جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 18137
قرآن والفلسفة
نویسنده:
محمد يوسف موسى؛ تقديم: محمد حلمي عبد الوهاب
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت/قاهره/اسکندریه: دار الكتاب اللبناني - دار الكتاب المصري - مكتبة الإسكندرية,
کلیدواژه‌های اصلی :
روش و دیدگاه های علامه عسکری در مباحث قرآنی و حدیثی
نویسنده:
مژگان سیف
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
این پژوهش به نقد و بررسی روش و دیدگاه های قرآنی و حدیثی علامه عسکری پرداخته و شامل پنج بخش با این عنوان هاست: بخش اول، کلیات: زندگی و آثار علامه و شیوه نگارش آن آثار؛ بخش دوم، مباحث علوم قرآنی: جمع قرآن، اقراء، مصحف علی(ع)، نسخ، تحریف؛ بخش سوم، مباحث رجالی: رجال ساختگی، رجال اسرائیلی، زندقه و زندیقان، غلات، احادیث منتقله؛ بحش چهارم، فقه الحدیث: روش علامه در فقه الحدیث، حدیث تعداد ائمه، افسانه «علی در ابر آمد»، روایات مخالف شأن رسالت، اخبار پیش از وفات رسول خدا(ص)، روایات بعثت پیامبر(ص)، جریان افک،...؛ بخش پنجم، اصطلاحات اسلامی: اصطلاح شرعی، اصطلاح متشرعه، روش علامه در معناشناسی مصطلحات، اصطلاح صحابه، خلیفه، وصی.
فضائل أمیرالمؤمنین علی بن أبي طالب علیه السلام فی القرآن الکریم المجلد 3
نویسنده:
سعيد أبومعاش
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دار المودة,
چکیده :
کتاب «فضائل أمیر المؤمنین علی بن أبي طالب (ع) فی القرآن الکریم »نوشته سعيد أبو معاش، به شرح و بررسی آیاتی از قرآن کریم در شان و «منزلت امام علی (ع)» می پردازد. در این نوشتار که سومین جلد از یک مجموعه ده جلدی است، آیاتی از قرآن کریم که در مورد ایمان و تقوای امام علی (ع) و اهل‌ بیت پیامبر اسلام (ص) نازل شده است مورد شرح و تفسیر اجمالی قرار گرفته است. نگارنده بر این باور است آیاتی از قرآن که در آنها صحبت از ایمان و عمل صالح و تقوی شده است، در درجه اول مصداق آنها امیرالمومنین علی (ع) و فرزندان معصوم ایشان می‌ باشد و در درجه بعد مربوط به شیعیان است و مراد از صراط مستقیم نیز امام علی (ع) است.
ما نزل من القرآن في شأن فاطمة الزهراء علیهاالسلام
نویسنده:
محمدعلی حلو
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دارالکتاب الاسلامی,
چکیده :
كتاب «ما نزل من القرآن في شأن فاطمة الزهراء (ع)» نوشته محمدعلی حلو به شرح زندگانی حضرت فاطمه (س) از ولادت تا شهادت و نیز بیان فضایل، كمالات و ویژگی‌ های اخلاقی ایشان می پردازد كه با استناد به آیات و با بهره‌ گیری از كتب مختلف شیعه و اهل سنت به رشته‌ تحریر درآمده است.
جزئية البسملة من القرآن و حكمها في الصلاة
نویسنده:
محققان مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران ایران: مركز الطباعة و النشر للمجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام,
چکیده :
" فى رحاب اهل البيت " مجموعه كتابچه‌هايى است كه در بیش از چهل مجلد موضوعات مختلف كلامى، فقهى و احياناً تاريخى و قرآنى را مورد بررسى قرار داده است. سيد عبدالرحيم موسوى و يك گروه تحقيقى تدوين و تنظيم آن را به انجام رسانده‌اند. "انگيزه تأليف" پاسخگويى و ردّ شبهاتى كه در عصر جديد از طرق شبكه‌هاى اينترنتى و ارتباطى در مسائل اسلامى مطرح مى‌شود، سبب ايجاد گروه‌هاى بحث و پاسخگويى به شبهات در مجمع جهانى اهل بيت علیهم السلام گرديد كه اين مجموعه حاصل آن جلسات است. "ساختار كتاب" در هر جلد از اين مجموعه مهم‌ترين مباحث پيرامون آن موضوع اعتقادى يا فقهى و نيز نظرات و آراء اهل سنت و شبهات مرتبط به اختصار آمده است. در پايان نيز نتيجه و خلاصه بحث ديده مى‌شود. "جلد15" موضوع مورد بحث کتاب درباره این است که آیا بسم الله الرحمن الرحیم جزء تمام سور قرآنی است و یا فقط یک عدد است و جزء سوره حمد است؛ و همچنین حکم نگفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز چیست؟
نبي الرحمة من منظار القرآن و أهل البیت علیهم السلام
نویسنده:
محمد ری شهری
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دار الحدیث,
چکیده :
کتاب «نبي الرحمة من منظار القرآن و أهل البیت علیهم السلام» نوشته محمد ری شهری است. این کتاب، بازسازى و تکمیل بخش «پیامبر خدا (ص)» در کتاب «میزان الحکمة» است که در هفت فصل سامان یافته است. در فصل نخست، از دلایل پیامبرى بحث شده است. فصل دوم، به حکمت پیامبرى اختصاص دارد. در فصل سوم، از پایان پیامبرى سخن رفته است. فصل چهارم، به رسالت جهانى محمّد (ص)، فصل پنجم به ویژگى هاى ایشان، و فصل ششم به شناخت پیامبر (ص) از زبان خود ایشان اختصاص دارد و در فصل هفتم و پایانى، ویژگی های پیامبر اسلام (ص) از زبان امام على (ع) گزارش شده است.
فضائل أمیرالمؤمنین علی بن أبي طالب علیه السلام فی القرآن الکریم المجلد 7
نویسنده:
سعيد أبومعاش
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دار المودة,
چکیده :
کتاب «فضائل أمیر المؤمنین علی بن أبي طالب (ع) فی القرآن الکریم » نوشته سعيد أبو معاش، به شرح و بررسی آیاتی از قرآن کریم در شان و «منزلت امام علی(ع)» می پردازد. در این نوشتار که هفتمین جلد از یک مجموعه ده جلدی است، برخی دیگر از آیاتی که مربوط به فضایل و کرامات امام علی (ع) است مورد تفسیر و تاویل قرار گرفته است. دلالت برخی از آیات در زمینه امامت امام علی (ع) صدیق بودن ایشان، عصمت آن امام، حقانیت و افضلیت امام علی (ع) در مساله امامت و خلافت و فاروق اعظم بودن ایشان و شرح روایاتی در این زمینه‌ ها از اصلی‌ ترین مندرجات این جلد از کتاب است.
امام المهدي علیه السلام في القرآن و السنّة
نویسنده:
سعيد ابومعاش
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مشهد: مجمع البحوث الاسلامیة,
چکیده :
«الامام المهدی فی القرآن و السنة» اثر سعید ابومعاش است که نگارنده، آیات و روایات امام مهدی علیه‌السّلام را به ترتیب سوره‌های قرآن کریم جمع آوری کرده است. کتاب به زبان عربی و در علم کلام تالیف شده است. مؤلف، آیات و روایاتی را جمع آوری کرده که تصریحا و یا تلویحا به مساله مهدویت اشاره داشته و آن‌ها را به صورت دقیق، منظم و مبوب، گردآوری نموده است.
  • تعداد رکورد ها : 18137