آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
کارل بارت و دیتریش بونهوفر: متکلمانی برای جهان پسامسیحی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Wolf Krötke (ولف کروتکه)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Baker Publishing Group,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ولف کروتکه، مفسر برجسته الهیات کارل بارت و دیتریش بونهفر، اهمیت مداوم این دو الهی‌دان را برای ایمان و زندگی مسیحی نشان می‌دهد. این کتاب خوانندگان را قادر می سازد تا با چشمانی تازه به الهیات بارت و بونهوفر نگاه کنند و بینش جدیدی برای خواندن تاریخ الهیات مدرن ارائه می دهد. همچنین به کلیساها کمک می کند تا ببینند چگونه می توانند اقلیت های خلاقی در جوامعی باشند که خدا را فراموش کرده اند. این اولین ترجمه عمده از کار کروتکه به زبان انگلیسی است که توسط یک محقق ارشد آمریکایی الهیات مسیحی ترجمه شده است. این کتاب شامل پیشگفتاری از جورج هانسینگر است.
ارزیابی الهیاتی کارل بارت و دیتریش بونهوفر درباره بنیاد مسیحی اخلاق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew D. H. Stumpf
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Waterloo,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هدف این پایان نامه کمک به پاسخ به این سوال است که "فلسفه، و به طور خاص، اخلاق مبتنی بر مسیح چگونه خواهد بود؟" اولین بحث من این است که ما در تفکر اخلاقی کارل بارت و دیتریش بونهوفر، دو تلاش رادیکال و مکمل را می‌یابیم تا به مسیح به‌عنوان پایه یا اساس هر اخلاق اصیل اشاره کنند. آنچه دیدگاه های بارت و بونهوفر را از بسیاری از دیگر رویکردهای فلسفی و کلامی به اخلاق متمایز می کند، میزانی است که آنها به دنبال جدی گرفتن پیامدهای اخلاقی انجیل - مکاشفه فیض خدا در کلام و کار عیسی هستند. مسیح - برای اخلاق. ادعای دوم من این است که، حتی اگر از بارت و بونهوفر در اجرای دقیق شخصیت اخلاقی مبتنی بر مسیحیت پیروی نکنیم، با این وجود نمی‌توانیم از رویارویی با چالش اساسی که هر یک از این افراد به شیوه‌های مرتبط اما متمایز خود به وجود می‌آورند، اجتناب کنیم. در اندیشیدن به اخلاق، باید مسیح را به عنوان معیار و پایه خود در نظر بگیریم. در دو فصل اول، به ترتیب درباره بارت و بونهوفر، ساختار و محتوای استدلال‌های آن‌ها را شناسایی می‌کنم و مبنای متنی آن‌ها را در متون مرتبط با موضوع، یعنی جزم‌شناسی کلیسای بارت و اخلاق بونهوفر نشان می‌دهم. من همچنین طرحی از خصوصیات اخلاقی مبتنی بر مسیحیت ارائه می‌دهم، زیرا هر یک از این متکلمان آن را از مبنای مسیح‌شناختی خود استخراج می‌کنند. در فصل سوم به بررسی اجمالی استدلال های ایشان می پردازم.
الهیات و دیالکتیک غیریت: در مورد قرائت بونهوفر و آدورنو
نویسنده:
Wayne W. Floyd
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University Press of America ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب از الهیات اولیه دیتریش بونهوفر، الهی‌دان پروتستان و تئودور ویزنگروند آدورنو، فیلسوف یهودی، به عنوان فرصتی برای تأمل استفاده می‌کند. نویسنده تاملی در سبک آنها انجام می دهد و بنابراین به گفتگوهای فلسفی- کلامی معاصر کمک می کند. این مطالعه آینده الهیات دیالکتیکی را به عنوان شکلی از تفکر غیرهویت بررسی می کند که پذیرای اولویت معرفتی، اجتماعی و اخلاقی «دیگری» است.
ظهور خداوند در برابر دیگری [پایان نامه آلمانی]
نویسنده:
Jonathan Schwarz
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه کارشناسی ارشد در مورد لحظات تعالی در مواجهه با دیگری توسط یکی از مهمترین فیلسوفان عصر ما، امانوئل لویناس است. بافت تاریخی مبتنی بر فلسفی با اصطلاح چرخش زبانی نشان داده می شود که نشان دهنده تغییر تفکر در قرن بیستم است. برای تشریح این تغییر، این تز چندین مقاله فلسفی و کلامی را برای بحث به ارمغان می آورد که منجر به مشکل قدرت در فرآیند شناخت می شود. این تحقیق با ارائه نوشته‌های دیتریش بونهوفر، کمکی به گفتمان سیستماتیک-الهیاتی درباره آشکار شدن خدا در درون روابط و اخلاق خواهد کرد. علاوه بر این، پلی بین تفکر ضد سازندگی پست مدرن و وظیفه الهیات مستمر استفاده از زبان انسانی برای کشف وجود خدا ایجاد می کند.
از شی به دیگری: الگوهای اجتماعی پس از ایده آلیسم در گادامر، لویناس، روزنزویگ و بونهوفر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Christopher J. King
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه شرحی از روش‌های مختلفی ارائه می‌کند که در آن مدل‌های به‌طور فرضی ایده‌آلیستی و استعلایی اجتماعی، که رابطه سوژه با سایر انسان‌ها را در شناخت خود موضوع پایه‌گذاری می‌کردند، رد و جایگزین شدند. کنار گذاشتن این گزارش منجر به مدل‌های متنوعی از اجتماعی شد که از سوژه به‌عنوان زمینه‌ی اجتماعی بودن فاصله گرفتند و زمینه‌هایی را خارج از موضوع مطرح کردند. هانس گئورگ گادامر، امانوئل لویناس، فرانتس روزنزوایگ و دیتریش بونهوفر مواضع بدیلی را در طول طیفی از مدل‌های اجتماعی نشان می‌دهند که مفهوم ایده‌آلیستی اجتماعی را رد می‌کنند. برهان محوری این رساله مدعی است که پاسخ‌ها به ایده‌آلیسم و مدل‌های استعلایی جامعه‌گرایی در نهایت به یک هستی‌شناسی ناکافی ایراد می‌گیرند که اجتماعی بودن (و همچنین تمام واقعیت) را در شناخت سوژه قرار می‌دهد. هستی شناسی مدل استعلایی موضوع را در ابتدا بی ارتباط با موضوعات دیگر قرار می دهد، به طوری که اولین حرکت در ارتباط آنها با یکدیگر باید معرفت شناختی باشد. رابطه اجتماعی مبتنی بر درک شناختی سوژه است. هر یک از متفکرانی که من بررسی می‌کنم، این مسئله را مشکل اصلی ایده‌آلیسم معرفی می‌کنند. با این حال، راه حل آنها برای این مشکل متفاوت است. راه‌حل‌های متفاوت گادامر، لویناس، روزنزوایگ و بونهوفر را می‌توان به‌عنوان اشغال موقعیت‌های نمایندگی متفاوت در طول یک پیوستار شناسایی کرد که آن را «مقیاس زمینه‌های اجتماعی» نامید. آنچه من در اینجا ارائه می‌دهم توپوگرافی پاسخ‌ها به مدل ایده‌آلیستی اجتماعی است. زمینه هستی‌شناختی جامعه‌شناسی، به‌جای سوژه بودن، به‌عنوان موقعیت گفت‌وگو (گادامر)، چهره دیگری (لویناس)، یا وحی الهی (روزنزوایگ و بونهوفر) مطرح می‌شود. در هر یک از این مدل‌های جایگزین، می‌بینیم که سوژه به جای خودمختاری، مشروط است، جامعه‌پذیری از طریق زمانمندی و زبان وضع می‌شود، و جامعه‌گرایی اصولاً یک رابطه هنجاری است تا یک رابطه معرفت‌شناختی. پس داستانی که از تحلیل من بیرون می‌آید، توپوگرافی غنی‌تری از پاسخ‌ها به ایده‌آلیسم نسبت به آنچه که تاکنون ترسیم شده است، است. پاسخ‌هایی که توسط گادامر، لویناس، روزنزوایگ و بونهوفر ارائه می‌شوند، هر کدام یک هستی‌شناسی جایگزین را ارائه می‌کنند که هر مدل مناسبی از جامعه‌گرایی باید بر آن تکیه کند. در حالی که گزارش من از طیف پاسخ‌های هستی‌شناختی به جامعه‌گرایی ایده‌آلیستی ادعای جامعی ندارد، اما توپوگرافی بهتری از حوزه پاسخ‌ها نسبت به آنچه تاکنون در مطالعات مدل‌های اجتماعی در قرن بیستم ارائه شده بود، ارائه می‌دهد. در نهایت، این پایان نامه مرکزیت ارائه یک هستی شناسی جایگزین برای ایده آلیسم را در این پروژه ها نشان می دهد. به دور از رد کلی هستی‌شناسی یا صرفاً ارائه بازنگری‌های اخلاقی در نظم اجتماعی موجود، هر یک از چهره‌هایی که در این مطالعه بررسی می‌کنم، با بیان دیدگاه هستی‌شناختی تازه‌ای که می‌تواند از زندگی اجتماعی حمایت کند، زمینه‌ی اجتماعی بودن را به‌طور بنیادی بازبینی می‌کند.
مسیح و جامعه وحیانی در استقبال بونهوفر از هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David S Robinson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Mohr Siebeck,
چکیده :
ترجمه ماشینی : چگونه خدا از طریق زندگی یک جامعه انسانی آشکار می شود؟ اخلاق الاهیاتی دیتریش بونهوفر از ادعای «وجود مسیح به عنوان جامعه» آغاز می‌شود، یکی از چندین تغییر در G.W.F. فلسفه دین هگل. دیوید رابینسون استدلال می کند که استفاده التقاطی بونهوفر از اندیشه هگل، از مفهوم اجتماعی شدن «گیست عینی» گرفته تا تصویری پرشور از ذهن «شکاف»، نباید با بحث و جدل او علیه ایده آلیسم پوشیده شود. او همچنین خوانش‌های دقیقی از متون هگل ارائه می‌کند تا نقد بونهوفر را ارزیابی کند، به‌ویژه اتهام تمایز «دوستیکی» بین ایده و ظاهر در مسیح‌شناسی. در همین حال، زمینه تاریخی برای «اعتراف زدایی» کلیسا توسط هگل در مقابل دولت و بازیابی نشانه کلیسایی-سیاسی رنج توسط بونهوفر به عنوان عدم به رسمیت شناختن فراهم شده است. نویسنده تحقیقی حیاتی در ترکیبات اجتماعی ایمان و عقل ارائه می دهد.