مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات جدید مسیحی الهیات قدیم مسیحی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1131
فرهنگ جدید الهیات: تاریخی و نظام مند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Martin Davie et al
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
IVP Academic ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این اثر مرجع تک جلدی کلاسیک برای چندین دهه مورد قدردانی قرار گرفته است. در حال حاضر به طور قابل توجهی گسترش یافته و تجدید نظر شده است تا بر انواع موضوعات، متفکران و جنبش های الهیاتی تمرکز کند. از الهیات مسیحی آفریقایی تا صهیونیسم، این حجم از الهیات تاریخی و سیستماتیک اطلاعات و بینش فراوانی را برای دانشجویان، کشیشان و همه مسیحیان متفکر ارائه می‌کند. بیش از نیمی از بیش از هشتصد مقاله جدید یا بازنویسی شده اند و صدها مقاله به طور کامل بازنویسی شده اند. این جلد کاملاً یک سوم بزرگتر از نسخه قبلی خود است، این جلد با تمرکز بر الهیات سیستماتیک و تاریخی، مدخل ها و مطالبی در مورد نویسندگان و مضامین الهیات در آمریکای شمالی و سراسر جهان اضافه کرده است. کتابشناسی های مفید نیز در سراسر جهان به روز شده اند. بیش از سیصد مشارکت‌کننده یک تیم بین‌المللی متشکل از دانشمندان مشهور از جمله مارسلا آلتاس رید، ریچارد باکام، دیوید ببینگتون، کوامه بدیاکو، تاد بیلینگز، الیور کریسپ، ساموئل اسکوبار، جان گلدینگی، ترمپر لانگمن سوم، جان مک‌گاکین، جنیفر مک‌نات، مایکل جی را تشکیل می‌دهند. نصیرعلی، بردلی ناسیف، مارک نول، آنتونی تزلتون، جان وبستر و ان تی رایت. این نسخه جدید، برتری در دانش پژوهی را با استاندارد بالایی از وضوح و بینش عمیق در مورد مسائل الهیات جاری ترکیب می کند. با این حال از فنی بودن بی مورد جلوگیری می کند. اکنون این جلد به عنوان مرجعی ضروری تر، آغازگر و مقدمه ای ارزشمند برای طیف بزرگ الهیات است.
الهیات سیاسی پولس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jacob Taubes
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Stanford University Press ,
رستگاری و خشونت: مطالعه ای برای زمینه یابی
نویسنده:
Brueggemann, Walter
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Marquette University Press ,
بازخوانی آرای گریگوری نازیانزوس: مقالاتی درباره تاریخ، الهیات و فرهنگ
نویسنده:
Christopher A. Beeley
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Catholic University of America Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی: بازخوانی گریگوری از نازیانزوس مجموعه ای از تحقیقات پیشرفته را در مورد یکی از چهره های برجسته در کلیسای اولیه ارائه می دهد. گریگوری متکلم که مدت ها به عنوان معمار اصلی مسیحیت ارتدوکس شرقی و بیانگر قطعی آموزه تثلیث شناخته می شد، به طرز عجیبی در تحقیقات پدری مدرن نادیده گرفته شده است. در دهه‌های اخیر، گریگوری موضوع مطالعه دقیق دانشمندان در رشته‌های مختلف انسان‌گرایانه، از جمله الهیات، تاریخ کلیسا، کلاسیک‌ها، تاریخ هنر و ادبیات قرار گرفته است و توجه تازه‌ای از متکلمان شرقی و غربی و رهبران کلیسا را به خود جلب کرده است.
The Theology of the Church
نویسنده:
Charles Cardinal Journet
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ignatius Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : الهیات کلیسا برای اولین بار بیش از چهل سال پیش منتشر شد. اکنون بیش از هر زمان دیگری مرتبط تر، انتشار مجدد این کلاسیک با شادی مورد استقبال تعداد زیادی از مسیحیان قرار گرفته است. این اثر نسخه کوتاه تری از کتاب اساسی و زیبای همین نویسنده، دو جلدی کلیسای کلام مجسم است. از این اثر الهیاتی، کاردینال ژورنت نسخه کوتاهتر و محبوب تری را استخراج کرده است که برای مخاطبان گسترده تری در نظر گرفته شده است. خوانندگان از اندیشه درخشان، از لحاظ فکری دقیق، اما بسیار معنوی که در سراسر نوشته کاردینال می درخشد استقبال خواهند کرد. و امروز که روحانیون و افراد غیر روحانی بیش از هر زمان دیگری مراقب کسب یا تعمیق دانش الهیات خود هستند، سهم کاردینال ژورنت در کلیسای شناسی باید دوباره در دسترس باشد. این نسخه شامل دو فصل است که اندکی پس از شورای دوم واتیکان نوشته شده است. این افزوده، متن اصلی را تکمیل می‌کند و به آن عمق بیشتری می‌بخشد و به خواننده چشم‌انداز تازه‌ای درباره یادگیری نویسنده که عشقش به کلیسا در هر جمله مشهود است، ارائه می‌دهد. «gaudium et veritate» سنت آگوستین، لذت جست‌وجو و بیان حقیقت، مسلماً دلیلی بود که کاردینال ژورنت برای آن تلاش کرد.
الهیات شبانی و مراقبه: روندهای انتقادی در نظریه و عمل
نویسنده:
Ramsay, Nancy Jean
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
John Wiley & Sons ,
بازشناسی سوژه های دیگر: الهیات شبانی فمینیستی و چالش هویت
نویسنده:
Katharine E. Lassiter
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Lutterworth Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : وقتی خودمان به خاطر هویتی که در آن زندگی می‌کنند، رنج می‌برند، چگونه عادلانه اهمیت می‌دهیم؟ کاترین لاسیتر، الهی‌دان شبانی، از دیدگاه فمینیستی به این پرسش میان رشته‌ای می‌پردازد تا بفهمد رنج، شکل‌گیری موضوع و بی‌عدالتی اجتماعی چگونه به هم مرتبط هستند. لاسیتر با تأمل در تنش‌ها در تجربیات خود از مراقبت از خود، چالش‌های هویت را در توسعه انسان‌شناسی الهیات شبانی شناسایی می‌کند. او با اقتباس از نظریه های شناخت، استدلال می کند که انجام مراقبت عادلانه مستلزم شناخت نیاز به شناخت و همچنین درک موانع دریافت شناخت بین فردی، اجتماعی و الهیاتی است. او با گرد هم آوردن منابعی از الهیات شبانی و نظریه اجتماعی، الهیات شبانی فمینیستی و عمل برخورد را توسعه می دهد تا مراقبتی را که عدالت را رعایت می کند، پیش ببرد. محققان، دست اندرکاران عدالت اجتماعی و مراقبان شبانی قادر خواهند بود از این منبع استفاده کنند تا نه تنها بفهمند که چگونه و چرا شناخت بر رشد انسان تأثیر می گذارد، بلکه همچنین چگونه می توانیم یک عمل الهیات رهایی بخش را که به نقش شناخت در شکل گیری موضوع توجه دارد، اجرا کنیم.
خلقت حوا و طبیعت گرایی رنسانس: الهیات بصری و ابداع هنری
نویسنده:
Jack M. Greenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : به تصویر کشیدن آفرینش زن مشکل خاصی را برای هنرمندان رنسانس ایجاد کرد. شمایل نگاری قرون وسطایی حوا که نیمه شکل گرفته از پهلوی آدم برمی خیزد، به سختی با تعهد آنها به بازنمایی طبیعت گرایانه از پیکر انسان سازگاری داشت. در عین حال، داستان خدا که اولین زن را از دنده می‌سازد، روایت تصویری با وقار و تأثیرگذاری را ارائه نمی‌دهد که هنرمندان، حامیان و عموم مردم برایشان ارزش قائل بودند. جک ام. گرینشتاین این مشکل هنری را نقطه عزیمت برای مطالعه شمایل نگارانه این موضوع مرکزی فرهنگ مسیحی می داند. کتاب او نشان می‌دهد که وقتی لورنزو گیبرتی، آندره‌آ پیزانو و دیگر مجسمه‌سازان ایتالیایی قرن چهاردهم و پانزدهم، ترکیب سنتی را برای تطبیق با حوا که به‌طور طبیعی به تصویر کشیده شده بود، تغییر دادند، کتاب او نشان می‌دهد که چگونه معنا همراه با شکل تغییر کرد. گرینشتاین استدلال می‌کند که نقش هنرمند و قدرت تصویرسازی در شکل‌دهی مجدد فرهنگ رنسانس و تفکر مذهبی در خطر است.
محبوس در بدن: زهد، بدن و امر معنوی در اواخر دوران باستان
نویسنده:
Hannah Hunt
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate ,
چکیده :
چکیده ماشینی : هانت این تناقض آشکار را بررسی می‌کند که وجود زمینی و ظهورات پس از قیامت عیسی از طریق اعمال و ویژگی‌های فیزیکی کامل تجربه می‌شود، اما به نظر می‌رسد برخی از زاهدان در سنت مسیحی به دنبال انکار ارزش بدن انسان هستند تا آن را مرگ‌آور حیات روحانی بدانند. هانت در نظر دارد که چرا سنت مسیحی به عنوان یک کل به ندرت بیش از یک آتش‌بس ناآرام بین جنبه‌های فیزیکی و معنوی شخص انسانی مدیریت کرده است. چرا «کلیسا» در طی قرن‌ها شوراهای جهانگردی، با قدرت استدلال به ذات دوگانه مسیح داشته است، اما به‌نظر می‌رسد که هنوز تمایلی به پذیرش ادغام کامل جسم و روح در درون بشریت ندارد، علی‌رغم اظهار نظر گریگوری نازیانزوس که «آنچه که نشده است. فرض شده است که بازخرید نشده است؟
الهیات انجیلی برای رهبری اخلاقی
نویسنده:
Aaron Perry
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer International Publishing;Palgrave Macmillan ,
چکیده :
چکیده ماشینی این کتاب استدلال می‌کند که رهبری اخلاقی بدون پایه‌های الهیاتی فاقد پایه و اساس محکم است. این با ارزیابی انتقادی از رهبری اخلاقی به عنوان یک نظریه رهبری آغاز می شود، و نشان می دهد که چگونه اخلاق و الهیات از هم جدا شدند و فضایی را برای رهبری اخلاقی خارج از الهیات ایجاد کردند. با این وجود، نویسنده استدلال می کند که رهبری اخلاقی بدون مبنای کتاب مقدس ضعیف است، اگرچه برای پذیرش اصول رهبری الهیات کتاب مقدس نیازی به مذهبی نیست. این کتاب که مسیح شناسی، انسان شناسی، آخرت شناسی و رهبری مبتنی بر زمینه را به عنوان چهار جنبه کلیدی الهیات کتاب مقدس برای رهبری اخلاقی آشکار می کند، برای کسانی که در زمینه رهبری، تجارت، نوآوری و کارآفرینی مطالعه می کنند جذاب خواهد بود.
  • تعداد رکورد ها : 1131