مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
>
مسایل جدید دین شناسی
>
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
قلمرو اجتماعی دین
قلمرو اخلاقی دین
قلمرو انسان شناختی دین
قلمرو تربیتی دین
قلمرو جامعه شناختی دین
قلمرو حقوقی دین
قلمرو سیاسی دین
قلمرو علمی دین
قلمرو فردی دین
قلمرو فقهی دین
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 57
عنوان :
مقصود از دین أقلی و اکثری چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
پاسخ تفصیلی:
بحث از قلمرو دين به طور عام از مباحث مهم و اصيل فلسفه دين و كلام جديد در جهان معاصر است اين بحث هرگاه از منظر برون ديني مورد كاوش قرار گيرد از آن با تعبير «انتظار بشر از دين» ياد ميكنند. همچنين امروزه بحثي تحت عنوان «دين اقلي و اكثري» مطرح شده است
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام جدید
,
دین حداکثری
,
دین حداقلی
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
دین اکثری ,
اکمال حد اقلی دین ,
اکمال حد اکثری دین ,
رویکرد اکثری به دین ,
رویکرد اقلی به دین ,
نظریه حداقلی دین ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
یکی از روشنفکران روحانی مدعی است که همبستگی و هویت اجتماعی باید به عاملی غیر از دین مانند ملیت وابستگی داشته باشد و دین تنها هویت فردی انسان را میسازد، آیا این سخن با آموزههای دینی سازگاری دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ ابتدا به يك بحث برون ديني ميپردازيم. بعد به سراغ آموزههاي ديني ميرويم. همبستگي و هويت اجتماعي هميشه در جوامع بشري حول محور يك عامل مشترك ميچرخد. اين عامل مشترك ميتواند مصاديق گوناگون داشته باشد، همچون مليت، قوميت، نژاد، زبان، فرهنگ كه از
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام جدید
,
هویت اجتماعی
,
هویت فردی
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
,
همبستگی اجتماعی
کلیدواژههای فرعی :
همبستگی اجتماعی ,
همبستگی اجتماعی و سیاسی ,
همبستگی و انسجام اجتماعی ,
ایجاد همبستگی اجتماعی با دین ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نسبت اخلاق دینی و اخلاق سکولار از منظر علامه طباطبایی
نویسنده:
یعقوب قاسمی خویی، عبدالحسین خسروپناه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها : دانشگاه معارف اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
قلمرو دین
,
حسن و قبح
,
اخلاق سکولار
,
اخلاق دینی
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
,
مکاتب اخلاقی
,
دین و اخلاق
,
عقل و دین
,
خلق
,
درباره علامه طباطبایی
کلیدواژههای فرعی :
تعریف دین ,
اهداف دین ,
رابطه ایمان و اخلاق ,
جامعیت دین اسلام ,
سکولار ,
مکتب اخلاقی اسلام ,
نسبیت اخلاق ,
سکولاریسم ,
مراتب دین ,
علم اخلاق ,
آیه 4 قلم ,
اخلاق ارسطویی ,
اخلاق ارسطویی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
امام خمینی
چکیده :
علامه طباطبایی در یک طرح ابتکاری، مکاتب اخلاقی را به چهار مکتب عمده (مکتب انبیای سلف، مکتب ویژه قرآن، مکتب فلاسفه یونان و مکتب نسبیت گرایی اخلاقی و پیروان نظریه تکامل) تقسیم می کند. دو مکتب اول را علامه جزو اخلاق دینی و دو قسم اخیر را سکولار می داند. بنابر ارزیابی علامه از مکاتب اخلاقی، نسبت اخلاق دینی و سکولار، نسبت نقص و کمال و مصداق عموم و خصوص مطلق است. تمایز اصلی دو رویکرد مذکور در بهره مندی و عدم بهره مندی عقل در شناخت مفاهیم، مصادیق، کشف، توجیه و تضمین ارزش های اخلاقی از معارف وحیانی است. در اخلاق دینی، ایمان حقیقی به مبدأ و معاد، التزام عملی به احکام دینی، ارزش های اخلاقی را تضمین و شکوفا می کند و منشأ ضعف های اخلاقی موجود در جوامع دینی به ویژه جوامع مسلمان، بی توجهی به مبانی و عدم التزام عملی به تعالیم اصیل دین اسلام است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 193 تا 222
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چیستی و گستره علم دینی از نظرگاه آیت الله جوادی آملی؟
نویسنده:
عبدالحسین خسروپناه، قاسم بابایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رابطه علم و دین
,
علم دینی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
رابطه علم و دین نزد کانت
,
معرفت شناسی اسلامی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
آیت اله جوادی آملی
,
نظریه علم دینی
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
کلیدواژههای فرعی :
سکولاریسم ,
معرفت دینی ,
دین شناسی ,
دین حداکثری ,
دین حداقلی ,
دلایل نقلی ,
تعارض علم و دین ,
محدوده عقل ,
قلمرو دین ,
عصمت ,
اهل بیت(ع) ,
عصمت نبی از جمیع معاصی ,
قرآن ,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی) ,
وحی الهی ,
دین و معرفت شناسی ,
عقل و دین ,
سکولاریسم ,
تعارض علم و دین ,
معرفتشناسی دینی (مسایل جدید کلامی) ,
قرآن ,
هندسه معرفت دینی ,
عقل و علم ,
وحی بر پیامبر ,
نقل (معرفت شناسی) ,
عقل(قوه عاقله) ,
امامان معصوم علیهم السلام ,
کلیات علوم ,
پذیرش علم دینی ,
منزلت عقل در هندسه معرفت دینی ,
تعاضد علم و دین ,
نظریه حداکثری علم دینی ,
معرفت شناسی دینی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمد بن یعقوب کلینی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
مبحث علم دینی، یکی از مباحث چالشی است که با دو رویکرد مخالف و موافق همراه است. یکی از موافقان نظریه علم دینی، آیت الله جوادی آملی ـ دامظلّه ـ است. ایشان «علم» را در این مباحث، به معنای اعم و شامل تمام علوم میداند و سایه دین را بر سر همه علوم میگستراند. استاد، امکان علم دینی را پذیرفته و با دو روش تفسیری و روش فلسفی آن را اثبات میکند. در مسئله چگونگی تحقق علم دینی، رویکرد حداکثری را به دین میپذیرند و معتقدند که دین، شامل تمام علوم میشود و علم غیردینی وجود ندارد. دیدگاه حداکثری علم دینی، دارای سه مرحله است: 1. قرار دادن عقل در هندسه معرفت دینی؛ 2. تنفیذ شرع بنای عقلا را؛ 3. تبیین کلیات علوم با دلیل نقلی. این مراحل به صورت تکاملی، همه علوم را در بر میگیرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 48
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قلمرو دین در آرای غزالی و ابن سینا
نویسنده:
محمدصادق زاهدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انتظار بشر از دین
,
امام محمد غزالی
,
ابن سینا
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه بوعلی
,
فلسفه دین
کلیدواژههای فرعی :
10. شریعت/ Šarīʿa ,
نبوت ,
حضرت محمد(ص)(اوصیاء) ,
وحی الهی ,
کارکرد اجتماعی دین ,
سعادت اخروی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
اگر چه پرسش از قلمرو دين و انتظار بشر از آن متعلق به دوران معاصر است اما ريشه های آن را می توان در آرای متفکران مسلمان متقدم واکاوی نمود. با نگاهی به آرای دو متفکر جريان ساز در جهان اسلام، يعنی ابن سينا و غزالی، رويکردهايی متفاوت در تبيين وجه نياز آدمی به دين آشکار می گردد. در حالی که ابن سينا در تحليل فلسفی خود بيشتر بر جنبه های حقوقی و کارکردهای اجتماعی دين تاکيد می کند، تمرکز غزالی بر ابعاد معنوی و اخلاقی دين بيشتر است. البته اين سخن به معنای ناديده گرفتن وجه معنوی دين از سوی ابن سينا و نيز حذف وجه اجتماعی دين نزد غزالی نيست، اما در يک نگاه کلان تر می توان تحليل ابن سينا از دين را به مدل جمع گرايانه دنيانگر، و تحليل غزالی از دين را به مدل فرد گرايانه آخرت نگر نزديک تر دانست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 95 تا 109
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی دین شناختی علوم انسانی اسلامی و برایند روش شناختی آن
نویسنده:
رمضان علی تبار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مبانی دین شناختی
,
روش (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
دین ,
علم سکولار ,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی) ,
علوم انسانی (سایر) ,
چیستی دین ,
منبع ثبوتی و اثباتی دین ,
چکیده :
همه دانش ها به ويژه علوم انسانی، بر مبانی و پيش انگاره های گوناگونی استوارند كه ازآن جمله، مبانی دين شناختی است. نوعِ نگاه ما به دين، در علم اثر خواهد گذاشت. اين مبانی عبارتند از: چيستی دين، اهداف و غايات دين، آثار و كاركردهای دين، منابع ثبوتی و اثباتی دين، قلمرو و گستره دين و ... . اين مبانی از جهات گوناگونی در علم به ويژه علوم انسانی، اثر مستقيم يا غيرمستقيم دارند. يكی از آثار و نتايج اين مبانی، نقش آن در روش و منطق علم است. همان گونه كه علوم انسانی موجود ، بر مبانی دين شناختی خاص همچون جدايی دين از دنيا، انفكاك مبدأ قلمرو دينی از قلمرو دنيوی (قلمرو حداقلی برای دين)، ارتباط نداشتن علم و دين، تحويل و تحديد هدف بعثت و جهت گيری دعوت انبيا در امور باطنی، فردی و اخروی و جدايی آن از زندگی و حيات اجتماعی و ... استوار است كه اين مبانی در روش و منطق اين علوم نيز تأثير مستقيم يا غيرمستقيم داشته است. منكران علم دينی نيز با ابتنا بر مبانی مختلف، ازجمله مبانی دين شناختی، علوم انسانی موجود را همچون مطلوب خويش پذيرفته و از اساس با امكان، ضرورت و مطلوبيت توليد علوم انسانی اسلامی مخالفت می ورزند. مقاله حاضر ابتدا پس از مباحث مقدماتی، به نقش مبانی در علم به ويژه علوم انسانی خواهد پرداخت و در ادامه، ضمن اشاره اجمالی به تأثير نوع دين شناسی در علوم انسانی موجود و همچنين مبانی دين شناختی منكران علم دينی، مبانی دين شناختی علوم انسانی اسلامی و برايند روش شناختی آن، طرح خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 31 تا 52
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی نقش عقل در شناخت دین از دیدگاه علامه طباطبایی و علامه جعفری
نویسنده:
سمیه خداویسی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
علوم انسانی
,
علامه محمدتقی جعفری
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
,
درباره علامه طباطبایی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه جعفری: محمدتقی جعفری
چکیده :
عقل را باید بزرگترین عطیه الهی و رمز و راز برتری انسان بر دیگر آفریدههای خداوند بدانیم و در نزد تمامی انسانها گوهری مطلوب و مایه افتخار است. عقل وجه امتیاز آدم از بهایم و چهار پایان است و از دیر باز فیلسوفان در زمینه مباحث عقلی از جنبه های مختلف فلسفی، کلامی و عرفانی بهره بردهاند که از جمله آنها علامه طباطبایی است که نگاه فلسفی به عقل داشته است و از نظر او عقل یک حقیقت وجودی است و آنچه انسان را از دیگر موجودات و حیوانات ممتاز کرده نفس ناطقه و عقل اندیشمند اوست و با بررسی آثار دینی وی مانند تعریف دین و فطری بودن آن میتوان به اهمیت منزلت عقل در ساحت دین پی برد و در این میان علامه جعفری همانند علامه طباطبایی در این راه کوشش های فراوانی انجام داده است و او نیز به مسئله منزلت عقل پرداخته و در آثار خود میگوید
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قلمرو دین و ضوابط علوم دینی
نویسنده:
سعید ضیائی فر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه قم,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تدین
,
علوم دینی
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه دین
,
قواعد فهم دین
کلیدواژههای فرعی :
عقلانیت دینی ,
فلسفه اصول ,
مکتب اخباری (اهل حدیث شیعه) ,
جامعیت و کمال دین خاتم ,
دلیل عقلی(قسیم دلیل نقلی و دلیل مرکب از عقلی و نقلی) ,
دلیل نقلی(قسیم دلیل عقلی و دلیل مرکب از عقلی و نقلی) ,
ملاک دینی بودن علم ,
غیر دینی بودن اصول فقه ,
قواعد دینی فهم دین ,
ضوابط برون دینی فهم دین ,
قواعد فهم اختراعی شارع ,
امارات معتبر ,
شأن تفسیری پیامبر ,
احادیث مورد استناد اخباریون ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
ناصر مکارم شیرازی
چکیده :
این نوشتار درباره یکی از زاوایای مسئله قلمرو و دین بحث میکند و آن، دین یا غیر دینی بودن ضوابط فهم دین و علوم دین است. اجمالاً دو دیدگاه در این زمینه وجود دارد؛ دیدگاهی که ضوابط فهم دین را هم در قلمرو دین میداند و دیدگاهی که ضوابط فهم دین را علی الاصول در قلمرو دین نمیداند. در این نوشتار این دو دیدگاه به همراه ادله شان بررسی شده است و در پایان نمونهای از تاثیر گذاری این دو دیدگاه بر مباحث دین شناختی مطرح گردیده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 79 تا 94
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نسبت دین و فرهنگ ازنگاه قرآن
نویسنده:
محمد بهرامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
کلیدواژههای اصلی :
خاستگاه دین
,
دین حداکثری
,
دین حداقلی
,
دین
,
تعریف دین (مسائل جدید کلامی)
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تعریف فرهنگ
,
قلمرو فرهنگ
,
نسبت دین و فرهنگ
چکیده :
یکی از عوامل مهم و بسیار تأثیر گذار در مهندسی فرهنگی کشور، روشن سازی جایگاه دین در مهندسی فرهنگی است. بر این اساس در این نوشتار نسبت دین و فرهنگ به بحث و بررسی گذاشته شده است. نویسنده تعیین معنای دین و فرهنگ، قلمرو دین و فرهنگ و خاستگاه این دو را از مهمترین مباحثی می شناسد که به کشف رابطه دین و فرهنگ کمک می کند. او در بحث تعریف دین و فرهنگ از میان چند رویکرد مطرح تنها رویکرد مصداق گرایانه و کارکرد گرایانه را گزارش نموده و بر اساس این دو رویکرد نسبت دین و فرهنگ را تبیین می کند. در بحث قلمرو نیز از دو نظریه دین حداکثری و حداقلی سخن می گوید، قلمرو فرهنگ را بسیار گسترده می خواند و آن گاه نسبت دین و فرهنگ را بررسی می کند و در پایان خاستگاه دین و فرهنگ را به بحث گرفته و نسبت آن دو را می گوید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سکولاریسم یا اندیشه جدایى دین از سیاست چگونه شکل گرفت؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در دوران نوزایى[1] که از اواسط قرن پانزده میلادى با گرایش به فرهنگ روم باستان و یونان قدیم آغاز شد و سپس در عصر اصلاحگرى[2] که در قرن شانزده توسط برخى رجال دین، مانند لوتر، شکل گرفت و آنگاه در دوران روشنگرى[3] که در قرون 17 و 18 میلادى با گرایش به
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جدایی دین از سیاست
,
قلمرو دین (مسائل جدید کلامی)
,
قلمرو سیاسی دین
,
سکولاریسم
,
سکولاریسم و دین
کلیدواژههای فرعی :
عدم تحریف قرآن ,
سکولار ,
تحریف ناپذیری قرآن ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 57
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید