مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات(کلام جدید) برهان اخلاقی (مسائل جدید کلامی) برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) برهان حیث التفاتی(کلام جدید) برهان معجزه(کلام جدید) برهان وجود شناختی(کلام جدید) توجیه ایمان به خدا (مسائل جدید کلامی) خداشناسی پویشی (مسائل جدید کلامی) خداشناسی طبیعی (مسائل جدید کلامی) خداشناسی عرفی (مسائل جدید کلامی) شرور (مسائل جدید کلامی) ناسازگاری علم خداوند با اختیار انسان (مسائل جدید کلامی) همه -خداانگاری (مسائل جدید کلامی)
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 12
فاعلیت الهی و فعل الهی، جلد سوم: الهیات نظام مند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William J. Abraham
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : جلد سوم از چهار شناسی اختصاص یافته به فاعل الهی و فعل الهی، دیدگاهی جامع از الهیات نظام مند متمرکز بر فعل الهی از خلقت تا آخرت شناسی را بیان می کند. جلد اول کار مفهومی بنیادی را با نشان دادن اینکه مفهوم کنش کاملاً باز است، توسعه داد مفهومی که به آسانی تخصیص فعل الهی را برای امروز ممکن می سازد. جلد دوم توضیح داد که در کاوش در فعل الهی، باید افعال واقعی الهی را که در دست بررسی است مشخص کرد و بدین ترتیب نشان داد که با بررسی گسترده در سنت از پولس تا مولینا. کار در مورد فعل الهی مستلزم کار گسترده ای در نقد اعتقادی است که ریشه در تاریخ الهیات دارد، به عنوان مقدمه ای برای کار هنجاری که بینشی هنجاری از عمل الهی را برای امروز بیان می کند. این بینش با در نظر گرفتن مضامین بزرگ الهیات نظام مند به بهترین وجه مورد بررسی قرار می گیرد خلقت به آخرت شناسی و در عین حال با آنها به شیوه ای کاهش دهنده برخورد می کند که الهیات سیستماتیک را به عنوان آموزش در سطح دانشگاه، پس از تعمید، و آموزش مسیحی می داند. محقق برجسته ویلیام جی آبراهام تشخیص می دهد که ما در دوره طلایی مطالعات الهیاتی زندگی می کنیم - دامنه و عمق مطالب فوق‌العاده است- با این حال ما همچنین در دوره‌ای از سرگردانی و سردرگمی زندگی می‌کنیم که خواستار درگیری تازه با خواسته‌های الهیات سیستماتیک است. نمایندگی الهی و عمل الهی، جلد سوم با اصرار بر اینکه الهیات نظام مند محتوا و شیوه های تحقیق خاص خود را دارد، این خواسته را برآورده می کند. که آن را از نزدیک به سفر ایمان تعلق دارد. و این نیاز به وضوح و دقت آکادمیک معتبر دارد. این دانشگاه جایگاه شایسته الهیات سیستماتیک را به عنوان مرکز ثقل مطالعات الهیات باز پس می گیرد، اما این کار را به گونه ای انجام می دهد که آن را هم برای کلیسا و هم برای آکادمی در دسترس قرار می دهد.
عمل خدا روی جهان: یک دیدگاه متافیزیکی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Christina Schneider (کریستینا اشنایدر)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: ممکن است دلایل الهیاتی خوبی برای اتخاذ یکی از این دو رابطه «خدا-جهان» وجود داشته باشد: «عمل خدا بر جهان» در مقابل «توجه خدا به جهان»، از دیدگاه فلسفی/متافیزیکی، اینها گزینه ها یک "مشکل تصمیم گیری" ایجاد می کنند. این مقاله در جستجوی معیارهای متافیزیکی است که از هر تصمیمی در مورد «عمل خدا در مقابل عدم عمل او به جهان» حمایت می کند. از این نظر، ماهیت متافیزیکی دارد
هر کجا که دلیل ما را برد: از «اصل خدا نیست» تا «خدا هست»
نویسنده:
آنتونی فلو، سید حسن حسینی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
چکیده :
کتاب «از خدا هست تا خدا نیست» سیر تحول فکری «آنتونی فلو»، فیلسوف ملحدی که در دهه پایانی عمرش به خدا معتقد شد را به تصویر می کشد. «آنتونی نیوتن فلو» در سال ۱۹۲۳ متولد و در سن ۱۵ سالگی ملحد شد. او یکی از فیلسوفان برجسته معاصر به شمار می آید که دو دوره فکری خدا ناباوری و خداباوری را تجربه کرد. او تا سال ۲۰۰۴ میلادی ملحد بود و پس از آن به خداباوری رسید. فلو می گفت که پس از عمری کاوش در علم و فلسفه به خدا می رسد و خدایی را در زندگی خود می بیند که جدی تر و عمیق تر از خدای افراد عادی است. این موضع از آن بابت مهم است که فلو از مخالفان سرسخت دینداری و خدا بود و در کتاب معروف و جنجال برانگیزش در سال ۱۹۵۵ با عنوان «الهیات و خطا» و همچنین در ۲۸ کتاب بعدی، تقریباً به عدم وجود خدا حکم رانده و با بسیاری از آموزه های دینی و معنوی به مخالفت برخاسته بود. این اثر را دارای دو بخش است: بخش نخست به نقد و بررسی نظریات فلسفی فلو درباره الحاد و استدلال های او برای اثبات الحاد می پردازد. فلو تا سال ۲۰۰۴ ملحد بود و آثار بسیاری در اثبات الحاد نگاشت، اما او در این سال به خدا معتقد شد و آخرین کتابش با عنوان «خدا هست» شامل دیدگاه های خداباورانه را به رشته تحریر درآورد که بخش دوم این اثر، ترجمه همین کتاب را شامل می شود. انتخاب عنوان «از خدا هست تا خدا نیست» برای این کتاب اشاره به دو عنوان متقدم و متأخر کتاب های فلو است و در نقد و بررسی دیدگاه های الحادی این اندیشمند از روش تحلیل فلسفی استفاده شده است، زیرا او استدلال هایش را تنها با روش فلسفی ارایه می کرد، بنابراین باید با استفاده از همین روش به نقد این دیدگاه ها پرداخت.
صفات الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
T. J. Mawson (تی. جی. ماوسون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: صفات الهی مفهوم سنتی خداباوری خدا را به عنوان کامل ترین موجود ممکن بررسی می کند و از صفات اصلی الهی که از این درک سرچشمه می گیرد -شخصیت، تعالی، وجود، همه جا حضور، دانایی مطلق، قدرت مطلق، خیر کامل، وحدت، سادگی و ضرورت بحث می کند. این استدلال می‌کند که تصور زمان‌گرا از خدا بر اساس الاهیات کامل بودن باید بر تصور زمان‌گرا ترجیح داده شود، اما اگر اینطور باشد که خدای موقت وجود داشته باشد تا خدای موقت، او همچنان وجود دارد. «به اندازه کافی عالی» که بتوان آن را خدای خداباوری به حساب آورد.
اختفای الهی چیست؟
سخنران:
جان شلنبرگ
نوع منبع :
سخنرانی , فیلم , ترجمه اثر
كشف الغطاء عن الحق بالتحقيق
نویسنده:
هاشم بن أحمد آل سلمان احسائي؛ مترجم: احمد بن حسین عبیدان احسائی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
خدا قبل از آفرينش
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در رابطه با اين سؤال، ذكر چند مطلب بايسته است: يكم. بايد ديد «قبل» در اين پرسش، به چه معنا است؟ ظاهراً بايد «قبل زمانى» باشد؛ زيرا اگر چه تقدم و تأخر در فلسفه، اقسام مختلفى دارد، اما احتمالاً منظور پرسشگر قبل زمانى است. در اين صورت معناى سؤال اين مى‏ بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 12