آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 600
فراتر از درون و بیرون: فلسفه روانشناسی ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michel Ter Hark
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی : سبک سخن گفتن ویتگنشتاین جذابیت زیادی دارد، اما خطر بزرگی را نیز به همراه دارد: خواننده مستعد این است که بیش از حد از یک قطعه و از تکه‌ها به‌طور کلی خیلی کم جمع کند. در اولین تقابل‌هایم با پژوهش‌های فلسفی، من چنین خواننده‌ای بودم، و بنابراین، معلوم شد، بیشتر نویسندگان فلسفه بعدی ویتگنشتاین بودند. توانایی چشمگیر ویتگنشتاین در گردآوری بسیاری از جنبه های اندیشه خود در یک بخش، به طور کامل در ادبیات انتقادی مورد بهره برداری قرار گرفته است. اما به ندرت به ارتباط با قطعات دیگر توجه می شود، چه رسد به بسیاری از نسخه های خطی منتشر نشده که تحقیقات فلسفی محصول نهایی آنهاست. نتیجه این رویکرد پراکنده و غیرتاریخی به آثار متأخر ویتگنشتاین، انبوهی از تفاسیر متناقض است. آنچه ویتگنشتاین واقعاً می خواست بگوید به اندازه کافی روشن نیست. نظرات همچنین در مورد ارزش کار او به شدت متفاوت است. برخی از نویسندگان با کلمات قصار و پرسش‌های بلاغی او تشویق شده‌اند تا کل سنت دکارتی را کنار بگذارند یا حرکت‌های جدید در زبان‌شناسی یا روان‌شناسی را متوقف کنند. برخی دیگر که خشمگین شده اند، فلسفه او را به عنوان محافظه کاری مفهومی ضد علمی رد می کنند. پس از مشورت با دفترچه ها و دست نوشته های منتشر نشده ای که ویتگنشتاین بین سال های 1929 تا 1951 نوشته بود، به خواننده ای بسیار متفاوت تبدیل شدم. معلوم شد که ویتگنشتاین نوعی لئوناردو داوینچی است، که شکلی را دنبال می‌کرد که هر نشانه‌ای از اسکنه، هر تلاشی برای بهبود، از بین رفته بود.
ویتگنشتاین، مالکیت مفهوم و فلسفه: گفتگو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
H. A. Knott
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب یک مطالعه ویتگنشتاینی درباره تملک مفهوم و ماهیت بررسی مفهومی در فلسفه ارائه می‌کند. هم مقدمه‌ای ایده‌آل برای فلسفه ویتگنشتاین است و هم درمان اصلی برخی از حیاتی‌ترین و در عین حال کمتر توسعه‌یافته‌ترین مناطق آن. این کتاب به عنوان یک گفت و گوی سقراطی نوشته شده است که بحث را در یک نگاه عقب مانده به نظریه اشکال افلاطون چارچوب می دهد. با این کار ادعای جسورانه ای در مورد جایگاه ویتگنشتاین در فلسفه غرب دارد.
ویتگنشتاین درباره زبان و اندیشه: فلسفه محتوا [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Tim Thornton
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Edinburgh University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : تیم تورنتون از مسائل کلیدی فلسفه محتوا که در اثر تأثیرگذار پژوهش‌های فلسفی ویتگنشتاین یافت می‌شود، دفاع می‌کند. او نمایشی نظام‌مند از دیدگاه‌های ویتگنشتاین درباره معنای زبانی و محتوای ذهنی ارائه می‌دهد و درکی از چگونگی ارتباط آثار ویتگنشتاین با بحث‌های مدرن در فلسفه محتوا ارائه می‌دهد. فقط این کتاب به تفصیل دیدگاه‌های ویتگنشتاین را درباره محتوا در زمینه آثار معاصر، از جمله دیدگاه دیویدسون، رورتی، و مک داول در میان دیگران توضیح می‌دهد.
ویتگنشتاین: زندگی نامه و فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James C. Klagge
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
فلسفه به مثابه درمان: تفسیر و دفاع از پروژه فلسفی ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James F. Peterman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
State University of New York Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب شرح و دفاعی از فلسفه متأخر ویتگنشتاین با تأکید بر ویژگی درمانی آن ارائه می‌کند. پیترمن استدلال می کند که هر فلسفه درمانی باید گزارشی از سلامت انسان، گزارشی مرتبط از مکانیسم های سلامت و بیماری، و در نهایت شرحی از این که چگونه فلسفه می تواند فردی را از حالت بیماری به سلامت برساند، ارائه دهد. در پرتو این مدل کلی، او تفسیری از پروژه درمانی ویتگنشتاین ارائه می‌کند که بر تداوم بین آن و پروژه اخلاقی قبلی Tractatus تأکید می‌کند. این کتاب با این استدلال که هدف اخلاقی قبلی از توافق با جهان به عنوان چنین است، با هدف درمانی توافق با اشکال زندگی جایگزین شده است، با مشکل تداوم روبرو می شود. در جریان بحث، پیترمن تفاسیر استاندارد پروژه ویتگنشتاین و شیوه‌های استاندارد نقد و دفاع از آن را به چالش می‌کشد. این کتاب همچنین با نشان دادن اینکه چرا باید پروژه درمان فلسفی را جدی بگیریم، به بحث فلسفی معاصر کمک می کند.
تجربه و بیان: فلسفه روانشناسی ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Joachim Schulte
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA,
چکیده :
ترجمه ماشینی : نوشته های حفظ شده در دست نوشته های ویتگنشتاین از سال 1945 تا 1949، پس از اتمام بخش اول پژوهش های فلسفی، عمدتاً به ماهیت برخی مفاهیم روانشناختی مربوط می شود. یواخیم شولت در این کتاب از این دست‌نوشته‌ها - نه برگزیده‌هایی که تاکنون از آنها منتشر شده است - به‌عنوان مبنایی برای بازسازی استدلال‌های اصلی و تبیین‌های مفهومی که ویتگنشتاین در آن دوره توسعه داده است، استفاده می‌کند. یکی از موضوعات اصلی ارتباط بین واکنش های غریزی، زمینه زبانی و غیرزبانی و تسلط بر یک تکنیک است. این ارتباط از طریق روشن شدن مفاهیم تجربه، احساس و درک کشف می‌شود - توضیحی که کمک‌های روشن‌کننده‌ای به فلسفه روان‌شناسی، زیبایی‌شناسی و نظریه معنا می‌دهد. افکار ویتگنشتاین در مورد منطق زبان و تأملات او در مورد مفاهیم روانشناختی به هم نزدیک هستند. این را بحث او در مورد پارادوکس مور نشان می‌دهد، که نور جدیدی هم بر محدودیت‌های تحلیل منطقی و هم بر ویژگی‌های عجیب مفاهیم باور، مفروض و ادعا می‌افکند. نسخه اصلی آلمانی این کتاب به‌عنوان یک اثر برجسته علمی که بینش‌های منحصربه‌فرد و ارزشمندی را ارائه می‌دهد، مورد استقبال گسترده قرار گرفت. دکتر شولت با ترجمه آن به انگلیسی روان، و در عین حال غنی سازی آن با اصلاحات و اضافات مختلف، اثر مهمی را برای جامعه علمی وسیع تری به ارمغان آورده است.
روح واقع گرایانه: ویتگنشتاین، فلسفه و ذهن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Cora Diamond
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
The MIT Press,
اخلاق بدون فلسفه: ویتگنشتاین و زندگی اخلاقی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
James C. Edwards
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
University Press of Florida,
ویتگنشتاین و فلسفه تحلیلی: مقالاتی برای پی ام اس هکر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Hans-Johann Glock, John Hyman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA,
Certainty in Action: Wittgenstein on Language, Mind and Epistemology
نویسنده:
Danièle Moyal-Sharrock
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
  • تعداد رکورد ها : 600