جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
05. فرجام شناسی Eschatology
>
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
>
معاد(کلام)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 2254
عنوان :
بررسی کلامی - فلسفی مساله حشر حیوانات
نویسنده:
سعید نظری توکلی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حشر
,
حیات اخروی
,
حشر حیوانات
,
همسانی انسان و حیوان
کلیدواژههای فرعی :
معاد(کلام) ,
موت ,
قرآن کریم ,
کرامت نفسانی حیوانات ,
معناشناسی حشر ,
امکان عقلی حشر حیوانات ,
هدف حشر حیوانات ,
دادخواهی حیوان از حیوان ,
دادخواهی حیوان از انسان ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
ملا عبدالرزاق لاهیجی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
گرچه وجود جهان پس از مرگ و زندگی اخروی، از جمله اصول اعتقادی تمامی مسلمانان است، در اینکه این نوع زندگی به چه گروهی از موجودات اختصاص دارد، دیدگاه های مختلفی توسط اندیشمندان مسلمان مطرح شده است. صرف نظر از تفسیرهای مختلفی که از آیات و روایات در این زمینه وجود دارد، بحث حشر حیوانات در منابع کلامی - فلسفی مذاهب مختلف اسلامی با دو اصل وجود یا نبود نفس ناطقه برای حیوانات و تکلیف ناپذیر بودن آن ها پیوند خورده است.هرچند نبود تکالیف شرعی برای حیوانات، مسلم به نظر می رسد، امت دانستن حیوانات از جانب قرآن کریم، هم حکایت از فهم آن ها از هستی دارد و هم معلوم می کند که دارای هدفی مشخص و مشترک در زندگی دنیوی خود هستند. وجود دو عامل فهم و هدفمندی در حیوانات سبب شده است که قرآن کریم آن ها را همسان انسان بداند و برای آن ها نیز حیات اخروی را مطرح سازد. در چنین فرضی می توان ادعا کرد که حضور حیوانات در جهان آخرت، افزون بر دادخواهی میان گروهی، به منظور دادخواهی آن ها از انسان ها نیز است. بر این اساس، اصل مسوولیت پذیری انسان در برابر حیوانات قابل مطرح است و امکان هر گونه بهره وری از آن ها را در خارج از هدف ذاتی از خلقتشان منتفی می سازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 121 تا 148
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی و لوازم دیدگاه علامه مجلسی درباره حیات پس از مرگ
نویسنده:
جعفر اصفهانی، رضا برنجکار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم وحیانی
,
حدوث عالم Ḥudūt̲h̲ al-ʿĀlam
,
معاد(کلام)
,
هرمنوتیک
,
علامه محمدباقر مجلسی
کلیدواژههای فرعی :
شفاعت ,
عالم آخرت(کلام اسلامی) ,
عالم دنیا ,
مرگ ,
اعاده معدوم ,
بهشت ,
جهنم ,
حشر ,
قدرت الهی ,
قرآن ,
نقل (معرفت شناسی) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
با توجه به رویکرد دینی علامه مجلسی در پرداختن به حیات پس از مرگ، اصول و مبانی وی در این رابطه نیز متناسب با این رویکرد و برخاسته از منابع دینی است که یا به آنها تصریح کرده و یا می توان آنها را از توصیفاتی که از حیات پس از مرگ ارائه داده، استخراج کرد. این اصول مشتمل است بر اصول خداشناختی، جهان شناختی، انسان شناختی و معرفت شناختی، که می توان آنها را در قالب دوازده اصل ارائه کرد. این اصول درباره علوم وحیانی، حقیقت علم، حجیت ظواهر، موهوم بودن مکان و تابعیت آن از متمکن، اصالت توامان روح و جسم، خلق از عدم و حدوث عالم، ابتناء قواعد فلسفه بر توهم، عدم اختلاف نشئات، محوریت پیامبر اکرم و ائمه علیهم السلام در حوادث قیامت، مرگ ارواح و قبول ابهام به جای تاویل آیات مربوط به جزئیات تصویر معاد می باشند. از دیدگاه علامه مجلسی، درباره معاد می توان لوازمی چون اصالت خداوند و سنخیت دنیا و آخرت را نتیجه گرفت.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 91 تا 112
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریه یادآوری و مبانی آن در عرفان اسلامی با تأکید بر دیدگاه عین القضات و مولوی
نویسنده:
مرتضی شجاری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انسان شناسی عرفانی
,
مولانا
,
03. انسان شناسی Human nature
,
علم نفس
,
عین القضاة الهمدانی
,
نظریه تذکر
,
حقیقت روح
,
ارتباط روح و بدن
,
عرفان اسلامی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
معرفت شناسی عرفانی
,
نفس شناسی عرفانی
کلیدواژههای فرعی :
مثنوی ,
حدیث من عرف نفسه ,
عالم ماده ,
معاد(کلام) ,
آیه میثاق ,
انسان ,
ارتباط روح و بدن ,
طور وراء عقل ,
هستی شناسی عرفانی (مسائل جدید کلامی) ,
مُثُل ,
قرآن ,
خود شناسی ,
تقدم روح بر بدن ,
آیین گنوسی (ادیان خاموش) ,
سالک ,
اصطلاحنامه تصوف ,
حقیقت روح(قسیم سر و قلب و نفس) ,
مقامات سلوک(مقابل مقامات کمال) ,
حجاب جسم ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
شاپا (issn):
2383-0689
چکیده :
از نظر عده ای از عارفان مسلمان، علم یادآوری حقایقی است که روح آدمی پیش از تعلق به بدن و گرفتار آمدن در حجاب دنیا مشاهده کرده است. این امر در فلسفه افلاطون به «نظریه تذکر» شهره است و بر قبول تجرد روح، نوع خاصی از ارتباط روح و جسم، و تقدم روح بر بدن مبتنی است. پیامبران و اولیای الهی برای تذکر و به یادآوردن حقایق در حجاب درون آدمی، آمده اند. دلیل ارسال قرآن که لقب ذکر دارد، نیز همین است. سالک الی اله در نهایت سلوک و وقتی که از حجاب بدر آمد، به معرفت به خویشتن می رسد؛ معرفتی که معرفت به تمام حقایق و معرفت به پروردگار است. در این مقاله، اختلاف عارفان در این مورد با توجه به مبانی فکری و ذوقی آن ها و تبیین و تحلیل «نظریه تذکر» یا «یادآوری» در عرفان اسلامی بررسی می گردد. پیش از توضیح این مطلب، اشاره ای به مبانی آن؛ یعنی، «حقیقت روح»، «ارتباط روح و بدن» و «تقدم روح بر بدن» صورت گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 54
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مبانی کلامی - فلسفی نظریه پرورش روح جان هیک
نویسنده:
اکرم خلیلی، امیرعباس علی زمانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جان هیک
,
عدل الهی
,
هدف از آفرینش
,
پرورش روح کثرت گرایی
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
کثرت گرایی دینی
,
شرور اخلاقی
,
شر
,
فلسفه دین
کلیدواژههای فرعی :
کثرت گرایی معرفتی ,
کتاب ایمان مسیحی (شلایرماخر) ,
معاد(کلام) ,
ایمان (فرجام شناسی) ,
انجیل ,
کثرت گرایی نجات شناسی ,
شرور اخلاقی ,
شرور طبیعی ,
الهیات مسیحی ,
خلود ,
معرفت شناسی کانت ,
تولید ایمان ,
رستگاری جهانی ,
نظریه عدل الهی ایرنائوسی پرورش روح ,
هبوط پیش از پیدایش جهان ,
خداشناسی جان هیک ,
شاپا (issn):
2008-9422
چکیده :
مقاله حاضر، در دو بخش به توصیف و بررسی برخی مبانی نظریه عدل الهی پرورش روح هیک اختصاص دارد. در این نوشتار، ضمن بررسی پاسخ جان هیک به مساله شرور موجود در عالم، خواهیم دید که وی نظریه عدل الهی خود را با اسطوره خواندن ایده گناه اولیه و هبوط آغاز می کند و شرور اخلاقی را نتیجه مختار بودن آدمی و از لوازم وجود فاصله معرفتی می داند. به نظر وی کسب فضایل و کمالات روحی جز در مواجهه با شرور حاصل نمی گردد. مساله معاد، برزخ، و حیات های متوالی از عناصر مهمی هستند که هیک برای پیش برد راه حل خویش به آن ها متوسل می شود. اما مبانی کلامی نظریه هیک مستلزم لوازم باطلی است، از جمله این که گزاره های کتاب مقدس هیچ نقشی در تولید ایمان ندارند و تسری دادن کثرت گرایی به مفاهیم دینی، سبب برزو ابهام در فهم بحث مذکور یعنی مساله شر می باشد. هیک در بحث کثرت گرایی نجات نیز گزینشی عمل کرده و با انتخاب آیات موافق با رستگاری جهانی، از آیات دال بر جاودانگی عذاب چشم پوشیده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 67 تا 84
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبادی عقلی امکان معاد در نگاه متکلمان اسلامی (بررسی و نقد)
نویسنده:
عباس عباسزاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
آیات معاد
چکیده :
متکلمان مسئله معاد را عقلا و بر اساس ظاهر آیات مبتنی بر چند مسئله دانسته و معتقدند لازمه ایمان به معاد، اعتقاد به این مسائل است. در مقاله حاضر به صورت توصیفی و تحلیلی به نقد و بررسی چهار مسئله امکان عدم برای عالم کنونی، معدومشدن این جهان، امکان اعاده معدوم و امکان خلق عالم دیگر پرداخته شده است. برخی فناپذیری را مطلقا محال دانسته و برخی بین مجردات و مادیات قایل به تفصیل شدهاند و برخی عدم را جایز ولی غیر واقع دانستهاند که در مسئله بعدی بحث میشود و در بحث فانیشدن جهان حاضر، برخی بهکلی آن را نفی کردهاند و برخی آن را برای غیر ذات احدیت جایز دانستهاند و برخی دیگر عرش، عقول و نفوس را نیز استثنا کردهاند. البته منظور از فنا میتواند افنای جواهر و اعراض یا فنای صورت به معنای افتراق اجزا و ازاله اعراض یا غیبشدن ظاهر (دنیا) و ظهوریافتن باطن (اخرت) باشد که اکنون در نهان است و در بحث اعاده معدوم سه قول جواز، امتناع و تفصیل بین جواهر و اعراض یا بین انواع اعراض به چشم میخورد. البته اعاده معدوم اگر هم محال باشد، معاد از قبیل آن نیست و خلق عالم دیگر، مماثل با این عالم را برخی ممکن و برخی ممتنع میدانند. البته اگر خلق عالم دیگر در عرض این عالم باشد، نیازی به نابودی عالم فعلی نیست؛ ولی ظاهر آیات قرآن آن را به صورت طولی مطرح کرده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 137 تا 154
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیلی بر جاودانگی عذاب اخروی از دیدگاه ملاصدرا و تطبیق آن با آیات و روایات
نویسنده:
محمدحسین دهقانی محمودآبادی، محمدرضا بلانیان
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: دانشگاه اصفهان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد در قرآن
,
معاد(کلام)
,
خلود عذاب کافر
,
حکمت متعالیه
,
عذاب
,
معاد در روایات
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
شواهد الربوبیه ,
علم النفس ملاصدرا ,
علم نفس ,
اراده الهی ,
وعید ,
قرآن ,
عفو الهی ,
عفو فراگیر ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
موضوع خلود برخی از انسانهای خطاکار در عذاب بی پایان اخروی، ریشه در آیات قرآن و روایات اسلامی دارد. در این مورد نه تنها عقل نمی تواند عذاب لایزال را برای خطای محدود بپذیرد، بلکه در مقابل آیات خلود، آیاتی که بیانگر عفو فراگیر خداوند است و نیز آیاتی که وقوع عذاب جاودانه را به مشیت و اراده الهی واگذار می کند، قرار دارد. ملاصدرا برای حل تقابل یاد شده، تفسیری بدیع در کتاب اسفار و الشواهد الربوبیه ارایه می دهد، اما دیدگاه وی مشکل تعارض را حل نمی کند، بلکه خود، دارای اشکالات عدیده ای است. ایشان در آخرین اثر خود، کتاب عرشیه، دیدگاه نهایی خود را با آن دسته از آیاتی که تاکید بر عذاب جاودان دارد، منطبق می داند. وی در کتاب تفسیر کبیر خویش، با طرح اصل عقلی عدم وجوب عمل به وعید، به حل مشکل یاد شده می پردازد. این نوشتار مشکل تعارض یاد شده را از طریق توجه به مجموعه آیات و روایاتی که در باب عذاب اخروی است، با عنوان دیدگاه مقبول، حل شدنی دانسته و آن را تجزیه و تحلیل نموده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 134
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فی بیان أصناف الناس و بیان أحوالهم فی الجملة فی القیامة و فی کیفیّة خلود أهل الجنّة فی الجنّة و أهل النّار فی النّار
نویسنده:
ملانعیما عرفی طالقانی؛ تحقیق: رضا استادی
نوع منبع :
مقاله , فصل کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
05. فرجام شناسی Eschatology
,
احکام فرجام شناسی
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
خلود
,
خلود انسان
,
خلود اهل جنت
,
خلود اهل نار
,
علم معاد (فلسفه ذیل الهیات بالمعنی الاخص)
,
مواقف آخرت
,
احوال معاد
,
قیامت
,
خلود
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فی بیان جملة من الأحوال و الأمور التی نطق الشرع بوقوعها یوم القیامة و یجب التصدیق بها لکونها أموراً ممکنة بالذات أخبر به المُخبر الصادق
نویسنده:
ملانعیما عرفی طالقانی؛ تحقیق: رضا استادی
نوع منبع :
مقاله , فصل کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
05. فرجام شناسی Eschatology
,
15. کلام نقلی
,
احکام فرجام شناسی
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
وجوب معاد
,
وجوب معرفت معاد
,
مبانی معاد (مسائل جدید کلامی)
,
علم معاد (فلسفه ذیل الهیات بالمعنی الاخص)
,
مواقف آخرت
,
احوال معاد
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
في إثبات المعاد الجسماني الذي نطق به الشرع
نویسنده:
ملانعیما عرفی طالقانی؛ تحقیق: رضا استادی
نوع منبع :
مقاله , فصل کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
05. فرجام شناسی Eschatology
,
احکام فرجام شناسی
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
وجوب معرفت معاد
,
معاد جسمانی
,
مسایل جدید معاد شناسی
,
علم معاد (فلسفه ذیل الهیات بالمعنی الاخص)
,
معاد جسمانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ [3 جلد]: ابدیت در یهودیت، مسیحیت و اسلام [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
J. Harold Ellens (editor) (جِی. هارولد النز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Praeger Publishers Inc,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
05. فرجام شناسی Eschatology
,
احکام فرجام شناسی
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
عالم جزا
,
معاد(کلام)
,
خلود
,
شناخت معاد
,
جاودانگی عالم آخرت
,
مسایل جدید معاد شناسی
,
جاودانگی پس از مرگ (مسائل جدید کلامی)
,
مبانی معاد (مسائل جدید کلامی)
,
علم معاد (فلسفه ذیل الهیات بالمعنی الاخص)
,
خلود
,
خلود نفس
,
immortality جاودانگی، بقا، خلود (فولادوند)
شابک (isbn):
9781440801839
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسیحیت، اسلام و یهودیت همگی دارای ایده هایی در مورد بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ هستند و این مفاهیم در طول زمان در این ادیان تکامل یافته اند. این اثر درک دقیق و منسجمی از دامنه وسیع تفکر معنوی در 3000 سال گذشته در سنت های ابراهیمی ارائه می دهد. بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ: ابدیت در یهودیت، مسیحیت و اسلام بررسی همه جانبه ای از دیدگاه های تاریخی و معاصر درباره زندگی پس از مرگ در ادیان غربی ارائه می دهد. در این سه جلد، دانشمندان یهودی، مسیحی و مسلمان با هم متحد میشوند و مروری بیسابقه از سنتهای مذهبی فردی خود ارائه میکنند. هر موضوع مهم و موضوع اصلی مورد بحث قرار می گیرد. از هیچ موضوع بحث انگیزی اجتناب نمی شود. از آموزههای باستانی گرفته تا دیدگاههای امروزی محافظهکاران، مترقیها و لیبرالها در هر سه دین، همه در اینجا تحلیل و ارائه میشوند. چارچوب مجلدات بر این نکته تأکید میکند که چگونه اخلاق و مفاهیم ابدیت در ادیان «عمل» غربی با مذاهب شرقی که تمایل دارند در اخلاق خود بهعنوان ادیان «منفعل» یا «کنارهگیر» توصیف شوند و تصوراتشان از زندگی پس از مرگ بهعنوان جذب در درون جهانی، در تضاد است. روح، نیروانا، یا نیستی. این اثر برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، خوانندگان عمومی علاقه مند به دین، و دانشمندان حرفه ای، به ویژه کسانی که در زمینه های مرتبط با مطالعات دینی هستند، مناسب است. * ارائه یک بررسی جامع از کل حوزه موضوعات و مسائل مربوط به بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ از سه هزاره اخیر تاریخ غرب * ارائه بینش از نزدیک به 50 محقق ارجمند در مورد مفاهیم روانی، معنوی و مذهبی در مورد انسان در ابدیت. * با هر موضوعی با حساسیت برخورد می کند و اهمیت آن را برای کسانی که به این نظام اعتقادی نسبت می دهند درک می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 2254
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید