جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
وجود شناسی صفات
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 7
عنوان :
ارزیابی و تحلیل معرفت شناختی، هستی شناختی و معناشناختی صفات الاهی در اندیشه ابومنصور ماتریدی
نویسنده:
پدیدآور: علی محمدی استاد راهنما: سیدلطفالله جلالی استاد مشاور: سیدابوالحسن نواب استاد مشاور: عبدالمؤمن امینی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
وجود شناسی صفات
,
ماتریدیه (اهل سنت)
,
آیات صفات الهی
,
آیات صفات خبریه
,
هستی شناسی
,
صفات خدا
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
آیات صفات الهی
,
آیات صفات تشبیهی
,
آیات صفات تنزیهی
,
آیات صفات ذات
,
آیات صفات فعل
,
اسماء و صفات الهی
,
معناشناسی اوصاف الهی
,
معناشناسی اسماء الهی
,
آیات صفات الهی
,
آیات صفات خبریه
,
ontologie معرفت وجود - هستی شناسی - ذات شناسی (فروغی)
,
Ontology هستی شناسی - وجود شناسی (علم الوجود - معرفت الوجود) (مجتبوی)
,
معناشناسی (زبان شناسی)
,
ماتریدیه (پیروان ابوالحسن ماتریدی)
چکیده :
از مسائل کلیدی اعتقادی بعد از اثبات خداوند بحث صفات الاهی است. ابومنصور ماتریدی بنیان-گذار مکتب ماتریدیه و پیروان وی شناخت صفات الاهی را بهترین راه برای شناخت و معرفت خداوند دانستهاند. مسأله این پژوهش تبیین و تحلیل ابعاد گوناگون معرفتشناسی، هستیشناسی و معناشناسی اسماء و صفات الاهی در اندیشه و نگرش ابومنصور ماتریدی است تا مشخص گردد که بنیانگذار مکتب ماتریدی با استفاده از چه مبانی و اصولی موفق به نظاممند ساختن آموزههای کلامی مکتب خویش در بحث صفات الاهی شده است. ماتریدی با تکیه بر دو رکن عقل و نقل و حفظ استقلال عقل در مباحث معرفتشناختی صفات الاهی، با استفاده از ادله نقلی در شناخت صفات ذاتی، عقلی و نیز صفات خبری در این مسیر گام نهاده است. در هستیشناسی صفات، اصل وجود صفات به مثابه اموری واقعی را میپذیرد و در مورد کیفیت شناخت و نیز اثبات صفات، ارزش والایی برای عقل قائل شده و از سه طریق حدوث عالَم، نفی نقص و عیب از ذات باری و ثبوت اوصاف کمالی، و تفکر در ویژگیهای جهان آفرینش در جهت شناخت و اثبات صفات الاهی میکوشد. علاوه بر ادله کلی اثبات صفات، ادله عقلی و نقلی برای اثبات هر یک از صفات در جای خود محفوظ بوده و مورد استفاده وی قرار میگیرد. به باور ماتریدی و سایر کلامپژوهان پیرو وی، هرچند صفات الاهی امور واقعی و موجودند، ارتباط میان ذات با صفات بر اساس نظریه «لا هو و لا غیره» قابل تفسیر است؛ یعنی صفات نه عین ذات الاهیاند و نه غیر از آن. بیتردید ماتریدی در تبیین این نظریه، با ابهامها و چالشهای بسیار مواجه است. وی در حوزه معناشناسی صفات نیز با استفاده از نقل و عقل با تأکید بر استدلالهای عقلانی به خصوص در حوزه صفات خبری ذاتی و فعلی میکوشد تا معناهایی عقلپذیر برای صفات الاهی ارائه دهد و در مواردی که دربردارنده متشابهات و دارای کاربردی مجازی بوده، ماتریدی ضمن دست کشیدن از ظواهر الفاظ، به تنزیه خداوند از جمیع جهات نقص، و تأویل صفات خبری بر اساس دادههای عقلی، آیات محکم قرآنی و نظریات اهل لغت رأی میدهد و در مواردی تفویض و واگذاری فهم معنای صفات خبری به خدا، مختار ماتریدی و پیروان وی بوده است. نوشتار حاضر با بررسی منابع کتابخانهای و جستجو و تتبع در آثار و منابع بنیانگذار مکتب ماتریدی و سایر متکلمان پیرو وی و نیز پژوهشهای صورت گرفته در این زمینه، و گردآوری دادهها و تحلیل آنها به روش توصیفیتحلیلی، به نگارش در آمده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح المقاصد المجلد 1
نویسنده:
مسعودبن عمربن عبدالله الشهیر بسعدالدین التفتازانی؛ تحقیق و تعلیق مع مقدمه فی علم الکلام عبدالرحمن عمیره؛ تصدیر فضیله صالح موسی شرف
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بیروت: عالم الكتب للطباعة والنشر والتوزيع ,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
تقتازانی
,
وجود و عدم
,
کلام اشعری
,
کلام اهل سنت
,
فلسفه اسلامی
,
نظام علی و معلولی
,
13. علم کلام
,
تجرید الاعتقاد: خواجه نصیر
,
کتب کلام اهل سنت
,
کتب کلام اشاعره
,
شرح تجرید فاضل قوشچی
کلیدواژههای فرعی :
وجود ذهنی ,
وجود ,
نظر ,
وجود شناسی صفات ,
وجود مطلق ,
تصور ,
برهان وجوب و امکان ,
تصدیق(افعال قلوب) ,
احکام نظر ,
وجود عینی ,
وجود کلی ,
امور عامه ,
ماهیت ,
تعینات وجودیه ,
علم (فضیلت اخلاقی) ,
شماره ديويي:
297/414
چکیده :
موضوع کتاب «شرح المقاصد» علم کلام و عقائد است و از مهمترین و بهترین تألیفاتی است که در این موضع نگارش شده است، مباحث عمیق و گسترده کلامى و اعتقادى که در این کتاب مطرح شده است آن را در حقیقت به «دائره المعارف علم کلام» تبدیل نموده است و با توجه به نگاه ژرف و دور از تعصب و جانبدارانه نویسنده اثر، از قدیم مورد توجه پژوهشگران مذاهب اسلامى بوده و به آن توجه خاصى داشته اند. تفتازانى درباره کتاب خود مى نویسد: «تصمیم گرفتم کتابى مختصر با نام مقاصد تألیف کنم که حاوى فایدههاى درخشان و دُرهاى یگانه باشد و بر آن کتاب شرحى بنویسم که بازکننده معماها، به همراه خلاصه گویى و تفصیل مجملات و بیان دشوارىهاى آن باشد. این تحقیق همراه با دقت فراوان است به گونهای که بیشتر از حد معمول در این مباحث دقت شده است».
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی اوصاف الهی از منظر «التوحید» شیخصدوق و ملاصدرا
نویسنده:
عسکر دیرباز، سکینه دشتکی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: جامعه المصطفی العالمیه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
شیخ صدوق
,
ملاصدرا
,
الله
,
توحید صدوق
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
صفات خدا
کلیدواژههای فرعی :
توحید ,
هدفداری عالم ,
برهان صدیقین (اثبات خدا) ,
وحدت و بساطت خداوند ,
الارده الالهیه ,
عینیت ذات و صفات ,
وجود شناسی صفات ,
اتقان صنع ,
کلام الهی ,
رابطه ذات و صفات ,
علم خداوند به ذات خویش ,
علم خدا به اشیاء قبل از ایجاد ,
علم فعلی ,
عینیت اراده و تحقق فعل ,
سرمدیت الهی ,
حیات الهی ,
سمع و بصر الهی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
چکیده :
این مقاله اوصاف الهی را از منظر شیخ صدوق با مراجعه به کتاب «التوحید» ایشان و صدرالمتألهین مورد بررسی قرار داده است. شیخ صدوق و ملاصدرا از جمله متفکرانی هستند که با رویکردهای متفاوتی به بحث اوصاف الهی به صورت گسترده، پرداختهاند. شیخ صدوق، روایاتی را که در مورد اوصاف الهی از معصومین: مطرح شده است، در کتاب «التوحید» گردآوری و متناسب با نظام فکری خود، گزینش نموده است. ملاصدرا نیز بر اساس مبانی فلسفی خود که متناسب با قرآن و روایات است، مبحث اوصاف الهی را مطرح و ارائه نموده است. اساس بحث اوصاف الهی در نظریات شیخ صدوق و حکمت صدرایی، بر پایه توحید و عینیت ذات و صفات، مبتنی شده است. به این ترتیب، این دو دیدگاه، اوصاف کمالی ذاتی مانند: علم، ارادهو قدرت را عین ذات الهی دانستهاند و هر آنچه را که با ذات حق تعالی، ناسازگار است از ساحت مقدسش مبرّا نمودهاند. بنابراین با بررسی تطبیقی و نشان دادن نزدیکی نکات مطرح شده در روایات معصومین: و دیدگاههای مؤسس حکمت متعالیه که در اصل، تشریح سخنان معصومین: در قالب نظام فلسفی خود است و همچنین با صرف نظر از اختلاف دیدگاههای شیخ صدوق و ملاصدرا، تبیینی جامع از اوصاف الهی ارائه شده است
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقد دیدگاههای ابن عربی، ملاصدرا و علامه طباطبایی در معناشناسی صفات الهی
نویسنده:
رضا برنجکار، حسین حجتخواه
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
صفات الهی
,
صفات خدا
,
عرفان نظری
,
معنای صفات الهی از نظر ابن عربی
,
معنای صفات الهی از نظر ملاصدرا
,
معنای صفات الهی از نظر علامه طباطبایی
,
درباره علامه طباطبایی
کلیدواژههای فرعی :
فصوص الحکم ,
نظریه تعطیل ,
سنخیت ,
تشبیه ,
تنزیه ,
اشتراک معنوی وجود ,
وجود شناسی صفات ,
تشبیه و تنزیه ,
تشکیک وجود ,
معناشناسی صفات ,
تشبیه ,
تنزیه الهی ,
قرآن ,
وحدت تشکیکی وجود ,
قرآن مجید ,
نظریه صدور ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
شاپا (issn):
2383-0697
چکیده :
معناشناسی اسما و صفات الهی از مباحث مهم اعتقادی در حوزه فلسفه دین، فلسفه، کلام، عرفان، و دینپژوهی معاصر است. این بحث در حوزه علوم اسلامی بیشتر با عنوان تشبیه و تنزیه مطرح میشود. ابن عربی تشبیه را در عین تنزیه و تنزیه را در عین تشبیه میداند. از دید وی، شباهت صفاتِ خداوند و ممکنات در این است که صفات خداوند تجلیات او و صفات ممکنات نمودهای صفات اویند. به اعتقاد او تشبیه در اصل وجود و تنزیه در حدودِ تجلیات است، اما ملاصدرا، بر اساس نظریه صدور و سنخیتِ علی و معلولی، کمالات مخلوق را، به کاملترین نحو، در خداوند موجود میداند. از اینرو، او با در پیشگرفتن رویکرد اثباتی (بر اساس سه اصل بنیادین در این مکتب، یعنی اصالت وجود، اشتراک معنوی در مفهوم وجود، و تشکیک در حقیقت وجود) قائل به اشتراک معنوی و تشکیک در باب وجود و صفات الهی شده است و بدینطریق، میکوشد تا خود را از دو محذور تعطیل و تشبیهِ مطلق رها کند. علامه طباطبایی در برخی مواضع همان نظریه ملاصدرا را بیان میکند، اما در برخی مواضع دیگر، معانی صفات را قابل انطباق بر خدا نمیداند، زیرا بر این باور است که محدودیتها، از جمله عدم عینیت صفات با هم و نیز با ذات، را نمیتوان از آن سلب کرد. با بررسی و نقد این دیدگاهها خواهیم دید که همه این دیدگاهها مبتنیبر مبانی وجودشناختیایاند که هر چند تشبیه مطلق را نفی میکنند، اجازه کنار گذاشتن مطلقِ تشبیه را نمیدهند، البته دیدگاه دوم علامه تشبیه معناشناختی را رد میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 32
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رابطه ذات با صفات از منظر معتزله
نویسنده:
عبدالهادی اعتصامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نیابت
,
عینیت
,
وجود شناسی صفات
,
رابطه ذات و صفات
,
معتزله (اهل سنت)
,
صفات خدا
,
غیریت
چکیده :
رابطه ذات با صفات، از اساس يترين مسائل كلامي است كه همواره مورد بحث و گف توگو ميان انديشمندان اسلامي بوده است. در اين نوشتار، گزارشي درباره رابطه ذات با صفات از منظر انديشمندان معتزلي ارائه شده است. قدريه يا معتزليانِ نخستين، به دليل گرفتار نشدن به مشكل تعدد آلهه يا تعدد صفات قديم در ذات خداوند، از نخستين گروههايي هستند كه به طور مطلق، صفات را از ذات خداوند نفي كرده اند. گرچه برخي معتزليان به جهت رهايي از شبهه تعطيل، آراي گوناگوني همچون: نيابت، احوال و عينيت صفات با ذات را مطرح كردند، اما هر سه نظريه نيابت، عينيت و احوال، قرائتي متفاوت از ديدگاه نفي صفات است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 89 تا 106
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی وجودشناختی صفات الهی از دیدگاه ابنسینا همراه با نقد ملاصدرا
نویسنده:
محمد ذبیحی، اعظم ایرجینیا
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
وجود شناسی صفات
,
ترادف صفات
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
ابن سینا
,
صفات خدا
,
صفات خدا
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
فلسفه مشاء
کلیدواژههای فرعی :
ملاصدرا ,
وحدت و بساطت خداوند ,
نظریه تعطیل ,
نفی صفات ,
صفات ذات ,
عینیت ذات و صفات ,
تشبیه و تنزیه ,
عدم ادراک ذات خدا ,
تقسیم صفات الهی ,
صفات حقیقیه ذات اضافه ,
اتحاد مفهومی صفات الهی ,
اتحاد مصداقی صفات الهی ,
چگونگی ساخت مفهوم ,
چگونگی انتزاع صفات خدا ,
لا صفتیت ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
2345-3761
چکیده :
خداوند و صفات او مهمترین مسألهای است که فکر بشر را به خود مشغول نموده است؛ گواه بر این مدعا آثار فیلسوفان و متکلمان در طول تاریخ اندیشه بشر است. ابنسینا از مشاهیر حکمت مشا با نگاهی واقعگرا و برآمده از متن هستی کوشیده است تصویری دقیقتر از ذات و صفات خداوند ارائه نماید و بر شناخت هرچه بیشتر خالق هستی و زیبایی و اطلاق آن صحه گذارد. بررسی تقسیم صفات، عینیت صفات با ذات و تکثر و ترادف صفات در جای جای آثار گستردۀ ابنسینا روشن میسازد که ابنسینا هم تکثر و هم ترادف صفات را مطرح نموده است و طرح تکثر صفات بیانگر نظر دقیق او و ارائۀ ترادف صفات نمایانگر دیدگاه دقیقتر وی است و هر دو تبیین ابنسینا از این ادعای ملاصدرا که ترادف صفات موجب تعطیل میگردد مبری است؛ چراکه دقت ابنسینا در طرح ترادف صفات سبب شده است خداوند نه تنها از تکثر در خارج منزه گردد، بلکه از تکثر برآمده از حیثیات ذهنی نیز پیراسته گردد در حالیکه دیدگاه عینیت مصداقی و اختلاف مفهومی ذات و صفات خداوند از این ویژگی برخوردار نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 38
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسئله نفی صفات در روایات اهل بیت علیهم السلام
نویسنده:
عبدالهادی اعتصامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
وجود شناسی صفات
,
معناشناسی صفات
,
01. خداشناسی (کلام)
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
احادیث و روایات
,
صفات خدا
,
صفات فعلیه
,
صفات ثبوتیه ذاتیه
کلیدواژههای فرعی :
توحید ,
خداشناسی ,
تشبیه ,
نفی صفات ,
عینیت ذات و صفات ,
صفات خدا ,
صفات سلبی ,
احادیث نفی صفات ,
رابطه اخلاص و نفی صفات ,
صفت بودن ,
اتحاد مفهومی و تغایر مصداقی ,
صفات اقرار ,
نفی احاطه عقلی به خدا ,
اوهام القلوب ,
وصف به افعال ,
چکیده :
بحث و مناقشه درباره اتصاف یا عدم اتصاف ذات الهی به اسماء و صفات از نخستین پرسش های اعتقادی است که همواره معرکه آرای گوناگون اندیشمندان اسلامی بوده است. نوشتار حاضر بر آن است ت تا روایاتی را که مستقیم(آشکار) و یا غیر مستقیم ناظر به مسئله نفی صفات از ذات الهی اند، مورد تبیین و تحلیل قرار دهد. از مقایسه میان این دو گروه از روایات این نتیجه حاصل شد که انتساب هر گونه صفتی به ذات الهی مستلزم تحدید و تشبیه است و حق تعالی هیچ گونه صفتی در مقام ذات ندارد و از هر معنا و مفهومی که ذات را نشان دهد، منزه و مبرا است، بنابراین تمام اسما و صفاتی که بر خداوند به نحو ایجابی اطلاق می شوند، وصف فعلی یا سلبی اند.بحق و مناقشه درباره اتصاف یا عدم اتصاف ذات الهی به اسماء و صفات از نخستین پرسش های اعتقادی است که همواره معرکه آرای گوناگون اندیشمندان اسلامی بوده است. نوشتار حاضر بر آن است تا روایاتی را که مستقیم(آشکار) و یا غیر مستقیم ناظر به مسئله نفی صفات از ذات الهی اند، مورد تبیین و تحلیل قرار دهد. از مقایسه میان این دو گروه از روایات این نتیجه حاصل شد که انتساب هر گونه صفتی به ذات الهی مستلزم تحدید و تشبیه است و حق تعالی هیچ گونه صفتی در مقام ذات ندارد و از هر معنا و مفهومی که ذات را نشان دهد، منزه و مبرا است، بنابراین تمام اسما و صفاتی که بر خداوند به نحو ایجابی اطلاق می شوند، وصف فعلی یا سلبی اند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 29
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 7
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید