مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات جدید مسیحی الهیات قدیم مسیحی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1149
فقر الهیاتی در فلسفه قاره‌ای: پس از الهیات مسیحی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Colby Dickinson (کلبی دیکنسون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی: کلبی دیکنسون الهیات سیاسی جدیدی را پیشنهاد می کند که ریشه در تقاطع بین فلسفه قاره ای، الهیات هترودوکسی و الهیات ارتدکس دارد. فراتر از این ایده که تنش حل ناپذیری در قلب گفتمان الهیات وجود دارد، تضاد بین دو قطب الهیات قابل درک می شود. دیکنسون از قطب‌های مخالف صرفاً به‌عنوان مظاهر اصلاحات و انقلاب بحث می‌کند، ویژگی‌های ذاتی در ماهیت خود گفتمان الهیات. با ترسیم فضای روشنگر الهیات، فقر الهیاتی در فلسفه قاره‌ای زمینه جدیدی را برای الهیات انتقادی و فلسفه قاره‌ای ایجاد می‌کند. در الهیات فقر، مؤمن برای امر الهی دست از دنیا می کشد. از طریق این تمرکز بر فقر ذاتی دعوت دینی، پتانسیل برای گرده افشانی متقابل بین کلامی و سکولار برجسته می شود. دیکنسون در نهایت با قرار دادن فضیلت فقر الهیات در دنیای پساساختارگرا و پست مدرن، راضی نمی شود که فلسفه مسیحی را به عنوان جایگاه الهیات برتر قرار دهد و از ارزش های مطلق یک سنت بر سنت دیگر دور شود. این جهانی شدن فقر الهیاتی از طریق مفاهیم اصلی و متحد کننده مانند لطف، نفی، خشونت و پارادوکس، قدرت تغییرپذیر این نظریه را آشکار می کند. این کتاب با پیوستن به الهیات انتقادی و فلسفه دین از این طریق، امکان گفت و گوی انتقادی را هم بین رشته ها و هم در درون رشته ها گسترش می دهد.
الهیات دالیت و آنارشیسم مسیحی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Hebden , Keith
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی: نسل دوم متون الاهیات نوظهور دالیت در حال شکل دادن دوباره به شیوه تفکر ما از الهیات هندی و الهیات رهایی بخش است. این کتاب بخش مهمی از آن گفتگو است. کیت هبدن با در نظر گرفتن نقد پسااستعماری به پایان منطقی انتقاد از دولت‌گرایی، به نحوه شکل‌گیری ایده‌های سیاسی و مذهبی هند به عنوان یک دولت ملی نگاه می‌کند. او نگاهی انتقادی به این خدایان عصر مدرن می‌اندازد و می‌پرسد چگونه مسیحیان جوامع به حاشیه رانده شده ممکن است در برابر وسوسه شرکت در ایدئولوژی‌های دولت‌گرا و رقابت برای قدرت مقاومت کنند. او این کار را با تکیه بر روندهای تاریخی، صدای آنارشیست مسیحی و تجربیات مذهبی سرخپوستان بومی انجام می دهد. توانایی هبدن برای گردآوری چنین دیدگاه‌های متفاوت و چالش‌برانگیزی، تفکر رادیکال جدیدی را در الهیات دالیت باز می‌کند و کلیسای هند را دعوت می‌کند تا در برابر بنیادگرایان هندو که کلیسا را ​​خارجی می‌خوانند با پذیرش و تجلیل از بیگانگی هرج‌ومرج آینده‌ای مسیحی دالیت مقاومت کند.
بازیابی عقل: الهیات منطق در اوریگن اسکندریه
نویسنده:
Ryan Haecker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : زمانی از منطق و الهیات با هم در یک سخنرانی الهی صحبت می شد که با آن از خدا صحبت می کردیم، حتی همانطور که خدا با ما صحبت می کرد، در یک سخنرانی مقدس. منطق به عنوان شبیه سازی گفتار در استدلال از لوگوس الهی تصور شده بود. با این حال منطق از آن زمان به طور مکرر توسط ارسطو، اوکام و کانت از الهیات جدا شده است، درست به همان اندازه که توسط فلوطین، کوزا و هگل مجدداً متحد شده است. هر جدایی منجر به ساخت پی در پی منطق به اشکال مفصل تر استدلال و استنتاج شده است. اوریگن اسکندریه (فل. 184-253/4 پس از میلاد) اولین تفسیر الهیات مسیحی از منطق را ارائه کرده است. او در آغاز در الهیات سیستماتیک خود درباره اصول اولیه، منطق را شبیه سازی لوگوس تفسیر کرده است که توسط مسیح در و از طریق فرضیه های الهی خدا به عنوان تثلیث ابلاغ شده است. و او در تفاسیر کتاب مقدس خود نشان داده است که چگونه منطق، با شروع به معنای معنوی، عملاً در تمام علوم فلسفی، و عمدتاً از طریق علم عرفانی یا «احماسی» الهیات، «درهم تنیده» است. این «الهیات منطق» راه جدیدی را برای مطالعه موضوع منطق برای الهیات اعلام می کند. از یک سو باید از منطق نظری یا فلسفی که می پرسد قواعد منطق چیست و از سوی دیگر از منطق عملی یا کاربردی که می پرسد چگونه می توان از این قواعد منطق برای نشان دادن استفاده کرد متمایز شد. نتیجه گیری هر علمی بنابراین، با هیچ پیش‌فرض ثابتی مبنی بر ضرورت مطلق منطق شروع می‌شود، بلکه، به‌طور رادیکالی‌تر، سؤال قبلی را درباره دلایل احتمالی اعتقاد ما به حقیقت منطق می‌پرسد.
محاکمه عقل: الهیات سیاسی به مثابه تحقیقی درباره قضاوت
نویسنده:
Ragnar Misje Bergem
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تحقیقی در رابطه بین الهیات سیاسی و تلاش فلسفی برای ایجاد نظم سکولار و خودمختار است که در آن افراد از طریق قوانین جهانی خود را اداره می کنند. من استدلال می کنم که این پروژه شکست می خورد و بررسی می کنم که چگونه الهیات سیاسی در پی آن پدید می آیند. در فصل 1، من استدلال می‌کنم که فلسفه کانت یک «آزمایش عقل» را برای تثبیت اقتدار و خودمختاری عقل ترتیب می‌دهد. برای موفقیت، کانت باید قضاوت را به‌عنوان آشتی جهانی و فرد ارائه دهد. با این حال، محاکمه عقل دو سرنوشت دارد: یا رویه حقوقی زیر پا گذاشته می شود، نظم جدید از طریق یک عمل خشونت آمیز برقرار می شود، یا حکم به تعویق می افتد، و قوانین عقل با ارجاع به آرمان خودمختاری که هرگز به وجود نمی آید، مشروعیت می یابد. در هر دو مورد، چیزی برای حمایت از نظم عقلانی قربانی می شود. در فصل 2، من نشان می دهم که چگونه F.W.J. شلینگ با توسعه یک الاهیات سیاسی که در آن تنها کلیسا کلید قضاوت غیر خشونت آمیز را در دست دارد، به یک نظم خودمختار و سکولار پاسخ می دهد. سپس در فصل 3 استدلال می‌کنم که کارل اشمیت الهیات سیاسی خود را در پاسخ به فرمالیسم لیبرالی توسعه می‌دهد که فداکاری‌هایی را که نظم سیاسی و عقلانی را حفظ می‌کند، پنهان می‌کند. در اینجا الهیات سیاسی از این درک سرچشمه می گیرد که قضاوت های سیاسی و عقلانی همیشه قربانی می طلبد. در فصل 4، کار جورجیو آگامبن را مورد بحث قرار می‌دهم که می‌خواهد قضاوت سیاسی و عقلانی را به طور کلی به حالت تعلیق درآورد. هم منطق سیاسی و هم دینی با منطق «مقدس» یکسانی مشخص می‌شود که قدرت قضاوت مطلق، اما غیرقابل پاسخگویی را حفظ می‌کند. در نهایت، در فصل 5، به کار G.W.F. هگل نشان می دهد که چگونه محاکمه عقل به دو روایت متضاد از سکولاریزاسیون بستگی دارد. من با طرح چند سؤال انتقادی در مورد محاکمه، و الهیات سیاسی که در پی آن مطرح می شود، پایان می دهم.
دولف ته ولده در کتاب دکترین خدا تعامل روش و محتوا را در سه روایت تاریخی مهم از آموزه خدا بررسی می کند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Constantine R Campbell, Constantine R Campbell, Michael J Thate, Kevin J Vanhoozer
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Mohr Siebeck ,
الهیات مسیحی در آسیا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sebastian C. H. Kim
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: اکثر مسیحیان جهان اکنون در خارج از اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کنند و مسیحیت جهانی به طور فزاینده ای متنوع می شود. علاقه به تاریخ و الهیات کلیساها در زمینه های غیر غربی به سرعت در حال افزایش است زیرا کلیساهای «دنیای قدیم» با این واقعیت جدید روبرو می شوند. این کتاب بر چگونگی شکل‌گیری الاهیات مسیحی آسیایی از تعامل جوامع مسیحی با جوامع اطراف و چگونگی ارتباط آنها با زمینه‌های تاریخی خاص که از آن بیرون آمده‌اند، متمرکز است. مشخص شده است که متمایز بودن مسیحیت آسیایی نتیجه برخورد با چالش های مختلف تاریخی است. سوالات مطرح شده عبارتند از: • مسیحیت آسیایی چگونه با محیط های اجتماعی-فرهنگی، مذهبی و سیاسی محلی ارتباط دارد؟ • چه چیزی در مورد توسعه تاریخی الهیات آسیایی متمایز است؟ • الاهیات آسیایی چگونه به بحث های الهیاتی معاصر در مسیحیت جهانی کمک کرده اند؟
مفهوم خدا از نظر چارلز هارتشورن: پاسخ های فلسفی و الهیاتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
S. Sia (اِس سیا)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: نوشته‌های قابل توجه چارلز هارتشورن در اندیشه‌های دینی و فلسفی متعارف تأثیرگذار بوده است. او نه تنها به عنوان نماینده زنده برجسته تفکر فرآیندی و همچنین یک مفسر بسیار محترم وایتهد در نظر گرفته می شود، بلکه خود را به عنوان یک متفکر اصیل و خلاق در نوع خود تثبیت کرده است. ادبیات مربوط به فلسفه او به سرعت در حال افزایش است. اندیشه و تأثیر او نیز موضوع تعدادی از همایش ها و گردهمایی های علما بوده است. یکی از برجسته‌ترین کمک‌های هارتشورن به فیلسوف و الهیات معاصر، مفهوم او از خدا است. او در نوشته‌های خود تصمیم گرفته است "ایده خدا را به گونه‌ای تنظیم کند که ارزش دینی آن حفظ شود، شاید افزایش یابد، و در عین حال از تناقضاتی که به نظر می‌رسد جدایی ناپذیر از ایده که معمولاً تعریف می‌شود، پرهیز کند." نتیجه تلاش‌های او توسعه مفهوم «خدای دوقطبی» بوده است (تا آنجا که محمول‌های متافیزیکی متضاد مانند نسبی/مطلق، احتمالی/ضروری، متناهی/نامتناهی و غیره برای خداوند قابل اطلاق می‌باشند، اگرچه همیشه مورد تأیید قرار می‌گیرند.به نحوی برجسته). از آنجایی که او این مفهوم را در گفتگوی نزدیک با خداباوری کلاسیک توضیح داده است، از آن به عنوان «نئوکلاسیک» نیز یاد می کند. به دلیل تأکید او بر واقعیت تغییر و تبدیل شدن در متافیزیک خود (که خدا را نمونه اصلی اصول متافیزیکی می داند)، اصطلاح «فرایند» نیز برای توصیف مفهوم او از خدا به کار رفته است.
خدا، ابدیت و ماهیت زمان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alan G. Padgett (آلن جی. پاجت)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: تحلیل و بحثی کامل از ماهیت زمان و ابدیت با تمرکز بر بی زمانی خداوند. پس از بررسی دو نظریه زمان در پرتو علم و فلسفه مدرن، پجت برای مفهوم «فرایندی» زمان استدلال می‌کند. آموزه سنتی بی زمانی مطلق الهی با فعل خداوند در جهان ناسازگار است، اگر دیدگاه فرآیندی زمان صادق باشد. پس از بررسی تاریخی و کتاب مقدسی دکترین ابدیت، پجت هر دو نظریه "ابدیت" و "بی زمان" را رد می کند و به دنبال دفاع از این شهود است که خدا از زمان فراتر می رود. او برای دیدگاه سوم و میانجی استدلال می کند: خدا به نوعی موقتی است، اما زمینه زمان، پروردگار زمان، و «نسبتاً» بی زمان است.
آزادی انسان و منطق شر: مقدمه ای انتقادی درباره الهیات مسیحی شر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Richard Worsley (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK ,
کفاره [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Lane Craig (ویلیام‌لین کریگ)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: چگونه مرگ مسیح بر بیگانگی و محکومیت گناهکاران در برابر خدای مقدس غلبه کرد تا آنها را با او آشتی دهد؟ تئوری‌های بسیار متنوعی در مورد کفاره در طول قرن‌ها ارائه شده‌اند تا این واقعیت را درک کنند که مسیح با مرگش ابزار آشتی با خدا را فراهم کرده است: نظریه‌های باج، نظریه‌های رضایت، نظریه‌های نفوذ اخلاقی، نظریه‌های جایگزینی کیفری، و غیره. بر. نظریه های رقیب باید با (1) مطابقت آنها با داده های کتاب مقدس و (2) انسجام فلسفی آنها ارزیابی شوند.
  • تعداد رکورد ها : 1149