جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
08. صفات attributes
>
صفات ثبوتیه
>
صفات ثبوتیه فعلیه
>
صفات ثبوتیه فعلیه الهی
>
عدل الهی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 625
عنوان :
آنتی تئودیسه ویتگنشتاینی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Timo Koistinen (تیمو کویستینن)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
تئودیسه
,
آنتی تئودیسه
,
ضدتئودیسه
,
آنتی تئودیسه ویتگنشتاینی
چکیده :
ترجمه ماشینی: بر خلاف اکثریت فیلسوفان تحلیلی دین معاصر، جیمز استربا در کتابش آیا خدای خوب منطقاً ممکن است؟ (2019) که آلوین پلانتینگا با معروف خود دفاع اختیاری در حل مشکل منطقی شر موفق نبوده است. با این حال، استربا اینطور نیست این دیدگاه عموماً پذیرفته شده در فلسفه تحلیلی دین را به تنهایی به چالش می کشد. دی.زی فیلیپس (1934-2006) استدلال کرده است که مشکل منطقی شر حل نشده است و او همچنین معتقد است. که حتی از زمین هم بلند نشده است. هدف این مقاله بررسی انتقاد فیلیپس از دفاع از اراده آزاد و نظریه های جریان اصلی. نقد او به موضع الحادی استربا مرتبط است زیرا استدلال های فیلیپس تا حدی در مورد اشکال الحاد فلسفی که در همان مفروضات با خداباوری فلسفی. در قسمت اول مقاله به طور مختصر توضیح خواهم داد نقطه شروع شناخته شده ترین راه حل های مسئله شر در فلسفه تحلیلی دین و اشاره به جهاتی از ادله استربا. پس از آن من اخلاقیات فیلیپس را بررسی خواهم کرد و نقد مفهومی بر چارچوب های مورد استفاده در بحث تئودیسه. بالاخره پرداخت میکنم توجه به دیدگاه ویتگنشتاینی فیلیپس در مورد وظیفه و هدف فلسفه برای روشن شدن برخی از جنبه های مشکل ساز اندیشه او.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی اندیشه تاثیرپذیری متکلمان قرن 4 و 5 امامیه از معتزله در عدل الهی
نویسنده:
محمدعلی احسانی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اعتقادات شیعه
,
2- قاعدة اللّطف: قاعده لطف
,
اشاعره (اهل سنت)
,
انتصاف
,
معتزله (اهل سنت)
,
تفویض
,
حسن و قبح عقلی
,
اصول مذهب شیعه
,
رابطه کلام شیعه و معتزله
,
5- تشیع Shiism (اعم از امامی و زیدی و اسماعیلی، (فرق اسلامی))
,
مشترکات شیعه و معتزله
کلیدواژههای فرعی :
جبریه (مذاهب کلامی) ,
تکلیف (افعال الهی) ,
وجوب قبول توبه ,
اراده معصیت ,
امر بین امرین ,
استطاعت قبل الفعل ,
استطاعت مع الفعل ,
عدل الهی ,
خدا و اختیار انسان ,
عقلانیت دینی ,
شر ,
قدر ,
عدم صدور قبیح از خداوند ,
مساوات در نعمت ,
عقلانیت معتزلی ,
مساوات در هدایت ,
توفیق الهی ,
تعبیر الهیاتی آلام ,
اصل وجوب عوض ,
تحابط ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه حلی
چکیده :
متکلمان معتزله و امامیه از روزهای نخست در کنار هم به گفت و گو، بحث و مناظره مشغول بوده اند. در این فضا ممکن است تاثیراتی برای هر یک از جریان ها حاصل شده باشد. مکتب امامیه و معتزله به علت پذیرش حسن و قبح عقلی به عنوان مبنا و اساس عدل الهی و سایر آموزه های دینی به عدلیه معروف شده اند. آن ها با این مبنا، آموزه های دینی را به نحوی تحلیل کرده اند که خروجی آن، اختیار انسان، وجوب لطف و رعایت اصلح، وجوب تکلیف، نفی تکلیف فراتر از طاقت، وجوب اعواض بر آلام ابتدایی و تفسیر حکیمانه شرور بوده است. البته آن ها در برخی از باورها اختلافات جزئی و در بحث اراده و اختیار اختلاف نظر مهم دارند. معتزله در این باب، راه افراطی تفویض را برگزیده، اما امامیه با پیروی از ائمه اطهار(ع): نظریه «لاجبر و لاتفویض بل امر بین الامرین» را برگزیده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 89 تا 106
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی رهیافت و اشکالات تئودیسۀ «جبران الهی» مککورد آدامز
نویسنده:
سید مهدی سجادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
شرور
,
شر
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
تئودیسه جبران الهی
چکیده :
مسئله «شر» که از آن تعبیر به «پناهگاه الحاد» میشود، در کلام جدید بحثی زنده و پویاست که با تقریرات و نیز دفاعیات و تئودیسههای متعدد مواجه است. «تئودیسه جبران الهی» تلاشی الهیاتی از سوی «مک کورد آدامز» برای تبیین چگونگی سازگاری منطقی شرور با خدای مطلقاً خیرخواه است که کمتر به زوایا و نقد آن توجه شده است. در این پژوهش با روش تحلیل محتوا، سعی در تبیین این رهیافت شده و به بیان و ارزیابی اشکالات و دفاعیات آن پرداخته شده است. آدامز در رهیافت خود سعی در تغییر نگاه به مسئله شر از «مسئلهای انتزاعی» به «مسئلهای وجودی» دارد و با عبور از پاسخهای ابزار انگارانه مبتنی بر بهترین جهان ممکن به ارتباط وجودی و معنابخش شرور ورود نموده و تعالی بخشی شرور را از طریق اتصال و همگونی وجودی با خداوند که والاترین پاداش و جبران الهی است، مطرح میسازد. هچنین وی بر ناقص بودن درک ما از اهداف الهی، توصیه به خروج از حالت تدافعی در مواجهه با مسئله شرور، تمرکز بر ذات بینهایت خیر الهی و تجارب خداگونه تأکید نموده است. از جمله اشکالات این نظریه تقابل فلسفه و دین در مسئله شر، عدم الزام اخلاقی خداوند، عدم کفایت جبران، عدم توجیه این جهانی شرور، عدم تلاش برای کاهش شرور میباشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 289 تا 316
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پایان مسیحیت: یافتن خدای خوب در دنیای بد [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
William A Dembski
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
چکیده :
ترجمه ماشینی: تئودیسه تلاش می کند تا حل کند که چگونه یک خدای خوب و دنیای شر می توانند در کنار هم وجود داشته باشند. دیدگاه نئوآتئیستی در این بحث بر فهرست پرفروشهای اخیر از طریق کتابهایی مانند توهم خدا (ریچارد داوکینز)، خدا بزرگ نیست (کریستوفر هیچنز) و پایان ایمان (ساموئل هریس) غالب شده است. و محبوبیت آنها یک محیط ذهنی در حال تغییر را روشن می کند که در آن مردم سؤالات سخت تری در مورد خیر الهی می پرسند. با کمال تعجب، این کتابها قهرمان طراحی هوشمند ویلیام دمبسکی را خوشحال میکنند، زیرا «اگر مسیحیت دوباره یک موضوع زنده نبود، این کتابها غیرضروری بودند». با ورود به گفتگو، کتاب تحریک آمیز «پایان مسیحیت» دمبسکی چالشی را برای فرموله کردن یک تئودیسه پذیرفته است که هم به ارتدکس مسیحی وفادار باشد و هم برای محیط ذهنی جدید معتبر باشد. او برای صلح با سه ادعا می نویسد: (1) خدا با حکمت جهان را از هیچ آفرید. (2) خدا مشیت خاصی را در جهان اعمال می کند. (3) همه شرارت در جهان در نهایت به گناه انسان بازمی گردد. در این فرآیند، دمبسکی خواننده را به درک تازهای از معنای واقعی «پایان (نتیجه) مسیحیت» میرساند: تنظیم مجدد تفکر ما به گونهای که ما نیکی خدا را در خلقت، علیرغم تأثیرات تحریفکننده گناه در قلبهایمان، ببینیم. شر در جهان تاییدیه ها: "پایان مسیحیت از نظر ژرفا و کیفیت بر دیگران برتری دارد... من کتاب های بسیار کمی را با بینش عمیق، وسعت تعامل علمی و اهمیت آن خوانده ام. از این به بعد، هیچ کس روی یک مسیحی کار نمی کند. درمان مشکل شر می تواند این کتاب را نادیده بگیرد." - جی پی مورلند، استاد برجسته فلسفه، دانشگاه بیولا و نویسنده کتاب خدا…
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسئله شر در کلام اسلامی: بررسی مفهوم «القبیح» در اندیشه قاضی عبدالجبار همدانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Fauzan Saleh (فوزان صالح)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
شرور
,
شر
,
مسأله شر(فلسفه دین)
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به مسئله شر در کلام اسلامی می پردازد و به ویژه می کوشد مفهوم قبیح را در اندیشه قاضی عبدالجبار همدانی بررسی کند. این پژوهش بر این اساس استوار است که اسلام مانند سایر ادیان توحیدی، وجود شر در جهان را دشواری بزرگ میداند، وضعیتی که موجب اختلافات فراوان متکلمین شده است. برای عبدالجبار مسئله شر در چارچوب مفهوم عدل الهی مطرح می شود. بر اساس این صورت، خداوند جز به معروف و نهی از منکر کاری انجام نمی دهد، چنان که واجب (الواجب) را انجام می دهد، خود را وقف هیچ کاری نمی کند جز به خاطر خیر، و هرگز رغبتی به انجام کار ناپسند نمی کند، بلکه فقط حکمت و درستی را برمی گزیند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تئودیسه خوش بینی دائمی ابن تیمیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Hoover
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
BRILL ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن تیمیه
,
عدل الهی
,
تئودیسه
,
الهیات
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
فلسفه دین
شابک (isbn):
9789047420194
چکیده :
چکیده ماشینی : فقیه مسلمان ابن تیمیه (متوفی 1328) در مجادله با فلسفه اسلامی، کلام و عقلانی کردن عرفان مشهور است، اما سهم کلامی مثبت او به خوبی درک نشده است. این مطالعه جامع در کلام ابن تیمیه به رفع این نقص کمک می کند. بیان و تحلیل نوشته های ابن تیمیه در مورد عدل و غرض حکیمانه خداوند، عزم الهی و عاملیت انسانی، مسئله شر و روش فقهی در آموزه های کلامی نشان می دهد که او تئودیکی خوش بینی را بیان می کند که در آن خداوند در ذات خود همواره بهترین های ممکن را اراده می کند. جهان از ابدیت این امر تئودیسه ابن تیمیه را از اراده گرایی الهی اشعری، تئودیسه اختیاری معتزلیان و خدای اساساً بی زمان دیگر خوش بینانی مانند ابن سینا و ابن عربی جدا می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خوبی خدا و شر خدا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James Kellenberger
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Lexington Books,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
فلسفه دین
,
صفات خداوند(فلسفه دین)
,
علم مطلق خداوند (فلسفه دین)
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
قدرت مطلق خداوند(فلسفه دین)
چکیده :
ترجمه ماشینی: متفکران دینی در سنت خداباوری مسیحی سعی کرده اند با ارائه یک تئودیسه، مشکل شر را حل کنند - اینکه چگونه یک خدای کاملاً خوب و قادر مطلق اجازه می دهد شر وجود داشته باشد. این کتاب سه تئودیسه سنتی و ایراداتی را که برانگیختهاند در نظر میگیرد: تئودیسه بهترین جهانهای ممکن لایبنیتس، تئودیسه اختیاری، و تئودیسه از نوع ایرنیایی. همچنین متاتئودیس ها و تئودیسه های محدود را در نظر می گیرد. با این حال، این کتاب با ارائه و پرداختن رویکردهای دینی به شر که از طریق مسئله دینی شرارت با شر مقابله نمی کند، از تفکر دینی سنتی فاصله گرفته است. در میان سه رویکرد دینی که به شر ارائه شده است، رویکرد اعتقاد ایوب مانند است. چنین رویکردی تجسم پذیرفتن شر از سوی ایوب به عنوان آنچه خدا داده است، در بلاغت خود بیان شده است: "آیا ما از دست خدا خیر را دریافت کنیم و آیا شر را دریافت نکنیم؟" (ایوب 2.10). عناصر مختلف اعتقاد ایوب مانند که در درون برای رویکرد آن به شر مورد نیاز است به طور انتقادی مورد بررسی قرار می گیرند و مشاهده می شود که چگونه یک رویکرد ایوب مانند به شر نه به دنبال راه حلی برای مشکل شر است و نه نیاز به حل آن دارد. دو رویکرد دینی دیگر نسبت به شر، در مقابل مسئله شر، تلاش برای کاهش شر در دنیا و عمل به بخشش است که هر دو با یکدیگر سازگارند و با پذیرش ایوب مانند شرور، که می توان آنها را با هم ترکیب کرد. همچنین در این کتاب راز و احسان خداوند به آن پرداخته شده است. همراهی با هر تئودیسه راز است (به معنای دینی آن به عنوان چیزی که فراتر از درک بشر است)، و تجربه راز خیر خدا که در جهان و از طریق شر می درخشد، در باور ایوب مانند تجسم یافته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزیابی پاسخ پلنتینگا به « مسئله شر به مثابه دلیلی علیه وجود خدا »
نویسنده:
عباس یزدانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پلانتینگا
,
دفاع مبتنی بر اختیار (پلنتینگا)
,
اعتقاد به خدا
,
شر
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
اشکال منطقی شر
کلیدواژههای فرعی :
تناقض منطقی ,
عدل الهی ,
جهانهای ممکن ,
شرور طبیعی ,
شر اخلاقی ,
چکیده :
مسئله شر در جهان هستی،همواره به عنوان چالشی جدي براي باورهای دينی مطرح بوده اسـت . يكـی از مهمترين تقريرهای مسئله شر، اشكال منطقی شـر «Logical Problem of Evil» اسـت كـه بـه وسـيله انديشه وران ملحد به عنوان مهمترين دليل عليه وجود خداوند به كار گرفته می شود. پاسخ های متعددی تاكنون از سوی فيلسوفان دين به اين اشكال داده شده است كه در ميان آنها، پاسـخ فيلـسوف معاصـر امريكايی، آلوين پلنتينگا تحت عنوان دفاع مبتنی بـر اختيـار «Free will Defence» از اهميـت خاصی برخوردار است. هدف مقاله حاضر، بررسی و ارزيابی اشكال منطقی شر و پاسخ پلنتينگـا بـه آن و نقدهای وارد بر پاسخ پلنتينگا است و نشان داده خواهد شد كه اشكال منطقی شر و ادعای تناقض و ناسازگاری باورهای خداباوران ونيزنقدهای آنها بر پاسخ پلنتينگـا اسـتحكام كـافی را نـدارد و دفاع مبتنی بر اختيار پلنتينگا توانسته است به خوبی از عهـده ابطـال اشـكال منطقـی شـر بر آمـده و سازگاری منطقی باور به خدا و وجود شر را نشان دهد . از اينرو، می توان آن را دفاعی كامياب و قانع كننده در برابر اشكال منطقی شر دانست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 71 تا 94
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بلا و ابتلا در قرآن: تئودیسه عرفانی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(کلین ترنر) Nasrin Rouzati, Colin Turner (نسرین روضاتی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Gerlach Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پیامبر شناسی
,
عدل الهی
,
عرفان اسلامی
,
فلسفه دین
,
تئودیسه عرفانی
,
بلا در قرآن
,
ابتلا در قرآن
,
مولوی
,
غزالی
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب ابتدا با ارائه گونهشناسی جامع و تفسیری زمینهای از روایات قرآنی مرتبط با این مفهوم، تحلیل انتقادی و بررسی مجدد مفهوم آزمایش الهی را ارائه میکند. سپس محاکمه الهی با مروری تاریخی بر سنت نبوی (حدیث) و ادبیات تفسیری (تفسیر) مورد بررسی قرار می گیرد. به دنبال آن بحثی در نبوت شناسی و مروری بر بالا در زندگی پیامبران انجام شد. این کتاب بیشتر جنبه های کلیدی الهیات و عرفان مسلمانان را از طریق بررسی آثار مولانا و غزالی توسعه می دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرّ و خدای عارفان: به سوی تئودیسه عرفانی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Stoeber (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
تئودیسه
,
شرور
,
شر
,
فلسفه دین
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
تئودیسه عرفانی
,
خدای عارفان
,
شرّ و خدای عارفان
شابک (isbn):
978-1-349-12655-2
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 625
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید