آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
مردانِ نا متعارَف: دیتریش بونهوفر و هانس فون دونانی، مقاومت کنندگان در برابر هیتلر در کلیسا و دولت [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Elisabeth Sifton, Fritz Stern
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
New York Review Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در طول دوازده سال رایش سوم هیتلر، تعداد بسیار کمی از آلمانی‌ها خطر مخالفت فعالانه با ظلم و وحشت او را پذیرفتند و تعداد کمی از آنها برای محافظت از مقدسات قانون و ایمان چنین کردند. در No Ordinary Men، الیزابت سیفتون و فریتز استرن بر دو مرد برجسته و شجاع تمرکز می کنند - کشیش و الهیات دیتریش بونهوفر و دوست نزدیک و برادر زنش هانس فون دونانی - و بینش جدیدی در مورد مشکلات وحشتناک مقاومت ارائه می دهند. مستلزم (کریستین بونهفر دونانی، همسر هانس و خواهر دیتریش، که برای هر دوی آنها ضروری بود، فراموش نشده است.) بونهوفر از همان ابتدا با تلاش‌های نازی‌ها برای تطبیق کلیساهای پروتستان آلمان به خواست هیتلر مخالفت کرد، در حالی که دونانی، وکیل در وزارت دادگستری و سپس در بخش ضد جاسوسی ورماخت، به قربانیان کمک می‌کرد و سوابق جنایات نازی‌ها را نگه می‌داشت تا به عنوان مدرکی پس از رژیم استفاده شود. سقوط کرد و یک شخصیت مهم در توطئه های مختلف برای ترور هیتلر بود. قدرت تعهد مشترک آنها به این تعهدات - و به مردمی که به آنها کمک می کردند - حتی پس از دستگیری آنها در آوریل 1943 دوام آورد و تا اینکه پس از رنج فراوان، آنها به دستور صراحت هیتلر در آوریل 1945، فقط چند هفته قبل از رایش سوم اعدام شدند. فرو ریخت. نامه‌ها و مقالاتی از زندان و سایر نوشته‌های بونهوفر که پس از مرگش منتشر شد، مخاطبان بین‌المللی گسترده‌ای پیدا کرد، اما کار دونانی به ندرت شناخته شده است، اگرچه برای مقاومت بسیار مهم بود و او کسی بود که بونهوفر را به توطئه‌های ضد هیتلر کشاند. سیفتون و استرن در گزارش خود از تلاش‌های خارق‌العاده‌ای که این دو به طور مشترک درگیر شدند، جزئیات و تفاسیر جدیدی ارائه می‌دهند. هیچ مرد معمولی هم به نجابت انسانی بونهوفر و هم میراث الهیات او احترام می گذارد و هم به حفظ بالاترین استاندارد فضیلت مدنی توسط دونانی در وضعیتی کاملاً فاسد.
بازپس گیری دیتریش بونهوفر: وعده الهیات او [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Charles Marsh
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب، مارش روش جدیدی برای خواندن الهیات دیتریش بونهفر، الهی‌دان مسیحی که به دلیل نقشش در مقاومت علیه هیتلر و نازی‌ها اعدام شد، ارائه می‌کند. مارش با تمرکز بر علایق اساسی فلسفی بونهوفر، کار او را در چارچوب سنت فلسفی آلمان، از کانت تا هگل تا هایدگر، بررسی می‌کند. مارش استدلال می‌کند که توصیف بونهوفر از هویت انسانی، جایگزین قانع‌کننده‌ای برای برداشت‌های پساکانتی از خودبودن است. علاوه بر این، او نشان می دهد که بونهوفر، در حالی که در محدوده الهیات بارت کار می کند، سنت سوبژکتیویته استعلایی را هم نقد و هم بازتوصیف می کند. این نگاه تازه به اندیشه بونهوفر بحث های زیادی را در آکادمی الهیات و کلیسا و همچنین در مجامع گسترده تری از زندگی فکری برانگیخت.
الهیات سیاسی دیتریش بونهوفر و مشکل اخلاقی استبداد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Brian K. Watson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Louisiana State University ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
چکیده ماشینی: در این پایان نامه به بررسی رابطه بین الهیات سیاسی و مشکل اخلاقی استبداد در زندگی و آثار کشیش و الهیات آلمانی دیتریش بونهوفر می پردازم. با بررسی دیدگاه‌های الهیاتی او، من استدلال می‌کنم که جهان‌بینی کریستو-محور بونهوفر اساس اعتقادات اخلاقی و سیاسی او و همچنین انگیزه‌اش برای شرکت در طرح ترور آدولف هیتلر را تشکیل می‌دهد. تمایل بونهوفر به پیوند دادن درک خود از عیسی مسیح به کل زندگی بشر، او را به سمت توسعه یک رویکرد الهیات غیر سیستماتیک به اخلاق و رابطه بین کلیسا و دولت سوق می دهد. در پایان با توضیحی در مورد پیامدهای مقاومت بونهوفر در برابر دولت نازی در رابطه با گناهکاری مسیحی، استدلال می‌کنم که الهیات سیاسی بونهوفر در نهایت با ایمان مشخص می‌شود. بونهوفر به جای اینکه ادعا کند اعمالش بر اساس اصول اخلاقی یا استدلال‌های جنگی توجیه می‌شود، علیه نیرویی شیطانی عمل می‌کند، با این امید که خدای او برای کسانی که شجاعانه و در عین حال گناهکار عمل می‌کنند، عفو کند.
بونهوفر: کار مسئولانه: رویکرد دیاکرونیک به موضوعی همزمان: الهیات کار دیتریش بونهوفر
نویسنده:
John Hamilton McCabe
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تلاش می کند تا اهمیت کار برای دیتریش بونهوفر را به شیوه ای جدید برجسته کند، هم در آنچه که او نوشته و چگونه زندگی می کند، و هم از تاریخ، زندگی نامه و الهیات استفاده می کند. این روایتی را می سازد که از رابطه متقابل بین این عناصر به شیوه ای نوآورانه برگرفته شده است، و به دنبال انتقال حس تازه ای از شیوه ای است که الهیات بونهوفر با بافت آن زمان ارتباط دارد. یک بحث اصلی این مطالعه این است که درگیری بونهوفر با موضوع کار و الهیات کار او چیزی است که اساساً برای او مهم است و موضوعی است که در طول زمان تکامل می‌یابد و توسعه می‌یابد. پیشنهاد کار به عنوان یک کلید هرمنوتیکی مرکزی برای درک بونهوفر، کاری است که قبلاً انجام نشده است. این پایان نامه موضوع کار و توسعه آن را دنبال می کند و در طول زندگی بونهوفر اشاره می کند که چگونه درک کامل تر از مرکزیت کار، درک تازه ای از تعدادی از نقاط انتقال کلیدی در زندگی او ایجاد می کند و آنها را به روشی جدید معنا می کند. . بخش پایانی استدلال می‌کند که کار بونهوفر در مقاومت در آلمان نازی کار خوبی بود و فرمول‌بندی الهیاتی که بونهوفر را به سمت نقشش در استبداد هدایت می‌کرد، در دکترین در حال انجام او درباره دستورات وجود داشت، دکترینی ناقص که در پایان پر از امید از نظر روش‌شناسی، این پایان‌نامه توسعه و بیان الهیات کار بونهوفر را از روزهای اولیه تا دستگیری‌اش دنبال می‌کند و عمدتاً، اما نه به طور کامل، بر روی نوشته‌های او در مجموعه‌های Dietrich Bonhoeffer Werke (DBW) تمرکز می‌کند، اما الهیات زندان را شامل نمی‌شود. زیرا چنین رویکردی به طور مناسب ماهیت ناتمام الهیات بونهوفر را منعکس می کند.
الهیات بونهوفر و تغییرات اقلیمی انسانی: در جستجوی اخلاق زیست محیطی
نویسنده:
Dianne P. Rayson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی الهیات دیتریش بونهوفر، از طریق متون اولیه و ثانویه، در تلاش برای توسعه یک پاسخ مسیحی به مشکل تغییرات آب و هوایی انسانی می پردازد. به این ترتیب، از الهیات ناتمام و در عین حال تا حدی سیستماتیک بونهوفر استفاده می کند، اما ممکن است اساساً به عنوان اثری در زمینه های الهیات عملی و عمومی که الهیات را به عنوان صدای مهمی در پرداختن به مسائل معاصر ستایش می کند، توصیف شود. سوال اصلی تحقیق این است که آیا و اگر چنین است تا چه حد، الهیات بونهوفر می‌تواند به تفکر اکوتولوژیک و اخلاقی در دوره کنونی موسوم به آنتروپوسین کمک کند. آنتروپوسن، «عصر انسان‌ها»، عصر زمین‌شناسی است که با تغییر سیستم‌های زمین توسط انسان تعریف می‌شود، همانطور که توسط باقی‌مانده‌های قابل مشاهده در پوسته زمین مشهود است و منجر به تغییرات سریع و گسترده، از جمله اختلالات آب و هوایی می‌شود. از آنجایی که توسعه انسانی در طول دوره اقلیمی نسبتاً پایدار هولوسن (به معنای "کاملاً جدید") رخ داده است، تداوم تمدن بشری خارج از این شرایط در معرض تهدید قرار گرفته است. از دست دادن تنوع زیستی پیامدهایی بر عملکرد اکولوژی ها، از جمله قابلیت زنده ماندن انسان خودمان، و همچنین تأثیر مستقیم و قابل اثبات بر سایر گونه ها دارد. دوران جدید را می‌توان دربرگیرنده مشکلات اخلاقی نظم منحصربه‌فردی دانست که مسیحیت در پاسخ به آن کند بوده است، بسیار کمتر رهبری را در یافتن راه‌های جدیدی برای تعامل انسان‌ها و زمین ارائه می‌دهد. در واقع، این تز ادعا خواهد کرد که الهیات سلطه و سلطه به روش خود به مشکل اختلال آب و هوا کمک کرده است. این پایان نامه از الهیات بونهوفر متمرکز بر مسیحیت برای بررسی ماهیت روابط انسانی، از جمله روابط بین انسان ها، همنوعان ما و خود زمین استفاده می کند. این تز از طریق بینش‌های بونهوفری، آن الهیات مشکل‌ساز سلطه و تسلط را بررسی می‌کند که به‌ویژه از روش‌هایی که اسطوره‌های آفرینش پیدایش تفسیر شده‌اند ناشی می‌شوند. این تفاسیر را با گزاره‌های اکو-تئولوژیکی و اخلاقی جایگزین می‌کند که می‌تواند به عنوان مبنای یک پاسخ الهیات مسیحی به مشکلات ناشی از آنتروپوسن باشد.
من کیستم؟: الهیات بونهوفر از طریق شعر او [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Bernd Wannenwetsch (بِرند وارن‌وِچ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Continuum International Publishing Group ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: اغلب اشاره شده است که شعر برای درک ارتباط بین الهیات و زندگی نامه به ویژه رسانه مناسبی است. نیازی به گفتن نیست که این موضوع در مورد دیتریش بونهوفر و اشعاری که در دوران زندانی شدنش توسط نازی ها سروده بود بسیار هیجان انگیز است. اگرچه هر یک از ده شعر او را باید در بافت تاریخی و زندگینامه مربوطه خواند، اما آنها همچنین قطعاتی گرد و خودکفا هستند که با نثر زندگی‌نامه و کلامی که آنها را احاطه کرده است، نمی‌توان آنها را «توضیح داد». آنها بیشتر به عنوان نوعی گفتگوی خلاق و شاید حتی گاهی انتقادی برای این زمینه ها عمل می کنند. به همین دلیل است که از دست اندرکاران این جلد خواسته نشده است که شعرها را توضیح دهند، بلکه این گفتگو را تسهیل کنند: گفتگوی بین خواننده و اشعار، بین تک تک اشعار و همچنین بین شعرها و زندگی بونهوفر و الهیات او. این اشعار به‌طور ایده‌آل به‌عنوان نقطه‌ی ورود به الهیات بونهوفر می‌آیند، زیرا هر یک از آن‌ها با مفهوم الهیات مرکزی خاصی که بونهوفر در سال‌های زندان خود در حال توسعه آن بود، طنین‌انداز می‌شود. مضامین و مفاهیمی مانند «دوستی»، «مذهب»، «هویت»، «آزادی»، «عمل نمایندگی» و غیره نه تنها در این اشعار بازنمایی می‌شوند، بلکه اغلب به شیوه‌ای متراکم و متقاعدکننده بیان می‌شوند که تنها زبان شاعرانه است. به این ترتیب، آنها سزاوار مشارکت کامل و تخیلی صف بین المللی نویسندگان درجه یک الهیاتی هستند که در این کتاب گرد آمده اند.
راهنمای کمبریج برای دیتریش بونهوفر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John W. de Gruchy
نوع منبع :
کتاب , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
کمبریج,
کتاب زندگی مشترک و دعای کتاب مقدس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Dietrich Bonhoeffer
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Fortress Press,
خدایی که داده شده است: الهیات مقدس دیتریش بونهفر و مسیحیت بی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Chris Dodson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Fortress Academic,
اسرار در الهیات دیتریش بونهوفر: سمپوزیوم بونهوفر کپنهاگ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kirsten Busch Nielsen; Ulrik Nissen; Christiane Tietz
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Vandenhoeck & Ruprecht,