مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
08. صفات attributes
>
صفات ثبوتیه
>
کمال
>
کمال حقیقی
>
کمال حقیقی انسان
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 121
عنوان :
حقیقت انسان از منظر عقل و وحی
نویسنده:
محمدحسین طالبی
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
علم نفس
,
کمال حقیقی انسان
,
انسان شناسی دینی
,
انسان شناسی فلسفی
,
حقوق بشر (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
انسان ,
رستگاری (مسائل جدید کلامی) ,
وحی الهی ,
قرب الهی ,
انسان و خدا ,
عقل ( جوهر ) ,
قرآن ,
تقوا در قرآن ,
طاعت ,
ورع ,
عقل(قوه عاقله) ,
عقل نظری((مدرک مربوط به نظر)، مقابل عقل عملی) ,
عقل عملی((مدرک کلیات مربوط به عمل)، مقابل عقل نظری)Alʿaql al-ʿamalī(practical intellect) ,
تشکیک در انسانیت ,
کار نیک ,
مقوم انسانیت ,
فهم کلیات ,
اختلاف ماهیت در انسانها ,
حیوان متأله ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
6024-2251
چکیده :
باور مشهور میان دانشمندان درباره حقیقت انسان چنین است: انسان حیوان ناطق است. آنها ناطقیت را به معنای داشتن عقل نظری، یعنی داشتن قوه اندیشیدن و توان درک مفاهیم کلی میدانند. بنابراین، انسان در نگاه مشهور، حیوانی عاقل است که توانایی اندیشیدن دارد. هدف این مقاله اثبات آن است که مقوم انسانیت، افزون بر توانایی اندیشیدن و داشتن توان درک مفاهیم کلی، اعتقاد به خدا و ارتباط با او است. این ادعا با استفاده از دلیل عقل و با استعانت از آیات قرآن تبیین میشود. بر این اساس، نهتنها داشتن عقل نظری، بلکه داشتن عقل عملی و پیروی از آن، عنصر مقوم ذات انسانیت است. کسی که از عقل عملی پیروی میکند، کار نیک انجام میدهد. لازمه انجامدادن کار نیک، داشتن قصد تقرب به خدا است. همچنین، انسانیت حقیقتی تشکیکی و سیال است. بنابراین، ماهیت انسانها با یکدیگر فرق دارد. ارزش نتیجه این مقاله در استفاده از این نظرگاه در مباحث مربوط به حقوق بشر روشن میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 177 تا 196
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا شکل و خلقت انسان از آغاز خلقتش به همین صورت بوده است لطفاً توضیح دهید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
اگر منظور از تغيير در خلقت انسان، تفاوت جوهري او باشد كه مثلاً از ميمون به انسان تبديل شده باشد و يا آن كه زماني موجودي تك سلولي بوده و براساس قانون تكامل به اين مرحله رسيده باشد،كه مدعاي داروين و پيروان اوست، اين نظريه از نظر دانشمندان مسلمان و نيز
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آفرینش انسان
,
03. انسان شناسی Human nature
,
خلق آدم (ع)
,
آفرینش آدم و حوا و انسان
کلیدواژههای فرعی :
تکامل ظاهری انسان ,
دلیل تکامل انسان ,
کمال حقیقی انسان ,
نظریه تکامل انواع ,
تکامل عقل ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی دیدگاه ابن میمون درباره نقش عقل و شرع در استکمال انسان، بر مبنای رویکرد صدرایی
نویسنده:
حجت ابراهیم نجف آبادی، جعفر شانظری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
اصفهان: دانشگاه اصفهان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
10. شریعت/ Šarīʿa
,
کمال حقیقی انسان
,
انسان
,
حکمت عملی
,
حکمت متعالیه
,
خلق
,
ماهیت سعادت حقیقی
,
عقل(منطق)
,
ابنمیمون
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
مراتب کمال انسانی ,
غایت خلقت ,
01. خداشناسی (کلام) ,
علم نفس ,
تورات ,
جسمانیت الحدوث و روحانیت البقاء (فلسفه) ,
فرایض دینی ,
جایگاه شناسی انسان (مسائل جدید کلامی) ,
افعال نفس ,
حرکت جوهری ,
ماهیت غایت ,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته) ,
دین یهود (ادیان غرب) ,
عقل نظری((مدرکات عقل نظری)، اصطلاح وابسته) ,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته) ,
فضایل خلقی ,
رشد جامعه ,
دلالة الحائرین ,
تعاملات حسنه ,
شکوفایی عقلی ,
عامل استکمال انسان ,
فضائل نطقیه ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
شاپا (issn):
2008-9651
چکیده :
ابن میمون آندلسی "عقل" را مهمترین ممیّزه انسان از سایر حیوانات و نعمتی از جانب خداوند برای بشر می داند که مهمترین عامل پیونددهنده بین او و حق تعالی می باشد. به باور این متفکر، میزان بهره گیری از این گوهر است که مراتب افراد در قرب نسبت به باریتعالی را تعیین نموده و بهره گیری از عقل و علم در عرصه اجتماعی را نیز موجب رشد جامعه و تعاملات حسنه در میان مردم می داند. ابن میمون به عنوان یک خاخام برجسته یهودی، پیروی از فرامین شریعت حضرت موسی که مطابقت با موازین خرد و حکمت دارد را راهی می داند که می تواند انسان را به کمالات مادی و معنوی نائل نموده و زمینه شکوفایی عقلی و خُلقی جامعه را فراهم آورد. در همین راستا وی مراتبی را برای سیر تکاملی انسان برشمرده و معتقد است که صرفاً وصول به مرتبه پایانی که دربرگیرنده معرفت به حقایق و خصوصاً معرفت به خداوند و افعال اوست می تواند سعادت حقیقی را برای انسان فراهم آورد. با این حال به عقیده ابن میمون، هیچ یک از این محاسن نمی تواند توجه کننده قول به محوریّت انسان در میان مخلوقات و اینکه او غایت خلقت است، محسوب گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 49 تا 68
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ویژگی های موضوع علم اخلاق و دلالت های روش شناختی آن
نویسنده:
احمدحسین شریفی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علم اخلاق
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
موضوع علم اخلاق
,
روششناسی استنباط حکم اخلاقی
کلیدواژههای فرعی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
کمال حقیقی انسان ,
صفات اکتسابی ,
حکم اخلاقی ,
راه های کسب معرفت دینی ,
کنش اخلاقی ,
سعادت اخروی ,
علم تدبیر منزل ,
قرآن ,
عقل(منطق) ,
عزت نفس ,
کنشهای اختیاری ,
آگاهانه بودن علم اخلاق ,
ارادی بودن علم اخلاق ,
هدف دار بودن علم اخلاق ,
انتزاعی بودن علم اخلاق ,
پیچیدگی علم اخلاق ,
جهان بینی و علم اخلاق ,
ملکات درونی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
مرتضی مطهری
,
محمدتقی مصباح یزدی
شاپا (issn):
2383-3025
چکیده :
بازکاوی ویژگیها و مؤلفههای موضوع علم اخلاق، یعنی کنشهای اختیاری و صفات اکتسابی، نه تنها برای فهم بهتر این دانش ضروری است، بلکه در فهم روش استنباط حکم اخلاقی نیز نقشآفرین است. به همین دلیل ما در این مقاله میخواهیم این سؤال را پاسخ دهیم که ویژگیهای موضوع علم اخلاق کداماند و چه نقشی در روش استنباط حکم اخلاقی دارند؟ با استفاده از روش تحلیلی و عقلی، هفت ویژگی را برای موضوع علم اخلاق به دست آوردیم که عبارتند از: جزء فعالیتهای انسانی انسان بودن، آگاهانه بودن، ارادی و اختیاری بودن، انتزاعی بودن، هدفدار بودن، پیچیدگی و چند لایه بودن و نهایتاً وابستگی به جهانبینی و انسانشناسی کنشگر. در ادامه نقش این ویژگیها در روش استنباط حکم اخلاقی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که برای کشف حقیقت ارزشهای اخلاقی لازم است از روشهای گوناگون دستیابی به حقیقت، به ویژه وحی و متون دینی، بهره بگیریم و خود را از هیچ کدام از آنها محروم نکنیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 47 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و تحلیل معناداری زندگی از دیدگاه علامه جعفری مبتنی بر انسان شناسی دینی
نویسنده:
غلامحسین خدری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ارزشها
,
03. انسان شناسی Human nature
,
انسان
,
علامه محمدتقی جعفری
,
فلسفه دین
کلیدواژههای فرعی :
رابطه انسان و خدا ,
زندگی عقلانی ,
کرامت انسان ,
حیات طبیعی محض ,
هدفمندی زندگی ,
خلافت الهی ,
کمال حقیقی انسان ,
رهایی ,
وجدان ,
اخلاق دینی ,
آزادی ,
قرآن ,
صیانت نفس ,
عقل نظری((مدرکات عقل نظری)، اصطلاح وابسته) ,
عقل عملی((مدرکات عقل عملی)، اصطلاح وابسته) / Alʿaql al-ʿamalī(practical intellect) ,
قوای انسانی ,
وجود دوگانه انسان ,
ارتباط انسان با خود ,
ارتباط انسان ها با هم ,
وحدت عالی انسانی ,
ارتباط انسان با جهان ,
رسالت مندی انسان ,
قوای طبیعی انسان ,
قانونمندی طبیعی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه جعفری: محمدتقی جعفری
شاپا (issn):
2383-0689
چکیده :
از دیدگاه علامه جعفری، معنای حقیقی زندگی انسان، از طریق تکامل و رسیدن به حیات عقلانی حاصل می شود، این امر با شناخت انسان و توجه به جایگاه او به عنوان محور هستی و جانشین خداوند در زمین، رابطه ای مستقیم دارد. من انسانی، وجودی قانون مند است که با زیستن بر اساس این قوانین و هماهنگ با کل هستی معنادار، تکامل می یابد. خاستگاه این قوانین و قوای انسانی، نفس است که در مقایسه با وجود طبیعی انسان، ارزش وجودی بیش تری دارد. از این رو، توجه صرف به وجود طبیعی انسان، او را از توجه به ظرفیت های متعالی وجودی اش محروم می سازد، زیرا انسان با فعلیت یافتن قوای نفسانی و الهی، در مسیر تکامل به پیش رفته و به زندگی خود معنا می بخشد. در این مقاله سعی خواهد شد بر مبنای انسان شناسی فوق، به بررسی معنای زندگی از دیدگاه علامه پرداخته شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 67 تا 86
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در قرآن آمده که به حضرت محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ میفرماید وظیفه تو فقط دعوت کردن و ارشاد مردم است و ما بقی به عهده ماست؟ ولی در روایات آمده که حضرت قائم به زور شمشیر مردم را وادار به مسلمان شدن میکنند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
مطالعه تاريخ بشري ـ از روزي كه تاريخ بر جاي مانده است ـ به خوبي اين واقعيت را آشكار ميسازد كه موانع راه رشد و تكامل انسان، جز با قدرت و خونريزي، از سر راه برداشته نميشود و تعاليم اخلاقي و اصول تربيتي هر چند تأثيرهاي ژرف و گسترده داشته است ليكن اين
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مهدویت
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
سیره نبوی(پیامبر ص)
,
سیره مهدوی(امام عصر عج)
,
مباحث وقایع ظهور
,
اسلام در عصر ظهور
کلیدواژههای فرعی :
کمال حقیقی انسان ,
اقدامات امام زمان هنگام ظهور ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا تکاملی که گفته میشود در جامعه بشری زمان حضرت مهدی (عج) پیدا خواهد شد و عدالت بسط خواهد یافت دفعی است یا تدریجی؟ عقل انسان دفعی بودن آن را نمیپسندد و انسان نمیتواند بپذیرد که دفعتاً تکامل محقق خواهد شد و اگر تدریجی است چرا امروز حداقل کمی از این گرایشات دیده نمیشود تا زمان حضرت زمینهسازی شود و بلکه برعکس میبینیم روز به روز مفهوم عدالت قداست خود را از دست میدهد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
نخست لازم است به تكامل و عدالت جهاني كه در جامعه بشري زمان حكومت مهدي (عج) به وجود خواهد آمد اشاره شود، سپس دفعي و تدريجي بودن آن بررسي گردد، و سپس روشن شود كه امروز اينگونه گرايشات به چشم ميخورد يا خير؟ و در پايان هم ببينيم كه چرا مفهوم عدالت قداس
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مهدویت
,
مباحث وقایع ظهور
,
اسلام در عصر ظهور
,
عدالت در حکومت مهدوی
کلیدواژههای فرعی :
کمال حقیقی انسان ,
عدالت جهانی ,
پس از ظهور ,
تکامل عقول ,
تکامل علوم ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
انسان دارای حواس مختلف است چرا برخی را فطری و برخی را غریزی می نامیم؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
درنظام خلقت، غايت روح آدمي، كمال و تعالي و صعود به عالم ارزشهاست و غايت جسم او بقاء و مصونيت از امراض و خدمت به روح است. هر كدام از روح و جسم در مسير رسيدن به اين غايت از يك سري گرايشها و تمايلات بهره مندند كه وجود انسان با آنها سرشته شده است؛ به طور
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت آدمی
,
عالم ذر و فطرت
,
حواس انسان
کلیدواژههای فرعی :
فطرت انسان ,
کمال حقیقی انسان ,
کمال نهایی انسان ,
غرایز انسانی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حال که رسیدن به کمال برای انسان اختیاری است آیا می توان گفت رسیدن به لذائذ بیشتر هم برای انسان نسبت به موجودات دیگر به ویژه فرشتگان بیشتر امکان پذیر است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در اين سوال چند مسئله مسلم فرض شده است: 1- اينكه انسان موجودي كمال پذير است. 2 _ سير كمال او تا بي نهايت امتداد يافته است. 3 – رسيدن به كمال يك انتخاب است و كاملاً در اختيار انسان مي باشد. 4 _ لذّت بردن يك كمال است. امور فوق از نظر انسان شناسي اسلام
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اوصاف انسان کامل
,
03. انسان شناسی Human nature
,
کمال حقیقی انسان
کلیدواژههای فرعی :
تکامل انسان ,
کمال حقیقی انسان ,
کمال ابدی انسان ,
کمال انسان ,
کمال نهایی انسان ,
هدف غایی انسان ,
تکامل وجودی انسان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اگر هدف از خلقت، تکامل انسان است مگر چند درصد از انسانها به کمال واقعی و حقیقی می رسند و آیا بازدهی ای کارخانة عظیم خلقت بسیار کم و ناچیز نیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ را با اين مثال شروع مي کنيم كه نورافكني و درخشندگي و روشن كردن جهان و جهانيان، از ويژگي ذاتي و اقتضائات وجودي آفتاب فروزان است يعني خورشيد اگر نورافكني مي كند به خاطر اقتضاي ذات اوست حال موجودات چگونه و تا چه اندازه از آن استفاده مي كنند اين
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حیات اخروی
,
عدل الهی
,
کمال حقیقی انسان
,
هدف از آفرینش
کلیدواژههای فرعی :
تکامل انسان ,
غایت خلقت ,
رحمت الهی ,
غایت آفرینش ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 121
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید