آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 285
آگوستین : فیلسوف، مفسر و متکلم: مجموعه دوم مقالات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Roland J. Teske
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Marquette University Press,
شهر خدا
عنوان :
نویسنده:
آگوستین قدیس، مترجم: حسین توفیقی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه ادیان و مذاهب ,
مناظره بین آگوستین و پلاژیوس در مورد مسئله شر و سهم او در نظام‌بندی آموزه اختیار بین حوزه‌های الهیات و فلسفه [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Hercílio José da Silva Santos
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف مقاله حاضر بحث در مورد مناقشات بین افکار سنت آگوستین و پلاژیوس در مورد شر و اراده آزاد است. این تحقیق اختلافات بین هر دو متفکر در مورد آموزه های مسیحی و مبانی اساسی آنها را آشکار می کند. علاوه بر این، تأثیرات اعتقادی دنیایی که در آن زندگی می‌کردند، تحلیل می‌شود و در نهایت، چگونگی تأثیر پیشنهادات این گفت‌وگوها بر دکترین مسیحی در جهان معاصر از نظر تاریخی و که در آن بحث‌ها به الهیات و علوم مرتبط کمک می‌کرد، بحث می‌شود. به دین با شروع از این سؤال که آیا واقعاً می توان خیر و شر را در مورد مناقشه قدیس آگوستین و پلاگیوس تشخیص داد؟ برای بررسی اینکه آیا می توان کمک به نظام سازی دکترین اختیار را درک کرد؟ مطالب استفاده شده بر اساس کتاب های سنت آگوستین مانند گریس اول و گریس دوم و همچنین تحقیقات و خواندن چندین کتاب است. موضوع این مطالعه اثر حاضر بر «جدال بین آگوستین و پلاژیوس در مورد مسئله شر و سهم آن در نظام‌بندی دکترین اراده آزاد بین حوزه‌های الهیات و فلسفه» تأکید دارد. با توجه به مطالعات انجام شده می توان گفت که سؤالات ذکر شده در اندیشه ها و بحث های انجام شده در مطالعات مربوط به سنت آگوستین و پلاژیوس مبنای بحث در زمینه اصلاحات به ویژه لوتر و اراسموس با احترام است. به آموزه کالوینیسم و ​​آرمینیانیسم در قرن هفدهم، و مسئله شر که توسط دکارت ذکر شده است. امروزه نیز مضامین برجسته توسط علما و متکلمان مورد مطالعه و تحقیق قرار می گیرد، زیرا این گونه آموزه های مسیحی به مسائل مربوط به منشأ شر و حاکمیت خداوند می پردازد و این پژوهش می تواند به مطالعه در حوزه علوم دینی کمک کند. .
مسئله شر در اعترافات آگوستین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Edward Matusek
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : آگوستین، فیلسوف مسیحی قرن چهارم، شاید بیشتر به خاطر زندگینامه معنوی خود «اعترافات» شناخته شده است. دو جنبه از مسئله شر مسلماً برای درک زندگی او در کتابهای 1 تا 9 این اثر حیاتی است. جست‌وجوی او برای ماهیت و منشأ شر در فلسفه‌های مختلفی که با آن مواجه می‌شود (جنبه فکری) و مبارزه‌اش با ضعف‌های خودش (جنبه تجربی) دریچه‌ای برای درک پویایی واقعی غربت اوست. من با ارائه یک بررسی کاملتر از نقش کلیدی که هر دو جنبه در سفر معنوی او ایفا می کنند، از ایده فوق دفاع می کنم. با بررسی زمانی وقایع مربوط به زندگی آگوستین، سرگردانی فلسفی او را از رویارویی با اثر سیسرو هورتنسیوس تا سرخوردگی نهایی او از دین مانوی و در نهایت حرکت او در جهت آموزه های مسیحی با کمک نوافلاطونی را تحلیل می کنم. در طول مسیر، سؤالات فلسفی او (جنبه فکری) و مبارزه او با فسق خود (جنبه تجربی) بر یکدیگر تأثیر می گذارد تا اینکه حرکت نهایی او به سمت مسیحیت هر دو مشکل شر را حل می کند.
نظریه جنگ عادلانه سیسرو و سنت آگوستین: تأثیرات کلاسیک بر یک ایده مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Berit Van Neste
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : الهیات سنت آگوستین، اسقف کرگدن، و منشأ نظریه جنگ عادلانه او موضوع بحث های جدی علمی است. Just War شامل استفاده از ارتش دولتی برای از بین بردن بدعت با کشتن بدعت‌گذارانی بود که از گرویدن به مسیحیت اصلی خودداری کردند. هدف این مقاله این است که استدلال کند که آگوستین اساساً نظریه جنگ عادلانه خود را بر نظریه جنگ عادلانه خود سیسرو استوار کرد. آگوستین کاملاً تحت تأثیر سیسرو بود. او سیسرو را به خاطر گرویدن خود به مسیحیت نسبت داد. او به شدت از آثار سیسرو به عنوان پایه ای برای بسیاری از نوشته های خود، مانند شهر خدا، استفاده کرد. با این حال، او آثار سیسرو را به گونه‌ای تفسیر کرد که با الهیات خودش تطبیق یابد، و بدین وسیله معانی این آثار را به‌طور چشمگیری تغییر داد. سیسرو برای جا افتادن در قالب مسیحی و نوافلاطونی آگوستین اقتباس شد. سیسرو اثری به نام جمهوری نوشت که قرن ها گم شد. تنها راه ماندگاری هر یک از این آثار در آن زمان از طریق نقل قول های نویسندگان بود و آگوستین یکی از منابع اصلی جمهوری سیسرو است. در جمهوری، سیسرو دولت نمونه را ایجاد می کند و استدلال می کند که این ایالت حق دارد از اقدام نظامی علیه گروهی از مردم استفاده کند که قادر به اجرای عدالت نیستند. این امر آگوستین را تحت تأثیر قرار داد تا نظریه خود را در مورد دولت کامل توسعه دهد، که همچنین این حق را داشت که از اقدام نظامی استفاده کند. عوامل متعددی بر توسعه نظریه جنگ عادلانه آگوستین تأثیر گذاشت. با این حال، هیچ یک از آنها تأثیری که نظریه جنگ عادلانه سیسرو داشت، نداشتند. همه چیز در آن جا داده شده بود. آگوستین تأثیرات اتحاد کلیسا-دولت و پیشینه نوافلاطونی خود را در مفاهیم سیسرو برای دولت کامل و استفاده آن از جنگ عدالت ادغام کرد. بنابراین، سیسرو چارچوبی را فراهم کرد که آگوستین در آن عمل کرد.
نیت گرایی عاطفی آبلار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lillian M. King
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اثر موجود در این پایان نامه، تفسیر متنی از اخلاق آبلارد است. هدف این است که با توجه به استفاده او از «نیت» در مجموعه وسیع‌تر خود، الگوهای دستوری و نحوی در نثر او و علایق، زندگی‌نامه و موقعیت آبلارد به‌عنوان یک شخصیت رهبانی قرن دوازدهمی، نوع نیت‌گرایی آبلار را روشن کنیم. در نتیجه، این پروژه باید به عنوان تاریخ پایان نامه فلسفه تلقی شود. من سعی نمی‌کنم ایده‌های آبلارد را بسازم، بلکه سعی می‌کنم آنها را روشن کنم. این بدان معنا نیست که برپایی ایده های آبلارد پروژه ارزشمندی نیست. صرفاً می توان گفت که انجام این کار خارج از محدوده این پروژه است. لازم دیدم که ایده‌های آبلار درباره اخلاق را روشن کنم، زیرا دریافتم که بسیاری از تفاسیر از کار اخلاقی او یا کم هستند یا به شدت نادرست هستند. من فکر می‌کنم این موضوع ارتباط زیادی با تاریخچه پذیرش آبلارد به‌عنوان یک الهی‌دان دارد. زمانی که اخلاق آبلار برای اولین بار دریافت شد، این اخلاق به طرز خطرناکی ذهن گرا شناخته شد. به عبارت دیگر، او از نوعی نسبی گرایی ذهنی حمایت می کند. در پاسخ به این تفسیر نادرست فاحش از کار او، خوانندگان معاصر به این نتیجه رسیدند که آبلار رعایت نسبتاً صریح حقیقت اخلاقی عینی را حفظ کرده است. حال، نه گزارش سوبژکتیویستی و نه روایت عینی، داستان کاملی را ارائه نمی دهد که دقیقاً آبلارد در Scito te Ipsum چه می کند. اگرچه برخی ارزیابی‌های نسبتاً کاهش‌دهنده‌ای از اخلاق آبلار ارائه کرده‌اند، اما داستان الهیاتی بزرگ‌تری وجود دارد که به‌عنوان دریچه‌ای بنیادی عمل می‌کند که باید آثار او را از طریق آن درک کرد – داستانی که، به نظر من، به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. در این پایان نامه، من Scito te Ipsum آبلارد را در چارچوب تعهدات الهیات او مورد بررسی قرار می دهم و به گزارش بسیار ظریفی از مشارکت اخلاقی او در تاریخ فلسفه می رسم. به طور خلاصه، آبلارد ادعا می کند که کاریتا یک موضوع را از نظر اخلاقی ستودنی می کند. این ادعایی است که در محدوده سنت اخلاقی مسیحی و به طور خاص قرن دوازدهم است.
اعترافات آگوستین: نبرد بین دو تغییر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Hunter Craig
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : چهار جنبه از اندیشه آگوستین در Confessiones وجود دارد که در این پایان نامه به چالش کشیده شده و دوباره تعریف شده است: ماتریس متنی کامل در مورد مکان، موقعیت و انگیزه نوشتن در کارتاژ شمال آفریقا 397 C.E. ژانر و چارچوب ساختاری مورد استفاده آگوستین در قاب بندی این رساله با استفاده از تمثیل غار افلاطون در کتاب هفتم جمهوری؛ "اعتراف" به عنوان اعتراف به گناه، اعتراف به ایمان و اعتراف به حقیقت تعریف شده است. و معنا یا هدف نوشتن در رابطه با فلسفه ی آگاهی او از کتاب مقدس و بازتعریف نسبت سقراطی مبتنی بر فلسفه بت پرستی انسان گرایانه به فلسفه تئوراتیوسیناسیون که آگوستین در کتاب مقدس یافت. منظور من از تئوراتیوسیناسیون، آگاهی و استدلال نورانی الهی ضروری است، در مقابل «تئوسوفی» که معمولاً به‌عنوان یک وجد یا اتحاد فلوتینینی وجدآمیز تجربی یا ذهنی با تجربه الهی تعریف می‌شود. اصطلاح من عقلانیتی را بازتعریف خواهد کرد که برای همه زندگی آگاهانه خلق شده جهانی است. توسط Syncchronic – Synthetic – Triunism من هر دو ماتریالیست/فیزیکالیست (مونیسم) Carnap، Ryle، Quine را در ذهن به چالش کشیدم. و (دوگانگی) ایده های کانتی دوگانگی پیشینی (استدلال محض) و پسینی (استدلال تجربی) و آگاهی تقسیم شده. نشان داده شد که آگوستین برای سه گرایی ترکیبی همزمان (a synchroni) آگاهی اندیشه استدلال می کند - در مقابل بدن دوگانه خطی تحریک کننده مفهوم ذهن ذهنی. درعوض، گذشته (حافظه)، حال (حواس)، آینده (تخیل) به طور همزمان در هر لحظه وجود دارند، یعنی چیزی که من می‌نامم، زیست‌شناختی (ادراک/بدن)، ذهنی (درک، ذهن)، و روشنایی/الهام/تمرکز بیرونی. (رهنمود ذهنی خارج از اراده کنترل شده - تفسیر).
اهمیت قاعده آگوستین برای زندگی معنوی در گذر زمان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jakub Štěpán Tichý
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اهمیت قاعده آگوستین برای زندگی معنوی در گذر زمان RNDr. Jakub Štěpán Tichý، Ph.D. ناظر: دکتر ThDr. واتسلاو ونتورا، Th.D. گروه: گروه الهیات و فلسفه نظام مند چکیده هدف از این پایان نامه معرفی مفهوم زندگی دینی آگوستین و برجسته ساختن اصالت این مفهوم در چارچوب رهبانیت موجود و فرهنگی است که آگوستین در آن می زیست. علاوه بر این، این پایان نامه با هدف ارائه وضعیت فعلی تحقیق در مورد حکومت آگوستین و نشان دادن ارزش این قاعده برای زندگی معنوی امروز بر اساس موضوعات انتخاب شده است. کلیدواژه‌ها آگوستین کرگدن، قانون، معنویت دولت دینی
نقش سنت آگوستین به عنوان یک مورخ کلیسای شمال آفریقا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wonke Buqa
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف از این مطالعه بررسی نقش سنت آگوستین به عنوان یک مورخ کلیسای شمال آفریقا است. به منظور آرشیو هدف این پژوهش، یکی از مهم‌ترین آثاری که آگوستین شهر خدا را نوشته، قرار است به عنوان مرور ادبیات مورد استفاده قرار گیرد. شهر خدا در اصل برای دفاع از کلیسا در برابر اتهامات مربوط به تخریب شهر رم در سال 410 پس از میلاد نوشته شده است. شهر خدا به عنوان یادگاری برای تأمل الهیات در مورد تاریخ خلقت خدا ایستاده است. اگرچه آگوستین در درجه اول یک مورخ نیست، اما سهم قابل توجهی در مطالعه تاریخ مسیحیت داشته است. او کتاب مقدس را مطرح می کند تا منبع معنای تاریخ شود و تنها تاریخ واقعی را تاریخ مقدس تعریف می کند. این مطالعه نقد آگوستین از کاتولیک کلیسا، معنای تاریخ، خاستگاه شهر خدا، دیدگاه‌های آگوستین در مورد تاریخ فلسفه و الهیات و ماهیت نبوی تاریخ کتاب مقدس را مورد توجه قرار می‌دهد. بخش اول این مطالعه مبارزات اولیه زندگی آگوستین را در جستجوی دانش و حقیقت دنبال می کند. او مطالعات بلاغت را آموخت. او کتب مقدس را بررسی کرد و آنها را نالایق یافت. سپس او از پیروان مانویان بود، اما هنگامی که با رهبر سوفسطایی آنها فاوستوس ملاقات کرد، سرخورده شد. سرانجام، اسقف آمبروز میلان در تفسیر و توضیح تمثیلی خود از کتاب مقدس و تأثیر نوافلاطونی مسیحی به آگوستین کمک کرد تا رویکردی به کتاب مقدس بیابد و بر مشکلات خود با مذهب دوران کودکی خود غلبه کند. آمبروز او را به آستانه تبدیل کرد. تأثیر آگوستین بر اصلاحات در نظر گرفته شده است. او پدر کلیسا است که در بیش از هزار سالی که او را از تولد کلیساهای پروتستان جدا کرد تأثیر بی‌نظیری گذاشته است، اما آن دوره طولانی فضای خالی نیست زیرا آثار تاریخی او در تمام این دوره تأثیرگذار بوده است. در جنبشی برای تجدید و اصلاح کلیسا، اصلاح‌طلبان مختلف قرن شانزدهم مانند مارتین لوتر و جان کالوین به مطالعه آگوستین پرداختند تا سوء استفاده‌ها را در کلیسای کاتولیک به چالش بکشند. تأثیر و میراثی که آگوستین بر افراد دیگر گذاشت به عنوان نتیجه نهایی مطالعه مورد بحث قرار می گیرد. عقایدی که او با مهارت فراوان بیان می‌کرد، تقریباً تا بعد از عصر روشنگری در قرن هجدهم مورد پذیرش تقریباً همه متفکران برجسته اروپا قرار گرفت. آگوستین بیشتر از اسقف کاتولیک هیپ ساخته بود
تأثیر گناه بر معرفت در اعترافات آگوستین قدّیس
نویسنده:
زهرا پورسینا
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 285