر می آید که اگر با فیلسوفی که مرگ را به انتظار نشسته است، گفتگویی فلسفی صورت بگیرد، این گفتگو درباره مرگ و وضع و حال آدمی پس از مرگ باشد. افلاطون در محاورات سیاسی و اجتماعی اش، مانند گرگیاس شمشیر انتقام را از نیام برمی کشد و کینه به حق یا ناحق خویش را متوجه بسیاری از اجزاء و عوامل جامعه آتنی و شخصیت های صاحب نام آن، اعم از سخنوران، سوفسطائیان و اصحاب سیاست می کند. ولی در فایدون از آن کینه و انتقام خبری نیست. در اینجا گویی او دیگر به دنیا و اصلاح آن نمی اندیشد و همه فکر و ذکر او زندگی پس از مرگ است. به یک لحاظ می توان گفت مسأله اصلی فایدون مرگ آگاهی یا مرگ اندیشی فیلسوفانه است. شادابی سقراط در دم مرگ، حاضران را به شگفتی وا می دارد و آنها علّت آن شادمانی و سرخوشی را جویا می شوند. سقراط در بیان سبب این شادابی، به تشبیه قو روی می آورد. قوها از آنجا که پرستش گر آپولون، خدای پیشگو هستند، قدرت پیشگویی دارند. و بنابراین این مرغان «چون نیکی های جهان دیگر را پیش بینی می کنند، در واپسین روز عمر شادمان تر از روزهای دیگر می گردند و زیباتر از اوقات دیگر می خوانند» لیکن مردم که از این زیبایی ها بی خبرند، چنین می پندارند که این آواز خوش به دلیل ترس از مرگ است. و طبعاً سقراط هم که از پرستندگان و خادمان همین خداست، از این جهت کمتر از قو نیست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 9
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید