جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
مقبولیت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 12
عنوان :
آرمانشهر از دیدگاه برخی متفکران با نگرشی بر حکومت مهدوی
نویسنده:
مریم محمودیان اصفهانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سیاست
,
مدینه فاضله
,
مقبولیت
,
حکومت
,
مهدویت
,
سازمان دهی
,
نخبگان سیاسی
,
معارف اسلامی
,
دانشمندان
,
نقل حدیث
,
عقل
,
عقل(منطق)
,
هنر و علوم انسانی
,
آرمانشهر
,
انتظار منجی
,
هنر و علوم انسانی
,
انتظار منجی
,
آرمانشهر
چکیده :
تحقیق حاضر با عنوان«آرمانشهر از دیدگاه برخی متفکران با نگرشی حکومت مهدوی» با هدف شناخت و آشنایی با آرمانشهر متفکران غربی و مسلمان و مقایسه بین آن دو ، و شناخت ویژگی های آرمانشهر مهدوی می باشد . با عنایت به این اهداف، بحث در 4 فصل تدوین شده ؛ به تبیین مفاهیم کلیدی ، نظرات متفکران غربی و متفکران مسلمان و مقایسه دیدگاه متفکران غربی با عقل و نقل پرداخته می شود . در این پژوهش، با توجه به کاربرد زیاد و کلیدی بودن واژگانی چون ، آرمانشهر ، انتظار و حکومت به تعریف مفاهیم این کلید واژه ها پرداخته خواهد شد و نیز فضیلت انتظار، حکومت، و ویژگیهای حاکم، سازماندهی سیاسی و مقبولیت سیاسی تبیین می گردد.سپس به بررسی نظرات برخی ازمتفکران غربی و تعدادی از متفکران اسلامی که به صورت موردی برگزیده شده اند می پردازیم و ویژگی های شهر آرمانیشان بیان می شود. در پایان این مباحث جامعه، مهدوی با جامعه محمدی مقایسه می گردد. در ادامه با توجه به آیات و روایات، خصوصیات شهر آرمانی مهدوی از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد .در فصل چهارم جهت جمع بندی ونتیجه گیری، به مقایسه و نقد نظر متفکران غربی، با آرمانشهر مهدوی می پردازیم ؛ و درآخرامکان تحقق آرمانشهر را از دیدگاه عقل و نقل بررسی می نمائیم . آنچه از این تحقیق به دست آمد این بود که شهر آرمانی امام زمان ، ماورای آن چیزی است که متفکران غربی به تبیین آن پرداخته اند، چرا که ویژگیهایی مثل عدالت محوری و جهان شمولی، خصوصیاتی را درآن ایجاد می کند که باعث تمایزش از دیگر شهرهای آرمانی گشته و به این نتیجه رسیدیم که به علت احسن بودن نظام هستی خداوند متعال برای رسیدن به کمال، راه سهل الوصولی برای انسانها قرارمی دهد تا همه به کمال مطلوب برسند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرآن؛ جمهوریت و مردم سالاری
نویسنده:
مسعود پورفرد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
خراسان رضوی: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه خراسان رضوی مرکز پژوهشهای علوم اسلامی و انسانی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رهبری
,
مقبولیت
,
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام)
,
هدایت ( افعال )
,
حکومت دینی
,
نیاز اجتماع به قانون(دلایل نبوت)
,
بیعت
,
جامعه دینی
,
جمهوریت
,
هدایتگری قرآن
,
حکومت دموکراسی (مسائل جدید کلامی)
,
قلمرو سیاسی دین
,
آزادی
,
انسان و آزادی
,
حکومت اسلامی
,
حکومت دموکراسی دینی
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن مجید
,
عدالت
,
عدالت در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
آیات اختیار انسان ,
خلافت الهی ,
آیه 104 آل عمران ,
آیه 011 رعد ,
اختیار انسان ,
آیه 015 فاطر ,
آیه 47 انبیاء ,
امت واحده ,
عدالت محوری ,
آزادی اندیشه ,
آیه 030 بقره ,
آیه 157 اعراف ,
آیه 47 یوسف ,
آیه 11 شوری ,
آیه 111 توبه ,
آیه 110 آل عمران ,
هوای نفس ,
نحل آیه 89 ,
آیه 180 اعراف ,
آیه 64 آل عمران ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
مرتضی مطهری
,
امام خمینی
چکیده :
نویسنده نخست تعریفى از جمهوریت ارائه مى کند آنگاه به مؤلفه هاى بنیادى و علمى آن مى پردازد. در بخش مؤلفه هاى بنیادى از عناوینى چون: توحید در ساحت اندیشه وزى، عدالت محورى، قانونمندى، آزادى اندیشه، رضایت و مقبولیت عامه بحث مى کند و در بخش مؤلفه هاى عینى و علمى محورهاى زیر را مورد بررسى قرار مى دهد: هدایت و رهبرى مستمر، جامعه دینى، وجود نهادهاى نظارتى، مشارکت سیاسى فراگیر.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 144 تا 161
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مرکزیت معنایی ولایت سیاسی فقیه در اندیشه سیاسی امام خمینی و جایگاه مردم در آن
نویسنده:
نجف لک زایی، علی اکبر باقری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مقبولیت
,
مردم
,
امام خمینی
,
حکومت ولائی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
چکیده :
لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 49 تا 70
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ساختار حکومت در نهج البلاغه
نویسنده:
علی اکبر نوایی، سید حسین سیدموسوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فقه سیاسی
,
دین و سیاست
,
حکومت اسلامی
,
حکومت امام علی (ع)
,
فلسفه سیاست
,
حکومت در نهج البلاغه
کلیدواژههای فرعی :
مقبولیت ,
ظلم ,
سیره ائمه اطهار علیهم السلام ,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام ,
مشروعیت حکومت (مسائل جدید کلامی) ,
مشروعیت حکومت اهل بیت ,
قرآن ,
سیره نبوی(پیامبر ص) ,
منشا الهی حکومت ,
اقامه حق ,
مقبولیت مردمی حکومت ,
کارآمدی حکومت ,
مفهوم حکومت ,
صلاحیت حاکم ,
منشا اجتماعی حکومت ,
نظارت در حکومت ,
شاپا (issn):
2228-7256
چکیده :
نهج البلاغه در حوزه فقه سیاسی، پس از قرآن کریم و سیره سیاسی پیامبر اکرم (ص)، بنیانگذار فلسفه سیاسی اسلام است که راهبردهای سیاسی روشنگرانه ای در زمینه حکومت و ساختار آن ارائه نموده است. حکومت، قدرت و ولایت بر جامعه از ناحیه خداوند به عنوان حق حاکمیت الهی به کسی منتقل می شود که وجودش سراسر، تجلی الهی است. حکومت وسیله اقامه حق و زدودن ظلم و ستم از جامعه است و حکومتی مشروع خواهد بود که از طرفی منشا الهی داشته، حاکم آن واجد صلاحیت های ذاتی باشد، و از طرف دیگر از اقبال مردم بهره مند نمی باشد؛ چرا که مقبولیت مردمی حکومت باعث کارآمدی آن خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 171 تا 194
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
امامة و الوحدة (قراءة نقدیة لمقولات الشیخ واعظ زاده الخراسانی) : 10 : نصوص معاصرة
نویسنده:
محمد قزوینی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بیروت : مركز البحوث المعاصره فی بيروت,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
مقبولیت
,
امامت
,
خلافت
,
بیعت سقیفه
,
مشروعیت حکومت (مسائل جدید کلامی)
,
مشروعیت حکومت اهل بیت
کلیدواژههای فرعی :
شرایط حاکم ,
مشروعیت خلافت شیخین ,
وحدت اسلامی ,
اهل سنت (مذاهب کلامی) ,
احادیث امامت ائمه اثنی عشر(ع) ,
اجماع بر بیعت ابوبکر ,
بیعت سقیفه ,
بیعت امام علی(ع) با ابوبکر ,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع) ,
رابطه حکومت و امامت ,
ملاک اجماع ,
عدم رغبت امام علی به خلافت ,
بیعت طلحه و زبیر ,
بیعت اجباری امام علی(ع) ,
انتقاد امام علی از خلفا ,
چکیده :
این مقاله به بررسی مساله بیعت و خلافت و امامت می پردازد و سعی دارد به نقد آراء شیخ واعظ زاده در باب این مساله بپردازد. از نظر نگارنده این مقاله، شرعی بودن حکومت اسلامی بستگی به اراده و انتخاب خداوند دارد و نظر مردم در مشروعیت حکومت تاثیری ندارد. این مقاله با بررسی آیات و روایات به نقد اثبات مشروعیت الهی حکومت می پردازد .
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دیدگاه طه حسین پیرامون مشروعیت خلافت اموی : 43 - 44 : تاریخ اسلام
نویسنده:
صادق آیینه وند، مریم علوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه باقرالعلوم (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بنی امیه
,
ناسیونالیسم عربی
,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام
کلیدواژههای فرعی :
خلافت ,
عدالت صحابه ,
حکومت اسلامی ,
شهادت امام حسین (ع) ,
ارکان مشروعیت ,
مقبولیت ,
فقه سیاسی ,
تحلیل برون دینی ,
قصاص قاتلان عثمان ,
سیاست معاویه ,
حنگ صفین ,
جنگ نهروان ,
مصقله ,
دنیا طلبی ,
تاریخ اسلام ,
فقه اهل سنت ,
شاپا (issn):
0
چکیده :
طه حسین از اندیشمندان بزرگ مسلمان در قرن حاضر است که در آثار خود با روش های علمی و تحلیل برون دینی به بررسی حوزه های مختلف تفکر اسلامی می پردازد وی دارای آثار برجسته ای در حوزه تاریخ اسلام است. از آن جا که در پی تحولات دو قرن اخیر و فروپاشی امپراطوری عثمانی در کشورهای عربی، جریانی با تاکید بر مفاهیم عربی و نژاد عربی پدید آمده است و طرفداران این جریان می کوشند دلایلی برای تحکیم پایه های حکومت امویان و توجیه عمل کرد ایشان ارائه دهند، پژوهش حاضر در درجه اول با نگاهی تاریخی در پی دستیابی به نگرش طه حسین در مورد مبانی مشروعیت یک حکومت و در درجه دوم در پی بررسی دیدگاه وی پیرامون مشروعیت یا عدم مشروعیت خلافت اموی با تاکید بر شخص معاویه است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین جامعه شناختی خلافت از منظر ابن خلدون با رویکردی انتقادی
نویسنده:
حمید پارسانیا، ابراهیم عباسپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
مقبولیت
,
قبیله
,
تبیین (منطق)
,
خلافت
,
عصبیت
چکیده :
در دنیای اسلام، نظام خلافت با استفاده از صبغه الهی و قدسی در عرصه سیاسی- اجتماعی مسلمانان وارد شد. علمای اهل سنت برای رهایی از تنگناهای موجود در جامعه در ذیل این نظام، از ظرفیت فقه و کلام استفاده کرده، این نظام را توجیه کردند. ولی توجیه فقهی کلامی، به تنهایی کافی نیست، بلکه تداوم و استمرار این نظام نیازمند تبیین جامعه شناختی است؛ چراکه اگر ابعاد تئوریک آن بازکاوی نشود، باید بساط آن برچیده شود. ازاین رو، آسیب شناسی اجتماعی این نظام می تواند چگونگی استمرار آن را تبیین کند. لذا ابن خلدون از ظرفیت های فقه و کلام اشعری استفاده می کند و نظام خلافت را بر مدار نظریة عصبیت به لحاظ جامعه شناختی تبیین می کند. این مقاله، چگونگی تبیین ابن خلدون از نظام خلافت و ظرفیت های موجود در جوامع اسلامی را از منظر جامعه شناختی بررسی می کند و با تمرکز به مفهوم «عصبیت» و رویکرد مقبولیت در اندیشه ابن خلدون، که مبتنی بر عصبیت و شوکت است، اصطکاک مبنایی او با مقوله مشروعیت را به نقد کشیده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرآن؛ جمهوریّت و مردمسالارى
نویسنده:
مسعود پورفرد
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
کلیدواژههای اصلی :
مقبولیت
,
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام)
,
قرآن
,
جمهوریت
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
عدالت(فقه)
,
توحید(اخلاق اسلامی)
,
عدالت
,
رهبرى
,
آزادى
,
مردم سالارى،
,
جامعه دینى
,
قانونمندى
,
نهاد نظارتى
,
مشارکت
چکیده :
نویسنده نخست تعریفى از جمهوریت ارائه مى کند آنگاه به مؤلفه هاى بنیادى و علمى آن مى پردازد. در بخش مؤلفه هاى بنیادى از عناوینى چون: توحید در ساحت اندیشهوزى، عدالت محورى، قانونمندى، آزادى اندیشه، رضایت و مقبولیت عامه بحث مى کند و دربخش مؤلفه هاى عینى و علمى محورهاى زیر را مورد بررسى قرار مى دهد: هدایت و رهبرى مستمر، جامعه دینى، وجود نهادهاى نظارتى، مشارکت سیاسى فراگیر.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی مشروعیّت حکومت اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری و شهید صدر
نویسنده:
سیدحامد شاهرخی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
عینیت
,
مقبولیت
,
علوم انسانی
,
مبانی
,
مردم
چکیده :
یکی از مباحث کلیدی و اساسی هرحکومت بحث مشروعیت آن است که تقویت و تضعیف آن در استقرار و ثبات و عدم آندو در حکومت نقش بیبدیلی دارد. در این رساله ابتدا کلیات مباحث مشروعیت و انواع و اقسام آن در قالب فصل اول بیان و با عنایت به نظرات دو اندیشمند تأثیرگذار در جهان اسلام (آیتالله خامنهای و آیتالله محمدباقر صدر) فصلهای دوم و سوم به بررسی نظرات آنان و در فصل چهارم، به نتیجهگیری و بیان نقاط اشتراک و افتراق در مبانی آنان پرداخته شده است.این دو شخصیت در بسیاری از امور مقدماتی که بر مبانی فکری آنان بیتأثیر نبوده مشترک میباشند ولی در برخی مبانی فکری با هم متفاوت هستند که این خود باعث اختلاف در نظریه ایندو نسبت به مبنای مشروعیت حکومت شده است. پس از پذیرش اینکه حاکم مطلق بر جهان پروردگار و کسی که مأذون از جانب اوست میباشد، در زمان غیبت امام معصوم? که شخصی به صورت معین برای ولایت و قانونگذاری بر جامعه تعیین نشده است (گرچه ویژگیها و صفات آن به صورت عام بیان شده ولی مصداق معین نشده) بر مومنین است که نسبت به این امر اقدام کنند.آیت الله خامنهای مبنای مشروعیت را تحقق اراده الهی میداند، اما آیت الله صدر مشروعیت را ترکیبی از اراد? الهی ـ مردمی میداند و لذا نظر این دو شخصیت از اینجا از هم جدا میشود، لازمه مشروعیت الهی حاکم، ورود او در مسائل حکومت در شکل ولایت مطلقه و دخالت مستقیم لذا حاکم فقیه، مرجع تمام امور است و مشروعیت تمام ارکان حکومت با تأیید او صورت میگیرد چون او مشروعیتش را از پروردگار گرفته و فقط اوست که میتواند در مشروعیتش خلل ایجاد کند، و در این امر مردم نقشی جز عینیت بخشی به دستورات و اوامر فقیه را ندارند. و یا نظارت او بر اجرای دستورات دینی توسط متصدیان امور مختلف حکومت. ولی طبق نظر دوم فقیه تنها ناظر بر اعمال و جریان حکومت است و این مردم هستند که با تأیید خود به اجزای آن حکومت مشروعیت میدهند و با عدم تأیید مردم حکومت فقیه دچار عدم مشروعیت شده و ساقط میشود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
«مردم سالاری دینی» مقوله ای بسیط یا مرکب؟
نویسنده:
سید سجاد ایزدهی,صدیقه صدیق تقی زاده
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
مقبولیت
,
نظام سیاسی
,
مردم سالاری دینی
,
مردم سالاری
,
ترکیب اضافی
,
ترکیب وصفی
چکیده :
تحلیل نوع ارتباط میان اجزاء مرکب واژه «مردم سالاری دینی»، می تواند آثار بسیاری بر ماهیت نظام سیاسی و کیفیت ادارة آن داشته باشد. اگر ترکیب میان دو جزء این مرکب واژه، از قبیل ترکیب وصفی باشد، مردم سالاری دینی، دارای هویتی اصیل بوده و نه تنها حیثیت مردم سالاری نظام سیاسی با حیثیت دینی آن، در تنافی نخواهد بود، بلکه معرّف هویتی متمایز از نظام سیاسی است که مردم سالاری موجود در آن، مبتنی بر متن دین بوده و عاریت گرفته از نظام غرب نیست. بر اساس این قرائت، سنخ تدبیر مردم در نظام سیاسی، گونه ای خاص از مردم سالاری است که ضمن بومی بودن، و استناد به نصّ، از مزایای نظام های دموکراتیک و تئوکراتیک برخوردار بوده و از مضرّات آنان نیز مبرّاست. در این نظام سیاسی، مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی، دو روی یک سکه بوده و در کنار هم، برای تحقّق نظام سیاسی مردم سالار ضروری می باشند. در حالی که قول به ترکیب اضافی برای این مرکب واژه، مستلزم پذیرش خاستگاه مردم سالاری در غرب، و جای گزاری محتوای دینی برای این شکل از حکومت در نظام اسلامی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 12
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید