آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 285
الهیات به مثابه بداهه نوازی: استفاده از استعاره موسیقایی هماهنگی برای تفکر الهیاتی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Nathan Crawford
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پروژه خود را در سنت الهیات مسیحی قرار می دهد که به دنبال تفکر در مورد تفکر خود از خدا بوده است. با این کار، سنت انجام این تفکر را با توجه به موقعیت معاصر ضروری دیده است. بنابراین، این پروژه این خط فکری را با اندیشیدن به تفکر خدا در چارچوب معاصر انجام می دهد. تز پروژه این است که الهیات بداهه است. این پایان نامه از طریق تجزیه و تحلیل ایده همسویی هم در الهیات و هم در بداهه پیش می رود. این پروژه ماهیت الهیات را به عنوان بداهه با تجزیه و تحلیل ماهیت همسویی در تفکر الهیات بیان می کند و اینکه چگونه این امکان را برای الهیات باز می کند. سه مرحله گسترده وجود دارد. اولی گامی فلسفی است که دو چیز را به انجام می رساند: اول، بیان وضعیت کنونی الهیات در دنیای پسا متافیزیکی و دوم، طرحی از ایده همسویی از طریق تحلیل آثار مارتین هایدگر و ژاک دریدا. . مرحله دوم در بحث پروژه، بررسی موسیقی بداهه و روشی است که هماهنگی در تفکری که در این فرم موسیقی رخ می دهد، کار می کند. ثالثاً، این پروژه با ارائه روشی از تفکر برای الهیات در پرتو تحلیل همسویی در دو مرحله اول، چرخشی آشکاراً الهیاتی ایجاد می کند. نتیجه دوگانه است. ابتدا، این پروژه کار دیوید تریسی را در مورد قطعات الهیاتی در نظر می گیرد و از آن برای نشان دادن کثرت اشکال موجود در تفکر الهیاتی استفاده می کند. این امر، ثانیاً، منجر به تحلیلی از قدیس آگوستین هیپو و ساختارشکنی او از شکل الهیاتی می شود. او این کار را از طریق هرمنوتیک عشق انجام می دهد که منجر به کثرت اشکالی شد که برای تفکر الهیاتی استفاده می شد زیرا هدف الهیات - خدا - این کثرت را ایجاب می کرد. هدف نهایی این پروژه پیشنهادی برای روشی برای تفکر در الهیات است که با کثرت اشکال لازم برای اندیشیدن به خدا هماهنگ باشد.
مسیح یگانه: الاهیات آگوستین قدیس در مورد الوهیت
نویسنده:
of Hippo Saint Augustine; Meconi, David Vincent; of Hippo Saint Augustine
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Catholic University of America Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : در سنت آگوستین کرگدن عبارات تحریک‌آمیز در مورد الوهیت فراوان است. او بسیار بیشتر از دیگر پدران لاتین بر اصطلاح «الوهیت» تکیه می‌کند. حتی مهم‌تر از آن، واقعیت زندگی خدایی‌شده در تمام جنبه‌های اصلی ارائه آگوستین از مسیحیت جاری است. دیوید وینسنت مکونی با ردیابی اینکه چگونه خدایی شدن و استعاره های واقعی در سراسر نوشته آگوستین ظاهر می شوند، نسل های خوانش نادرست را در مورد این موضوع مهم پدری تصحیح می کند. اکنون کاملاً در via و کاملاً در پاتریا. این «مسیح کامل» است، توتوس کریستوس، جایی که مسیح و مسیحی از طریق خیریه روح‌القدس و عبادات کلیسا یکی می‌شوند که مردان و زنان را بالا می‌برد و قادر می‌سازد تا در امور خدا مشارکت کنند. این اثر با نشان دادن اینکه چگونه متافیزیک الوهیت در اصل تنظیم شده است، آغاز می شود، زیرا تمام آفرینش تقلیدی از لوگوس است. با این حال، در میان همه مخلوقات، شخص انسان به تنهایی دارای نماد Dei است و به عنوان کسی که برای تصاحب زندگی خدا فراخوانده شده است ظاهر می شود. برای این منظور پسر انسان می شود. مکونی با پرداختن به عبارات آگوستین در مورد الوهیت هم به صورت زمانی و هم به صورت سازنده، آگوستین را در گروهی طولانی از کشیشان و الهیدان مسیحی قرار می‌دهد که جوهر مسیحیت را به عنوان اتحاد کامل و دگرگون‌کننده انسان با خدا می‌دانند."--ژاکت. بیشتر بخوانید...
راه حل آگوستین برای مسئله تقدیرگرایی الهیاتی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Russell Danesh Hemati
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در گفتگوی آگوستین De Libero Arbitrio، گفتگوی او اودیوس استدلالی برای ناسازگاری علم پیشین الهی و آزادی انسان ارائه می دهد، موضعی که ما اکنون آن را «تقدیرگرایی الهیاتی» می نامیم. از آنجایی که این موضع با تعهدات الاهیاتی آگوستین سازگار نیست، او می کوشد تا اشکالی را در استدلال اودیوس آشکار کند. سنت فلسفه تحلیلی مدرن، استدلال های آگوستین علیه جبرگرایی الهیاتی را به اشتباه تفسیر کرده است و در نتیجه، استدلال های او کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اغلب نادیده گرفته می شود. آگوستین اغلب به عنوان پذیرنده درک جبرگرایانه از اراده آزاد (به نام سازگاری) توصیف می شود، حتی اگر متن De Libero Arbitrio، De Civitate Dei و چندین ضد پلاژی متأخر چنین دیدگاهی را پشتیبانی نمی کند. تفسیر امیدوارکننده‌تر از استدلال آگوستین این است که او نسخه‌ای از اختیار را تأیید می‌کند که به موجب آن افعال آزاد فقط در رابطه با علیت، اما نه در ارجاع به پیش‌دانش، امکانات جایگزین دارند. او استدلال می کند که اعمال اراده آزاد، علت آن چیزی است که اراده شده است. بنابراین، هیچ از دست دادن آزادی با دانش پیشین از یک اراده متضمن نیست، حتی اگر آن اراده جایگزینی نسبت به پیش آگاهی نداشته باشد. این تعبیر روشی منحصر به فرد برای حل مسئله تقدیرگرایی الهیاتی را در بر می گیرد که دارای فواید گوناگونی است: با دیگر آثار آگوستین هماهنگی بیشتری دارد، از تناقضات مختلف دخالت خداوند در امور انسانی جلوگیری می کند و می توان آن را به نحو ثمربخشی با روش های دیگر حل این مشکل ترکیب کرد. مسئله تقدیرگرایی برای ایجاد یک نظریه جامع از پیش آگاهی، مشیت و اختیار. یک اعتراض شدید به راه‌حل آگوستین این است که یک عامل نمی‌تواند واقعاً آزاد باشد، بدون اینکه توانایی انجام دیگری را داشته باشد، صرف نظر از مفاد پیش‌دانش خدا. من استدلال می کنم که کیفیت مهم و دارای شهود احتمالات جایگزین، آزادی عمل در علیت است. از آنجایی که راه‌حل آگوستین احتمالات جایگزین را نسبت به علیت می‌پذیرد (در واقع دلایل بیشتری برای تأیید این نوع احتمالات جایگزین ارائه می‌کند)، او آزادی اراده قوی را با رد آزادی اختیار در پیش‌دانش به خطر نمی‌اندازد.
بازگشت هرمنوتیک کتاب مقدس مشارکتی در انجیلییسم: فلسفه ارتباط آگوستینی
نویسنده:
Joshua David Hill
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : من با استفاده از یک رویکرد فلسفه ارتباط که از نظریه بلاغی سنت آگوستین اقتباس شده است، بازیابی هرمنوتیک کتاب مقدس آگوستینی را برای مقابله با بحران هرمنوتیکی در انجیلییسم فعلی پیشنهاد می کنم. هویت انجیلی بر باور و رسالتی با واسطه کتاب مقدس متمرکز است که ائتلاف جهانی آن را به هم پیوند می دهد، اما اصول هرمنوتیکی آن توسط مدرنیسم مورد قبول واقع شد و اکنون با رویگردانی از مدرنیسم به رویکردهای هرمنوتیکی فلسفی بیشتر درگیر شده است. اصول هرمنوتیکی نیکوکاری آگوستین، فروتنی هرمنوتیکی از طریق پاسخگویی به کلام، و کنش اجتماعی/اجتماعی هرمنوتیک زیسته بر اساس کیهان‌شناسی پیشامدرن آگوستین از «مشارکت» توضیح داده شده و با مقایسه با نظریه‌های هرمنوتیکی گادامر روشن می‌شود. ، و پاسخ دهندگان انجیلی آنها. این پروژه با تکمیل فلسفه ارتباطی خود، با طرحی مفهومی از تفسیر انجیلی که از طریق هرمنوتیک مشارکتی آگوستینی انجام می شود، به پایان می رسد.
مانی، آگوستین و رؤیت خدا [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Iain Gardner
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: بازیابی متن دعاهای یومیه مانوی فرصتی را برای بررسی چگونگی آن فراهم می کند تلاوت و تمرین آنها ممکن است بر آگوستین جوان تأثیر گذاشته باشد. استدلال می شود که نماز نگاه ذهنی و در واقع جسمی مؤمن را معطوف به تجلی می کرد خدا در این واقعیت کنونی، و از طریق آن بر جهان ابدی متعالی آینده امید. اگر کسی بپذیرد که آگوستین به عنوان یک کاتچومن مانوی در این امر سهیم بوده است اساسی ترین وظایف دینی جامعه است، پس باید در نظر گرفت که این امر چه تأثیری می تواند داشته باشد در توسعه آموزه های چشمگیر و تأثیرگذار خود در مورد چشم انداز داشته است از خدا این مقاله اشاراتی آشکار به این عمل مانوی در آگوستینوس را مورد بحث قرار می دهد نوشته‌ها، و نشان می‌دهد که تأثیر آن علی‌رغم انکارش در طول زندگی‌اش ادامه داشت از ایمان سابقش به ویژه، توجه به شباهت های بین مانویان جلب می شود «عصر جدید» و «بهشت بهشت» در نوشته‌های آگوستین، جایی که افراد پاک دل می‌توانند منتظر تفکر بی واسطه در مورد خدا باشید
الهیات اعترافات آگوستین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Rigby, Paul
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
زمینه الهیات اولیه آگوستین درباره تصویر خدا
نویسنده:
Gerald Pete Boersma
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز با افکار اولیه آگوستین درگیر است تا به تحلیل منابعی بپردازد که الاهیات اولیه دکتر آفریقایی در مورد ایماگو دی را تحت تأثیر قرار داده و شکل داده است و به او اجازه می دهد «تصویر خدا» را هم از مسیح و هم شخص انسانی تأیید کند. پایان نامه من به دو منبع تأثیر مهم توجه دارد. اول، من استدلال می کنم که الهیات اولیه تصویر آگوستین بر اساس الهیات هیلاری پواتیه، ماریوس ویکتورینوس و آمبروز میلانی استوار است. الهیات لاتین طرفدار نیقیه متعهد به بیان «تصویر خدا» بود که با آموزه هموسیون همسو بود. مدافعان امر نیقیه هر گونه بیانی از «تصویر خدا» را که نشان می داد مسیح به عنوان تصویر ثانویه، تابع یا متفاوت از منبع او از نظر ماهیت است، ناسزا می دانستند. الهیات لاتین طرفدار نیقیه می تواند imago dei را فقط به عنوان برابری با خدا تصور کند. بنابراین، تعجب آور نیست که برای چنین الاهیاتی دشوار بود که imago dei را با این تصور که شخص انسانی در تصویر خدا آفریده شده است، مرتبط کند. دومین منبع مهم تأثیرگذاری بر الهیات اولیه آگوستین از imago dei، برداشت فلسفی فلسفی از جهان است. در قلب کیهان‌شناسی و متافیزیک فلوطین، فلسفه تصویر نهفته است. در این چارچوب، تصویری مشتق، وحیانی و در نهایت دستور بازگشت به منبع اصلی خود می شود. طبق تعریف، این تصور از یک تصویر مستلزم تبعیت است و برای بیان شخص انسانی به عنوان imago dei مناسب است. نبوغ الهیات آگوستین که قبلاً در نوشته های اولیه او آشکار است، ترکیب او از این دو تأثیر است. آگوستین با تکیه بر تفکر افلوطینی، الهیاتی از imago dei را بیان می کند که از پیشینیان لاتین طرفدار نیقیه اش طفره رفته بود. تز من نشان می دهد که این دستاورد نتیجه درگیری عمیق اولیه آگوستین با فلسفه فلوطنی بود.
شیاطین در الهیات آگوستین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gregory D Wiebe
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه شرحی از درک آگوستین از شیاطین ارائه می دهد که مطالعه کاملی در مورد آن هنوز منتشر نشده است. من استدلال می کنم که ادعای کتاب مقدس مبنی بر اینکه خدایان بت پرست شیاطین هستند، به طور کامل آنچه شیاطین برای آگوستین هستند را در بر می گیرد، و من با توضیح الهیاتی که او با آن این ادعا را زمینه سازی می کند و آن را قابل فهم می کند، ادامه می دهم. شیاطین به عنوان یک مؤلفه بسیار یکپارچه از الهیات گسترده تر آگوستین ظاهر می شوند، که نه صرفاً مفهومی، بلکه یک اهمیت کاملاً مذهبی دارند. پایان نامه با ماهیت فکری فرشتگان و مأموریت مسیحی آنها برای آشکار ساختن خدا در خلقت آغاز می شود. فصل دوم سقوط فرشتگان و سؤالات آگوستین در مورد علت آن و زمان وقوع آن را بررسی می کند. این سؤالات به موضوع تجسم مربوط می شود، که نقطه شروع فصل 3 می شود، جایی که ما در مورد اجسام هوایی فرضی شیاطین، ظهور آنها در رؤیاهای بدنی، و برخی از گزارش های آگوستین از پدیده های اهریمنی شگفت انگیز بحث می کنیم. این پدیده ها با هم به عنوان اهریمنی شناخته می شوند نه با یک ماهیت مشترک هوایی بلکه یک معنای مشترک. فصل 4 تجزیه و تحلیل ما را از مهم ترین پدیده شیطانی برای آگوستین آغاز می کند، یعنی. دین بت پرستی در آنجا ما شرحی از تصور آگوستین از بدن شیطان ارائه می دهیم، که مانند همتای خود در بدن مسیح، از آیین های مقدس تشکیل شده است، که تولید آن به بهترین وجه در قالب «خداسازی» هرمسی توصیف می شود. فصل آخر شرح آگوستین از الهیات مقدس بت پرستان را به طور خاص تر، هم از نظر درک صریح تر از دین بت پرستان، و هم از نظر فهم فلسفی تر ارائه شده توسط افلاطونیان بررسی می کند. ارتباط شیاطین با دین بت پرستی نشان دهنده وارونگی کامل خدمت مسیحی فرشتگان است، به طوری که به گفته آگوستین، تنها آزادی واقعی از شیاطین از طریق ادغام در زندگی مقدس کلیسا یافت می شود.
 قرن: تاریخ و جامعه در الهیات سن آگوستین (موسسه سلطنتی سخنرانی های فلسفی) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
R. A. Markus
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
اشراق الهی: تاریخ و آینده نظریه معرفت آگوستین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Lydia Schumacher
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell ,
  • تعداد رکورد ها : 285