آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 114
سعی کنید کارل بارت را درک کنید [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Bertold Klappert
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Neukirchener Verlag,
نامه های کلام الهی: کمالات خدا در جزم شناسی کلیسای کارل بارت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert B. Price
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T&T Clark,
چکیده :
ترجمه ماشینی : آموزه مسیحی خدا به طور سنتی در دو بخش ارائه شده است: گزارشی از وجود و صفات خدا از یک سو، و گزارشی از تثلیث خدا از سوی دیگر. پژوهش حاضر تحلیلی است از دکترین کارل بارت در مورد صفات (یا «کمالات») الهی، همانطور که در «جزمیات کلیسایی II/1» آمده است. آموزه کمالات الهی بارث نسبتاً کمی مورد توجه قرار گرفته است و توجهی که به آن شده است نوعاً بسیار گزینشی است. نویسندگانی که از مضامین بزرگتر و ساختاری در گزارش بارت آگاه نیستند، اغلب جزئیات مهم متن بارت را اشتباه تعبیر می کنند. دیگران به اشتباه پیامدهای دکترین کمالات بارت را برای کلام او نادیده می گیرند. هدف این پژوهش در درجه اول روشن ساختن آنچه بارت در مورد کمالات می گوید و ثانیاً ارتباط آن با مضامین گسترده تر در الهیات بارت است.
قرائت کارل بارت، تکنیک اخلاقی قطع، تغییر اخلاق زیست پزشکی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ashley John Moyse
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US,
الاهیات سیاسی در کارل بارت، هلموت گولویتزر و یورگن مولتمان: مطالعه سیاسی-هرمنوتیکی ارتباط بین بارتیانیسم چپ و الهیات سیاسی "جدید" [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sungchole Park
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Berlin Heidelberg;Springer Gabler,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش، تحلیلی جامع از نوشته‌های سیاسی-اخلاقی کارل بارت، هلموت گولویتزر و یورگن مولتمان را با روشن‌کردن گفتمان‌های الهیاتی آنها در زمینه رویدادهای سیاسی جاری ارائه می‌کند. علیرغم تفاوت‌های سیاسی هرمنوتیکی، الهیات سیاسی بارت، گولویتزر و مولتمان در رابطه با تعهد سیاسی مسیحیان به یک نتیجه مشترک می‌رسند: مسیحیان باید در فعالیت‌های سیاسی برای افراد ضعیف و ستمدیده اجتماعی شرکت کنند. هدف سیاسی او در درجه اول تغییر اساسی نظم اجتماعی موجود است، که از نظر اجتماعی ضعیف و ستمدیدگان سیاسی را در مضیقه قرار می دهد. این در مسیر سیاسی شدن کلیسا قرار دارد که هدف آن حفظ نظام امتیازات و منافع طبقه ممتاز است. می توان آن را با دو اصطلاح توصیف کرد: مقاومت در برابر نظام های توتالیتر و سرنگونی نظم اجتماعی موجود. هدف این کتاب اساتید و دانشجویان الهیات و فلسفه دین پروتستان و جهان گرایی با تمرکز بر رابطه مسیحیت و سیاست در جامعه سرمایه داری متاخر است.
قرائت کارل بارت برای کلیسا: کتاب راهنما و معرفی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Kimlyn J. Bender
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Baker Publishing Group,
چکیده :
ترجمه ماشینی : یک مترجم برجسته بارت مقدمه‌ای بر جوهر الهیات بارت ارائه می‌کند و بر موضوعاتی تأکید می‌کند که به دغدغه‌های کلیسا، کشیش و خدمت مسیحی می‌پردازد.
کارل بارت و نئوکانتیانیسم: استقبال از نئوکانتیانیسم در "نامه به رومیان" و اهمیت آن برای بسط بیشتر الهیات کارل بارت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Johann Friedrich Lohmann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter,
جزم شناسی اصلاح شده در گفتگو: الهیات کارل بارت و جاناتان ادواردز [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Uche Anizor
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Lexham Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : جاناتان ادواردز و کارل بارت به‌ترتیب بزرگترین الهی‌دانان آمریکای شمالی و سوئیسی هستند. اگرچه در زمینه‌های بسیار متفاوتی قرار داشتند و نزدیک به دویست سال از هم فاصله داشتند، اما شباهت‌های جالبی داشتند. هر دو به آسانی تفسیر، الهیات و فلسفه را به کار گرفتند. هر دو با کیفیت، عمق و بی زمانی منحصر به فرد استدلال شده اند. هر دو در برابر تغییرات لیبرال زمان خود مقاومت کردند و در عین حال متفکرانی خلاق باقی ماندند. و هر دو بدون فرض غیرانتقادی سنت اصلاح شدند. اصلاحات جزمی در گفتگو توسط اوچه آنیزور و کایل سی استروبل ویرایش شده است. هر فصل این متکلمان را در مورد مقولات کلامی کلاسیک، مانند آموزه خدا، کفاره، و کلیسای شناسی، و نیز موضوعات مورد علاقه خاص هر دو، مانند زیبایی شناسی و فلسفه، به گفتگو می آورد. ادواردز و بارت مانند همه الهی‌دانان بزرگ به روشنگری آموزه‌های مسیحی ادامه می‌دهند. خوانندگان قدردان سختگیری فکر و فداکاری آنها به مسیح خواهند بود.
آزادی الهی و آموزه تثلیث درونی: در گفتگو با کارل بارت و الهیات معاصر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul D. Molnar
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T & T Clark,
زندگی مسیحی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Karl Barth (کارل بارت)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Bloomsbury Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی : کارل بارت (1886-1968) توسط پاپ پیوس دوازدهم به عنوان مهمترین الهی دان پس از توماس آکویناس توصیف شد، و نوشته های او از منظر یک «الهیات کلام خدا» جدید همچنان تأثیر عمده ای در میان مسیحیان، دانش آموزان، دارد. الهیات و واعظان در سراسر جهان امروز. الهیات او به طور خلاقانه آموزه های کلیدی مسیحی از جمله تثلیث، مسیح شناسی و نجات از جمله در آنها، به ویژه، آموزه انتخاب را دوباره کار می کند. ماحصل کار مستمر بیش از سه دهه، کار او با استدلال دقیق چهارده جلدی، جزم‌شناسی کلیسا، نشان‌دهنده اوج دستاوردهای خود بارت است و شاید به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار الهیاتی در تمام دوران تلقی شود. به عنوان بخشی از اخلاق الهیاتی که در این بینش جزمی جزمی است، زندگی مسیحی گزارشی جذاب و تحریک آمیز از جهت گیری مسیحی به زندگی اخلاقی از منظر آشتی الهی ارائه می دهد و بینشی متمایز را ارائه می دهد که نماز را قلب یک شور اخلاقی می داند. برای عزت خدا و مبارزه برای عدالت انسانی. اثر یکی از تأثیرگذارترین الهیدان پروتستان قرن بیستم، این نسخه Cornerstones شامل مقدمه‌ای کاملاً جدید توسط فیلیپ جی.
الاهیات اینفرالپسریان کارل بارت: ریشه ها و توسعه، 1920-1953
[کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Shao Kai Tseng
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
IVP Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی : الهی‌دانان مدت‌ها تصور می‌کردند که دکترین انتخابی کارل بارت، فوق‌العاده‌ای است. شائو کای تسنگ که دهه‌ها پژوهش را به چالش می‌کشد، استدلال می‌کند که علی‌رغم طرفداری بارت از سوپرلاپساریانیسم، الهیات لاپساری بالغ او پیچیده و دیالکتیکی است و به طور انتقادی هم الگوهای تفکر مافوق و هم مادون‌لاپساری را به کار می‌گیرد. بارت را می‌توان اساساً مادون‌الپساری توصیف کرد، زیرا او هدف انتخاب را انسان‌های سقوط کرده می‌داند و تجسم را عمل خدا برای گرفتن ماهیت انسانی در شرایط سقوط آن می‌داند. در این جلد کتاب «کاوش‌های جدید در الهیات»، تسنگ نشان می‌دهد که اکثر منتقدان اصلاح‌طلب بارت، دکترین انتخاب او را به‌قدری دقیق درک نکرده‌اند که تمایل او به مادون‌لاپساریانیسم را تشخیص دهند و برعکس، اکثر بارث‌ها فرمول‌های اصلاح‌شده-ارتدوکس انتخابات را با دقت کافی درک نکرده‌اند. در مخالفت با سنت. الاهیات Infralapsarian کارل بارت درک روشنی از مناقشه تاریخی لاپساریا و شکل متمایز بارت از لاپساریایی ارائه می دهد و شریک گفتگوی خیریه ای را برای کمک به درک متقابل بین بارت و انجیلی ها فراهم می کند. کاوش‌های جدید در الهیات با تک نگاری‌های جدید با تحقیقات پیشرفته، بستری برای کار سازنده و خلاقانه در زمینه‌های الهیات نظام‌مند، تاریخی، فلسفی، کتاب مقدس و عملی فراهم می‌کند.
  • تعداد رکورد ها : 114