جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
05. فرجام شناسی Eschatology
>
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
>
احباط و تکفیر
>
تکفیر
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
عنوان :
تحقيق في تقرير أدلة الإكفار والتفسيق المجلد 2
نویسنده:
يحيى بن حمزة حسيني؛ دراسة مقارنة: ناصر محمدي محمد جاد
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
مصر/قاهرة: دار اليقين للنشر والتوزيع,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید شیعه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
وجوب تعظیم صحابه ,
افعال امام علی (ع) ,
تکفیر ,
فسق ,
مطاعن عمر ,
مطاعن ابوبکر ,
مطاعن عثمان ,
کفر مجبره ,
کفر مشبهه ,
حقیقت ایمان ,
کفر و شرک ,
اسلام معاویة ,
کفر خوارج ,
عقاید زیدیه ,
کفر نفاق ,
کفار اعتقادی ,
شابک (isbn):
978-997-336-392-6
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قوانين التفكير ومناهجه
نویسنده:
أكاديمية الحكمة العقلية
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بی جا: بی نا,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
تکفیر
,
اصطلاحنامه منطق
,
کتب منطق
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
احباط و تکفیر عمل از دیدگاه فخرالدین رازی و آیت الله جوادی آملی
نویسنده:
زینب عباسی آغوی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فخر رازی
,
احباط
,
تکفیر
,
آیه الله جوادی آملی
,
موافات
چکیده :
«احباط و تکفیر عمل» از مباحث مهم کلامی در ارتباط با اعمال نیک و بد انسان است. «احباط» بدین معناست که معصیت متأخر موجب محو طاعت متقدم و ثواب آن میشود؛ در مقابل «تکفیر» به معنای محو معصیت متقدم و اثر آن و عقاب آن توسط طاعت یا ثواب متأخر است. عدم آشنایی با این سنت قرآنی، موجب غفلت انسان از آثار اعمال خود بر برخی اعمال دیگر است. در حیطه کلامی و تفسیری، بحثهایی در این زمینه صورت گرفته؛ اما از منظر فلسفه و حکمت متعالیه تاکنون پژوهشی در این خصوص صورت نگرفته است. در رساله حاضر پس از بررسی دیدگاههای کلامی اشاعره، معتزله و امامیه به پژوهش دو دیدگاه فخرالدین رازی متکلم اشعری و نیز آیت الله جوادی آملی، مفسر و فیلسوف شهیر، پرداختهایم. مسئله اصلی این پژوهش مقایسه بین دیدگاه این دو عالم است. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش کتابخانهای و روش پردازش آن توصیفی- تحلیلی است. معتزله قائل به احباط کلی بوده، دلایل عقلی و نقلی ذکر میکنند. در مقابل اشاعره و اکثر امامیه، جز در موارد مرگ در حال کفر، ارتداد، شرک و نفاق، منکر احباط کلی هستند و احباط و تکفیر کلی را مستلزم ظلم، ترجیح بلامرجح و یا تناقض و دور میدانند. فخر رازی با نقد جدی معتزله، «احباط و تکفیر» قرآنی را با معنایی که معتزله قائل به آن هستند، متفاوت میداند. وی معتقد است احباط به معنای عدم مطابق با شرع و صحیح نبودن عمل از ابتدا و تکفیر به معنای پوشش قبح گناه و بخشش آن است. وی بر مبنای حسن و قبح شرعی، تکفیر را بر خداوند واجب ندانسته و آن را از باب فضل و احسان میداند. آیت الله جوادی آملی در مورد کفر، شرک، نفاق و ارتداد، قائل به حبط محض هستند که انسان بر اثر آنها همه هستی خود را از دست میدهد و در مورد معاصی قائل به حبط غیر محضاند. ایشان بر اساس حرکت جوهری نفس معتقدند که نفس مادامی که رابطه تعلقی با بدن دارد، قابلیت دگرگونی دارد و افعال انسانی با نفس اتحاد وجودی دارند و صورت متناسب با خود را ایجاد میکنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تکفیر از دیدگاه مفید و غزالی
نویسنده:
سمیه اشرفی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
باور
,
تکفیر
,
معارف اسلامی
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
مفید، محمدبن محمد
,
غزالی، احمدبن محمد
,
غزالی، احمدبن محمد
,
هنر و علوم انسانی
,
غزالی، احمدبن محمد
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
چکیده :
تکفیر گروه ها و دسته های گوناگون جریانی است که در طول تاریخ همواره وجود داشته است. این رساله در صدد است با رویکرد کلامی به تبیین و توضیح و مقایسهی ماهیت ایمان و کفر، نحوهی نگرش به مسالهی تکفیر و مصادیق تکفیر از دیدگاه ابوحامد غزالی متفکر بزرگ اشعری و محمدبن نعمان معروف به شیخ مفید متفکر بزرگ شیعه بپردازد.غزالی در مورد مسالهی تکفیر دو رویکرد متفاوت دارد. در یک دوره از زندگی اش دسته ها و گروه های مختلفی را محکوم به کفر میکند و این تکفیر ها گاه در مورد کسانی بوده که مومن به دین اسلام بوده اند ولی در اواخر عمر،به نهی از تکفیر کردن میپردازد و با تاکید بسیار توصیه میکند که مردم باید تا آنجا که میتوانند از تکفیر دیگران خودداری کنند.به این ترتیب به نظر میرسد که در آثار و آراءغزالی در مورد تکفیر، نوعی تغییر رویه ی بسیار بزرگ روی داده است. شیخ مفید هم دسته و گروه هایی را محکوم به کفر کرده است ولی رویکرد او نسبت به مسالهی تکفیر در تمام طول زندگی اش یکسان بوده و تفاوت رویکردی در آثار او دیده نمیشود.فقط چون کفر را به دو قسم تقسیم کرده است، با توجه به همین تقسیم بندی، مصادیقی که به عنوان مصادیق کفر معرفی کرده است متفاوت شده است. گاهی منظورش از کفر،خارج شدن از اسلام است و گاهی خارج شدن از ایمان.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی سندی و دلالی روایت” لَوْ عَلِمَ ابوذر مَا فِي قَلْبِ سَلْمَان لَقَتَلَه” و نقد برداشت های نادرست
نویسنده:
محمد رنجبر حسینی، سعید بهادری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اباحیه ( صوفیه )
,
تکفیر
,
قتل
,
شناخت
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحقیقی پیرامون: کارآئی سیستم مالیاتی در تعیین و اخذ مالیات بر درآمد مشاغل
نویسنده:
سهیلا ارفع زنگنه
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصول دین
,
عدالت اجتماعی
,
علوم انسانی
,
احباط
,
تکفیر
,
ایمان (فرجام شناسی)
,
رفاه اجتماعی
,
علامه محمدحسین طباطبایی
,
مفید
,
منابع اطلاعاتی
,
economic development
,
حلی
,
محمد بن محمد
,
social justice
,
محمد حسین
,
information sources
چکیده :
برای اثبات ارتباط بین کارائی سیستم مالیاتی و تعیین و اخذ مالیات بردرآمد شاغل با توجه به متغیرهای عنوان شده، پژوهشگر در فصل دوم، ابتدا به شناخت و مطالعه نظریههای دانشمندان و مکاتب اقتصادی درباره مالیه عمومی و مالیات بردرآمد پرداخته و سپس سیر تاریخی مالیات و قوانین مالیاتی در این مورد بررسی قرار داده است عوامل موثر در ایجاد و تداوم موضوع مورد بررسی (متغیرهای تحقیق) در جامعه مورد بررسی، در فصل سوم مطالعه و آزمون شده و مورد تجزیه و تحلیل و استنتاج قرار گرفتهاند. با توجه به نتیجهگیری انجام شده در فصل سوم، پیشنهاداتی در فصل چهارم ارائه گردیده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و تحلیل آراء متکلّمین (معتزله، اشاعره و امامیّه) و فلاسفه مسلمان در بحث احباط و تکفیر
نویسنده:
سیدهزهرا هاشمیعلیا
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
احباط
,
تکفیر
,
حسن و قبح عقلی
,
حسن و قبح عقلی
چکیده :
آیات و روایات بسیاری مسئله احباط و تکفیر اعمال را مطرح میکنند. این بحث از موضوعات مهم اعتقادی است که در باور به معاد، حسابرسی اعمال، عدل الهی و ... تأثیر دارد. با وجود تصریح گسترده این موضوع در نصوص و تأثیر آن در بسیاری از اصول اعتقادی، باز هم میان مفسّرین و متکلّمین در پذیرش یا نفی آن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد تا آنجا که برخی به صراحت آن را نفی و برخی قاطعانه میپذیرند.فرضیه این رساله عبارت است از اینکه: با توجه به وجود آیات متعدّد در زمینهی حسابرسی دقیق اعمال، این امر مورد تأیید علماء بوده و آیاتی که اشاره به احباط و تکفیر اعمال دارند دارای تفسیر و توجیهی خاص میباشند.در این رساله علاوه بر تبیین مبسوط بحث و طرح بسیاری از جوانب آن به سه مسئله مهم پرداخته شده است؛1- توجیه سازگاری آیاتی که تصریح به احباط و تکفیر دارند با آیاتی که بر حسابرسی دقیق اعمال تأکید دارند. نتیجه نهایی مفسّرین در این زمینه آن است که اعمالی که حبط نشده اعم از نیک و بد در قیامت مورد وزن قرار میگیرند. 2- دلیل نزدیک شدن رأی امامیه به اشاعره و تقابل با معتزله در این موضوع با وجود اینکه امامیه و معتزله قائل به حسن و قبح عقلی بوده و اشاعره آن را نفی میکنند. در این مورد اشکال را به محدوده مستقلات عقلیه و مصادیق آن برمیگردانند. 3- چگونگی توجیه بحث احباط با توجّه به جایگاه نگاه وجودی و تغیّر ناپذیری علم خداوند از دید فلاسفه. حاج ملّا هادی سبزواری این مسئله را به محو وجوه نورانی و ظلمانی امور برمیگرداند. بعد از تحقیقات گسترده و رجوع به منابع بسیار میتوان گفت در میان متکلّمین نظر علّامه مجلسی با توجه به اینکه جمیع آیات و احادیث را پوشش داده و آراء مختلف را جمع میکند، به حق نزدیکتر است.البته جای شگفتی دارد که فلاسفه در چنین موضوع مهمّی چندان اظهار نظر نکرده و اگر وارد شدهاند بیشتر نظر کلامی ارائه کردهاند تا فلسفی.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آنگاه که اهل بیت را شناختم
نویسنده:
علی باقر شیخانی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه قائمیه
معرفی کتاب
فهرست
وضعیت نشر :
تهران: نشر مشعر,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام امامیه
,
حج
,
پاسخ به شبهات
,
17. فرق کلامی
,
امام شناسی
,
نقض فتاوی وهابیت
,
امامت
,
کلام
,
اهل بیت(ع)
,
تکفیر
,
دفع شبهات(افعال امام)
,
عقاید شیعه امامیه
,
حدیث ثقلین
,
حدیث کساء
,
خاطرات
,
سفرنامه ها
,
اتهامات
,
احادیث شیعه
,
احادیث و روایات
,
شیعه شناسی
,
احادیث اهل سنت
,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
,
شبهات وهابیت بر علیه شیعه
شابک (isbn):
3-182-540-964-978
چکیده :
کتاب «آنگاه که اهل بیت را شناختم» که به صورت داستان و سفر به عتبات و خانه خدا نگاشته شده است به بررسی عقاید شیعه و دفع شبهاتی که بر این فرقه وارد شده است می پردازد. در این کتاب مباحثی همچون زیارت، توسل، شفاعت و سایر مسائلی که از طرف وهابیت مورد سوء استفاده قرار گرفته و تهمت شرک و کفر بر شیعه وارد شده پاسخ داده می شود. همچنین در این کتاب به بررسی برخی از احادیث و روایاتی که در کتب معتبر اهل تسنن وارد گشته پرداخته شده و نیز بررسی برخی از احادیث مشهور شیعی همانند حدیث کساء و ثقلین با اشاره به کتب معروف شیعی از نظر گذرانده شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چالش های جریان های تکفیری و راهکارهای مقابله با آن از دیدگاه مقام معظم رهبری
نویسنده:
علیرضا دانشیار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تکفیر
,
تکفیر
,
اخلاق
,
رفتار
,
راهکارها
,
راهکارهای مقابله
,
چالش
,
چالش ها
,
باورها
,
حضرت آیت اله خامنه ای
,
اعتقادات و باورها
,
جریان های تکفیری
کلیدواژههای فرعی :
انسجام اسلامی ,
تقریب مذاهب اسلامی ,
دشمن شناسی ,
چالش اخلاقی ,
اعتقادات و باورها ,
چالش های اجتماعی ,
راهکار سیاسی و اجتماعی ,
سلفیه (فرق اسلامی) ,
وهابیت (فرق اسلامی) ,
محمد بن عبدالوهاب (فرق اسلامی) ,
توحید از دیدگاه وهابیت ,
بازگشت به قرآن ,
تکفیر مسلمانان ,
عقاید تکفیری ها ,
چکیده :
پدیده تکفیر به مثابه جریانی خطرناک، جهان اسلام را به چالش کشیده اند. نخبگان جهان اسلام باید در این زمینه به چاره اندیشی بپردازند. این تحقیق تلاش دارد چالش ها و راهکارهای برون رفت از پدیده تکفیر و جریان های خطرناک همسو با آن را، از منظر مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار دهد. چالش های جریان های تکفیری از منظر رهبری در سه حوزه قابل بررسی است: یک در سطح باورها و اعتقادات: جریان های تکفیری، از توحید و شرک و سایر مفاهیم دینی، درک ناقص و بدعت آمیز و غیر عقلانی دارند. دو چالش اخلاقی: مهمترین خصوصیت جریان های تکفیری، «جهالت» و بی خبری و نوعی خباثت درونی است که منجر به دوری از حقیقت و بی تقوایی و سقوط در ورطه رذیلت و تباهی شده است. سه چالش های رفتاری: مهمترین ویژگی جریان های تکفیری، ستیزه جویی، خشونت، فساد انگیزی، ترور و جنایت و خونریزی، ایجاد کننده تفرقه میان مسلمانان، نابود کننده تمدن و فرهنگ اسلامی و غیر اسلامی، تقویت کننده دشمنان اسلام را، می توان نام برد. در عرصه راهکارهای فکری فرهنگی برای مقابله با جریان های تکفیری، امت اسلامی باید به تقویت تقریب مذاهب اسلامی، گفتگو و تفاهم بر سر مشترکات، پرهیز از اختلاف افکنی و نمودهای تشدید آن، بازگشت به قرآن و فهم دقیق رویکردهای قرآنی در جلوگیری از تفرقه و اتحاد دنیای اسلام را، در دستورکار و عمل خود قرار دهد. در عرصه راهکارهای سیاسی اجتماعی جهان اسلام باید همگرایی و وحدت میان مسلمین، آگاه سازی نخبگانی، لزوم شناخت و طرد دشمن را جزء کارویژه های اساسی و محوری خود قرار دهد. با بکار بستن راهکارهای همگرایانه در جهان اسلام ریشه جریان های تکفیری خشکانده می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 75 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی معنا و حدود «توحید و شرک» از دیدگاه امامیه و اشاعره با تأکید بر اندیشه های سلفی و وهابیت
نویسنده:
سعید عزیزنژاد
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
توسل
,
بدعت
,
تکفیر
,
سلفیه (فرق اسلامی)
چکیده :
امامیه بزرگترین مکتبی است که به جانشینی بلافصل علی(ع) پس از رسول الله(ص) و سپس جانشینی یازده تن معصوم از نسل او اعتقاد دارد؛ اشاعره نیز امروزه گفتمان اعتقادی غالب ، در اهل تسنن محسوب می شود ؛ گفتماندیگری که بر جهان تأثیر جدی گذاشته ، سلفیه است . فصل اول به کلیات و مفاهیم اختصاص یافته است و در طی آن ، تعاریف لازم در خصوص آشنایی با کلید واژه های مورد بحث در تحقیق حاضر ، بویژه مکاتب کلامی سه گانه امامیه ، اشاعره و سلفیه ارائه گشته است. در فصل دوم ، توحید به تصویر کشیده شده است . در یک دسته بندی اولیه ، توحید در دو بخش نظری و عملی به همراه عناوین فرعی هر یک ، مورد بحث قرار گرفته است.در فصل سوم ، معیارهای ارزیابی اعتقادات مکاتب کلامی ، همچون آیات قرآن کریم، سنت معصومین(ع)، لغت و ظرافتهای ادبی و اجماع علما و دانشمندان فریقین ، مورد توجه و بحث قرار گرفته است.بررسی معیارهای مذکور ، نشان دهنده میزان انحراف سلفیه از فرهنگ اصیل اسلامی می باشد. همچنین به مباحثی مانند بدعت و تکفیر پرداخته شده و نمونه های بدعت از دیدگاه سلفیه ، ذکر گردیده است. سلفیه بر طبق مبانی اعتقادی خود ، بسیاری از باورهای مسلمانان ، را مشرکانه نامیده اند و در پی آن مسلمانان را تکفیر کرده اند. عناوین مورد بحث در این فصل که از نظر سلفیه ،مصداق عمل مشرکانه محسوب می شوند ، عبارتند از: شفاعت ، توسل ، دعا و استغاثه ، زیارت قبور ، بنای بر قبور ، احداث عبادتگاه بر قبور ، سوگند و نذر به غیر خداوند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید