جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
عدالت اجتماعی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
تعداد رکورد ها : 246
عنوان :
العدالة الاجتماعية...إشكاليات المفهوم والسياسات
نویسنده:
يونسي روزة .
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
,
مفهوم عدالت اجتماعی
,
تعریف عدالت اجتماعی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
العدالة من مطلب إنساني إلى حق كوني في الخطاب الفلسفي المعاصر
نویسنده:
Daboussi Sarra .
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
,
نظریه انتقادی
,
مکتب فرانکفورت
,
فلسفه جدید
,
فلسفه معاصر
,
نظریه عدالت : رولز 1971
,
فلسفه معاصر
,
نسل سوم مکتب فرانکفورت
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درسگفتار عدالت اجتماعی و منتقدان آن
مدرس:
مصطفی زالی
نوع منبع :
صوت , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
صوت
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
,
اصطلاحنامه فلسفه سیاسی (در اندیشه اسلامی)
,
عدالت (فلسفه سیاسی)
,
درسگفتار / سخنرانی علوم سیاسی و علوم اجتماعی
چکیده :
عدالت اجتماعی و منتقدان آن موضوع این درس بازخوانی سه دسته از مهمترین انتقادهای وارد شده به اثرگذارترین و بحث برانگیزترین مسأله فلسفه سیاسی معاصر است: نظریه عدالت رالز (عدالت به مثابه انصاف). رالز در مجموعه آثار خود می کوشد تا بر مبنایی کانتی (پذیرش آزادی و برابری به عنوان ارزشهای پایه)، بر اصول عدالت ناظر به نهادهای اصلی اجتماعی و سیاسی استدلال نماید. در این درس، پس از مروری اجمالی بر چهارچوب نظریه عدالت رالز، بازخوانی سه انتقاد کالسیک وارد بر نظریه عدالت بر مبنای متون منتقدان او پیگیری میشود: انتقادات برآمده از سه جریان جامعهگرایی (مایکل سندل)، لیبرتاریانیسم (رابرت نوزیک) و لیبرالیسم چپ (جرالد کوهن).مایکل سندل در کتاب کلاسیک خود با عنوان "لیبرالیسم و محدویتهای عدالت"، از نقطه نظر جامعهگرایانه چهارچوب لیبرال رالز را برای استننتاج اصول عدالت ناکافی میداند. جامعهگرایان مدرن، ملهم از ارسطو و هگل، پارهای مفروضات نظریه عدالت رالز را به چالش میکشند. مفروضاتی که بر اساس آن ها، وظیفه اصلی دولت تضمین و توزیع منصفانه آزادیها و منابع اقتصادی مورد نیاز افراد برای گزینش آزاد شیوه زندگی است. رابرت نوزیک در کتاب "دولت، بیدولتی و آرمانشهر" از زاویهای دیگر به مسأله پرداخته و هرگونه مداخله دولت را برای کاهش نابرابری اقتصادی مستلزم دخالت در آزادی انسانها و نامشروع تلقی میکند. نوزیک بر خالف رالز مدعی است که وضع هرگونه مداخله بر ما یملک افراد به منظور تحقق امری موسوم به خیر اجتماعی -حتی در دریافتهایی که خیر اجتماعی را به منابع اقتصادی منحصر میکنند- در نهایت نمیتواند ارزش انسان را به عنوان غایت فی نفسه به رسمیت شناخته و در تعارض با ارزشهای کانتی قرار میگیرد. جرالد کوهن در کتاب خود با عنوان »نجات عدالت و برابری« مسأله را از زاویهای دیگر مورد بحث قرار میدهد. او در بخش اول کتاب خود به نقد درونی عدالت به مثابه انصاف میپردازد و استدلال میکند که تبیین رالز از عدالت توزیعی از دو انگیزه رقیب تأثیر پذیرفته است: کارایی و برابری، و رالز در آشتی دادن این دو شکست خورده است. بخش دوم کتاب کوهن به رد این ادعای رالز اختصاص دارد که هر دریافتی از عدالت باید بر مبنای شرایط واقعی زندگی اجتماعی توجیه شود. در نگاه کوهن، کوشش برای اثبات پایداری جامعه ی به سامان (جامعه ای که اصول عدالت بر آن حاکم است) با سرشت ایدئالگرایانه فلسفه سیاسی در تعارض است (مشابه این انتقاد از جانب هابرماس نیز مطرح میشود که خارج از موضوع بحث ترم جاری است). در این درس و در ذیل عناوین فوق، پارهای از مهمترین مسائل فلسفه سیاسی مانند نسبت میان خیر و حق، توجیه مشروعیت دولت و محدوده دخالت آن، نابرابری و ایدئالیسم و رئالیسم در فلسفه سیاسی مورد بحث قرار خواهد گرفت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق و عدالت اجتماعی؛ گفتگو با حسین هوشمند پژوهشگر فلسفه سیاسی و محقق وابسته به دانشگاه اس اف یو
نویسنده:
مصاحبه شونده:حسین هوشمند، مصاحبه کننده: امیر تاکی
نوع منبع :
مقاله , مناظره،گفتگو و میزگرد
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
,
عدالت به مثابه انصاف
,
اصول عدالت رالز
,
نظریه عدالت رالز
,
اخلاق و عدالت اجتماعی
چکیده :
از دیدگاه رالز، ماهیت افراد بیشتر محصول جامعه است تا تعیین کننده آن. نظام اجتماعی همواره بر خواسته ها و ترجیحات افراد تأثیرات عمیق و پایدار می گذارد؛ بنابراین باید بین نظام های اجتماعی، بر اساس نیازهایی که آن ها تأمین می کنند، دست به انتخاب بزنیم.مفهوم عدالت آن چنان که جان رالز می گوید، مهم ترین فضیلت نهادهای اساسی جامعه است. اگر دولت ها از هر فضیلتی برخوردار باشند، اما از فضیلت عدالت برخوردار نباشند، مشروعیت ندارند.نظریه «عدالت به منزله انصاف» رالز از یک سو تفسیری لیبرالی در باره عدالت اجتماعی است، زیرا این نظریه به حداکثر آزادی های اساسی افراد اولویت می دهد؛ همچنین این نظریه بر بازار مبتنی بر رقابت آزاد، در مقابل بازار مبتنی بر کنترل دولت، تأکید می کند. از سوی دیگر، این نظریه برابری طلب است؛ زیرا علاوه بر حفظ و تأمین آزادی های اساسی برابر و برابری منصفانه فرصت ها، متضمن بیشینه کردن منافع محروم ترین افراد جامعه است.تأکید بر اخلاق فردی نمی تواند کثیری از مسائل و چالش های اجتماعی را که در دنیای مدرن پدید آمده اند، حل وفصل کند؛ ازاین رو، بر خلاف نظریه های اخلاقی مذکور، جان رالز در نظریه عدالتش، پروژه فکری اش را به جای ارزیابی اخلاقی رفتار و منش افراد به ارزیابی اخلاقی نهادهای اساسی جامعه تغییر می دهد. تمرکز و تأکید او بر عدالت اجتماعی از این بصیرت نشئت می گیرد که دانش اخلاق (ethics)، به طور روزافزون از تبیین جنبه های مهم اخلاقی جوامع مدرن ناتوان است.فقر و بیکاری ازجمله بحران های اجتماعی هستند که نتایج اخلاقی ویرانگری به بار می آورند. این ها مسائلی هستند که با اتکا به اخلاق فردی، چه اخلاق فردی کانتی و چه اخلاق فردی ارسطویی، ما قادر به حل وفصل آن ها نیستیم؛ چون این مدل های اخلاقی، حداکثر افراد را به صدقه دادن دعوت می کنند، از ما می خواهند که از وظایف اخلاقی معمولی پا را فراتر بگذاریم و به ایثار و فداکاری اقدام کنیم؛ مثلا به انفاق و صدقه دست بزنیم. اما، صدقه یا نیکوکاری نمی تواند بحران های عظیم اجتماعی (نابرابری، فقر و بیکاری) را حل کند؛ زیرا افراد و انجمن های نیکوکاری، زمینه ها و بستر تاریخی فقر و بی عدالتی را مورد پرسش قرار نمی دهند.نظریه عدالت رالز، می خواهد بین آزادی و برابری آشتی برقرار کند. او برای این مقصود دو اصل را مفروض می گیرد: اصل اول، موسوم به اصل آزادی های اساسی برابر است؛ یعنی همه شهروندان باید از یک سلسله آزادی ها و حقوق اساسی برابر برخوردار باشند؛ مانند آزادی دینی یا آزادی وجدان، آزادی مشارکت سیاسی و حق مالکیت خصوصی؛ اصل دوم می گوید که همه افراد جامعه باید از فرصت های منصفانه برابر در زندگی برخوردار باشند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عدالت آمرانه (در باب تعریف عدالت اجتماعی)
نویسنده:
مایکل نواک؛ مترجم: سید مجید کمالی
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
,
عدالت آمرانه
,
تعریف عدالت اجتماعی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عدالت اجتماعی در بعد اقتصادی 5
نویسنده:
غلامرضا مصباحی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
,
عدالت اقتصادی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی فقهی-حقوقی اصول وسیاست های حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست با رویکردی بر اندیشه های امام خمینی(س)
نویسنده:
فریبا حاجی علی، مهدیه محمدتقی زاده
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ولایت
,
عدالت اجتماعی
,
مبانی
,
رفاه
,
حقوق شهروندی
,
امنیت
,
ولایت
,
اصول و سیاست ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
چکیده :
زنان بی سرپرست و بدسرپرست به دلایلی چون فقر و وضعیت اقتصادی نامناسب، مشکلات اجتماعی- فرهنگی و شرایط روحی- روانی ویژه ای که دارند، از جمله آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می آیند. با توجه به داده های آماری که حاکی از روند رو به رشد تعداد زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار در سه دهة اخیر است و مشکلات فراوان این زنان ، نگاه ویژه به مسائل و مشکلات آنها امری ضروری و تأمین نیازهای اساسی آنان از مهم ترین وظایف حکومت است. مطابق با آموزه-های مکتب اسلام، حاکم حکومت اسلامی به عنوان سرپرست جامعه با توجه به منابع مالی و ولایتی که بر افراد جامعه دارد، ملزم است که توجه ویژه در امور این زنان داشته باشد و آنها را تحت حمایت خود قرار دهد. این امر در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از مبانی مستحکمی برخوردار است. امام خمینی رهبرکبیر انقلاب، نیز در توصیه های خود خطاب به مسئولین توجه به مستضعفان و محرومین را، که این قشر از زنان شامل آنها می شوند، سفارش نموده اند (امام خمینی 1385 چ 17: 3).با این توصیف، در این مقاله به بررسی مبانی فقهی و حقوقی حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست پرداخته شده است و پس از اثبات ولایت حاکم و الزام او بر توجه به مسائل اقشار نیازمند جامعه خصوصاً زنان بی سرپرست و بد سرپرست، اصول و سیاست هایی که بر طبق آموزه های فقهی و حقوقی، در جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از این قشر آسیب پذیر به کار گرفته شده، بیان گردیده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
أمن فی القرآن الکریم والسنة
نویسنده:
خالد النعمانی؛ تقدیم اللجنة العلمیة السید محمد علی الحلو
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کربلا: العتبه الحسینیه المقدسه، قسم الشوون الفکریه و الثقافیه,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
مسایل جدید راهنما شناسی
,
مسایل جدید پیامبر شناسی
,
کارکردهای دین
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
امنیت
,
تفسیر المیزان (علامه طباطبایی، قرآن به قرآن و اجتهادى)
,
الغیبة: نعمانی
,
الغیبة: شیخ طوسی
,
فتوحات مکیه: ابن عربی
,
01- کافی : شیخ کلینی
,
مستدرک الوسائل
,
وسائل الشیعه
,
تهذیب الاحکام
,
تفسیر قمی (روایی)
,
الطبقات الکبری (طبقات ابن سعد)
,
تاریخ یعقوبی (منتسب به تشیع)
,
انساب الاشراف(بلاذری)
,
تفسیر عیاشی (روایی)
,
الإرشاد (شیخ مفید)
,
02- نهج البلاغه
,
کمال الدین (شیخ صدوق)
,
تحف العقول: ابن شُعبه حَرّانی
,
بحار الانوار (علامه مجلسی)
,
إعلام الوری بأعلام الهدی (فضل بن حسن طبرسی)
,
کشف الغمة (علی بن عیسی اربلی)
,
عیون أخبار الرضا علیه السلام (شیخ صدوق)
,
إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات (حر عاملی)
,
کنز العمال: متقی هندی
کلیدواژههای فرعی :
عدالت اجتماعی ,
حکومت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله ,
اقامه عدل ,
دین و امنیت ملی ,
امنیت اجتماعی ,
امنیت اقتصادی ,
امنیت سیاسی ,
امنیت فرهنگی ,
امنیت معنوی ,
امنیت ملی ,
امنیت نظامی ,
حکومت اسلامی ,
حدود ( عام ) ,
حد زنا ,
اسلام و سیاست ,
چکیده :
کتابی تطبیقی و ارزشمند درباره امنیت و کارکردهای مختلف دین در حوزه امنیت اجتماعی ، نظامی، اقتصادی، غذایی و...
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه توان اندیشهورزی و برابری ذاتی انسانها در عدالت اجتماعی
نویسنده:
ابوذر نوروزی، سید کاظم سیدباقری، رضا برنجکار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
,
دین اسلام
,
تساوی انسان ها
,
دین اسلام (دین الهی توحیدی)
,
دین اسلام (دین الهی توحیدی تحریف نشده)
,
دین اسلام (ادیان زنده)
,
دین اسلام (ادیان سامی)
,
دین اسلام (ادیان غرب)
,
دین اسلام
,
دین اسلام (ادیان الهی ابراهیمی)
,
جایگاه توان اندیشهورزی و برابری ذاتی انسانها در عدالت اجتماعی
کلیدواژههای فرعی :
کارکرد آلی عقل ,
برابری ذاتی انسان ها ,
حکمت الهی در خلقت انسان ,
اندیشه ورزی ,
برنامهریزی ,
آزادی ,
قرآن کریم ,
عدالت ,
قرب به خدا ,
1- قرآن کریم (متون اسلامی مرجع) ,
غایت فرجامین آفرینش ,
آزادی حقیقی ,
مبانی انسان شناختی عدالت اجتماعی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
خوانشی که در مکاتب مختلف از انسان وجود دارد، بر عرصههای گوناگون عدالت اجتماعی از جمله مفهوم، اصول، مسائل و قواعد تأثیر مستقیم دارند. محور این نوشتار بررسی جایگاه توان اندیشهورزی و برابری ذاتی انسانها همسو با غایت فرجامین آفرینش از ابعاد انسانشناختی در عرصه عدالت اجتماعی است. رهاورد این بررسی که به روش توصیفی- تحلیلی است، این است که توان اندیشهورزی و برنامهریزی و برابری ذاتی انسانها در خلقت آغازین به عنوان مبانی انسانشناختی در گستره عدالت اجتماعی اسباب جهتگیریای خاص در این حوزه ایجاد میکنند. عدالت اجتماعی دارای حوزههای مختلف مربوط به عقل نظری و عقل عملی است. مباحث ناظر به عدالت اجتماعی در عقل عملی میبایست با هدف آفرینش در عقل نظری سازواری داشته باشند و الزامات مربوط به آن در عقل عملی و ابزاری نیز میبایست با غایات عقل نظری همسو باشند. انسان عاقل بر اساس کارکردهای نظری، عملی و ابزاری میتواند برای حرکت در جهت کمال و رسیدن به جامعه عدلمحور برنامهریزی کند. از الزامات عقل عملی همسو با غایت عقل نظری، برابری ذاتی انسانها در آفرینش است. این مبنا در عقل عملی ما را ملزم میکند در استحقاقهای برابر، تساوی را رعایت کنیم. حاصل این مبنا در عرصه عدالت اجتماعی، اعطای حقوق اولیه بدون تبعیض در شرایط برخورداری مساوی به همگان است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 101 تا 125
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نوفل الحاج لطيف: طروحات حول العدالة في الفكر الفلسفي المعاصر
نویسنده:
نور الدین علوش
نوع منبع :
مقاله , مناظره،گفتگو و میزگرد , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
مومنون بلاحدود,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عدالت اجتماعی
چکیده :
نوفل الحاج لطيف: أستاذ أول للفلسفة بالمعاهد الثانوية التونسية، متحصل على شهادة الأستاذية في الفلسفة من كلية الآداب والعلوم الإنسانية بصفاقس سنة 1994، والدراسات المعمقة في المنطق وفلسفة اللغة من كلية العلوم الاجتماعية والإنسانية بتونس سنة 2000، وشهادة الدكتوراه تحت عنوان "نقد جون رولز للمنفعية"، من الكلية نفسها سنة 2013. نُشرت رسالتي تحت عنوان "جدل العدالة الاجتماعية في الفكر الليبرالي: جون رولز في مواجهة هيمنة التقليد المنفعي" عن دار الجداول للترجمة والنشر، وقد قام الدكتور منير الكشو، الذي أشرف على رسالتي مشكورًا، بتقديمها. وأنا مدين له بذلك. وقد ترجمت أيضًا كتاب "الليبرالية السياسية" لجون رولز، ويصدر لاحقًا لفائدة دار الجداول، وأنا الآن بصدد ترجمة كتاب تشارلز تايلور "عصر علماني" بالشراكة مع الأستاذ محمد محجوب، وآمل أن يكون جاهزًا في موفّى هذا العام (2015). ونشرت لي العديد من المقالات باللغتين العربية والفرنسية في دوريات عربية محكمة مختلفة، وعلى موقع مؤمنون بلا حدود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
تعداد رکورد ها : 246
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید