جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
الله
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 107
عنوان :
حافظ و نام مهین خداوند : پاییز 1386 : مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران
نویسنده:
عبدالرضا سیف - حمید دهنبی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسم اعظم الهی
,
اسم اعظم
کلیدواژههای فرعی :
الله ,
خداشناسی ,
ماتریالیست ,
علوم طبیعی ,
یگانه پرستی ,
آفرینش (اِبداع) ,
جهان هستی ,
انرژی ,
شناخت خدا ,
علت و معلول ,
وجود و عدم ,
صوفیه (فرق کلامی) ,
فطرت(کلام) ,
شناخت خدا ,
یگانه پرستی ,
فطرت ,
صوفیه ,
طبقات الصوفیه ,
علم طبیعی ,
ماده ,
علیت ,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
خواجه نصیرالدین طوسی
شاپا (issn):
0
چکیده :
تفاسیر قرآن و کتاب های صوفیه، در بردارنده مفاهیم بسیاری در ارتباط با ادبیات و الهیات اسلامی است که مطالعه روشمند و دقیق این مفاهیم می تواند به نتایج درخشانی منجر شود. اسم عظم یا نام مهین یکی از عمده و اساسی ترین این مفاهیم است که در طول تاریخ تفکر اسلامی، محل تامل و مداقه بخش عمده ای از اندیشمندان بوده است. شگفت انگیزی و جاذبه این مقوله به گونه ای بوده است که بسیاری از عرفا و صوفیه درباره آن به گمان زنی پرداخته اند و هرکدام نامی از نام های خداوند - عز و جل - را نام مهین قلمداد کرده اند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فراتر از مِهبانگ: جهانشناسی کوانتومی و وجود خدا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Willem B. Drees (ویلم بی دریس)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
الله
,
وجود خدا
,
01. خداشناسی (کلام)
,
نظریه کوانتوم
,
نظریه انفجار بزرگ
,
نظریه انفجار بزرگ
,
کیهان شناسی بیگ بنگ
چکیده :
ترجمه ماشینی: آیا ایمان به خدا در پرتو کیهان شناسی مدرن گزینه معقولی است؟ یا اعتقادات دینی توسط علم منتفی شده است؟ یا باید در ارتباط بین این دو شرکت انسانی تجدید نظر کنیم - شاید حتی آنها را غیر مرتبط بدانیم؟ برخی از نویسندگان ادعا کرده اند که انفجار بزرگ را می توان با آفرینش کتاب مقدس شناسایی کرد، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که کیهان شناسی، به قول کارل سیگان، "هیچ کاری برای یک خالق باقی نمی گذارد". ویلم دریس استدلال های هر دو طرف را مورد بررسی دقیق قرار می دهد. او با بررسی و نقد پاسخهای دینی به نظریه انفجار بزرگ شروع میکند و نشان میدهد که تلاشهای الهیدانان برای «مناسب» این نظریه علمی، بسیاری از مشکلات را نادیده میگیرند. او به بررسی کیهانشناسیهای کوانتومی مختلف در رابطه با آغاز، اصول انسانشناسی، جستجوی نظریههای کامل و مفاهیم احتمالی و ضرورت میپردازد. دکتر دریس استدلال میکند که کیهانشناسی هیچ قطعیتی در مسائل دینی ارائه نمیکند و این دیدگاه را که الهیات و علم در جستوجوی مشترک برای درک واقعیت درگیر هستند، به چالش میکشد. از سوی دیگر، او این پیشنهاد را رد می کند که آنها به هم مرتبط نیستند. همه ادله علمی و کلامی با هم سازگار نیستند، اما علم و الهیات کارکردهای متفاوتی دارند. علم توصیف و تبیین می کند، در حالی که الهیات نبوی است و به دنبال تحول به سوی عدالت و کمال است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
لا إله إلّا الله : قصة و سیناریو و حوار
نویسنده:
امينه صاوی
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: دار مصر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید اسلامی
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
الله ,
حکایت ,
وجود خدا ,
ایمان به خدا ,
رمان ,
باور به خدا ,
فیلمنامه ,
سناریو ,
حقیقت لا اله الا الله ,
شابک (isbn):
977-11-0151-X
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی وحدت شخصی وجود بر اساس تقریر ملاصدرا
نویسنده:
مریم آقامحمدرضا، مصطفی محقق داماد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الله
,
ظهور
,
امکان فقری
,
علیت
,
وحدت وجود
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
کثرت
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
ملاصدرا نظریة وحدت شخصی وجود را بهعنوان راه حل نهایی خود در مسئلة ربط کثیر به واحد معرفی میکند. در این دیدگاه، تنها وجود حقیقی وجود حق تعالی است و باقی، ظهورات و نمودهای حق تعالی بهشمار میآیند. اینجاست که اصل علیت از بین رفته و اصل تشّأن جای آن را میگیرد. در این دیدگاه علت و معلول به وجود و ظهور تبدیل میشود و همة کثرات بهعنوان نمود و ظهور وجود محض شناخته میشوند. این مقاله درصدد است نشان دهد که این نظریه علاوه بر نفی علیت و کثرت، بهعنوان دو اصل وجودشناختی در تفکر فلسفی، با برخی مشکلات فلسفی و کلامی دیگر نیز مواجه شده است؛ از جملة اعتقاد به خلق مدام و نفی علیت اعدادی و انکار علم و پذیرش جبر فاتالیستی. در نهایت میتوان نتیجه گرفت که جایگاه این بحث بهدلیل غیر عقلانی بودن آن در فلسفه نیست و لذا نمیتوان آن را بهعنوان راه حل عقلانی و فلسفی برای حل مسئله ربط کثیر به واحد لحاظ کرد. البته این در حالی است که ملاصدرا در ابتدای اسفار و شواهد بیان میکند که هنر من برهانی نمودن شهودات عرفانی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 128
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
صفات خبری در اندیشه آیت الله جوادی آملی
نویسنده:
مصطفی سلطانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الله
,
قاعده بلاکیف
,
پذیرش بلاکیف صفات
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
صفات خدا
,
اثبات بلاکیف
,
اسماء و صفات خدا در قرآن
,
بلکفه
,
آیت اله جوادی آملی
,
قاعده بلاتکلیف
,
بلاکیف
کلیدواژههای فرعی :
تأویل ,
مجسمه ,
دلالت(منطق) ,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
برهان ,
نظریه تنزیه ,
تشبیه ,
تنزیه ,
مکتب مشبهه ,
کرامت انسان ,
صفات خبریه ,
صفات خبری ,
محکم و متشابه ,
تجسیم ,
دلالات لفظی ,
عقل استدلالی ,
خلافت الهی ,
صفات خبریه ,
عقیده تجسیم ,
مشبهه (صفاتیه) ,
اهل بیت(ع) ,
تشبیه ,
تفویض ,
حشویه (مرجئه شکاک) ,
مجسمه (مشبهه صفاتیه) ,
تنزیه الهی ,
تجسیم ,
قرآن ,
فرقه حشویه ,
سلفی گری ,
صفات حقیقی ,
توقیف ,
خلیفة الله الاعظم ,
اثبات بلاکیف ,
هرمنوتیک ,
صفات ثبوتیه حقیقیه ,
قرآن ,
محکم و متشابه ,
دلالات ,
دلیل ( برهان ) ,
کرامت نفس ,
ید الله ,
تجسیم خدا ,
سلفیه (فرق اسلامی) ,
تعارض عقل و نقل ,
امامان معصوم علیهم السلام ,
نظریه اثبات با تأویل ,
نظریه عینیت صفات با ذات ,
دلالت لفظیه ,
اقتدا به ائمه (ع) ,
تشابه زدایی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
علامه حلی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
بحث صفات خبری، همگام با نزول وحی پا به عرصه علم کلام و تفسیر نهاده است. در فهم آیات خبری و چگونگی انتساب این صفات به خداوند، دیدگاههایی چون تشبیه و تجسیم (اثبات بلاتأویل)، توقف و تفویض، اثبات بلاکیف، و اثبات باتأویل، به متکلمان و مفسران نسبت داده شده است. دیدگاههای فوق در مقام ارائه پاسخی به این پرسش شکل گرفت که چگونه خداوند خود را متصف به صفات خبری کرده است حال آنکه لازمه حمل و انتساب این صفات به خداوند، نسبت صفات غیر الهی (تشبیه، تجسیم و...) به خداوند است؟ استاد جوادی آملی در مقام پاسخ به این پرسش، قائل به نظریه «اثبات با تأویل» بوده، نظریه «عینیت صفات و ذات» و نظریه «تنزیه» را پایه تفسیر صفات خبری قرار دادهاند. ایشان با ارجاع متشابهات به محکمات و تقدم عقل برهانی بر ظواهر نقلی و با بهره وری از دلالت لفظیه و تصدیقیه، صفات خبری را فهم و تفسیر میکنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 71 تا 91
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل صفات الاهی از دیدگاه صدرا و توماس آکویناس
نویسنده:
محمدباقر عباسی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
آکوئیناس
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
صفات خدا
,
صفات خدا
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
علامه طباطبایی ,
توحید ,
سید حسین نصر ,
عقل فعال ,
تشکیک در وجود ,
محمد جعفر لاهیجی ,
الله ,
کثرت اسما و صفات ,
اسناد حقیقی ,
وحدت و بساطت خداوند ,
نظریه تمثیل ,
تحلیل مفهومی اوصاف ,
تحلیل وجودشناسی اوصاف ,
صفات مشترک خالق و مخلوق ,
یعقوب بن اسحاق کندی ,
نظریه تعطیل ,
نفی اشتراک معنوی مفاهیم ,
نظریه تنزیه ,
صفات ثبوتی ,
براهین پنج گانه توماس ,
الهیات سلبی ,
قرآن ,
قاعده بسیط الحقیقه ,
ابنمیمون ,
اشتراک لفظی ,
اشتراک معنوی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
توحید خداوند متعال و تحلیل اسما و صفات الاهی همواره مورد توجه متکلمان، فیلسوفان و عرفا بوده است و با توجه به ای ن که از سویی، اسماء و<br /> صفاتی گوناگون به خداوند متعال اسناد یافته و از دیگر سو ، بر وحدت و بساطتش<br /> تأکید شده اس ت ، این سؤالات مطرح می شود که آیا کثرت اسما و صفات الاهی<br /> یک کثرت واقعی است؟ و در فرض واقعی بودن کثرت، آیا اسناد آ ن ها به خداوند<br /> متعال یک اسناد حقیقی است؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ، آیا با وحدت و<br /> بساطت خداوند سازگار و جمع شدنی است؟ در پاسخ به سؤالات فو ق ، نظر توماس<br /> اکوییناس در مقایسه با نظر صدرالمتألهین مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته و در<br /> نتیجه، اثبات شده است که صرفاً با مبانی فکری و فلسفی صدرالمتألهین می توان<br /> به سؤالات فوق، پاسخی دقیق و فلسفی داد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 22
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل متناقض نمایِ «ثبوت عقول مجرده درصقع ربوبی در عین اثبات ماهیت برای عقول»، از منظر صدرالمتالهین
نویسنده:
محمد حسین وفائیان، قاسمعلی کوچنانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا
,
عالم عقول
,
صقع ربوبی
,
ممکن الوجود
,
حکمت متعالیه
,
عقل ( جوهر )
,
ماهیت ممکن
,
قاعده ترکب
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
توحید ,
علم الهی ,
الله ,
جوهر (منطق) ,
عالم امر ,
اشارات و تنبیهات ,
امکان ذاتی ,
طبیعت وجود ,
ماهیت ,
جوهر ,
جوهر مجرد ,
عقل ( جوهر ) ,
امکان ذاتی ,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص)) ,
علم واجب ,
عالم ( امکانی ) ,
واجب تعالی (اسماء ذات) ,
ماهیت حقیقی ,
ماهیت اعتباری ,
عالَم امر ,
اقسام جوهر ,
ماسِوی الله ,
مطلق تعین وجودی ,
نوعیت مجردات ,
انقسام ماهیت ,
العرشیه ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
بنابر قاعده ترکب هر ممکنی از وجود و ماهیت، ماهیت به معنای منطقی خود یا همان حد الشیء، برای تمامی ماسوی الله که ممکن هستند ثابت است. همچنین برهان های اثبات توحید واجب الوجود نیز، غیر از واجب الوجود واحد را متصف به امکان ذاتی می نمایند. با این حال و طبق تصریحات صدرالمتالهین، جایگاه عقول مجرده در صقع ربوبی بوده که طبق اذعان ایشان، مقام «أمر» و خلوّ از امکانات ماهوی است. مساله اصلی این پژوهش، تبیین دقیق این تناقض ظاهری بوده که بر اساس شیوه تحلیلی – توصیفی و در ضمن اشاره به کلماتی از صدرالمتالهین در اثبات و نفی ماهیت از مفارقات نوریه صورت می پذیرد. پس از تبیین تناقض ظاهری، سعی بر بیان رهیافتی برای جمع بین اثبات و نفی ماهیت از عقول مجرده می شود که همانا پیشنهاد معنایی متفاوت از ماهیت منطقی بوده که أعم از آن نیز می باشد. معنا مذکور «مطلق تعین وجودی» است که با استفاده از آن، مواضع اثبات و نفی ماهیت از عقول توجیه و تبیین می گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 101 تا 118
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آفريننده خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
از نظر عقلي درست نيست بپرسيم كه آيا خداوند نيز مانند ساير موجودات خالقي دارد يا نه. چرا كه در هنگام بررسي علت و خالق موجودات نهايتا بايد به موجودي بررسيم كه آن ديگر مخلوق نباشد بلكه فقط خالق باشد چرا كه اگر او نيز مخلوق باشد دوباره مي توان پرسيد كه خ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الله
,
01. خداشناسی (کلام)
,
مخلوق
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نياز خدا به علت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
اين مساله يکي از مباحث مهم فلسفي است که آياهر چيزي نياز به پديد آورنده دارد ، يا نياز به پديد آورنده تابع ضوابط و معيارهاي خاصي است ؟ از سوى ديگر آيا خداوند متعال اين ملاك را دارد تا شامل اين قاعده گردد يا خير؟ حكيمان اسلامى، بابى را در اين خصوص مط
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الله
,
01. خداشناسی (کلام)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی اوصاف الهی از منظر «التوحید» شیخصدوق و ملاصدرا
نویسنده:
عسکر دیرباز، سکینه دشتکی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: جامعه المصطفی العالمیه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
شیخ صدوق
,
ملاصدرا
,
الله
,
توحید صدوق
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
صفات خدا
کلیدواژههای فرعی :
توحید ,
هدفداری عالم ,
برهان صدیقین (اثبات خدا) ,
وحدت و بساطت خداوند ,
الارده الالهیه ,
عینیت ذات و صفات ,
وجود شناسی صفات ,
اتقان صنع ,
کلام الهی ,
رابطه ذات و صفات ,
علم خداوند به ذات خویش ,
علم خدا به اشیاء قبل از ایجاد ,
علم فعلی ,
عینیت اراده و تحقق فعل ,
سرمدیت الهی ,
حیات الهی ,
سمع و بصر الهی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
چکیده :
این مقاله اوصاف الهی را از منظر شیخ صدوق با مراجعه به کتاب «التوحید» ایشان و صدرالمتألهین مورد بررسی قرار داده است. شیخ صدوق و ملاصدرا از جمله متفکرانی هستند که با رویکردهای متفاوتی به بحث اوصاف الهی به صورت گسترده، پرداختهاند. شیخ صدوق، روایاتی را که در مورد اوصاف الهی از معصومین: مطرح شده است، در کتاب «التوحید» گردآوری و متناسب با نظام فکری خود، گزینش نموده است. ملاصدرا نیز بر اساس مبانی فلسفی خود که متناسب با قرآن و روایات است، مبحث اوصاف الهی را مطرح و ارائه نموده است. اساس بحث اوصاف الهی در نظریات شیخ صدوق و حکمت صدرایی، بر پایه توحید و عینیت ذات و صفات، مبتنی شده است. به این ترتیب، این دو دیدگاه، اوصاف کمالی ذاتی مانند: علم، ارادهو قدرت را عین ذات الهی دانستهاند و هر آنچه را که با ذات حق تعالی، ناسازگار است از ساحت مقدسش مبرّا نمودهاند. بنابراین با بررسی تطبیقی و نشان دادن نزدیکی نکات مطرح شده در روایات معصومین: و دیدگاههای مؤسس حکمت متعالیه که در اصل، تشریح سخنان معصومین: در قالب نظام فلسفی خود است و همچنین با صرف نظر از اختلاف دیدگاههای شیخ صدوق و ملاصدرا، تبیینی جامع از اوصاف الهی ارائه شده است
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 107
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید