مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 3244
معرفة الله المجلد 1
نویسنده:
سید کمال حیدری؛ بقلم: طلال الحسن
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مؤسسة الإمام الجواد (عليه السلام) للفكر والثقافة,
چکیده :
"کتاب «معرفة الله»" برای پی بردن به وجود خداوندی که ما و همه هستی را آفریده و ما نیاز به برقراری ارتباط با او، ستایش ، پرستش و کمک گرفتن از او داریم هیچ دلیلی به اندازه فطرت به ما اطمینان نمی دهد هر انسانی در قلب و روح خود خدا را شناخته و به او عشق می ورزد همان خدایی که تمام هستی را خلق نموده تا ما در آسایش بوجود آماده ،زندگی کنیم. بر این اساس، هدف اثر حاضر با دو جز خود، نائل شدن به بالاترین مراتب کمال در معرفت خداوند و خداشناسی می باشد. این کتاب در بردارندۀ یک مقدمه و شش فصل به شرح ذیل می باشد: فصل اول: محبت خداوند فصل دوم: شناخت خدا فصل سوم: مراتب شناخت خدا فصل چهارم: راه های شناخت خداوند فصل پنجم: آثار شناخت خدا فصل ششم: نتایج و دستاوردها
علامة الحيدري ـ إعادة قراءة الفكر الشيعي حفر في التراث واستنطاق المقدس
نویسنده:
سید کمال حیدری؛ بقلم: عقیل الزهرائی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مؤسسة الابداع الفكري للدراسات التخصصية,
چکیده :
کتاب "العلامه الحیدری إعادة قراءة الفكر الشيعي حفر في التراث واستنطاق المقدس" در مورد آیت الله سید کمال حیدری ، تالیفات و نظرات ایشان درباره موضوعات و مسائل مختلف اسلامی است که به قلم عقیل زهرائی به رشته تحریر در آمده است . برخی به اشتباه مصنف کتاب را آیت الله کمال حیدری می دانند ولی این کتاب درباره ایشاه است نه تالیف ایشان.
لمحات من المعاد
نویسنده:
علی الحسینی الصدر
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دليل ما,
چکیده :
کتاب لمحات من المعاد کتابی است اختصاصی درباره اصل پنجم از اصول دین اسلام و به بررسی مساله معاد و مسائل پیرامونی آن می پردازد از جمله موضوعات مطرح شده در کتاب : معاد، برزخ، قبر، حقیقت مرگ، حساب ، صراط ،شفاعت و...
امامة الإلهیة المجلد2و3
نویسنده:
محمد السند البحرانی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: الامیره,
چکیده :
جلد دو و سوم کتاب امامه الالهیه درباره امامت به طور مفصل و موضوعات پیرامون آن میباشد بحث شرط واقعی ایمان، شرط قبولی اعمال ، حقیقت لیله القدر و پاسخ به شبهات برخی از عناوین این کتاب ارزشمند می باشد.
فلسفة التوحید والنبوّة
نویسنده:
محمد جواد مغنیة
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار الجواد/ دارالتیار الجدید,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
کتاب حاضر با نام فلسفه التوحید و النبوه از جناب محمد جواد مغنیه به بررسی فلسفه توحید و نبوت و مسائل پیرامون آنها می پردازد. مسائلی از قبیل اثبات وجود خالق ، صفات خالق ، فلسفه اختیار ادمی ، بحث خیر و شر از جمله مطالبی است که در کنار توحید و نبوت در این کتاب ارزشمند مطرح شده است.
امامة و الحکومة
نویسنده:
محمدحسین انصاری؛ محقق: مرتضی رضوی
نوع منبع :
کتاب
وضعیت نشر :
مکتبة اهل بیت,
چکیده :
«الامامة و الحکومة» نوشته محمدحسین انصاری با مطالبی در باب امامت و خلافت حضرت علی (ع) تدوین شده است. كتاب با اشاره به مبحث امامت در اسلام و شرح معانی امامت در قرآن، نیز روایت و آرای علمای اسلامی در این باب، آغاز می‌ شود، سپس مؤلف انواع امامت (امامت خاصه و عامه) را شرح می‌ دهد. در پی آن، با بر شماردن دیدگاه‌ های علمای شیعه در باب امامت به برخی از شبهات در این زمینه پاسخ می‌ گوید. این كتاب به زبان عربی به طبع رسیده است.
تاریخ کلام امامیه در ماوراء‌النهر تا قرن پنجم هجری
نویسنده:
علیرضا زکی زاده رنانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
چکیده :
تاریخ کلام امامیه از مباحثی است که نیازمند مطالعات جدی و پژوهش‌های روشمند است. در طول تاریخ تشیع برخی مناطق جغرافیایی که محل تجمع توده‌های شیعی بوده، زمینه تشکیل حوزه‌های علمی قدرتمند و تأثیرگذاری را فراهم آورده است. در این میان، راجع به حوزه ماوراء‌النهر (بخشی از آسیای میانه)، که مناطق گسترده‌ای را نیز در بر دارد، هنوز بررسی جامعی نشده است. از جمله مطالب ضروری درباره این منطقه جغرافیایی، شخصیت‌های برجسته کلامی و نیز گونه‌شناسی آثار ایشان، ردیابی جریان‌های فکری راه‌یافته از مکاتب دیگر به این حوزه و نحوه تعامل ایشان با دیگر مکاتب کلامی و در پایان علل رکود و از بین رفتن این مدرسه کلامی است، که در این نوشتار به روش توصیفی‌تحلیلی درباره آن سخن گفته‌ایم. حوزه ماوراء‌النهر از سه جریان فکری مدرسه کوفه، قم و بغداد اثرپذیری داشته و بیشترین اثرپذیری آن از جریان فکری مکتب قم بوده است، با این تفاوت که مشایخ ماوراء‌النهر همانند مشایخ مکتب قم نبوده و نقل روایت از گروه متهمان به غلوی را که مأمون در حدیث بودند، جایز می‌دانستند.
صفحات :
از صفحه 67 تا 85
تحفة المحمدیة فی کشف الأسرار الکلامیة المجلد2
نویسنده:
محمد طاهر آل شبیر الخاقانی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: انوارالهدی,
چکیده :
جلد دوم از مجموعه دو جلدی تحفه المحمدیه درباره بحث معاد و مسائل پیرامون آن می باشد.
  • تعداد رکورد ها : 3244