آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
04.متخصصان مطالعات دینی (الهیدانان، فیلسوفان دین، دینپژوهان، مورخان دین، انسانشناسان دین، روانشناسان دین و جامعهشناسان دین)
>
01.الهیدانان و فیلسوفان دین
>
02.فیلسوفان دین
>
فیلسوفان دین خداباور (مصادیق بررسی مجدد شود)
>
پل تیلیش
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 104
عنوان :
شجاعت بودن
نویسنده:
پل تیلیش، مراد فرهاد پور
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
شرکت انتشارات علمی و فرهنگی,
زبان :
فارسی
شابک (isbn):
9789644456442
چکیده :
تیلیش همراه بولتمان و بارت از بنیانگذاران الاهیات معاصر پروتستان میباشد. او در باب ایمان دیدگاه خاصی را ارائه میکند و در آن به مفهوم «شجاعت» التفات خاصی مینماید. (مقدمه) در این کتاب تیلیش با استفاده از دو مفهوم اصلی «شجاعت» و «اضطراب» تحلیلی عمیق و گسترده از هستی بشری و ویژگیهای روحی و معنوی آن به دست میدهد. او در انجام این کار نه فقط به سنت دینی و فلسفه بلکه به تاریخ، روانشناسی، جامعهشناسی و سیاست نیز میپردازد. تیلیش در این اثر بیآنکه اسیر تاریخیگری شود، نوعی ترتیب تاریخی را در ارائه نظراتش رعایت میکند. این کتاب شامل شش فصل میباشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
راهنمای الاهیات پروتستان
نویسنده:
ویلیام هوردرن؛مترجم: طاطه وس میکائیلیان
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
تهران: انتشارات علمی فرهنگی,
زبان :
فارسی
شماره ديويي:
230.044
چکیده :
مسیحیت یکی از مهمترین و بزرگترین ادیان الاهی در تاریخ معنوی بشر میباشد. و بسیاری از جریانهای مهم فکری در بستر آن و یا در ارتباط با آن رخ نموده است. علم کلام جدید نیز براستی به قوت اول بار در مباحث کلامی این دین بزرگ رخ نمود (مقدمه) این کتاب مقدمهای است بر شناخت کلام جدید مسیحی. نویسنده در این اثر نشان میدهد که علمای الاهیات پروتستان مسائل عصر جدید را چگونه طرح میسازند و چه راهحلهایی پیشنهاد میکنند. نویسنده در این راه به اندیشه بزرگانی چون: کارل بارت، نیپور، پل تیلیش و رودلف بولتمان که همه از اعاظم متفکران اندیشه دینی در قرن بیستم میباشند اشاره میکند. این کتاب شامل یازده فصل میباشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نمادگرایی دینی از نگاه پل تیلیش با تکیه بر نظام الهیاتی ، فلسفی وی
نویسنده:
سعیده میرصدری ، منصور نصیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه دین
,
نمادگرایی دینی
,
زبان دین (فلسفه دین)
,
نماد دینی (اصطلاح وابسته ادیان)
,
نظریه نماد گرایی
کلیدواژههای فرعی :
سخن گفتن از خدا ,
نماد ,
سمبل (نماد) ,
اگزیستانسیالیسم ,
الهیات تیلیش ,
تفسیر نمادین از زبان دین ,
تفکرات فلسفی-الاهیاتی پل تیلیش ,
الهیات سمنتیک ,
نماد خدا ,
چکیده :
در بحث زبان دین، معناداری گزارههای دینی یکی از چالشهای پیش رویِ فلاسفة دین است. در میانِ نظریهها و پاسخهای داده شده، نظریة نمادگرایی دینی پل تیلیش اهمیت ویژهای دارد. براساس این نظریه، تمامی گزارههای دینی به غیر از گزارة «خدا وجود دارد» نماد هستند. وی با تمایز قائل شدن بین نماد و نشانه، و غیرلفظی و نمادین خواندن گزارههای دینی، سخنگفتن از خداوند را بیمعنا نمیداند و بدینترتیب به چالش اصلی پیش روی دینداران که از جانب پوزیتیویستها مطرح شده بود پاسخ میدهد. تفسیر نمادین از زبان دین تلاش دارد تا توضیح دهد که چگونه زبان دینی میتواند معرفتبخش باشد. اما اشکال اصلی وارد بر نظریة وی این است که با قبول پیشفرض حداکثری او در باب نمادینبودن تمامی گزارههای دینی و زبان دین، دیگر نمیتوان به نحو حقیقی و غیرنمادین در باب خدا سخن گفت. بنابراین راه برای شناخت و ارتباط برقرارکردن با خداوند بسته شده و تفسیر نمادین وی بیش از آنکه تفسیری الاهیاتی باشد، تبدیل به یک تفسیر متافیزیکی میشود و تا جایی پیش میرود که حتی مسیحیت را از درون خالی میکند و جز پوستهای از آن باقی نمیگذارد. شناخت و فهم این نظریة پیچیدة تیلیش فقط با شناخت دغدغههای فلسفی ـ الاهیاتی وی و فقط در چهارچوب کل نظام فکریاش امکانپذیر است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 44
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رمزگرایی و نماداندیشی در زبان دینی از دیدگاه ابن عربی و پل تیلیش
نویسنده:
امیر عباس علیزمانی ، محمود قاسمی قلعه بهمن
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
عالمان الهیات مسیحی و اسلامی در طول هزاران سال تلاش کردهاند در برابر جریانهای فکری و دینی، تبیینی قابلدفاع از آموزهها و گزارههای دینی ارائه کنند. این پژوهش با بهرهمندی از مقایسه دو سنت مسیحی و اسلامی در تحلیل زبان دینی و با بهرهمندی از معنای صحیح روش نماداندیشانه پل تیلیش و رمزگرایانه ابنعربی، در صدد است سهم بسزایی در شناخت واقعیت دین و زبان دینی ایفا کند و پاسخی متناسب به این مسئله دهد که آیا در پرتو هر یک از این دو چارچوب فکری، دیگری را میتوان بهتر فهمید و با برقراری مقایسه میان دو چارچوب فکری و نظام معرفتی، الگوی جامع و کلان دیگری ارائه کرد؟ در این زمینه با مفهومکاوی معنای اصیل و حقیقی نماد، رمز و تأویل به ضرورت نمادگرایی و رمزگرایی در زبان دین دست یافته و مرز و محدوده اصیل و حقیقی تأویل در آنها را بهروشنی مشخص ساخت. ظرفیت تنسیق و صورتبندی نوین از عرفان ابنعربی و مواجهه عرفان ابنعربی با پرسشهای نوینی از سوی مکتب فکری الهیاتی ـ فلسفی پل تیلیش ، تمهیدی است از برای فحص از دستیابی به پاسخ ابنعربی در این زمینه معرفتی است؛ با دلالتپژوهی و علتکاوی بهکار رفتن نمادها و رمزها در زبان دینی، مواجهه متنپژوهانه بهتری با متون مقدس صورت یافته و از پیدایش شبهات پیرامون آنها حذر شود. برای پاسخ به این مسئله، روش پژوهش، مقایسه متوازن مبتنی بر تحلیل منطقی مفاهیم است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 53
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحليل ديدگاه توماس آكوئيناس دربارة «سعادت» با استفاده از نظرية «زبان نمادين» تيليش
نویسنده:
سيدمهدي ميرهاشمي اسفهلان،حسن فتحي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
از نظر پل تيليش، «زبان نمادين» تنها ابزار مناسب براي بيان، تحليل و بررسي موضوعات ديني است که از توانايي و محدودة الفاظ متعارف دنيوي و نيز زبان مفهومي فلسفه فراتر است. هدف پژوهش حاضر نشان دادن امکان تحليل مسائلي همچون «فيض الهي»، «فضايل القايي» و «رؤيت مسرتبخش» در الهيات فلسفي توماس آکوئيناس با رويکرد «زبان نمادين» است. نظريۀ «زبان نمادين»، به سبب داشتن ويژگيهاي متناقضنما و قطبي، فهم سعادت اخروي، فيض الهي و فضايل القايي را در بستر خود فراهم ميآورد. همچنين اين موضوعات را نمادهايي ميداند که به منزلۀ پاسخهايي مناسب براي مسائل اساسي و وجودي انسان هستند. بر اين اساس، ميتوان گفت که فيض الهي پاسخي به موضوع «گناه ذاتي» و نقايص طبيعت بشري است. فضايل القايي پاسخي به كافي نبودن فضايل اکتسابي در جهت رسيدن به سعادت فوقطبيعي است. رؤيت مسرّتبخش پاسخي به ميل آدمي براي شناخت کُنه و مبدأ هستي است. نيز سعادت حقيقي در بهشت، پاسخي به تمايل طبيعي [و اميد] انسان به جاودانگي همراه با آرامش و بهجت است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 133 تا 142
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نمادپردازی بلندی در اندیشه دینی
نویسنده:
فاطمه لاجوردی، حکیمه طالش بابایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نماد دینی
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
زبان نمادین دین
,
فلسفه دین
,
نمادپردازی دینی
,
نماد بلندی در دین
کلیدواژههای فرعی :
نمادگرایی ,
آسمان ( کلام اسلامی) ,
کوه ,
اسطوره ها ,
نشانه ,
سمبل ,
هست و باید ,
نماد دینی ,
استعاره و نماد ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
روانشناسی دین ,
واقعیت و ارزش ,
حواریون ,
دیالکتیک امر مقدّس ,
تعالی امر قدسی ,
نمادهای باز ,
نمادهای نشانه ای ,
تاریخ نمادپردازی ,
کاربرد نماد در دین ,
واپسین دلبستگی ,
نماد عینی ,
نماد خلقت ,
کرونوس ,
اورانوس ,
آتش یهوه ,
تنگری ,
آکپوسو ,
کوه های کیهانی ,
رکن عالم ,
کوه های وحی و شهود ,
کوه احد ,
دوره میانی مینوئی ,
منزلگاه خداوند ,
تعالی ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
نماد یکی از ابزارهای شناخت و بنیادی ترین روش بیان است که موجب آشکار شدن مفاهیمی می گردد که به شکل دیگری قابل بیان نیستند و به همین سبب درحوزه مفاهیم دینی کاربرد بسیار دارند. سنت های دینی بشر سرشار از اسطوره هاست و در این قلمرو تنها با زبان نمادین می توان سخن گفت و به عبارت دیگر نماد زبان اسطوره است. در حوزه نمادهای دینی، «بلندی» نمادی است که از دوران بشر ابتدایی تاکنون همواره با نوعی «ارزش» یکسان دانسته شده و ذهن انسان را به مفاهیمی چون برتری، تعالی و الوهیت پیوند داده است. این مقاله در پی آن است که ضمن بررسی مفهوم نماد و نمادپردازی، کاربرد آن در حوزه دین و پیوند آن با اسطوره، به مفهوم نماد «بلندی» و مظاهر عمده آن یعنی، «آسمان» و «کوه»، و نیز به مفهوم تعالی بپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 87 تا 108
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نمادین بودن زبان دین از منظر تیلیش و غزالی
نویسنده:
محمد توکلی پور، امیرعباس علی زمانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
زبان نمادین دین
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
فلسفه دین
,
اصطلاحنامه عرفان
,
معرفت بخشی زبان دین
,
زبان دین (فلسفه دین)
کلیدواژههای فرعی :
ظاهرگرایی ,
فرق ظاهر گرا ,
عالم شهادت ,
عالم غیب(کلام) ,
تشبیه ,
کبریت احمر ,
هرمنوتیک ,
هرمنوتیک دینی ,
تفسیر عرفانی ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
عالَم شهادت((عام)، قسیم عالم غیب و انسانی) ,
شهود عرفانی ,
صفات خداوند(فلسفه دین) ,
موازنه عالم غیب و شهادت ,
نمادهای اولی دینی ,
نمادهای ثانوی دینی ,
نظریه روح معنی غزالی ,
فلسفه الفاظ در عرفان ,
واقع نمایی نماد ,
معنای مجازی عالم شهادت ,
چکیده :
از دیدگاه پل تیلیش، زبان انسان برای سخن گفتن از اعیان و وقایع عادی زندگی او مناسب است و بههیچوجه نمیتوان چنین زبانی را برای سخن گفتن از خدای «متعالی» و «بهکلی دیگر» بهکار گرفت. غایت قصوا یا دلبستگی واپسین جز با زبان نمادین بیانشدنی نیست و نمادهای دینی تنها در موقعیت سخن از خدا و بازنمایی بنیان غایی هستی، معنای نمادین دارند. محمد غزالی نیز قائل است که معرفت به عالم علوی جز از طریق نمادهای عالم سفلی محال خواهد بود. نمادگرایی او ناظر به کل عالم ملک و شهادت است. هر دو شخصیت بر درک شایستۀ نمادهای دینی از طریق پیوند قلبی و علم حضوری تأکید دارند. اما نزد تیلیش این ادراک، تنها زمینۀ مواجهۀ بهتر با خدا را فراهم میکند و فاقد حیثیت واقعنمایی و معرفتبخشی است؛ در حالیکه غزالی نمادها را واجد چنین حیثیتی میداند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 743 تا 768
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معنویت روشنگرانه: امانوئل کانت، پل تیلیش، و راینهولد نیبور [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Roger Haight S.J, Alfred Pach, Amanda Avila Kaminski
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Fordham University Press,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
9781531505738
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دیالکتیک تز آنتی تز سنتز کشف نشده هگل: آنچه فقط مارکس و تیلیش فهمیدند [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Leonard F. Wheat
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Prometheus Books,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
9781616146429
چکیده :
ترجمه ماشینی : برای بیش از پنجاه سال، مفسران هگل این باور قبلی را که هگل از دیالکتیک تز-ضد تز- سنتز استفاده می کرد رد کرده اند. لئونارد ف. گندم در این تحلیل دقیق از فلسفه هگل نشان می دهد که تفسیر مدرن نادرست است. گندم به دقت نشان می دهد که در واقع سی و هشت دیالکتیک به خوبی پنهان در دو اثر مهم هگل وجود دارد - بیست و هشت مورد در پدیدارشناسی روح و ده دیالکتیک در فلسفه تاریخ. گندم همچنین بینشهای مهم جدید دیگری را توسعه میدهد: قالب دیالکتیکی اصلی هگل شامل یک تز دو مفهومی، یک آنتی تز دو مفهومی و یک ترکیب دو مفهومی است که یک مفهوم را از تز و یکی از آنتی تز را وام می گیرد. همه دیالکتیک ها به طور قیاسی مبتنی بر اسطوره جدایی و بازگشت مسیحی هستند: دیالکتیک از یک مفهوم تز جدا می شود و به آن باز می گردد. روح مرموز هگل یک موجود چهار وجهی، عمداً ساختگی و غیر ماوراء طبیعی است که فقط به عنوان یک بازتعریف الحادی از «خدا» وجود دارد. "زندگی الهی" روح نه با آگاهی، بلکه با ناخودآگاهی، در حالت پیش از انسانیت طبیعت آغاز می شود - قبل از اینکه روح ذهن انسانی خود را به دست آورد. مفهوم آزادی هگل یک مفهوم سیاسی-اجتماعی نیست، بلکه رهایی از اسارت به خرافات مذهبی (اعتقاد به خدای ماوراء طبیعی) است. در تمثیل ارباب و برده هگل که به طور گسترده تعبیر نادرست شده است، ارباب خداست، برده انسان است، و دستیابی برده به آزادی خود ملحد شدن انسان است. تفسیر روبنا-پایه غیرهگلی استاندارد از دیالکتیک مارکس نادرست است. دیالکتیک اساسی مارکس در واقع این است: تز = فقر مالکیت اشتراکی، آنتی تز = ثروت مالکیت خصوصی، سنتز = ثروت مالکیت اشتراکی. گندم همچنین نشان میدهد که مارکس و تیلیش که بهطور ماهرانهای از دیالکتیک هگلی در آثار خود استفاده کردهاند، تنها نویسندگانی هستند که دیالکتیک هگلی را درک کردهاند. این تفسیر رادیکال از فلسفه هگل که به طور کامل تحقیق شده و با جزئیات کامل است، باید دانشمندان و دانشجویان هگل را بسیار مورد توجه قرار دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خدا، هستی و وجود
نویسنده:
جی هی وود توماس
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات(کلام جدید)
,
الهیات مسیحی
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
تیلیش
,
فلسفه دین
,
الهیات تیلیش
کلیدواژههای فرعی :
حقیقت دین ,
انجیل ,
الهیات عرفانی ,
هستی شناسی غربی (مسائل جدید کلامی) ,
الهیات عرفانی مسیحی ,
سخنرانی ایده فرهنگ ,
هستی شناسی تیلیش ,
الهیات و رمزگرایی ,
احکام رمزی دین ,
عدامت الهی ,
چکیده :
تيليش از اولين دوره ابتكاراتش در الهيات، هم از اينكه دين را، به خودی خود، به عنوان هدف در نظر بگيرد، اكراه داشت و هم توجه زيادی به تعالی خدا مبذول می داشت. سخنرانی درباره ايده الهيات فرهنگ خبر از اين می داد كه او در آثار خود درباره فلسفه دين به انتقاد از دين خواهد پرداخت، و همچنين تمامی نوشته های اوليه اش، يك معنای تقريبا عرفانی در مورد توصيف ناپذير بودن خدا را تلقين می كند. عدم توجه به اينكه اين امر، زمينه همان رهيافت فلسفی او به آموزه خدا در كتاب دقيق الهيات نظام مند است، بدفهمی كامل آن آموزه است. در این مقاله این ره یافت در دریافت از خدا و هستی از سوی وی تبیین می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 104
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید