آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
به گفته هوگو دو سائو ویتور، هنرهای لیبرال و مکانیکی: راهی به سوی دانش خرد [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Wesley Rodrigues Athayde
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به تشریح نتایج تحقیق در دوره دو ساله و شش ماهه (1386 تا 1388) می پردازد. در مرحله اول، نظرسنجی انتشارات علمی مرتبط با تحقیق انجام شده است. آنها را می توان در برزیل مانند خارج یافت. کار خواندنی جامعی از هیو از سنت ویکتور دیداسکالیکون انجام شده است. کار خواندن شامل کتاب دکترین مسیحی نوشته قدیس آگوستین نیز می شود زیرا می توان مشاهده کرد که Didascalicon بازپس گیری این اثر است. در نهایت، ارائه دیداسکالیکون، در مجموع، به تألیف شش کتاب پرداخته است که سه تای آن ها به معرفت انسان و بقیه به معرفت خداوندی اختصاص دارد. در مرحله دوم این پایان نامه به بررسی مشکل موجود در تحقیق پرداخته شده است. هیو سنت ویکتور در قرن دوازدهم تقسیم بندی جدیدی در هنرها ایجاد می کند که توسط آن فلسفه تشکیل می شود. چیزهای بی اهمیت که توسط دستور زبان، دیالتیک (یا منطق) و بلاغت شکل می گیرد، و کوادریویوم که از حساب، موسیقی، هندسه و نجوم تشکیل شده است، بیشتر فلسفه و دانش زمان را تشکیل نمی دهند و شروع به تبدیل شدن به بخشی از فلسفه در قانون اساسی جدید آموزش و پرورش که توسط هیو سنت ویکتور تنظیم شده است، فلسفه به چهار علم تقسیم می شود: نظری، عملی، مکانیک و منطق. علوم نظری که به الهیات، ریاضیات و فیزیک تقسیم می شود، به عنوان یک بخش فرعی در ریاضیات، کوادریویوم (نجوم، موسیقی، حساب و هندسه) دریافت می کند. در این تقسیمات جدید فلسفه، علم عملی به فردی، خصوصی و عمومی تقسیم می شود. علم مکانیک به هنر پشم‌سازی، تسلیحات، دریانوردی، کشاورزی، شکار، پزشکی و تئاتر تقسیم می‌شود. در نهایت، علم منطق که شامل هنرهای جزئی است، به دستور زبان و استدلال تقسیم می شود. استدلال در برهان، سفسطه و برهان تقسیم می‌شود، که شامل هر دو علم دیگر است که به جزئی تعلق دارند: دیالکتیک و بلاغت. تحقیقات ما بر اساس نظر هیو سنت ویکتور بررسی این موضوع بوده است که چرا کوادریویوم با الهیات و فیزیک روشی ویژه برای رسیدن به ذهن خدا است. به این معنا، هیو از سنت ویکتور می‌گوید که هدف این علوم بررسی حقیقت اشیاء است و چنین حقیقتی متعلق به خداست. با کشف آنها به معرفت حکمت می رسد. چرا هیو در قانون اساسی این طریق، دستور زبان را که متعلق به علم منطق است، و دیالتیک و بلاغت را که متعلق به نظریه استدلال و نیز منطق است، وارد نمی کند؟ سه گانه عملی و هنرهای مکانیکی نیز توسط او کنار گذاشته شده است. در اینجا هیو پاسخ می دهد که علم عملی، مکانیکی و منطقی، هدفشان بررسی حقیقت امور نیست، بلکه مراقبت از جان انسان، حفظ جسم او و آسان کردن زندگی او در زمین است. بعد چی…
دعای آگوستین مقدس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jan Poříz
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر به معرفی سنت آگوستین به عنوان یک مرد و معلم نماز و گنجاندن آموزه های معنوی او در کل کلام و فلسفه او و همچنین در رویدادهای گسترده تر مذهبی می پردازد. و تاریخ مشترک نماز و زندگی معنوی نقطه کانونی است که از آن کل مشاهده می شود. آنها اهمیت خود را برای کل تعالیم قدیس و زندگی او ثابت کردند و تأکید کردند. فصل اول به جنبه تاریخی دوران آگوستین اشاره می کند. در سه نقطه از شرایط دورتر، از آغاز مسیحیت و سقوط امپراتوری روم غربی، تا موقعیت کلیسا در این زمان‌ها، تا رساله‌ای در مورد اسلاف آگوستین که قبلاً روی موضوع کار کرده‌اند، حرکت می‌کند. دعا فصل دوم زندگی دعای آگوستین را از کودکی تا زمان مرگش ترسیم می کند. بیشتر زمان به وقایع مربوط به تغییر دین او اختصاص دارد که برای جهت گیری روحانی آینده آگوستین و رفلکس الهیات او اساسی است. هسته و نتیجه فصل سوم قسمت پایانی آن است که در آن اشکال فردی دعا توضیح داده می شود که آگوستین آنها را موضوع بندی کرده
مفهوم فصاحت در دکترین مسیحی آگوستین هیپیا [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Fabricio Klain Cristofoletti
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه درباره تفکر فلسفی آگوستین کرگدن در رابطه با زیبایی کلام و سودمندی بلاغت و فصاحت است، مضامینی که در کتاب چهارم De doctrina christiana (درباره تعلیم مسیحی) آمده است و بنابراین در بازتاب ایده آل آموزش و پرورش به طور معمول مسیحی. در عهد باستان، اگرچه فصاحت به طور ذاتی با هنر بلاغی مرتبط بود، اما از نظر آگوستین، این موضوع باید در ارتباط با برخی از جهت‌گیری‌های فلسفه اخلاق و الهیات مسیحی، فراتر از تکنیک مورد بررسی قرار گیرد. در مقایسه با آرمان باستانی خطابه رومی، به ویژه سیسرونی، اهمیت بیشتر آگوستین به کتاب مقدس مسیحی، یعنی به حکمت و اخلاق نویسندگان کتاب مقدس، معنای جدیدی برای اصطلاح «فصاحت» می آورد. علاوه بر این، فراگیری خطابه، که مبتنی بر آموزه و عادت بود، این بار توسط آگوستین خلاصه می شود و بر اساس یک روش تقلید رادیکال منتقل می شود، که الگوی آن باید نویسندگان کتاب مقدس و کلیسایی، الهام گرفته از خدا و پاداش باشند. با اتحاد بین فصاحت و خرد.
 آگوستین و پسا مدرنیسم: اعتراف و سکوت (مجموعه ایندیانا با موضوع فلسفه دین) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo, Michael J. Scanlon
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: در مرکز موج علاقه کنونی به دین در میان فیلسوفان قاره ای معاصر، اعترافات آگوستین قرار دارد. این جلد با دورنمای دریدا در پس‌زمینه، خوانش‌های تحریک‌آمیز آگوستین توسط هایدگر، لیوتار، آرنت و ریکور را در بر می‌گیرد. دریدا خود ریاست بر مقالات فیلسوفان اصلی قاره‌ای و دانشمندان آگوستین شناخته شده بین‌المللی را بر عهده دارد و درباره آن اظهار نظر می‌کند. در حالی که مطالعات درباره و درباره آگوستین به عنوان یک فیلسوف فراوان است، هیچ یک به آثار او از دیدگاه پست مدرن منحصربه‌فرد نزدیک نمی‌شوند، که هم ارتباط مستمر آگوستین و هم طنین‌های مذهبی در پست مدرنیسم را نشان می‌دهد. این کتاب که در محل تلاقی فلسفه، الهیات و مطالعات دینی قرار دارد، مورد توجه محققان و شاگردان آگوستین و همچنین علاقه‌مندان به بحث نیروبخش بین فلسفه، دین و پست مدرنیسم خواهد بود. مشارکت کنندگان عبارتند از جفری بنینگتون، فیلیپ کاپل، جان دی. کاپوتو، الیزابت آ. کلارک، هنت دو وری، ژاک دریدا، ژان بثک الشتاین، ریچارد کرنی، کاترین مالابو، جیمز اودانل، مایکل جی اسکنلون، و مارک ویسی. مجموعه ایندیانا در فلسفه دین -- مرولد وستفال، سردبیر عمومی
منشأ گناه در ایرنیوس و ادبیات آخرالزمانی یهود [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Donald Schultz
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز ادعا می کند که ایرنائوس هم برای تفسیر متون عهد جدید و هم برای صورت بندی نهایی ایده های خود در مورد گناه و منشأ آن به طور مستقیم و غیرمستقیم به سنت یهودی قبلی وابسته بود. این سنت یهودی پیشین اساساً در «آپوکریفا و شبه‌پیگراف عهد عتیق» در دسترس ما است. ایرنا از این نوشته‌ها به عنوان کلید هرمنوتیکی برای درک متون کتاب مقدس استفاده کرد. نقوش این ادبیات که تفکر او را در مورد گناه و منشأ آن شکل می‌داد، آخرالزمانی بود. خطوط استدلالی که این تز را تثبیت می‌کند، متفاوت است. خطوط به ترتیب بر روی (الف) استفاده صریح ایرنائوس از نقوش خاص متون شبه نگارشی، و (ب) استفاده ضمنی از چنین نقوشی در تفسیر عبارات متعارف کتاب مقدس است. با این حال، یک خط استدلال حمایتی سوم است که به این ترتیب به نقد ادبی تعلق دارد: چند نمونه وجود دارد که در آنها به نظر می رسد که به نظر می رسد یک استدلال ادبی مستقیم وجود دارد. رابطه بین ایرنیوس و یکی از شبه‌پیگرافا. اثبات باید آزمایشی باقی بماند، زیرا حتی در بهترین موارد فقط ترجمه‌های لاتین ایرنائوس و نوشته‌های شبه سرسره موجود است، اگرچه ایرنائوس به یونانی نوشته و احتمالاً شبه پیگرافا را در نسخه یونانی خوانده است. با این حال، در این موارد حداقل می توان ترجمه لاتین را با ترجمه لاتین در توجه به شباهت های لفظی و سایر شباهت ها مقایسه کرد. در موارد دیگر، که در آن متن شبه دخمه ای که مقایسه می شود فقط سریانی، اتیوپی یا اسلاویی موجود است، یا نوشته ایرنائوس فقط به زبان ارمنی موجود است، از ترجمه های انگلیسی استفاده می شود. به طور کلی، ترجمه استاندارد انگلیسی ایرنائوس و منابع شبه خطی او، مطابق با ماهیت اهداف و استدلال های اصلی آن، در پایان نامه استفاده می شود.) هدف پایان نامه ارائه دیدگاه جدیدی از معنای گناه در الهیات نیست. از ایرنیوس، اگرچه نقش گناه در اندیشه ایرنیوس Y لزوماً در جریان پایان نامه تحلیل می شود. تازه‌ترین بررسی‌های علمی درباره آموزه ایرنائوس درباره خلاصه‌نویسی و جایگاه و اهمیت شیطان، آدم و گناه در آن آموزه، دقیق و رضایت‌بخش به نظر می‌رسد، اگرچه ممکن است اصلاح در یک یا دو نقطه منفرد امکان‌پذیر باشد. هدف از پایان نامه. با این حال، تنها برای شناسایی منابع اظهارات مختلف ایرنائوس در مورد منشأ گناه است تا ارائه تفسیر جدیدی از الهیات ایرنائوس. اگرچه این تز صراحتاً تنها به وابستگی ایرنائوس به شبه پیگرافا برای تفکر او در مورد گناه و منشأ آن نتیجه می‌گیرد، اما این سؤال را مطرح می‌کند که کل بدنه اندیشه پدری که در صورت‌بندی آگوستین از «گناه اصلی» به اوج خود رسید، چقدر به چنین منابعی وابسته بود.
مسیح شناسی ضد پلاگیوس آگوستین قدیس (396-430) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Dominic Keech
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسیح شناسی آگوستین با طفره رفتن از روایت های ثابت شده در مورد توسعه آموزه ها در دوران پاتریستیکی، هنوز توجه علمی انتقادی را که شایسته آن است، دریافت نکرده است. این مطالعه بر درک آگوستین از انسانیت مسیح متمرکز است، همانطور که در گفت و گو با مفهوم ضد پلاژی او از آزادی انسان و گناه اصلی پدیدار شد. دومینیک کیچ با تفسیر مجدد مناقشه پلاژوسی به عنوان ادامه‌ی غربی مناقشه اوریژنیست قبل از آن، استدلال می‌کند که قرائت آگوستین از اوریژن در مرکز پاسخ مسیحیت او به پلاژینیسم قرار دارد. بنابراین آگوستین در شبکه ای از متکلمان غربی قرن چهارم و پنجم قرار می گیرد که می خواستند از اوریژن در برابر اتهامات خطای افلاطونی و بدعت های خطرناک دفاع کنند. کیچ که با بررسی مطالعاتی در مورد مسیح شناسی آگوستین و الهیات ضد پلاژوسی آغاز می شود، با ترسیم مجدد روایت درگیری آگوستین با مسائل و شخصیت های دخیل در مناقشات اوریژنیست و پلاگیوس پیش می رود. او موتیف غالب مسیح‌شناسی ضد پلاگیوس آگوستین را برجسته می‌کند: انسانیت مسیح، «شبیه جسم گناه‌آلود» (روم. 8.3)، و استدلال می‌کند که این موضوع از طریق مجموعه‌ای از دریافت‌ها از کار آمبروز و اوریجن توضیح داده می‌شود. مشکلات الهیاتی که توسط این مسیح شناسی مطرح می شود - در مسیحی که از گناه معاف است به گونه ای که ماهیت انسانی او را نامتعادل می کند - با بررسی درک آگوستین از آپولیناریسم و ​​اظهارات مبهم او در مورد منشأ روح انسانی بررسی می شود. این پس‌زمینه نتیجه‌گیری نظری کتاب را تشکیل می‌دهد، که ناسازگاری‌های مسیح‌شناسی آگوستین را می‌توان با قرار دادن آن در چارچوب اوریژنی توضیح داد، که در آن روح مسیح در تجسم به دلیل رابطه‌اش با کلام ابدی، پس از سقوط، بدون گناه باقی می‌ماند. از روح به تجسم.
معجزات و ذهن قرون وسطی: نظریه، سابقه و رویداد، 1000-1215 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Benedicta Ward (بندیکتا وارد)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wildwood House,
چکیده :
ترجمه ماشینی: نویسنده به بررسی نظریه معجزات، برگرفته از آگوستین، که در سراسر قرون وسطی رواج داشت، به بررسی زیارتگاه‌های سنتی معرف، معجزاتی که با آنها مرتبط بودند، و تغییر رو به رشد به سوی عبادت مردمی در این دوره می‌پردازد. این کتاب جامع، در دسترس و کاملاً مستند است، این کتاب منبع اصلی برای قرون وسطایی ها است.
الحدس الصوفي ونظرية الأخلاق عند القديس أوغسطين
نویسنده:
كحول سعودي .
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
يقدم القدّيس "أوغسطين" الأخلاق المسيحية ويدافع عنها في أعماله الفلسفية واللاّهوتية، باحثا عن السعادة القصوى الكامنة في اتباع طريق الله والإنجيل. مع ردّه الشديد على الخصوم وخاصة المانوية والرواقية، فوضع الأسس الطبيعية للأخلاق مع تأسيسها على رسائل المسيح (عليه السلام) الراسخة في الضمير الإنساني. ومن هنا كانت الأخلاق الأوغسطينية في طابعها العام، أخلاقا مسيحية قائمة على ذلك الوصال الروحي بين العبد وخالقه، لأنّ القانون الأخلاقي عنده يعتمد أساسا على القانون الإلهي، ولأنّ النفس الإنسانية ترغب في الله فتنزع نحوه. وهو ما جعله يعتبر الدين الحقيقي مصدرا للأخلاق، ولا يكون حب الله إلا من أجل الحياة الأبدية، ومنه فالإرادة السليمة تكمن في الحب المقدّس. وفي كل هذا تبدو نزعة أوغسطين الصوفية والحدسانية طابعا عاما لنظامه الفلسفي واللّاهوتي.
أوغسطينوس
نویسنده:
علی زیعور
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: دار اقرا,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
اگوستین قدیس که نام کامل وی مارکوس اورلیوس اوگوستینوس است، از تاثیر گذارترین اندیشمندان و فلاسفه در فرهنگ غرب و از شکل دهندگان اصلی سنت مسیحی غربی به شمار می رود. از لحاظ تاریخی تفکر فلسفی در عالم مسیحی در دوره ی قرون وسطی، آثار و افکار اگوستینوس، حائز اهمیت بسیاری است، به نحوی که با قاطعیت می توان گفت که فهم سیر این تفکر، بدون تعمق و بررسی این آثار و افکار، به هیچ وجه مقدور و میسر نیست و کل این سیر تحولی را می توان، خاصه تا اواسط قرن سیزدهم میلادی، از لحاظی صرفاً بسط و گسترش همین افکار دانست، حتی موقعی که از بطن و گاهی نیز در مقابل آن، افکاری در زمینه ی سنتهای دیگر، چون مشائی و یا عرفانی محض و غیره قد علم کرده باشد. با این حال، در ضمن نباید فراموش کرد که اگوستینوس از لحاظ تاریخی نه فقط اولین متفکر بزرگ مسیحی نیست بلکه به معنایی، فلسفه ی او نهایت و نتیجه افکاری است که در سیر تحولی – و نه الزاماً تکاملی خود به او رسیده است. آنچه بیشتر اگوستین را از متلکمان بزرگ قبلی که در تاریخ به عنوان مدافعان (Apologistes) و آبای (Patrisiques) مسیحی شناخته شده اند، متمایز می سازد، نه الزاماً قدرت او در تفکر است و نه حتی در نفوذ کلام او و با اینکه از طرف دیگر، او را از این لحاظ نیز کمتر از اسلافش نمی توان دانست. بخشهای کتاب عبارتند از: مقدمات فی العقیده المسیحیه، مقدمات فی الفلسفه الوسیطیه، رواد الفکر الوسیطی، القدیس اوغسطینوس، بوئیس، دیونیسیوس المنحول، مرحله الکفر المقمش و الموسوعی.
راه اثبات خداوند از نظر اشعری و آگوستین قدیس و شباهت های آن( بحثی تطبیقی)
نویسنده:
احمد پازوکی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حو زه: ,
چکیده :
هدف پژوهش بیان شباهت ها و اختلافات راه های اثبات خداوند از نظر ابوالحسن علی بن اسماعیل اشعری و آگوستین قدیس می باشد. روش پژوهش کتابخانه ای است. نتیجه کلی از این رساله بیان راه اثبات وجود خدا از نظر پیروان اشعری و آگوستین و وحدت رویه کلیه پیامبران الهی است.