آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
ب:قرن بیستم میلادی
>
امانوئل لویناس
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
تعداد رکورد ها : 115
عنوان :
تحلیل مفهوم دیگری در اندیشه گادامر و لویناس
نویسنده:
ندا راه بار ، محمد اصغری ، محمود صوفیانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
در نوشتار حاضر ما با دو فیلسوف پدیدهشناس مواجه هستیم که در دو سنت فکری متفاوت یعنی هرمنوتیک و پدیدهشناسی به مفهوم «دیگری» به مثابه امکانهای بنیادین فرد اشاره داشتهاند. دیگری، به عنوان مفهومی هستیشناختی و مشترک در اندیشه گادامر و لویناس، نقطه عطف شرط امکان فهم و اخلاق است. این نوشتار با تمرکز بر مفهوم دیگری، ضمن پرداختن به نکات افتراق و اشتراک میان دیدگاه گادامر و لویناس، نشان خواهد داد دلمشغولی لویناس، به عنوان فیلسوف دیگری، رجوع به بنیادهای اخلاق است و شرط امکان بنیادهای اخلاق مواجهه با دیگری است. در هرمنوتیک فلسفی گادامر، دیگری نقطه عطف تعین امکانهای فهم در روابط دیالکتیکی و گفتگومحورانه است. بدون دیگری در اندیشه لویناس اخلاق و امر اخلاقی، و در اندیشه گادامر فرایند فهم در قالب امتزاج افقها رخ نخواهد داد. بنابراین، این مقاله نشان میدهد که دیگری مفهومی مشترک بین این دو فیلسوف است که هر دو در تحلیلهای فلسفی خودشان از اخلاق یا فرایند فهم گریز و گزیری از آن ندارند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 195 تا 218
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بدنمندی سوژه در میانۀ هستیشناسی و اخلاق: واکاوی پدیدارشناسانه بَدن در اندیشۀ هایدگر و لویناس
نویسنده:
محمدرضا ریخته گران، علیرضا صیادمنصور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مسایل جدید هستی شناسی
,
درباره هایدگر
چکیده :
هایدگر در هستی و زمان به بحث از بدنمندی «دازاین» نپرداخته است و آن را به مجالی دیگر موکول کرده است، یعنی در درسگفتارهای زولیکون (1969۔1959م) - که برای پزشکان و روانشناسان سوئیسی ارائه شدهاند. او این واقعیت بنیادین که بدنمندیِ دازاین گشایشی به روی جهان است، اگزیستانس او فرای بدن فیزیکی اوست و میتواند جهان را در افق بدنمندیاش تفسیر نماید را با عنوان «بدنبخشی پیشرونده» معرفی میکند. در طرف مقابل، لویناس با رویکرد اخلاقی خاص خود به نقدِ دازاین هایدگری میپردازد: دازاین هایدگری آنجوری که باید انضمامی و «از گوشت و خون» دیگر آدمیان نیست! لویناس بر این عقیده پافشاری میکند که مواجهۀ چهره به چهره سوژه با دیگری - در مقام شرط امکان اخلاق - ذیل واقعیتِ بدنمندانه میگنجد. حکمت نوین بدن در بستر برقراری رابطۀ اخلاقی من با دیگری و گشودگی من دربرابر طلب و نیازهای او شکل میگیرد. در این مقاله، ضمن واکاوی پدیده بدنمندی سوژه در پدیدارشناسیهای متفاوت این دو فیلسوف به مداقّه درباب نقد لویناس، یعنی «از گوشت و خون» نبودن دازاین هایدگری پرداخته خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 71 تا 96
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسئله تاریخ در اخلاق دنیوی هانری برگسون، امانوئل لویناس و ژیل دلوز [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Ventura
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی اخلاق مربوط به زمانمندی می پردازد که در فلسفه های هانری برگسون، امانوئل لویناس و ژیل دلوز ظاهر می شود. این تز با تمرکز بر پیشنهادهای برگسون، لویناس و دلوز در مورد چگونگی تأثیرگذاری یک رابطه اخلاقی با زمان جدید، استدلال میکند که هر یک از آن مدلهای اخلاقی یک رابطه مشکلساز با تاریخ حفظ میکنند، و اینکه یک راهحل بالقوه برای این مشکل تنها است. در کارهای مشترک دلوز و گاتاری یافت می شود. با کاوش در نوشتههای متافیزیکی برگسون، این تز استدلال میکند که برداشت برگسون از شهود به اندازه کافی با دلالت آن عمل با حوزه تاریخ هماهنگ نیست و این مشکلی را برای فلسفه اخلاقی برگسون ایجاد میکند. این تز سپس به دو منبع اخلاق و دین برگسون میپردازد تا استدلال کند که این متن، علیرغم اینکه ظاهراً شهود را تاریخی میکند، در واقع نمیتواند راهحلی برای مشکل تاریخ ارائه دهد که خود را در نوشتههای متافیزیکی برگسون اعلام میکند. با انگیزه این شکستها در اثر برگسونی، این پایاننامه سپس توجه خود را به دو برگسونی خودفروخته به نامهای لویناس و دلوز معطوف میکند تا به میزانی که میتوان گفت فلسفههای اخلاقی مربوطه آنها راهحلی برای مشکل برگسونی تاریخ ارائه میدهد، توجه کند. با کاوش در اخلاق زمانی لویناس در کلیت و بی نهایت و غیر از وجود یا فراتر از ذات، استدلال می کنم که لویناس از ارائه چنین راه حلی ناتوان است، زیرا فلسفه اخلاقی خودش به طور قطع درگیر رابطه ای مشکل ساز با تاریخ است، و علی رغم لویناس. ادعاهای صریح این است که اخلاق او فراتر از تاریخ است. سپس توجه خود را به دلوز معطوف میکنم تا استدلال کنم که علیرغم اینکه دلوز (مانند لویناس) قادر به حل این مشکل در تفاوت و تکرار نیست، در واقع در کار مشترک خود با فلیکس گاتاری در هزار فلات، راه بالقوه مثمر ثمری برای مذاکره در مورد آن ارائه میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پدیدارشناسی مرگ: بعد مذهبی در اندیشه اخلاقی امانوئل لویناس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Changhyun Kim
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی پدیدارشناسی مرگ لویناس می پردازد تا با بررسی لحظه سیاسی شخص ثالث، بعد دینی را در اندیشه اخلاقی او آشکار کند. من استدلال میکنم که مرگ نه پدیدهای ناب است که به وضوح در ساختار نوئما-نوزیس غرضورزی قابل درک است و نه یک غیرپدیده محض است که کاملاً به بررسی پدیدارشناختی بیربط است. بلکه مرگ پدیدهای فراپدیدهای است که ویژگی غیرقابل درک آن دو پیشینه مهم فلسفی لویناس را زیر سؤال میبرد: 1) پدیدارشناسی استعلایی هوسرل، به معنای روششناختی، و 2) تفسیر هستیشناختی هایدگر از مرگ، به معنای موضوعی. از یک سو، لویناس در فراپدیداری مرگ با شکست پدیدارشناسی مواجه می شود، به این معنا که پدیدارشناسی نمی تواند ویژگی پارادوکسیکال مرگ را در قالب یک همبستگی نوئتیکو-نوئماتیک به تصویر بکشد. از سوی دیگر، لویناس بیوقفه با مضمونسازی هستیشناختی هایدگر، که فراپدیدهگرایی مرگ را خنثی میکند، به چالش میکشد و در نتیجه راز معمایی مرگ را به تسلط قهرمانانه مرگ تقلیل میدهد. در مجموع، فرا پدیدار بودن مرگ در ساختار معنایی هستیشناسی قرار میگیرد. این رساله با توسل به خصلت پارادوکسیکال مرگ، ادعا میکند که ساختار معماری هستیشناسی هایدگر، دلالت اولیهتر و ضروریتری از مرگ دیگری را غیر از مینیت هستیشناختی [Jemeinigkeit] مرگ، شبیهسازی میکند یا میپوشاند. بنابراین، پدیدارشناسی مرگ لویناس، دلیل وجودی خود را نه در دستاورد ماهرانه اش در مضمون سازی مرگ، بلکه در ناکامی اش در مضمون سازی و معنا بخشیدن به آن توجیه می کند، زیرا معنای اخلاقی مرگ از سقط مضمون سازی معنایی- هستی شناختی مرگ ناشی می شود. . لویناس برای آشکار ساختن معنای اخلاقی مرگ که در معماری هستیشناسی «راس بالای سین» پنهان، مبهم و سرکوب شده باقی میماند، تلاش میکند تا آنچه را هستیشناسی پوشانده است، یعنی برهنگی بیرحمانه وجود [être] را آشکار کند. در برخورد اخلاقی با دیگری که دستور میدهد: «نباید بکشی» مشخص میشود. این منع اولیه، بیش از اضطراب [ترس] برای مرگم، مرا وسواس میکند و بر من غالب میکند، گویی مرگ دیگری برایم مهمتر از مرگ من است. دلالت اخلاقی مرگ از ندای اولیه ناشی میشود در مواجهه با دیگری که مرا نسبت به مرگ دیگری هوشیار، بیقرار و بی تفاوت می کند، اما ظهور شخص ثالث مسئولیت انحصاری، بی قید و شرط یا بی چون و چرای من را در قبال دیگری زیر سوال می برد و دستور می دهد که چه دیگری دستور می دهد: "من صدایم." با وجود این، بازجویی سیاسی از شخص ثالث هرگز ساختار اخلاقی را به خطر نمی اندازد، بلکه برعکس، این امکان را برای اخلاق فراهم می کند که بدون بازگشت به شکل ناتوان، خاموش یا فرشته ای از اخلاق، که مستلزم خشونت، غیرسیاسی و ضد اخلاقی است، اخلاقی باقی بماند. این پایان نامه اصرار دارد که ویژگی رادیکال پدیدارشناسی مرگ لویناس در برداشت پارادوکسیکال او از دین، «Raport sans rapport» به اوج می رسد، که در آن رابطه اخلاقی همیشه به عنوان یک پرسش عالی در زمینه سیاسی باقی می ماند. دینی بودن مستلزم پرسش هستی شناسانه «بودن یا نبودن»، بودن یا نبودن نیست؛ بلکه غیر از بودن، فراتر از ماهیت، یا فراتر از conatus essendi است که در آن لویناس معنای اولیه را تشخیص می دهد. مرگ، مانند جانشینی، فداکاری، یا مردن برای دیگران.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از شی به دیگری: الگوهای اجتماعی پس از ایده آلیسم در گادامر، لویناس، روزنزویگ و بونهوفر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Christopher J. King
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایاننامه شرحی از روشهای مختلفی ارائه میکند که در آن مدلهای بهطور فرضی ایدهآلیستی و استعلایی اجتماعی، که رابطه سوژه با سایر انسانها را در شناخت خود موضوع پایهگذاری میکردند، رد و جایگزین شدند. کنار گذاشتن این گزارش منجر به مدلهای متنوعی از اجتماعی شد که از سوژه بهعنوان زمینهی اجتماعی بودن فاصله گرفتند و زمینههایی را خارج از موضوع مطرح کردند. هانس گئورگ گادامر، امانوئل لویناس، فرانتس روزنزوایگ و دیتریش بونهوفر مواضع بدیلی را در طول طیفی از مدلهای اجتماعی نشان میدهند که مفهوم ایدهآلیستی اجتماعی را رد میکنند. برهان محوری این رساله مدعی است که پاسخها به ایدهآلیسم و مدلهای استعلایی جامعهگرایی در نهایت به یک هستیشناسی ناکافی ایراد میگیرند که اجتماعی بودن (و همچنین تمام واقعیت) را در شناخت سوژه قرار میدهد. هستی شناسی مدل استعلایی موضوع را در ابتدا بی ارتباط با موضوعات دیگر قرار می دهد، به طوری که اولین حرکت در ارتباط آنها با یکدیگر باید معرفت شناختی باشد. رابطه اجتماعی مبتنی بر درک شناختی سوژه است. هر یک از متفکرانی که من بررسی میکنم، این مسئله را مشکل اصلی ایدهآلیسم معرفی میکنند. با این حال، راه حل آنها برای این مشکل متفاوت است. راهحلهای متفاوت گادامر، لویناس، روزنزوایگ و بونهوفر را میتوان بهعنوان اشغال موقعیتهای نمایندگی متفاوت در طول یک پیوستار شناسایی کرد که آن را «مقیاس زمینههای اجتماعی» نامید. آنچه من در اینجا ارائه میدهم توپوگرافی پاسخها به مدل ایدهآلیستی اجتماعی است. زمینه هستیشناختی جامعهشناسی، بهجای سوژه بودن، بهعنوان موقعیت گفتوگو (گادامر)، چهره دیگری (لویناس)، یا وحی الهی (روزنزوایگ و بونهوفر) مطرح میشود. در هر یک از این مدلهای جایگزین، میبینیم که سوژه به جای خودمختاری، مشروط است، جامعهپذیری از طریق زمانمندی و زبان وضع میشود، و جامعهگرایی اصولاً یک رابطه هنجاری است تا یک رابطه معرفتشناختی. پس داستانی که از تحلیل من بیرون میآید، توپوگرافی غنیتری از پاسخها به ایدهآلیسم نسبت به آنچه که تاکنون ترسیم شده است، است. پاسخهایی که توسط گادامر، لویناس، روزنزوایگ و بونهوفر ارائه میشوند، هر کدام یک هستیشناسی جایگزین را ارائه میکنند که هر مدل مناسبی از جامعهگرایی باید بر آن تکیه کند. در حالی که گزارش من از طیف پاسخهای هستیشناختی به جامعهگرایی ایدهآلیستی ادعای جامعی ندارد، اما توپوگرافی بهتری از حوزه پاسخها نسبت به آنچه تاکنون در مطالعات مدلهای اجتماعی در قرن بیستم ارائه شده بود، ارائه میدهد. در نهایت، این پایان نامه مرکزیت ارائه یک هستی شناسی جایگزین برای ایده آلیسم را در این پروژه ها نشان می دهد. به دور از رد کلی هستیشناسی یا صرفاً ارائه بازنگریهای اخلاقی در نظم اجتماعی موجود، هر یک از چهرههایی که در این مطالعه بررسی میکنم، با بیان دیدگاه هستیشناختی تازهای که میتواند از زندگی اجتماعی حمایت کند، زمینهی اجتماعی بودن را بهطور بنیادی بازبینی میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرخشهای هستیشناسانه؟: تمرکززدایی از موضوع مدرن در پدیدارشناسی اخیر فرانسه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Joeri Schrijvers (جوری شریورز)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
State University of New York Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
چرخش الهیاتی
,
چرخش هستیشناسانه
چکیده :
ترجمه ماشینی: این اثر برجسته به بررسی مسائل هستیشناسی و ارتباط آنها با به اصطلاح «چرخش الهیاتی» پدیدارشناسی اخیر فرانسه میپردازد. Joeri Schrijvers تمرکززدایی از موضوع را که توسط ژان لوک ماریون، ژان ایو لاکوست و امانوئل لویناس، سه فیلسوفی که با الهام از خوانش هایدگر، تلاش می کنند سوژه فعال و مستقل را واژگون کنند، بررسی و نقد می کند. شریورز در بررسی هر متفکری نشان میدهد که یک وارونگی ساده از تمایز سوژه-ابژه حاصل شده است، اما هیچ تمرکززدایی واقعی از سوژه وجود ندارد. از نظر لاکوست، موضوع به نیت خدا تبدیل می شود. از نظر ماریون، سوژه به ابژه و هدف داده شدن بدل می شود. و برای لویناس، سوژه بدون راز است، مانند یک شی، در برابر دیگری بزرگتر. شریورز با نقد بدیهیات و مفروضات فلسفه معاصر استدلال می کند که هیچ غلبه ای وجود ندارد. او در نهایت رویکردی پدیدارشناختی و وجودی تر، ارائه امر نامرئی را برای پرداختن به دغدغه های هستی شناسی پیشنهاد می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ﺗﺮور و ﺗﻔﮑﺮ؛ از ﻫﺎﺑﺮﻣﺎس و ﭼﺎﻣﺴﮑﯽ ﺗﺎ درﯾﺪا (ﻧﻘﺪي ﺷﮑﻠﯽ و ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ ﺑﺮ ﮐﺘﺎب ترور و تفکر)
نویسنده:
ﻣﺠﯿﺪ ﺣﺴﯿﻨﯽ, ﻣﯿﺜﻢ ﻗﻬﺮﻣﺎن
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
درباره هابرماس
چکیده :
در این مقاله به نقد و بررسی نسبت ترور و تفکر در آرای ایگلتون، هابرماس، دریدا و چامسکی در کتاب «ترور و تفکر» پرداختیم. کتاب حاضر از آنجهت که حاوی دیدگاههای متفاوت و گاهاً متضادی دربارۀ دو واژۀ بحث برانگیز در اندیشۀ سیاسی(ترور و تفکر) میباشد، خواننده را در معرض چالش تئوریک دربارۀ یک پدیدۀ واحد(نظیر واقعۀ 11 سپتامبر) قرار میدهد و بدین ترتیب، ذهنیت پیچید های برای خوانندگان ایجاد میگردد تا درباب پدیدههای پیچیدۀ اجتماعی تأمل بیشتری نمایند. در نقدی کلی تمام دیدگاههای فوق(هر کدام از منظری خاص)، نسبت به تاریخنگاری یک واقعۀ تروریستی با اشکالاتی روبه رو هستند که این مانع برقراری نسبت میان ترور و تفکر و به تبع آن درک یک پدیده با ابعاد متفاوت آن می گردد که در نقدهای انجام شده تلاش گردیده تا به آن پرداخته شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 135 تا 156
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فراسوی سوبژکتیویته: کیرکگور، لویناس و دیگریِ مطلق فلوریانا فِرو
نویسنده:
سید آصف احسانی ، حسن رضا خاوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
کیرکگور و لویناس هر دو فیلسوف فردیتاند. لویناس در آزادی دشوار و نامهای خاص به شدت از کیرکگور انتقاد میکند و او را به سوبژکتیویسم، خشونت و دستکمگرفتن اخلاق متهم میکند. با اینحال، فاصلهای که هر دو را از هم جدا میکند، بسیار کوتاه است، بهویژه اگر کسی تعلیقات غیرعلمی نهایی کیرکگور را با دقت خوانده باشد. در این مقاله بحث میشود که هر دو متفکر تمامیت غیرشخصی را کنار میگذارند؛ نامتناهی را تقلیلناپذیر میدانند؛ اخلاق را به سوی شخص دیگر معطوف میسازند و رنج را در طول زندگی ضروری میخوانند. مهمتر از همه، کیرکگور و لویناس هر دو به سوبژکتیویته بهعنوان امری میاندیشند که بهنحو بنیادین به فراتر از خود، به سوی نامتناهی اشاره دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 91 تا 112
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کی یرکگور و لویناس: اخلاق، سیاست و دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kierkegaard, Søren; Lévinas, Emmanuel; Wood, David; Lévinas, Emmanuel; Kierkegaard, Søren; Simmons, J. Aaron
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Indiana University Press ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه دین
چکیده :
ترجمه ماشینی: بحثهای اخیر در فلسفه دین، اخلاق و فلسفه سیاسی شخصی عمیقاً تحت تأثیر دو فیلسوف است که اغلب تصور میشود در تقابل با یکدیگر هستند، سورن کیرکگارد و امانوئل لویناس. این جلد که صریحاً به رابطه بین لویناس و کیرکگارد اختصاص دارد، مقایسه دقیقتری و تعامل پایدار بین آنها را ارائه میکند. دانشمندان تثبیت شده و جدیدتر که سنتهای مختلف فلسفی را نمایندگی میکنند، این دو متفکر را در 12 مقاله درخشان به گفتگو میآورند. آنها شباهتها و تفاوتهایی را در نحوه تبیین هر یک از فلسفههای دینی منحصربهفرد در نظر میگیرند و مضامینی مانند زمان، تعهد، عشق، سیاست، خدا، متعالی و ذهنیت را ارائه میکنند. این گفتگو بین همسایگان مطمئناً الهامبخش تحقیقات بیشتر و شعلهور کردن بحثهای فلسفی خواهد بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
لویناس و کیرکگور در گفتگو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Merold Westphal
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه دین
شابک (isbn):
9780253219664
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
تعداد رکورد ها : 115
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید