آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 114
کارل بارت و انجیل پنجم. تفسیر الهیاتی بارت از اشعیا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Mark S. Gignilliat
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی : علمای کتاب مقدس و جزمدانان امروزی توجه قابل توجهی به موضوع تفسیر کلامی دارند. منبعی برای راهنمایی و بینش در این بحث، تاریخ تفسیر است، و صدای کارل بارت با صدای بلند به عنوان یک مدل مفید برای درگیر کردن کتاب مقدس و موضوع آن ثبت می‌شود. اکثر خوانندگان تفسیر الهیات بارت با او در سطح تفسیر عهد جدید او روبرو می شوند. این از چندین نقطه نظر مختلف قابل درک است. متأسفانه، تفسیر الهیاتی بارت از عهد عتیق آنچنان که شایسته آن است، مورد توجه قرار نگرفته است. این کتاب در پی پرکردن این خلأ است زیرا با تفسیر الهیاتی بارت از «اشعیا» در جزم‌شناسی کلیسا مواجه می‌شود. از آغاز کلیسا، "اشعیا" به عنوان کتاب مقدس مسیحی شناخته شده است. در جزم شناسی کلیسا، بارت را می یابیم که "اشعیا" را به شیوه های چند کارکردی و چند لایه می خواند، زیرا او به دنبال شنیدن "اشعیا" به عنوان شاهدی زنده برای خداوند است. مکاشفه سه گانه خود در عیسی مسیح
حضور معاد شناختی در الهیات گوتینگن کارل بارت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christopher Asprey
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
کارل بارت و اخلاق مسیحی: زندگی در حقیقت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Werpehowski
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate Publishing,
بازنگری در نظریه صفات الهی: در گفتگو با کارل بارت، ابرهارد یونگل و ولف کروتکه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christopher R.J. Holmes
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Peter Lang International Academic Publishers ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: شناخت روزافزونی وجود دارد که شرح صفات خدا در اعلامیه کلیسا نقش اساسی دارد. این مطالعه سه روایت کاوشگر قرن بیستم را ارائه می‌کند - گزارش‌های کارل بارت، ابرهارد یونگل، و ولف کروتکه - که هر یک شکل کلاسیک این دکترین را دوباره فرموله کردند. با عنایت خاص به جلال الهی، این گونه بیان می شود که خداوند بیش از آن که افقی غیرقابل تصور و وصف باشد، جلالی است که جلال او ارتباط با خود و افق وحدت بخش انتساب اوست.
تفاوت جنسی، جنسیت و عاملیت در جزم شناسی کلیسای کارل بارت
نویسنده:
Faye Bodley-Dangelo
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury T&T Clark ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این جلد تحلیلی انتقادی و سازنده از خود تمایز یافته جنسی در جزمی کلیسای کارل بارت است. در الگوی مسیحیت او از عاملیت انسانی منبعی دست نخورده برای ایجاد آشفتگی و تجسم مجدد ساختار دگر-مردسالارانه مشارکت انسانی در قلب انسان شناسی الهیات او تضمین می کند. فای بودلی-دانجلو با حرکت در آموزه‌های وحی، خلقت، انسان‌شناسی الهیاتی و اخلاق ویژه بارت، عامل انسانی را در پروژه گسترده‌تر خود با هدف بازآفرینی موضوع الهیات پروتستانی مدرن قرار می‌دهد. او استدلال می‌کند که کنشگر انسانی به‌عنوان دریافت‌کننده فعالیت نجات‌بخش مسیح در نظر گرفته می‌شود، که آن را از انزوای خود ستوده و به روابط وابستگی، پاسخگویی و مسئولیت اخلاقی به مکان‌های متعددی از دگرگونی الهی و مخلوق هدایت می‌کند. در این کتاب بحث می‌شود که مدل بارت از عاملیت انسانی به خودی خود نمی‌تواند روایت او از تبعیت زنان و انکار روابط همجنس‌گرایان را حفظ کند. بلکه شامل سازوکارهای اخلاق مدار، انتقادی و تأملی است که در برابر بعد دگرجنسگرایانه انسان شناسی الهیاتی او مقاومت می کند و خود را به یک تبیین اجرایی ضد ذات گرایانه از جنسیت می رساند.
الهیات کارل بارت
نویسنده:
Hans Urs Von Balthasar
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ignatius Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب که در سال 1951 نوشته شده است (با چاپ دوم در سال 1961)، جای خود را در مجموعه ای چشمگیر از تلاش ها برای مبارزه با الهیات کارل بارت از دیدگاه کاتولیک می گیرد. این کتاب استراتژی دوگانه ارائه توضیحی از «کل اندیشه بارت» را اتخاذ می‌کند، در حالی که این کار را برای گفت‌وگوی اعتراف‌آمیز میان متکلمان انجام می‌دهد. تلاش بالتاسار که نباید به عنوان «مقدمه ای بر الهیات کارل بارت» تعبیر شود، ارائه پاسخی کاتولیک است که اگرچه «رسمی» نیست، با این وجود به دنبال بیان یک جهت و حرکت مشترک در کاتولیک است. الاهیات کارل بارت نشان می دهد که چگونه تجدید نظر در مسائل اساسی در الهیات بنیادی - در مورد رابطه طبیعت و فیض، فلسفه و الهیات، "قیاس وجود" و "قیاس ایمان" - ممکن است به نزدیکی بین این دو منجر شود. رودخانه های بزرگ مسیحیت، بدون به خطر انداختن مرکز ثقل هیچ کدام. در این فرآیند، کتاب سهم عمده‌ای در درک مجدد مسیحیت در دنیای مدرن سکولار شده دارد. منتشر شده با Communio Books.
تصدیقات عقل: درباره الهیات اندیشه ورزانه کارل بارت
نویسنده:
Sigurd Baark
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب با بازنگری در رابطه بین نظریه و عمل در تفکر بارت، هسته نظری الهیات کارل بارت را بررسی می کند. پیامد این بازنگری این است که می‌دانیم روایت خود بارت از رشد الهیاتی‌اش تا حد زیادی درست است. سیگورد بارک به شدت از سنت فلسفی ایدئالیسم آلمانی استفاده می کند و استدلال می کند که بخش مهمی از آنچه بارت را به یک الهیدان نظری تبدیل می کند، نحوه تفکر او از پیوند خودآگاهی، عقل و آزادی است که به طور کامل توسط کانت توسعه یافته است. ، فیشته و هگل. این کتاب تفسیر جدیدی از الهیات بارت ارائه می دهد و نشان می دهد که چگونه درک نظری از الهیات در فضای فکری امروز مفید است.
پنهان بودن خدا و دیده شدن کلیسا: اندیشه اولیه کارل بارت در مورد حاکمیت کلام خدا، آزادی انسان و اقتدار کلیسایی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
James R. A Merrick
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تفاسیر اولین الهیات بارت بیشتر جهت گیری آخرت شناختی آن را ایجاد کرده است. به طور معمول، چنین قرائتی درک می کند که تاریخ بشر توسط حضور خدا تضعیف شده است. علاوه بر این، این تفاسیر معمولاً معتقدند که تا مرحله «بالغ» بارت - سال‌های جزم‌شناسی کلیسایی او - تعادل حاصل نشده بود. این تز افکار اولیه بارت را مجدداً بررسی می‌کند تا نشان دهد که نمی‌توان آن را مخالفت نامتعادل حضور خدا با تاریخ بشری توصیف کرد. قصد بارت این نبود که امر تاریخی را باطل یا نفی کند، بلکه آن را محدود و نسبی درک کرد. بر این اساس، فصل آغازین نقد بزرگ بارت از دین را در آثار اولیه‌اش می‌خواند، به‌ویژه به نوعی از دین که موقتی بودن تاریخ را گریزناپذیر می‌دید. در مواجهه با چنین عقل گرایی، بارت بر محدودیت های دین پافشاری می کرد. با این حال، این محدودیت ها به معنای آسیب دیدن دین نیست. فصل دوم با توجه به روایت بارت از اقتدار نسبی موعظه، سنت و تعصب به بررسی چگونگی عملکرد دین در رابطه با حضور تاریخی خدا می‌پردازد. در برابر عقل گرایی مدرن، بارت ادعا کرد که این اشکال تاریخی دقیقاً به این دلیل معتبر هستند که ویژگی تاریخی آنها توجه را به محدودیت های تاریخی موجودات انسانی جلب می کند. فصل اول به این موضوع می پردازد که چگونه پیکربندی اولیه بارت از رابطه زمان با ابدیت، درک او از روش و اهمیت الهیات تاریخی را شکل داد، با این استدلال که بخشش خداوند به هر دوره تاریخی - نه فقط دوره مدرن - اجازه می دهد که مهم باشد. کلیسا تا حدی با ارائه گزارش های سخاوتمندانه از تاریخ بشر، ایمان خود را به بخشش اعلام می کند.
کارل بارت و قیاس وجود (مطالعات تی.تی. کلارک درباره الهیات سیستمی) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Keith L. Johnson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چگونه کارل بارت را بخوانیم: شکل الهیات او [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
George Hunsinger
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA ,
  • تعداد رکورد ها : 114