آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 115
چهره دیگری و آثار خدا: مقالاتی در مورد فلسفه امانوئل لویناس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jeffrey Bloechl
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Fordham University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: چهره دیگری و رد خدا حاوی مقالاتی در مورد فلسفه امانوئل لویناس، و چگونگی تلاقی فلسفه او با دیگر فیلسوفان، به ویژه هوسرل، کی یرکگور، سارتر و دریدا است. این مجموعه به طور کلی به دو بخش تقسیم می‌شود: روابط با دیگری و پرسش‌های خداوند.
از خدایی که به ذهن می آید [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Emmanuel Levinas
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Stanford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: سیزده مقاله گردآوری شده در این مجلد این امکان را بررسی می کند که کلمه «خدا» را می توان اکنون، در پایان قرن بیستم، به شیوه ای معنادار درک کرد. نه تا از مقالات برای اولین بار در ترجمه انگلیسی ظاهر می شود. در میان نوشته‌های لویناس، این جلد، هم برای دانشجویان اندیشه او و هم برای مخاطبان وسیع‌تر، با گستره موضوعاتی که به آن می‌پردازد، متمایز است. لویناس نه تنها مضامین اخلاقی را تکرار می کند که او را به عنوان یکی از اصیل ترین متفکرانی که از سنت پدیدارشناسی کار می کند در نظر گرفته می شود، بلکه به مسائل فلسفی مربوط به سیاست، زبان و مذهب نیز می پردازد. این جلد اندیشه او را در زمینه فکری گسترده تری نسبت به آثار قبلی او قرار می دهد. لویناس در این مقالات، در کنار بررسی‌های مفصل هوسرل، هایدگر، روزنزویگ و بوبر که مشخصه تمام نوشته‌های اوست، به اندیشه‌های کی‌یرکگور، مارکس، بلوخ و دریدا نیز می‌پردازد. برخی از مقاله‌ها توضیحات شفافی را ارائه می‌کنند که در جای دیگر در مورد حوزه‌های کلیدی اندیشه لویناس در دسترس نیست. «خدا و فلسفه» شاید مهمترین متن برای درک لویناس باشد و از بسیاری جهات بهترین مقدمه برای آثار او باشد. «از آگاهی تا بیداری» رابطه لویناس با هوسرل و در نتیجه با پدیدارشناسی را روشن می کند که همیشه نقطه شروع اوست، حتی اگر او هرگز از محدودیت هایی که تحمیل می کند پیروی نکند. لویناس در «تفکر هستی و مسئله دیگری» نه تنها به گفتار و پدیده دریدا می‌پردازد، بلکه با پیشنهاد شیوه‌ای دیگر برای خواندن آن تاریخ، پاسخی به روایت هایدگر بعدی از تاریخ هستی می‌دهد. از جمله موضوعات دیگری که در مقالات بررسی می شود، مفهوم مارکسیستی ایدئولوژی، مرگ، هرمنوتیک، مفهوم شر، فلسفه گفتگو، رابطه زبان با دیگری، و کنش های ارتباطی و درک متقابل است.
اخلاق غیریت و اخلاق مسیحی: گفتگوی بین فلسفه امانوئل لویناس و الهیات اخلاقی [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Cláudio Teles de Tolêdo Bernardes
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : قرن بیستم با رویدادهای تأثیرگذار بر صحنه جهانی مانند تراژدی های جنگ جهانی، شیوع توتالیتاریسم و ​​بدتر شدن شرایط ناعادلانه و نابرابری اجتماعی در میان سایر بربریت ها مشخص شد. به این اتفاقات می‌توان نیازهای جهانی در زمان کنونی را اضافه کرد که تبدیل به غوغایی برای روابط واقعی اخلاقی و همبستگی می‌شود. در این صحنه، الهیات مسیحی به لزوم تجدید در ارائه مبانی اخلاقی مسیحی بر اساس آموزه های Magisterium اذعان می کند. گفتگوی بین فلسفه امانوئل لویناس و الهیات به عنوان راهی برای پاسخ به این خواسته مطرح می شود. در نوشته‌های لویناس، ویژگی‌های حکمت عهد عتیق - که از طریق زبان فلسفی نشان داده شده است - به شخص اجازه می‌دهد تا چندین مضمون را که مستقیماً با جهان کتاب مقدس و یهودی مرتبط است، به حوزه تأمل اخلاقی امروزی ببرد. الهیات همچنین به لویناس طرز تفکر ویرایش نشده امکان افزایش افق آنچه را اخلاق دگرگونی می نامند ارائه می دهد. با توجه به این حقایق، این پژوهش در صدد معرفی مبانی تفکر اخلاقی لویناس با بررسی چگونگی قرار گرفتن این پرسش بر دیگری بر الهیات اخلاقی است.
فتنه اخلاق: خوانشی از ایده گفتمان در اندیشه امانوئل لویناس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jeffrey Dudiak
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Fordham University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر توضیح می‌دهد که چگونه انسان‌ها می‌توانند با درک شرایط امکان گفتگو، با آرامش بیشتری با یکدیگر زندگی کنند. از نظر فلسفی، این چالش به عنوان این مسئله بیان می‌شود: چگونه گفت‌وگو به‌عنوان دیالگوس ممکن است، زمانی که آرم‌های مشترک دقیقاً همان چیزی است که مورد سؤال است. امانوئل لویناس، با نشان دادن اینکه لوگوهای مشترک تابعی از روابط بین انسانی است، به ما کمک می کند تا در درک احتمالات گفتگو در این موقعیت، کمی پیشرفت کنیم. اگر عبارات استدلال به این نقطه عمدتاً از مجموع و بی‌نهایت لویناس در سال 1961 گرفته شده باشد، دودیاک همچنین پیشنهاد می‌کند که لویناس 1974 غیر از هستی را می‌توان به‌عنوان تعمیق این تحلیل‌های پیشین خواند که هم شرایط امکان و هم عدم امکان گفتمان را مشخص می‌کند. خود در طول این تحلیل‌ها، دودیاک درمی‌یابد که از نظر لویناس، گفت‌وگو در نهایت ممکن است، فقط برای یک سوبژکتیویته مهربان که قبلاً توسط خدا از طریق دیگری مورد لطف قرار گرفته است، اما در جایی که کلمه خدا از ذهنیت من به عنوان بخشندگی نسبت به دیگری جدایی ناپذیر است. در نهایت، از نظر لویناس، تسهیل گفتگو، تسهیل صلح، به ظرفیت و تمایل سوژه برای بودن آن چیزی که هست، برای پذیرفتن خطر زیبای یک ژست صلح آمیز ارائه شده به دیگری، و این صلح، مربوط می شود. خود این ژست همانطور که خود لویناس می گوید: پس صلح تحت مسئولیت من است. من یک گروگان هستم، زیرا من تنها هستم که آن را انجام می دهم و به طور خطرناکی در معرض خطر جدی قرار می گیرم. گفتار فلسفی لویناس دقیقاً خود به عنوان چنین ژستی خوانده می شود.
امید به عنوان یک استراتژی: مسیحیت در فلسفه امانوئل لویناس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gary Ray Sunshine
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مقاله توضیحی از نقش مسیحیت است که اغلب به عنوان امید در کار امانوئل لویناس بیان می شود. تک پروژه فلسفی لویناس از سال 1933 تا زمان مرگش در سال 1996، تثبیت اخلاق به عنوان اولین فلسفه بود. این تلاش در تقابل با تقدم هستی شناسی در آثار مارتین هایدگر بود. لویناس از روش پدیدارشناختی مشابه روش هایدگر برای تثبیت امید مسیحایی به عنوان انگیزه اساسی بشر استفاده می کند. در سراسر آثار لویناس، او واژگانی مذهبی را از میراث یهودی خود وام گرفته است که آن را به یک حوزه فلسفی بازگردانی می کند. او مفهومی دینی از مسیحیت، به‌ویژه فرمول‌بندی‌های یهودی مسیحیت را می‌پذیرد و آن را با تأثیر انسانی امید مرتبط می‌داند. امید مسیحایی به موضوعی ماندگار در تمام کارهای لویناس تبدیل می شود. این مقاله به بررسی ریشه‌های این اصطلاح، نقش موقتی و چگونگی استفاده او از امید مسیحایی در سراسر کار خود برای پیشبرد اهداف فلسفی خود می‌پردازد.
جنبه وحشی: بازیابی الگوهای خشونت آمیز خدا
نویسنده:
Beverlee Jill Carroll
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این کار احیای نسخه‌ای از الهیات طبیعی و بازتئوری‌سازی خشونت در چارچوب دینی است به گونه‌ای که با تجربه‌های متعدد و متنوع، اما جهانی بشر از خشونت در جهان طبیعی همخوانی داشته باشد. من با استفاده از نوشتار طبیعت آنی دیلارد و مقولات فلسفی امانوئل لویناس، مدل‌هایی از الوهیت مبتنی بر خشونت در جهان طبیعی را پیشنهاد می‌کنم و از این مدل‌ها برای نقد مدل‌هایی استفاده می‌کنم که توسط یک رشته غالب تفکر دینی فمینیستی آمریکایی ارائه می‌شوند. در نهایت، من استدلال می‌کنم که بینش مذهبی که با مدل‌های خشونت‌آمیز خدایی همراه است، بر خلاف دیدگاه فمینیستی مسلط، به شیوه‌های مهمی بینش‌های نقدهای مهم دین را در بر می‌گیرد.
The Turn to the Neighbor: Emmanuel Levinas's Conceptual Affinities with Liberation Theology
نویسنده:
Alain Mayama
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه من برخی قرابت های مفهومی را بین پروژه فلسفی امانوئل لویناس و الهیات رهایی بخش برقرار می کند. من کار لویناس را با مقایسه آن با دو الهی‌دان مهم آزادی‌بخش، گوستاوو گوتیرز و جان سوبرینو، تحلیل می‌کنم، که آثارشان، مانند او، باید به بحث‌های معاصر بیشتری درباره مواجهه سوژه با دیگری وارد شود. من استدلال می‌کنم که بنیادی برای لویناس، گوتیرز و سوبرینو این واقعیت است که همه آنها یک ویژگی اصلی را به نمایش می‌گذارند: بعد امر الهی در چهره انسان آشکار می‌شود. برای لویناس، گوتیرز و سوبرینو، تعهد به همسایه زمینه لازم برای «درک» خداست. آنها دیگری انسانی را امکان سوبژکتیویته سوژه قرار می دهند. انسان بودن یعنی رفتار با محبت نسبت به همسایه. پایان نامه من با استفاده از روشی تحلیلی- تطبیقی ​​و بدون ادعای تطابق کامل بین فلسفه لویناس و الهیات رهایی بخش، نشان می دهد که گفت و گو بین این دو رویکرد به ناکافی چرخش فلسفی مدرن به موضوع برای پرداختن مناسب به مسئله عدم شناخت می پردازد. انسان دیگری در تاریخ; من همچنین اظهار می‌کنم که تعهد تزلزل ناپذیر آنها به همسایه انسانی چیزی از حساسیت پست مدرن را آشکار می‌کند که در این مطالعه بر حسب غیریت و تفاوت، رابطه و وابستگی متقابل تعریف شده است. من ادعا می کنم که اخلاق متعالی لویناس، الهیات رهایی بخش را با چارچوب فلسفی قابل اجرا که با حقیقت مسیحیت سازگار است فراهم می کند: نگرانی برای همسایه. به نوبه خود، تبدیل الهیات رهایی بخش به همسایه گواه مسئولیت اخلاقی لویناس در زمان واقعی تاریخ است. به منظور نشان دادن ارتباط فلسفه لویناس برای الهیات مسیحی به طور کلی، سه محقق مسیحی، انریکه دوسل، ژان لوک ماریون و مایکل پورسل را مورد بحث قرار می‌دهم که در عین به چالش کشیدن برخی از جنبه‌های فلسفه لویناس، همچنان اهمیت آن را برای الهیات مسیحی می‌دانند. مردم شناسی. این پایان نامه با پیشنهاد فلسفه و الهیات رهایی بخش لویناس به همسایه به عنوان مهمی برای پرداختن به درگیری های اجتماعی-سیاسی و قومی آفریقای جنوب صحرای معاصر به پایان می رسد. من همچنین به چند نمونه تاریخی عینی از این چرخش به همسایه اشاره می‌کنم که اگر دنبال شود، می‌تواند از انحطاط انسان در جنوب صحرای آفریقا و به طور کلی در جهان بکاهد.
چرخش تلمودی امانوئل لویناس: فلسفه و اندیشه یهودی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ethan Kleinberg
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Stanford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این تاریخ غنی فکری از سخنرانی‌های تلمودی فیلسوف فرانسوی-یهودی امانوئل لویناس در پاریس، اتان کلینبرگ به زندگی یهودی لویناس و ارتباط آن با نوشته‌های فلسفی او می‌پردازد و در عین حال استدلالی برای نقش و اهمیت درس‌های تلمودی لویناس ارائه می‌کند. کلاینبرگ با جفت کردن هر فصل با یک سخنرانی تلمودی مرتبط، از تمایزی که لویناس بین «خدا در سمت ما» و «خدا در سمت خدا» ارائه می‌کند استفاده می‌کند تا دو رویکرد مجزا و گاه متناقض برای خوانش‌های تلمودی لویناس ارائه دهد. یکی از نظر تاریخی موقعیت دارد و از «طرف ما» بحث می‌شود، در حالی که دیگری از خود خوانش‌های تلمودی لویناس استفاده می‌کند تا به موضوعاتی بی‌زمان و برگرفته از «خدا از جانب خدا» نگاه کند. با کنار هم قرار دادن این دو رویکرد، کلاینبرگ می‌پرسد که آیا پیام اخلاقی و فوریت اخلاقی سخنرانی‌های تلمودی لویناس را می‌توان فراتر از متون و باورهای یک قوم، مذهب یا حتی واحد به ظاهر اولیه خود گسترش داد؟ کلینبرگ با دست زدن به فلسفه غرب، جهان‌شمولی روشنگری فرانسوی و سنت تلمودی لیتوانیایی، تحقیقاتی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که در مورد ریشه‌ها، تأثیرات و علل روی‌آوردن و استفاده لویناس از تلمود، مرزها را تحت فشار قرار دهند.
درباره انسان بودن: گفتگو با لونرگان و لویناس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michele Saracino
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Marquette University Press ,
لویناس و فلسفه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jeffrey L. Kosky
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: لویناس و فلسفه دین جفری ال. کوسکی تأثیر متقابل پدیدارشناسی و دین را در اندیشه لویناس آشکار می کند." کوسکی اندیشه لویناس را از منظر فلسفه دین بررسی می کند و این کار را به گونه ای انجام می دهد که به نکات ظریف فلسفی استدلال لویناس توجه دارد. ... مطالعه ای روشنگر، خوب نوشته شده و با دقت مستند... که به طور منحصر به فردی کار لویناس را روشن می کند." -- جان دی. کاپوتو برای خوانندگانی که گمان می کنند در فلسفه پست مدرن جایی برای دین و اخلاق وجود ندارد، جفری ال. کوسکی در این تفسیر ماهرانه از ابعاد اخلاقی و مذهبی اندیشه امانوئل لویناس چیز دیگری را پیشنهاد می کند. کوسکی با قرار دادن لویناس در ارتباط با هگل و نیچه، هوسرل و هایدگر، دریدا و ماریون، مضامین دینی موجود در آثار لویناس را توسعه می دهد و راهی برای اندیشیدن و صحبت درباره اخلاق و اخلاق در افق های فلسفه دین معاصر ارائه می دهد. کوسکی تمام قلمرو نوشته‌های لویناس، از کلیت و بی‌نهایت تا غیر از هستی را در بر می‌گیرد، و در مقابل اندیشه‌های دینی و اخلاقی اولیه لویناس با آثار متأخر او، در حالی که ماهیت تقلیل پدیدارشناختی، رابطه دین و فلسفه، و این پرسش را بررسی می‌کند که آیا لویناس را می توان یک متفکر یهودی و اهمیت دینی و الهیاتی پدیدارشناسی لویناس دانست. کوسکی تأکید می کند که لویناس قبل از هر چیز یک پدیدارشناس است و رابطه بین دین و فلسفه در اخلاق او باید این فرض را که پیوندی طبیعی یا اجتناب ناپذیر بین ساختارشکنی و بی خدایی وجود دارد، مورد تردید قرار دهد. منشور: قانون اساسی و محدودیت های هستی الهیات در اندیشه دکارتی نوشته ژان لوک ماریون. او در کالج ویلیامز تدریس کرده است.
  • تعداد رکورد ها : 115