مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
ذهن الهی و افعال آدمی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Edward Craig
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Clarendon Press,
چکیده :
تزجمه ماشینی: چه ارتباطی بین فلسفه ای که در دانشگاه ها مطالعه می شود و دیدگاه های کلی انسان و واقعیت که معمولاً «فلسفه» تلقی می شوند، وجود دارد؟ کریگ از طریق تلاش خود برای کشف مجدد این ارتباط، دیدگاهی از فلسفه و تاریخ آن از اوایل قرن هفدهم ارائه می دهد. کریگ دو دیدگاه متضاد از ماهیت ذاتی انسان را که بر این دوره تسلط داشتند، بحث می کند: یکی نشان دادن انسان به گونه ای که در تصویر خدا ساخته شده و لازم است تا حد امکان به او شباهت داشته باشد، و دیگری انسان را به عنوان خالق مستقل محیط و ارزش های خود به تصویر می کشد. - و از این زمینه برای روشن کردن جزئیات متنی که قبلاً مبهم بود استفاده می کند. نشان می دهد که چگونه مفاهیم کلی تجسم یافته توسط تفکر فلسفی می تواند در رسانه های دیگر - به ویژه ادبی - تجسم یابد، نویسنده رشته های متفاوت را گرد هم می آورد. او همچنین شباهت های قابل توجهی را بین خطوط فکری انگلیسی-آمریکایی و برخی خطوط فکری قاره اروپا در قرن بیستم آشکار می کند.
وجدان و مراجع آن: معنا و جایگاه وجدان در اندیشه اخلاقی جوزف باتلر و عقل گرایی اخلاقی ساموئل کلارک، جان بالگوی و ریچارد پرایس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dafydd Edward Mills Daniel
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اندیشه اخلاقی جوزف باتلر و عقل گرایی اخلاقی ساموئل کلارک و پیروانش، جان بالگوی و ریچارد پرایس، غالباً در نتیجه این موارد متمایز می شوند: (الف) روش تجربی باتلر (مانند کید، استورجن). (ب) تأکید باتلر بر عشق به خود در «گذر ساعت خنک» (مانند پریچارد، مک فرسون). (ج) وجدان باتلر، جایی که بر اساس خوانشی نئوکانتی، باتلر با انتقال حسی از «تأیید بازتابی» کانتی از کلارکی ها پیشی گرفت (مثلاً، کورسگارد، داروال). انتقادات نئوکانتی از کلارکی ها در (ج) با (د) انتقادات فرانسیس هاچسون و دیوید هیوم از کلارکی ها سازگار است. (ه) انتقادات مدرن از شهودگرایی عقلانی که از هاچسون و هیوم پیروی می کنند (مانند مکی، وارناک). و (f) این ادعا که کلارکی ها در «نظریه قانون طبیعی پس از بازسازی» موقعیت ناآرامی داشتند (به عنوان مثال، بیزر، فینیس). (د)-(ه) بنابراین زیربنای تمایز بین باتلر و کلارکی ها در (a)-(c)، جایی که کلارکی ها، بر خلاف باتلر، به دلیل بازنمایی حقیقت اخلاقی به عنوان ادراک منفعل و بدیهی از بالقوه مورد انتقاد قرار می گیرند. حقایق غیر جالب این مطالعه با این استدلال که وجدان باتلر و کلارک بیش از یک مرجع دارد به (الف) - (ف) پاسخ می‌دهد. به طوری که وجدان به معنای تجربه فرد از قضاوت خود و قضاوت خداوند و نظم اخلاقی عقلانی بود. در نتیجه نظریه مشترک وجدان، باتلر و کلارکین نظریه یکسانی در مورد رشد اخلاقی داشتند: کارگزاران اخلاقی زمانی بالغ می‌شوند که از اطاعت از وجدان تنها بر اساس یکی از مراجع وجدان، به اطاعت از وجدان حرکت می‌کنند، زیرا انجام این کار رضایت هر یک است. از مراجع وجدان در پاسخ به (الف) - (ب)، این مطالعه نشان می‌دهد که کلارکین‌ها با روش باتلر و «ساعت سرد» موافق بودند: ملاحظات طبیعی قضاوت فردی و منافع شخصی جنبه‌های ضروری پیشرفت به سوی بلوغ اخلاقی هم در باتلر و هم در کلارکنز با توجه به (ج)، استدلال می‌شود که باتلر و کلارکی‌ها به عنوان بخشی از درک مشترکشان از وجدان و رشد اخلاقی، درک یکسانی از استدلال اخلاقی عملی داشتند. این مطالعه محدودیت‌هایی را برای خوانش‌های پروتوکانتی از باتلر و انتقادات نئوکانتی از کلارکی‌ها قائل می‌شود، در حالی که تقسیم‌بندی باتلر و کلارکی‌ها بر اساس وجدان باتلر را ناسازگار می‌داند. در پاسخ به (c)-(f)، وجدان کلارکی نشان می‌دهد که کلارکی‌ها نه از خود راضی بودند و نه «بیرون‌گرا». وجدان کلارک نشان می دهد که چگونه کلارکی ها خود را در سنت عقل درست سیسرونی و قانون طبیعی تومیستی قرار می دهند. در نتیجه، هم در باتلر و هم در کلارکین، شهود حقیقت اخلاقی ادراک انفعالی یک «قلمرو مستقل» از واقعیت هنجاری نبود، بلکه برخورد فعال، در وجدان، با عقل به‌عنوان قانون طبیعت خدا، طبیعت انسانی و جهان آفریده شده
توماس آکویناس: پرسش‌های مورد مناقشه درباره فضائل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Thomas Aquinas, E. M. Atkins, Thomas Williams
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: فیلسوف بزرگ قرون وسطی توماس آکویناس (1224/6-1274) استاد نایب السلطنه دومینیکن در الهیات در دانشگاه پاریس بود و در آنجا ریاست یک سری مباحثات آکادمیک در مورد موضوعات اخلاقی را بر عهده داشت. این جلد ترجمه های جدیدی از پرسش های مورد مناقشه در مورد ماهیت فضیلت ارائه می دهد. مقدمه توضیح می دهد که چگونه تئوری فضیلت آکویناس با تصور او از اخلاق به عنوان یک کل تناسب دارد و دیدگاه های آکویناس را با توضیح زمینه نهادی و فکری که در آن سؤالات مورد بحث مورد بحث قرار می گرفت، روشن می کند.
مبانی اخلاق زیستی مسیحی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
H Tristram Engelhardt
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Scrivener Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این اولین متن تک نویسنده ای درباره مسائل فلسفی در اخلاق زیستی است که هم نظام مند و هم جامع است. انگلهارت هم نقدی بر مبانی نظری اخلاق زیستی و هم تحلیلی از راه‌های مشکل‌ساز ارائه می‌کند که در آن حقایق، نظریه‌ها و ارزش‌ها در مفاهیم سلامت و بیماری در هم تنیده می‌شوند. او حقوق بیماران، از جمله حق رضایت آزادانه و آگاهانه، امتناع از درمان، و مزایای مراقبت های بهداشتی را تجزیه و تحلیل می کند. پوشش موضوعاتی از سقط جنین و لقاح آزمایشگاهی تا انحراف جنسی و پیوند اعضا. انگلهارت یک تحلیل انتقادی و گاه بحث برانگیز ارائه می دهد و از اعمالی مانند آزمایش جنین و کودک کشی محدود دفاع می کند.
سوالات اخلاقی: توسط راش ریس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
D. Z. Phillips (eds.) (دی زد فیلیپس)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
آزادی بشر، عدالت مسیحی: مناقشه اجرایی فیلیپ ملانشتون با اراسموس روتردام [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Timothy J. Wengert
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
ارزیابی الهیاتی کارل بارت و دیتریش بونهوفر درباره بنیاد مسیحی اخلاق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew D. H. Stumpf
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Waterloo,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هدف این پایان نامه کمک به پاسخ به این سوال است که "فلسفه، و به طور خاص، اخلاق مبتنی بر مسیح چگونه خواهد بود؟" اولین بحث من این است که ما در تفکر اخلاقی کارل بارت و دیتریش بونهوفر، دو تلاش رادیکال و مکمل را می‌یابیم تا به مسیح به‌عنوان پایه یا اساس هر اخلاق اصیل اشاره کنند. آنچه دیدگاه های بارت و بونهوفر را از بسیاری از دیگر رویکردهای فلسفی و کلامی به اخلاق متمایز می کند، میزانی است که آنها به دنبال جدی گرفتن پیامدهای اخلاقی انجیل - مکاشفه فیض خدا در کلام و کار عیسی هستند. مسیح - برای اخلاق. ادعای دوم من این است که، حتی اگر از بارت و بونهوفر در اجرای دقیق شخصیت اخلاقی مبتنی بر مسیحیت پیروی نکنیم، با این وجود نمی‌توانیم از رویارویی با چالش اساسی که هر یک از این افراد به شیوه‌های مرتبط اما متمایز خود به وجود می‌آورند، اجتناب کنیم. در اندیشیدن به اخلاق، باید مسیح را به عنوان معیار و پایه خود در نظر بگیریم. در دو فصل اول، به ترتیب درباره بارت و بونهوفر، ساختار و محتوای استدلال‌های آن‌ها را شناسایی می‌کنم و مبنای متنی آن‌ها را در متون مرتبط با موضوع، یعنی جزم‌شناسی کلیسای بارت و اخلاق بونهوفر نشان می‌دهم. من همچنین طرحی از خصوصیات اخلاقی مبتنی بر مسیحیت ارائه می‌دهم، زیرا هر یک از این متکلمان آن را از مبنای مسیح‌شناختی خود استخراج می‌کنند. در فصل سوم به بررسی اجمالی استدلال های ایشان می پردازم.
فلسفه اومانیسم مسیحی کنت کاوندا در آفریقا از منظر اخلاق مسیحی [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
DERRICK MUWINA MUWINA: دریک مووینا مووینا
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: آینده جهان ما تا حد زیادی با تمایل و توانایی ما برای رسیدگی به اعمال و باورهایی که کرامت انسانی را تهدید می کند، خشونت را ترویج می کند و جوامع را فقیر می کند، تعیین خواهد کرد. این پایان نامه یک الهیات اومانیستی آفریقایی را به عنوان مبنایی برای درگیری مشخص با مشکلات اجتماعی (انسان زدایی، خشونت و فقر) با اقتباس از مفهوم اومانیسم مسیحی کنت کاوندا توسعه می دهد. این پایان‌نامه با تکیه بر نوشته‌های کنت کاوندا که در کتابخانه دانشگاه بوستون نگهداری می‌شود (کتاب، جزوه‌ها و سخنرانی‌های منتشر نشده)، استدلال می‌کند که مفهوم او از انسان‌گرایی مسیحی مفهومی ارزشمند و چندبعدی است که درک صحیح آن می‌تواند به عنوان منبعی حیاتی برای پرداختن به مسائل اخلاقی باشد. چالش‌های مربوط به کرامت انسانی، خشونت پرهیزی و عدالت اقتصادی. این پایان نامه چهار وظیفه اصلی را بر عهده دارد. اول، بررسی انتقادی پایان نامه از اومانیسم مسیحی و اومانیسم آفریقایی تأکیدات مشترک و در عین حال متمایز بر کرامت انسانی را آشکار می کند. دوم، پایان‌نامه زندگی‌نامه کاوندا را مورد مطالعه قرار می‌دهد تا تأثیرات زمینه‌ای بر زندگی و توسعه اندیشه‌اش را بررسی کند. کاوندا عمیقاً تحت تأثیر والدین مبلغ خود و بعدها در زندگی متفکرانی مانند مهاتما گاندی قرار گرفت. سوم، پایان نامه مبانی نظری اومانیسم مسیحی کاوندا را با توجه به مضامین اصلی کرامت انسانی، عدم خشونت، و برابری طلبی اقتصادی تحلیل می کند. چهارم، پایان نامه یک رویکرد انسان گرای مسیحی آفریقایی را پیشنهاد می کند که ایده های مورد حمایت کاوندا را به عنوان چارچوبی برای پرداختن به چالش های اخلاقی در آفریقا مرتبط با خشونت و فقر در بر می گیرد. این مطالعه نتیجه می گیرد که انسان گرایی مسیحی آفریقایی به معنای پیشنهادی باید جزء مهمی از اخلاق اجتماعی باشد.