آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 601
ویتگنشتاین، دین و اخلاقیات: دیدگاه‌های جدید در فلسفه و الهیات
نویسنده:
Mikel Burley
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic ,
چکیده :
چکیده ماشینی : لودویگ ویتگنشتاین فیلسوف برجسته قرن بیستم بود که تأثیر او نه تنها در فلسفه، بلکه در بسیاری از حوزه‌های تحقیقاتی دیگر، از جمله الهیات و مطالعه ادیان، بازتاب داشت. ویتگنشتاین، دین و اخلاق، نشان می دهد که چگونه می توان با اندیشه ویتگنشتاین هم دلسوزانه و هم انتقادی درگیر شد، تفکر ما را در مورد دین و اخلاق و جایگاه آنها در دنیای مدرن پیش می برد. این مجموعه با آوردن ایده‌های ویتگنشتاین با چندین متفکر مهم دیگر، از جمله الیزابت آنسکوم، سنت توماس آکویناس، گئورگ کانتور، سورن کیرکگارد و جورج اورول، تصویر بسیار آموزنده‌ای از نحوه تلاقی و تأثیر رشته‌های مختلف تفکر معاصر و تاریخی ایجاد می‌کند. یکی دیگر. فصول توسط دانشمندان برجسته در این زمینه نوشته شده است و به بحث های جاری در مورد مسائل مذهبی و اخلاقی، با توجه خاص به ماهیت زبان دینی می پردازد. این کمک قابل توجهی به دین و اخلاق است که نشان دهنده اهمیت ایده های ویتگنشتاین برای این موضوعات و موضوعات مرتبط است.
فرهنگ تاریخی فلسفه ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Duncan Richter
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Rowman & Littlefield,
چکیده :
ترجمه ماشینی: لودویگ ویتگنشتاین تأثیرگذارترین و مسلماً بزرگترین فیلسوف قرن بیستم بود. این واقعیت در مورد تأثیر او نه تنها به این بستگی دارد که او چقدر مردم را تحت تأثیر قرار داده است، بلکه به این موضوع نیز بستگی دارد که چند نفر را تحت تأثیر قرار داده است. کارهای اولیه او توسط برخی از پیشگامان فلسفه تحلیلی انجام شد. کارهای بعدی او به ایجاد جنبش دیگری در فلسفه تحلیلی کمک کرد، جنبش فلسفه زبان معمولی (که گاهی به آن فلسفه آکسفورد می گویند). همچنین برخی او را یک متفکر کلیدی پست مدرن می دانند و علاقه به آثار او وجه تمایز بسیاری از فیلسوفان پسا تحلیلی است که در پی پر کردن شکاف بین فلسفه تحلیلی و فلسفه به اصطلاح قاره ای هستند. این ویرایش دوم از فرهنگ لغت تاریخی فلسفه ویتگنشتاین، تاریخ این فلسفه را از طریق یک گاهشماری، یک مقاله مقدماتی و یک کتابشناسی گسترده پوشش می دهد. بخش فرهنگ لغت بیش از 300 مدخل با ارجاع متقابل در هر جنبه از کار او دارد. این کتاب یک نقطه دسترسی عالی برای دانشجویان، محققان و هر کسی است که مایل به دانستن بیشتر در مورد فلسفه ویتگنشتاین است.
نکاتی در مورد بنیاد ریاضیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ludwig Wittgenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell,
گفتارهای ویتگنشتاین در مبانی ریاضیات، کمبریج، 1939 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ludwig Wittgenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University Of Chicago Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: برای چندین دوره در کمبریج در سال 1939، لودویگ ویتگنشتاین در مورد مبانی فلسفی ریاضیات سخنرانی کرد. با این حال، کلاس سخنرانی که توسط ویتگنشتاین تدریس می شد، به سختی شبیه به یک سخنرانی بود. او روی صندلی وسط اتاق نشست و برخی از کلاس روی صندلی و برخی روی زمین نشسته بودند. او هرگز از یادداشت استفاده نمی کرد. او مکرراً، گاهی برای چند دقیقه، در حالی که مشکلی را حل می کرد، مکث می کرد. او اغلب از شنوندگانش سؤال می کرد و به پاسخ های آنها واکنش نشان می داد. بسیاری از جلسات عمدتاً گفتگو بودند. در این سخنرانی‌ها، از جمله، D. A. T. Gasking، J. N. Findlay، Stephen Toulmin، Alan Turing، G. H. von Wright، R. G. Bosanquet، Norman Malcolm، Rush Rhees، و Yorick Smythies حضور داشتند. یادداشت هایی که توسط این چهار مورد آخر به دست آمده است، مبنایی برای سی و یک سخنرانی در این کتاب است. این سخنرانی ها موضوعاتی مانند ماهیت ریاضیات، تمایز بین زبان های ریاضی و روزمره، صدق گزاره های ریاضی، سازگاری و تناقض در سیستم های رسمی را پوشش می دهد. ، منطق گرایی فرگه و راسل، افلاطون گرایی، هویت، نفی و حقیقت ضروری. مثال های ریاضی استفاده شده تقریباً همیشه ابتدایی هستند.
نکات فلسفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ludwig Wittgenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
یادداشت‌ها، 1914-1916 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ludwig Wittgenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University Of Chicago Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این ویرایش دوم به‌طور قابل‌توجهی اصلاح‌شده دفترچه‌های ویتگنشتاین در سال‌های 1914-1916 حاوی یک ضمیمه جدید با عکس‌هایی از کار اصلی ویتگنشتاین، مقدمه‌ای جدید از الیزابت آنسکومب، و نمایه‌ای مفید از E.D. کلمکه. تصحیحاتی در سراسر متن انجام شده است و یادداشت هایی اضافه شده است که این نسخه را به نسخه قطعی این دفتر تبدیل کرده است. نوشته ها نمادهای منطقی فنی ویتگنشتاین را با افکار او در مورد معنای زندگی، شادی و مرگ در هم می آمیزند.» هنگامی که اولین نسخه از این مجموعه اظهارات در سال 1961 منتشر شد، نگاهی اجمالی به عملکرد ذهن ویتگنشتاین در طول دوره ای که ایده‌های اصلی Tractatus Logico-Philosophicus در حال کار بودند. این ویرایش دوم فرصتی را فراهم کرد که وسعت، سخت‌گیری و مهم‌تر از همه بی‌قراری آن ذهن دوباره تحت تأثیر قرار گیرد.» - T. مایکل مک نالتی، اس جی، دانش آموز مدرن
ویتگنشتاین: گفتگوها، 1949-1951 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
O. K. Bouwsma, Ludwig Wittgenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Hackett Pub. Co,
چکیده :
ترجمه ماشینی: آلیس امبروز لازروویتز، کالج اسمیت، «بینش فوق‌العاده‌ای صمیمانه در مورد اینکه ویتگنشتاین به‌عنوان یک انسان چگونه بوده است... این یادداشت‌ها... دیدگاه ویتگنشتاین در مورد اخلاق و مذهب را به تصویر می‌کشد و برخی از مشکلات شخصی او را آشکار می‌کند».
فرهنگ و ارزش [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ludwig Wittgenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell,
چکیده :
ترجمه ماشینی: فرهنگ و ارزش که به طور کامل بازبینی شده است، منتخبی از یادداشت‌های ویتگنشتاین است - در مورد ماهیت هنر، مذهب، فرهنگ و ماهیت فعالیت‌های فلسفی.
ویتگنشتاین و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Tim Labron (تیم لابرون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T&T Clark,
چکیده :
ترجمه ماشینی: آیا فلسفه ویتگنشتاین به بی خدایی منتهی می شود؟ آیا به وضوح مذهبی است؟ جای تعجب است که به هر دوی این پرسش ها پاسخ مثبت داده شده است. علیرغم افزایش آگاهی و استفاده از فلسفه ویتگنشتاین در محافل الهیات، این معما همچنان ادامه دارد: "آیا فلسفه او واقعاً با الهیات همخوانی دارد؟" این مفید است که نشان دهیم ویتگنشتاین هیچ برنامه‌ای در قبال بی‌خدایی یا اعتقاد دینی ندارد تا بتواند به پیش برود و به درستی درباره فلسفه‌اش آنطور که هست بحث کند. مطالعه مفاهیم کلیدی منطق و زبان ویتگنشتاین در آثار اصلی او از Tractatus Logico-Philosophicus تا تحقیقات فلسفی و در باب یقین نشان می دهد که چگونه او در آثار بعدی خود دریافت که معنا صرفاً شهودی یا نتیجه تحقیقات تجربی انفرادی نیست. ; در عوض، معنا در چگونگی بافته شدن کلمات در اجتماع شیوه های زندگی عینی نشان داده می شود. بحث در مورد مسیح شناسی و تمایز لوتر بین الاهیدان جلال و متکلم صلیب تشبیهات الهیاتی روشنی را برای فلسفه بعدی ویتگنشتاین ارائه می دهد. همچنین شواهد مهمی را ارائه می‌کند - از طریق نمونه‌هایی از کتاب مقدس، دعای مذهبی، و تمرین- نشان می‌دهد که فلسفه ویتگنشتاین ابزار مفیدی است که می‌تواند با الهیات همخوانی داشته باشد.
ویتگنشتاین و فلسفه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert L. Arrington, Mark Addis
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
  • تعداد رکورد ها : 601