جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه تهران
>
1.دانشکده الهیات و معارف اسلامی
>
گروه علوم قرآن و حدیث
>
قاسم فائز
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
عنوان :
مفهومشناسی جری و انطباق و باطن قرآن بر اساس روایات
نویسنده:
منصور پهلوان، قاسم فائز، عباس خبیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه علامه طباطبایی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تأویل
,
ظاهر قرآن (کلام)
,
روایات تفسیری
,
بطن
,
وحی
,
قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تفسیر قرآن
کلیدواژههای فرعی :
علامه طباطبایی ,
ایمان ,
شان نزول آیه ,
بطن قرآن ,
مراتب فهم قرآن ,
مصادیق آیات قرآن ,
روایات تعیین مصداق ,
روش فهم قرآن ,
گستره شمول آیات ,
جری ,
جری و تطبیق ,
معنای کیل ,
روایات ایمان و کفر ,
ارتباط طولی آیات ,
تعارض در احادیث تفسیری ,
فهم مخاطبین آیات ,
رابطه عمل صالح و فهم قرآن ,
فهم مراد خداوند ,
تفسیر قرآن ,
فهم قرآن کریم ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
اهمیّت بحث باطن قرآن از آن جهت است که اوّلاً بخشی از معانی و معارف قرآن مربوط به باطن آیات است و ثانیاً جاودانگی قرآن ارتباط وثیقی با باطن قرآن دارد. موضوع باطن قرآن، از زوایای مختلفی قابل بررسی است، امّا اوّلین گام در این حیطه، شناخت چیستی باطن قرآن است که این امر، نه تنها در شناخت گستره و مراتب بطون قرآن مؤثّر است، بلکه در آگاه شدن به روش صحیح تفسیر قرآن و برخورد صحیح با روایات تفسیری، نقش مهمّی را ایفا مینماید. دانشمندان حوزههای مختلف علوم اسلامی در ادوار مختلف، تعاریف مختلفی از باطن قرآن ارائه دادهاند، امّا از احادیث برمیآید که باطن قرآن، معانی و مصادیق پنهان و ناآشکار آیات است و نیز معارفی است که در بدو امر از آیات برداشت نمیشود. نوشتار حاضر بر آن است که مفهومشناسی باطن قرآن بر اساس روایات را مورد کنکاش قرار دهد. از این تحقیق حاصل میگردد که باطن قرآن در روایات به سه گونه مطرح گردیده است: مصادیق آیات، معانی گوناگون غیر آشکار از الفاظ آیات و معانی ژرف قرآن.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 30
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی آرای مفسران درباره آیه نسخ
نویسنده:
قاسم فائز
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تفسیر آیه نسخ
,
وحی
,
سبب نزول آیه
کلیدواژههای فرعی :
شریعت ,
سوره بقره ,
علامه طباطبایی ,
سیوطی ,
معجزه ,
انساء ,
نسخ آیه ,
نظر مفسران ,
سبب نزول آیه نسخ ,
معنای نسخ در ننسخ ,
حکم آیه ,
ننس ,
نسی ,
معنای لغوی نسخ ,
معنای اصطلاحی نسخ ,
ابن عربی ,
قرآن ,
پیامبر ,
تغییر قبله ,
معنای آیه ,
امام جواد (علیه السلام) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
شاپا (issn):
1010-4968
چکیده :
مدلول آیه 106 سوره بقره «ما ننسخ من ایه او ننسها نات بخیر منها او مثلها الم تعلم ان الله علی کل شی قدیر» که به آیه نسخ مشهور است میان مفسران محل خلاف است. سبب بروز این اختلاف و ظهور آرای گوناگون در این زمینه در واقع معانی محتملی است که برای سه تعبیر «نسخ»، «آیه» و «انساء» در آیه مورد بحث بر شمرده اند. بیشتر معانی مورد نظر مفسران به دلیل عدم توجه به سیاق آیه و هماهنگی میان بخش های مختلف آن، نادرست به نظر می رسند. شاید حمل نسخ بر ازاله و لغو اعتبار، حمل آیه بر حکم و تأویل فعل «ننس» به محو از قرآن و اذهان و قول به اعمال صنعت استخدام میان لفظ «آیه» و ضمیر آن مقرون به صحت باشد. در اینصورت معنای اجمالی آیه چنین است «هر حکمی را که لغو کنیم یا هر آیه ای را که از قرآن و اذهان محو نماییم بهتر از آن یا مانند آن را از حیث تأمین مصالح مردم می آوریم». مطالب مورد نظر، در سه بخش سبب نزول آیه، «محورهای اختلاف مفسران و نقد آرای آنان» و «جمع بندی» عرضه خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 81 تا 98
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی فهم و استنباط معانی باطن قرآن کریم
نویسنده:
محمود قیوم زاده، قاسم فائز، عباس خبیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بطن قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
تفسیر باطن قرآن
,
استنباط از قرآن
,
مبانی فهم قرآن
کلیدواژههای فرعی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
ظاهر قرآن (کلام) ,
نبوت ,
اهل بیت(ع) ,
علم امام به کتاب ,
انسان کامل (کلام) ,
معرفت باطنی ,
اسماعیلیه Ismailism (فرق تشیع) ,
ائمه و قرآن ,
معانی باطنی ,
نسبی بودن فهم ,
معرفت باطنی معصوم (ص) ,
غیر معصوم ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
عبدالله جوادی آملی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
امام خمینی
چکیده :
اهمیت بحث باطن قرآن از آن جهت است که اولا بخشی از معانی و معارف قرآن مربوط به باطن آیات است و ثانیا جاودانگی قرآن ارتباط وثیقی با باطن قرآن دارد. موضوع باطن قرآن، از زوایای مختلفی قابل بررسی است، اما از مهم ترین مباحث آن شناخت مبانی فهم و استنباط باطن قرآن است که این امر، نه تنها در شناخت گستره و مراتب بطون قرآن موثر است، بلکه در آگاه شدن به روش صحیح تفسیر قرآن و برخورد صحیح با روایات تفسیری، نقش مهمی را ایفا می نماید. دانشمندان حوزه های مختلف علوم اسلامی در ادوار مختلف، تعاریف مختلفی از باطن قرآن ارائه داده اند اما از احادیث برمی آید که باطن قرآن، معانی و مصادیق پنهان و ناآشکار آیات است و نیز معارفی است که در بدو امر از آیات برداشت نمی شود. نوشتار حاضر بر آن است که مبانی فهم باطن قرآن را مورد کنکاش قرار دهد. از این تحقیق حاصل می گردد که مهم ترین مبانی فهم و استنباط باطن قرآن عبارتند از: وجود مناسبت میان معانی باطن و ظاهر آیات، نسبی بودن فهم باطن قرآن برای مخاطبان آن، و علم معصومان (ع) به همه بواطن قرآن.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 95 تا 120
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نماد در قرآن
نویسنده:
رضا نجف پورخویگانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
زبان برای بیان معانی بیشتر ناگزیر از داشتن مهارت هایی است و هر چه از توانایی های ذاتی خود بیشتر سود می جوید بیشتر به پیچیدگی ها می گراید و از مخاطب خود تامل و دقت افزون تری می طلبد یکی از استعداد های مزبور نماد می باشد و آن عبارتست از هر کلمه یا عبارت یا مفهومی عاری از قرینه که علاوه بر معنای ظاهری هاله ای از معانی نزدیک به هم را نیز القاء می کند، به عبارتی دیگر نماد حقایق و معانی پریشان و پراکنده از هم چون جویباران را به هم پیوند می دهد و با فشردن معانی در وجودی واحد، کثرت را در عین وحدت به نمایش می گذارد. معیار تشخیص این معانی در نماد اندیشه و تعقل مخاطبین اهل آن فن می باشد. نماد برخلاف صور بیان (از جمله استعاره، مجاز، کنایه، تعریض ، تمثیل و ...) حاوی معانی متعدد و از هر گونه قرینه ی ظاهری، که دال بر معنایی باشد خالی و حمل آن بر معنای ظاهری خالی از اشکال می باشد و به دنبال آن خواننده پس از تفکر و تدبر در آن، معنای متناسب با فهم خود را در چهارچوب آن متن از آن برداشت می کند. از سوئی دیگر نماد بر خلاف نشانه بار معنایی گسترده ای دارد یعنی هر نشانه دال بر یک معناست که براساس قرارداد وضع می شود ولی نماد دارای معانی متعددی می باشد خالی از هر گونه قرارداد. بر این اساس قرآن آکنده از نمادهایی است که حاوی و حامل معانی متعددی هستند که پس از 1400 سال هنوز دانشمندان در شناخت آن عاجز مانده اند. از جمله این نمادها می توان به موارد زیر اشاره کرد : حروف مقطعه، امانت، مذکور بودن انسان، عفو، معاد، امییّن و ...
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مکر در قرآن
نویسنده:
مریم کلانتری
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
چکیده مکر فعلی است که از خدا، انسان و شیطان سر می زند که با توجّه به هدف آن ها، آن گاه که خدا مکر زند ممدوح است و آن گاه که شیطان مکر زند مذموم؛ و انسان آن گاه که صبغه ی الهی دارد مانند معصوم، مکرش با مکر خدا هم پوشانی دارد و یکی است و آن گاه که چنین نباشد، مکرش مذموم است. مصادیق مکر خدا، بیانگر این مطلب است که مکر حضرت حقّ را ویژگی هایی است که گرچه با مکر انسان و شیطان هم نام می باشد، اما هرگز همسان نیست. مکر انسان نیز دارای ویژگی ها و پی آمدهایی است که با مطالعه ی دقیق مصادیق آن، برای چگونگی مواجهه با آن راه کارهایی به دست می آید. همچنین مکر شیطان که هدفی جز گمراهی انسان ندارد شاخصه هایی دارد؛ برای مصون ماندن از چنین مکری، هشدارهایی در بستر دین داده شده است که به کاربردن آن ها ایمنی انسان از مکر وی را تضمین می نماید. کلید واژه ها: مکر، خدا، انسان، شیطان، مکر الهی، مکر بشری.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کفر و ریشه های آن در قرآن و حدیث
نویسنده:
علی قاسمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
هدف پژوهش نشان دادن کفر و اقسام و مراتب آن ، و عوامل و دلایلی که موجب کفر و انکار حق و حقیقت میشود روش پژوهش : روش تحلیلی است به این صورت که آن دسته از آیاتی که در مورد کفر و ریشه های آن آمده را بررسی کرده و ذیل آن روایات و اقوال مختلف آن آمده و مورد بررسی قرار گرفته است نتیجه کلی : اولا کفر دارای اقسام و مراتبی میباشد. ثانیا ممکن است بسیاری از خصوصیات و نفسانیات شخصیت انسان مثل حسد، حرص ، کبر و .. در صورت خارج شدن از اعتدال و چهار چوب دینی موجب انحراف و کفر بشود
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل آیات مربوط به جامعیّت قرآن مجید
نویسنده:
قاسم فائز,ابوالفضل نوروزی,عماد صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
جامعیت قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
آیات
,
سعادت آدمی
,
قانون اساسی دین
چکیده :
برخی آیات قرآن بر جامعیّت معارف قرآن دلالت دارند، امّا برخی این آیات را بدین معنا می دانند که همه چیز در قرآن وجود دارد. اطلاق ظاهری این آیات از سویی، و درک نکردن این حقیقت برای عموم مردم از سویی دیگر سبب شده است تا برخی به توجیه منظور الهی در این آیات بپردازند. همین امر سبب شده است تا در نحوة اظهار نظر دانشمندان اسلامی دربارة قلمروی موضوعات قرآنی تعارضات مختلفی ایجاد شود. بعضی از این متفکّران اطلاق آیات جامعیّت را به تمام علوم گسترش داده اند و برخی نیز این اطلاق را به جنبة شرعی و امور دینی محدود نموده اند. ظاهر این آیات، نه تنها همة علوم را بیان نکرده است، بلکه بسیاری از مطالب مورد نیاز مردم در امور شرعی، مثل جزئیّات احکام و غیره را نیز بیان ننموده است. اصطلاح جامعیّت قرآن در آثار متقدّمان مسلمان موجود نیست، ولی موضوع «قلمروی موضوعی قرآن، همواره مورد توجّه اندیشمندان اسلامی بوده است. آیة 89 سورة نحل، آیة 111 سورة یوسف، آیة 38 سورة انعام و آیات مشابه بر جامعیّت قرآن در اموری دلالت دارند که به کمال و سعادت آدمی منجر می شوند. آموزش علوم و دانش های گوناگون، جزو رسالت قرآن نیست. مراد از اطلاق «کُلُّ شَیْءٍ» در برخی آیات مذکور، با توجّه به قرینة مقامیّه و سیاق آیات، اصول کلّی امور دینی است. از این رو، قرآن در حُکم قانون اساسی دین است که اصول کلّی دین را بیان کرده است و بیان مواد و تبصره ها را به عهدة پیامبر(ص) گذاشته شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و تحقیق پیرامون علوم قرآن در مقدمه تفسیر البرهان
نویسنده:
قاسم شریفیان
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
در مقدمه برخی از تفاسیر پاره ای از علوم قرآن مورد بحث قرار گرفته اند. مقدمه تفسیر البرهان تألیف سیدهاشم بحرانی و مقدمه تفسیر قمی از آن جمله است.در این پایان نامه پس از شرح مختصری از مباحث علوم قرآن مثل تفسیر و معانی مختلف آن، حجیت ظواهر قرآن، تاریخ تفسیر و روشهای تفسیری، به معرفی شرح حال بحرانی و مشایخ و شاگردان و آثار اوپرداخته شده است؛ سپس مقدمه تفسیرالبرهان ترجمه شده و در پایان مباحثی در علوم قرآن از مقدمه تفسیرعلی بن ابراهیم قمی چون ناسخ و منسوخ و محکم ومتشابه آورده شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و تحقیق کتاب تأویل مشکل القرآن باب اللفظ الواحد للمعانی المختلفة ابن قتیبه
نویسنده:
ناصراسفندیاری
نوع منبع :
رساله تحصیلی , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
محمدبن عبدالله بن قتیبه دینوری از علمای قرن سوم بوده است و در باب مذکور از کتاب تأویل مشکل القرآن خود 44 واژه قرآنی که وجوه گوناگونی از معانی را برخوردار است، ذکر کرده و برای آنها شواهدی از قرآن و اشعار عربی آورده است. برخی از این واژگان عبارتند از: قضا، هدی، امت، عهد، قنوت، دین، مولی، ضلال، امام و.... در این پایان نامه به ترجمه این باب و استدراک شواهد و مثالهای دیگری پرداخته شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبشیر و انذار در قرآن
نویسنده:
سعید محمودی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
خداوند متعال، هدف عمده بعثت انبیاء(ع) در هدایت وارشاد انسانها به صراط مستقیم قرار داده است. از اینرو به جمیع انبیاء (ع) از آدم تا خاتم امر کرده که تمام اهتمام خویش را در ایفای چنین مسئولیت خطیری به کار بندند تا آدمی به اهداف والای خلقت که همان رشد و تعالی است، نایل آید. بدین منظور، روشها و شیوه های مختلفی را در اختیار آنها قرار داده تا با اعمال این روشها در امر تبلیغ رسالت خویش در تربیت و هدایت انسانها فایق آیند. از جمله این روشها، تبشیر و انذار می باشد که قران کریم، آن را به عنوان سنت جاوید پروردگار واز ارکان اصلی دعوت پیامبران، معرفی نموده است. پیامبران الهی نیز برای رسیدن به اهداف مورد نظر، تبشیر وانذار را به عنوان یکی از شیوه های جذب کننده و باز دارنده به کار می گرفتند تا انسانها را به کسب فضایل تشویق کنند و از تمایل به انحرافات بر حذر دارند. برخی از مردم، در برخورد با تبشیر و انذار پیامبران، به خاطر و جود زمینه های مستعد، ایمان می آورند. اما گروه زیادی به خاطر وجود موانعی از پذیرش آن سر باز می زنند واین خود به ترتیب، اجر وپاداش پروردگار و عذاب وعقاب او را در پی دارد که خداوند بنا بر مصلحت، انسانهای مؤمن ونیکوکار را در دنیا از بخشی از نعمتهای خود برخوردار نموده وپاداش اصلی آنها که همان بهشت باشد را در سرای دیگر به آنها عطا خواهد کردو همچنین انسانهای متخلف وگناهکار را در هر دوره ای در دنیا به طریقی مجازات کرده و کیفر اصلی وطاقت فرسا را به روز قیامت محول کرده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید