جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
ث:قرن هفدهم میلادی
>
گوتفرید لایب نیتس
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 59
عنوان :
ارزیابی پاسخ پلنتینگا به « مسئله شر به مثابه دلیلی علیه وجود خدا »
نویسنده:
عباس یزدانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی , تابستان/ 1388
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پلانتینگا
,
دفاع مبتنی بر اختیار (پلنتینگا)
,
تناقض منطقی
,
عدل الهی
,
اعتقاد به خدا
,
جهانهای ممکن
,
شرور طبیعی
,
شر
,
شر اخلاقی
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
آلوین پلانتینگا Alvin Plantinga
,
جی. ال. مکی
,
دیوید هیوم
,
گوتفرید لایب نیتس
,
اشکال منطقی شر
,
عباس یزدانی
,
آنتونی فلو Antony Flew
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 71 تا 94
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نفی کلام در اندیشه ی غزالی
نویسنده:
کیوان بلندهمتان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, پاییز /1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تربیت دینی
,
اهمیت علم کلام
,
تعاریف کلام
,
تعارض علم و دین
,
متکلم (اسماء افعال الهی)
,
جایگاه علم کلام
,
تطور فکری ابوحامد غزالی
,
افلاطون
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ابوبکر باقلانی
,
غایت علم کلام
,
رنه دکارت
,
دیوید هیوم
,
گوتفرید لایب نیتس
,
ابن خلدون
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
مخاطب علم کلام
,
غزالی و علم کلام
,
ویلیام جیمز (William James)
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
علم کلام درصدد ارائهی تبیینی معقول از دنی و دفاع خردمندانه از آن است. این علم در دوران مختلف،به گونههای مختلف مورد نقد قرار گرفته است،هم از جانب مخالفان دین و هم از جانب موافقان دین.در جهان اسلام،غزالی هم به رشد آن دانش کمک بسیار کرده است و هم در نقد آن کوتاهی نکرده است.در دیدگاه وی،منزلت علم کلام در کلیت یک دین،درمان و نگهبانی عقاید عامهی مردم است گرچه دانستن آن بدعت،خطرناک یا دستکم،بیهوده است.هدف از این نوشتار،بررسی این دوگانگی است که به باور برخی برخاسته از تحول روحی اوست.اما این نوشتار بر آن است که بررسی متقاطع و همزمان آثار او در این باره، نشان میدهد که تحول خاصی در اندیشهی غزالی رخ نداده است.افزون بر این، صدور حکم تحلیلی-تفکیکی از جانب غزالی به نسبت مخاطب و متکلم علم کلام،همراه با دیدگاه او دربارهی مدارج حقیقت،دلیل خوبی بررد روایتی است که آثار غزالی را متناقض میداند.به هر روی،دیدگاه کلی او دربارهی کلام دلالتی مستقیم برتربیت دینی دارد.در نگاه غزالی،نباید در تربیت دینی از کلام استفاده کرد مگر به ضرورت بدیل روی کرد کلامی برای عامهی مردم،نخست اسلامشناسی درون دینی است.دوم،توجه به احساسات دینی فرد،که با توجه به پیشینهی تربیت عرفانی در فرهنگ ایرانی-اسلامی مطلوب مینماید.و در نهایت،بدیل سوم،آموزش انفرادی علم کلام است که غزالی با شرایط خاصی و در صورت ضرورت،تجویز میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقد الهیات لایب نیتس
نویسنده:
صالح حسن زاده
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه علامه طباطبایی, زمستان/1388
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خدا
,
جوهر (منطق)
,
اراده آزاد
,
جبر الهی
,
انجیل
,
مناد
,
الهیات فلسفی
,
صفات خدا
,
الهیات لایب نیتس
,
هماهنگی پیشین بنیاد
,
الهیات مسیحی
,
فلسفه یونان
,
فلسفه دکارت
,
علیت
,
علیت حقیقی
,
04- آگوستین قدیس( از تأثیر گذار ترین متفکران اندیشه غرب و از شکل دهندگان اصلی فرهنگ مسیحی)
,
رنه دکارت
,
گوتفرید لایب نیتس
,
باروخ اسپینوزا
,
نیکولا مالبرانش
,
فلسفه اسپینوزا
,
نظم عالم
,
اصل کمال
,
نظم عقلانی عالم
,
God will
,
خدا در فلسفه اسپینوزا
,
علم پیشین الهی و اختیار انسان
,
فلسفه مالبرانش
,
خدای دکارت
,
جبر اخلاقی
,
خدای قادر
,
صالح حسن زاده
,
آگوستین قدیس
,
توماس آکوئیناس
شاپا (issn):
1735-3238
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 91 تا 119
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رابطه ی نفس (ذهن) و بدن و رهیافت های موفق و ناموفق آن
نویسنده:
محسن ایزدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, پاییز/ 1387
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
بدن
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
رابطه نفس و بدن
,
ذهن
,
حرکت اشتدادی نفس
,
نظریه رفتارگرایی
,
فلسفه ذهن (فلسفه)
,
علم النفس ملاصدرا
,
هوش مصنوعی (AI)
,
نظام فیزیولوژیک بدن
,
علیت حالات ذهنی
,
جوهریت نفس
,
این همانی ذهن و عین
,
نظریات ذهن
,
کارکرد گرایی ماشینی
,
استدلال اتاق چینی
,
فیزیکالیسم (فلسفه ذهن)
,
کارکردگرایی
,
حیث التفاتی (پدیدار شناسی)
,
حافظه (معرفت شناسی)
,
شخصی بودن حالات ذهنی
,
حضور قوای نفس در بدن
,
علوم شناختی
,
نظریه حدوث جسمانی نفس
,
ابن سینا
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
علم نفس
,
ارسطو
,
هیلاری پاتنم
,
رنه دکارت
,
جان آر. سرل
,
هری اوسترین ولفسن
,
گوتفرید لایب نیتس
,
خودآگاهی (معرفت نفس)
,
تجرد نفس (فلسفه)
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
مساله رابطه نفس (ذهن) و بدن یکی از مسایلی است که فلاسفه و دانشمندان همواره به آن اهتمام داشته اند. هر چند برای پیشینیان نیز مسلم بود که در انسان، دو نوع متفاوت از حالات و رویدادها هستند که تاثیر علی- معلولی بر یک دیگر دارند، امروزه علومی مانند فیزیولوژی اعصاب به نتایج مهمی در این مساله دست یافته اند. بعضی از فلاسفه در تبیین حالات و رویدادهای جسمانی و ذهنی، معتقد به فیزیکالیسم هستند. فلاسفه دیگر ضمن ابطال فیزیکالیسم، اثبات کرده اند که انسان مرکب است از جوهری جسمانی و جوهری غیرجسمانی. لکن اکثر این فلاسفه (دوگانه گرایان) در ارایه توجیهی عقلی برای چگونگی ارتباط این دو جوهر، ناموفق بوده اند. به نظر می رسد ملاصدرا با استفاده از اصولی نظیر «حدوث جسمانی نفس»، در حل مساله رابطه نفس و بدن موفق بوده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 105 تا 132
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
استاد مطهری و نقد ایدئالیسم
نویسنده:
عبدالرزاق حسامی فر
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی, بهار و تابستان/1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
اصول فلسفه و روش رئالیسم
,
فلسفه اسلامی
,
ادراک حسی
,
موناد
,
ایده
,
کاشفیت از خارج
,
شناخت حسی
,
ایدئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
شکاکیت(مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
شکاکیت معرفت شناختی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا
,
ماتریالیسم دیالکتیک
,
سفسطه (منطق)
,
معرفت
,
نقد عقل محض کانت
,
ایمانوئل کانت
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
افلاطون
,
مارکسیسم
,
جرج برکلی
,
پروتاگوراس
,
آرتور شوپنهاور
,
گوتفرید لایب نیتس
,
معرفت شناسی غربی(مقابل معرفت شناسی شرقی)
,
خطای ادراک حسی
,
ایدئالیسم ذهنی
,
ایدئالیسم عینی
,
خطای عقلی
,
شرح منظومه سبزواری
,
تصورات مثالی
,
تصورات فرودین
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
شاپا (issn):
2383-0689
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 59
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برهان مفهوم گرایی بر اثبات وجود خدا
نویسنده:
مرتضی حسینی شاهرودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع), پاييز و زمستان/ 1385
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
فعلیت گرایی
,
جهان واقع
,
براهین خداشناسی
,
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
اثبات وجود خدا
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
برهان امکان
,
عالم مطلق
,
سید مرتضی حسینی شاهرودی
,
فلسفه دین
,
آلوین پلانتینگا Alvin Plantinga
,
گوتفرید لایب نیتس
,
صدق
,
جهان های ممکن(اصطلاح وابسته)
,
مفهوم گرایی(اصطلاح وابسته)
,
ضرورت(جهت قضیه)
,
منطق موجهات (Modal Logic)
,
برهان مفهوم گرایی
,
تابع منطقی
,
صدق ضروری
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 143
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی قضایای تحلیلی و ترکیبی کانت با حمل اولی و حمل شایع در نظر علامه مصباح یزدی
نویسنده:
جمال سروش، علیرضا صانعی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه باقرالعلوم, زمستان/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه حلی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
محمد تقی مصباح یزدی
,
حمل شایع صناعی (منطق)
,
شکاکیت (شکگرایی)
,
حمل اولی ذاتی (منطق)
,
موضوع
,
معیار صدق
,
محمول وجود
,
کلیات خمس
,
نظریه شناخت
,
کانت
,
شکاکیت(مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه طباطبایی
,
حمل شایع
,
حمل اولی
,
اصطلاحنامه منطق
,
نوع ( کلیات خمس )
,
موضوع مفرد ( قضیه )
,
علامه حلی
,
عبدالله جوادی آملی
,
ایمانوئل کانت
,
ویلارد ون اورمن کواین
,
دیوید هیوم
,
گوتفرید لایب نیتس
,
قضیه تحلیلی
,
قضیه کاذب(مقابل قضیه صادق)
,
قضیه صادق(مقابل قضیه کاذب)
,
قضیه ترکیبی(مقابل قضیه تحلیلی)
,
قضیه تحلیلی(مقابل قضیه ترکیبی)
,
محمول((اجزاء قضیه)، قسیم موضوع و نسبت حکمیه و حکم)
,
ملاک صدق
,
حقیقت صدق(مقابل معیار صدق)
,
معیار صدق(مقابل حقیقت صدق)
,
منطق اسلامی
,
قضیه صادق خارجی
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
,
قضایای انتزاعی
,
رابطه تحلیلی
,
رابطه ترکیبی
,
قضیه وضعی
,
بحث تناقض
,
مقسم قضیه
,
قضیه انتزاعی
,
آقا علی زنوزی (مدرس)
شاپا (issn):
0
چکیده :
تفاوت قضایای تحلیلی و ترکیبی و کاربردهای هر یک از آنها از مسائل مهم معرفتشناسی و فلسفة تحلیلی است که ابتکار آن به نام «امانوئل کانت» رقم خورده است. بررسی سابقة این تقسیم و معرفی لایبنیتس به عنوان مبتکر واقعی آن اولین بحثی است که در این نوشته آمده است. تعریف قضایای تحلیلی و ترکیبی از نظر آیتالله مصباح یزدی و همچنین تعریف حمل ذاتی اولی و حمل شایع صناعی از منظر ایشان بحث بعدی این نوشتار است. در ادامه، بررسی تطبیقی قضایای تحلیلی و ترکیبی کانت با تقسیم مشابه آن در منطق اسلامی، یعنی تقسیم قضایا به حمل ذاتی اولی و شایع صناعی، جای میگیرد. مقالة حاضر، با روش تحلیلی- تطبیقی و با استفاده از مطالعات کتابخانهای، مقایسه تطبیقی این دو گونه از قضایا را در دستور کار قرار داده است. پرسش اصلی این پژوهش عبارت است از: نسبت قضایایی که از حمل ذاتی اولی - در نظر علامه مصباحیزدی - برخوردارند با قضایای تحلیلی - در نظر کانت - و نیز نسبت قضایایی که از حمل شایع برخوردارند با قضایای تحلیلی چیست؟<br /> در پایان، به این نتیجه رسیدیم که این دو تقسیم با وجود شباهتهایی که با یکدیگر دارند، مطابقت کامل نداشته، شباهت این دو تنها در کلیات است و در جزئیات و در اهدافی که هر دو دنبال میکنند هیچ شباهتی ندارند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 93 تا 115
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خیر و شر در منظر علامه طباطبایی
نویسنده:
محمد بهرامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
خراسان رضوی: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه خراسان رضوی مرکز پژوهشهای علوم اسلامی و انسانی, زمستان/ 1385
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
اقسام شر
,
شرور تکوینی
,
شرور تشریعی
,
رابطه عدم و شر
,
موافقان عدمی بودن شر
,
خیر ( خیر و شرّ )
,
آیه 007 سجده
,
شرور طبیعی
,
شرور و صفات خدا
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
حسن و قبح از نظر علامه طباطبایی
,
شر
,
ماهیت خیر
,
ماهیت شر
,
شر اخلاقی
,
افلاطون
,
04- آگوستین قدیس( از تأثیر گذار ترین متفکران اندیشه غرب و از شکل دهندگان اصلی فرهنگ مسیحی)
,
اپیکوروس
,
دیوید هیوم
,
گوتفرید لایب نیتس
,
آیه 21 حجر
,
خیر و شر از دیدگاه متفکران اسلامی
,
خیر و شر از دیدگاه علامه طباطبایی
,
خیر و شر نسبی
,
آگوستین قدیس
,
درباره علامه طباطبایی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 128 تا 141
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاریخ فلسفه دین
نویسنده:
ویلیام آلستون
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره, اسفند/1381
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان نظم (اثبات خدا)
,
صفات الهی
,
عمومیت قدرت الهی
,
علم الهی
,
اعتقاد به خدا
,
برهان وجودشناختی
,
الهیات مسیحی
,
عقلانیت اعتقادات دینی
,
معرفتشناسی دینی (مسایل جدید کلامی)
,
شر
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
برهان امکان
,
ارسطو
,
فلسفه دین
,
ویلیام آلستون William J. Abraham
,
گوتفرید لایب نیتس
,
ملحدان
,
فطرت حقیقت جو
,
برهان اخلاقی اثبات خدا
,
کلام طبیعی
,
ویلیام راو
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آزادى از دیدگاه امام على (علیه السلام)
نویسنده:
سید محمدعلی داعی نژاد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره, اسفند/1379
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
اقامه عدالت اجتماعی
,
سیره امام علی علیه السلام
,
انقلاب فرانسه
,
جامعه دینی
,
آزادی دینی
,
حکومت دموکراسی (مسائل جدید کلامی)
,
آزادی سیاسی
,
سکولاریسم
,
حکومت اسلامی
,
حکومت امام علی (ع)
,
علامه مجلسی
,
امام خمینی (روح الله الموسوی الخمینی)
,
اگزیستانسیالیسم
,
عدالت
,
امام خمینی
,
دین مسیحیت (ادیان زنده)
,
فلسفه سیاست
,
ژان پل سارتر
,
گوتفرید لایب نیتس
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
جامعه مسیحی
,
آزادی حقوقی
,
آزادی سکولار
,
آزادی و ایمان
,
آزادی و عقل
,
آزادی و عدالت
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 59
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید