آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 616
ویتگنشتاین، اخلاق و زیبایی شناسی: دیدگاهی از ابدیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
B. R. Tilghman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK,
ویتگنشتاین و پراگماتیسم: درباره یقین در پرتو پیرس و جیمز [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Anna Boncompagni
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب به بررسی تعارضات مربوط به پراگماتیسم در کار ویتگنشتاین در مورد یقین، از طریق مقایسه با سنت عملگرایانه که توسط پدران بنیانگذار آن چارلز اس. پیرس بیان شده است و ویلیام جیمز همچنین اولین برخوردهای ویتگنشتاین با پراگماتیسم در دهه 1930 و نشان دهنده ارتباط فرانک رمزی در توسعه اندیشه او پیشنهادی متوازن، انتقادی و نظری بررسی، نویسنده در مورد موضوعاتی مانند شک، یقین، مشترک بحث می کند حس، اشکال زندگی، عمل و اصل عمل گرایانه. در حین برجسته کردن همگرایی و واگرایی عینی بین دو رویکرد، این جلد به بحث های جاری در مورد نسبی گرایی، بنیادگرایی، شک و عینیت. برای هر کسی که به دنبال چیزهای جدید است جالب خواهد بود دیدگاه هایی در مورد فلسفه ویتگنشتاین
ویتگنشتاین و اعتقادات مذهبی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
W. Donald Hudson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK,
ویتگنشتاین، زیبایی شناسی و فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter B. Lewis
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate Pub Ltd,
چکیده :
ترجمه ماشینی : اگرچه به طور جهانی به عنوان یکی از بزرگترین فیلسوفان مدرن شناخته می شود، کار ویتگنشتاین در زیبایی شناسی به ناحق نادیده گرفته شده است. این کتاب به زیبایی‌شناسی ویتگنشتاین اختصاص یافته است و مضامینی را که ویتگنشتاین در نوشته‌های خود درباره زیبایی‌شناسی توسعه داده است و همچنین مفاهیم دیدگاه‌های فلسفی گسترده‌تر ویتگنشتاین برای درک مسائل اصلی زیبایی‌شناسی را بررسی می‌کند. این کتاب با گردآوری کمک‌های اصلی از دانشمندان برجسته بین‌المللی، باید افزوده مهمی برای مطالعات اندیشه ویتگنشتاین باشد، اما بحث در مورد موضوعات ادبیات، موسیقی و هنر نمایشی و نقد آن نیز مورد توجه بسیاری از دانشجویان مطالعات ادبی و فرهنگی خواهد بود. . کاوش در سه موضوع کلیدی - ظرفیت هنر برای روشن کردن زندگی ما. ماهیت واکنش‌های خاص مربوط به درک و قدردانی از آثار هنری؛ نقش نظریه و اصل در عمل هنری و انتقادی - مشارکت کنندگان به موضوعات مطرح شده توسط فیلسوفان هنر معاصر می پردازند و به دنبال ایجاد ارتباط بین آثار ویتگنشتاین و سایر فلسفه های هنری مهم در سنت غربی هستند. این کتاب نشان می‌دهد که فلسفه چگونه می‌تواند سهم ارزنده‌ای در درک هنر داشته باشد، بهترین شیوه نوشتار فلسفی مدرن - وضوح، متین، احترام به عقل سلیم، اما نه اطاعت کورکورانه از عقل سلیم، استدلال با مثال‌های مفصل نشان داده شده است.
اطاعت کور: ساختار و محتوای فلسفه متاخر ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Meredith Williams
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : در مورد مسئله اساسی فلسفی که ویتگنشتاین در تلاش برای حل آن در پژوهش های فلسفی است، در میان فلاسفه بحث های قابل توجهی وجود دارد. در این اثر جسورانه و بدیع، مردیت ویلیامز استدلال می کند که مشکل «شباهت هنجاری» است. ویلیامز در کتاب اطاعت کور نشان می دهد که چگونه ویتگنشتاین با به کارگیری تمایز «استاد/ تازه کار» زبان آموز، نظریه های سنتی و بازنمودگرایانه زبان را مورد انتقاد قرار می دهد و استدلال می کند که این تمایز اغلب نادیده گرفته می شود، اما برای درک مسائل فلسفی در مورد ذهن و زبان، اساسی است. این کتاب نه تنها بحث‌های آشکاری درباره مجموعه ویتگنشتاین ارائه می‌کند، بلکه تحلیل‌های پیچیده‌ای از کار براندوم، دامت، فرگه، سلرز، دیویدسون، کاول و دیگران ارائه می‌کند. اینها به طور مفید در تلاشی برای موقعیت بهتر رویکرد غیر روشنفکرانه و غیر نظری ویتگنشتاین و برجسته کردن ویژگی‌های منحصربه‌فرد مقایسه می‌شوند.
فلسفه ریتم بصری موندریان: پدیدارشناسی، ویتگنشتاین و اندیشه شرقی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eiichi Tosaki
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این جلد به بررسی معنای ریتم بصری از طریق رویکرد منحصربه‌فرد پیت موندریان برای درک ریتم در ساختار ترکیبی نقاشی می‌پردازد و از فلسفه، زیبایی‌شناسی و فرهنگ ذن استفاده می‌کند. نوآوری آن در ارزیابی مجدد تعریف فراموش شده ریتم به عنوان «ایستایی» یا «ترکیب» است که می توان آن را به تفکر یونان باستان ردیابی کرد. کتاب استدلال می‌کند که این تصور از ریتم را می‌توان در قالب استراتژی تصویری، از طریق تحلیل نقاشی و خوشنویسی آسیای شرقی نشان داد که تفکر یونانی در مورد ریتم دارای اشتراکات قابل شناسایی است. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه این ایده‌ها در مورد ریتم، رشته‌های مختلف رشد فکری در هنرهای تجسمی را که از رویه‌های فرهنگی زیبایی‌شناختی متفاوت عبور می‌کنند، گرد هم می‌آورند. نئوپلاستیسیسم موندریان به عنوان نمادی از مدرنیسم اوایل قرن بیستم، یک دستاورد جدی نقاشی و فلسفی است. موندریان در نقاشی خود عمیقاً تحت تأثیر تئوسوفی بود که تأثیر خود را از زیبایی‌شناسی شرقی گرفته بود. به ویژه اندیشه آسیای شرقی و هند. با این حال، رویکرد موندریان به ریتم بصری آنقدر ایدئوسنراتیک بود که سهم او در مطالعات ریتم بصری اغلب کمتر شناخته شده است. این جلد نشان می‌دهد که بررسی دقیق نوشتار، تفکر و نقاشی خود موندریان، چیزهای زیادی برای فهماندن جنبه‌های فراموش‌شده ریتم بصری به محققان دارد. انتقاد معروف رودن از عکاسی («ورزشکار در حال حرکت برای همیشه منجمد است») را می توان در مورد زوئوپراکسیسکوپی مایبریج، برداشت آینده سازان از تصاویر استروبوسکوپیک و «برهنه در حال پایین آمدن از پلکان» دوشان به کار برد. این جلد از طریق مطالعه تطبیقی بین نقاشی موندریان و این آثار مهم، قرارداد جدیدی را برای شناخت سطح نقاشی به عنوان ریتم بصری آغاز می کند.
ویتگنشتاین در میان علوم: تحقیقات ویتگنشتاینی در مورد "روش علمی" [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Rupert Read, Simon Summers
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب با درگیر شدن با این پرسش که تا چه اندازه علوم انسانی، اقتصادی یا اجتماعی واقعاً علم هستند، از جستجوی معیار یا تعریفی دور می‌شود که به ما این امکان را می‌دهد که علمی را از غیر علمی به شدت تشخیص دهیم. در عوض، این کتاب به دنبال شفافیت در رابطه با فعالیت‌های مختلف بشری است تا نیاز احساس شده برای چنین مرزبندی را برطرف کند. به عبارت دیگر، Read رویکردی «درمانی» به موضوع وضعیت و ماهیت این موضوعات را دنبال می‌کند. با بحث در مورد کار کوهن، وینچ و ویتگنشتاین در رابطه با مسئله اساسی روش شناسی، «ویتگنشتاین در میان علوم» به بررسی ماهیت خود علم (طبیعی) می پردازد که در پرتو آن مجموعه ای از موارد متوالی از رشته های علمی فرضی بررسی می شود. تجزیه و تحلیل می شوند. این کتاب که سهمی بدیع و قابل توجه در روش شناسی علوم اجتماعی و فلسفه علم و «علوم انسانی» دارد، مورد توجه دانشمندان و فیلسوفان اجتماعی و همچنین روانپزشکان، اقتصاددانان و دانشمندان علوم شناختی خواهد بود.
سیاست منطق: بدیو، ویتگنشتاین و پیامدهای فرمالیسم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul M. Livingston
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
فلسفه ویتگنشتاین در روانشناسی: تفسیرها و کاربردها در زمینه تاریخی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gavin Brent Sullivan
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب اهمیت نوشته‌های لودویگ ویتگنشتاین در زمینه روان‌شناسی و پدیده‌های روان‌شناختی را برای توسعه تاریخی روان‌شناسی معاصر برجسته می‌کند. این یک ارزیابی روشن‌تر از کار فیلسوف، به‌ویژه نوشته‌های متأخر او، که از تفاسیر کلیدی که به درک ما از مسائل فراروان‌شناختی و روان‌شناختی کمک کرده است، ارائه می‌کند. فلسفه در روانشناسی ویتگنشتاین هم با منتقدان و هم با پیروان کار فیلسوف درگیر است تا ارتباط پایدار خود را با روانشناسی امروز نشان دهد. سالیوان با ارائه جزئیات تاریخی در مورد پذیرش، درک و استفاده از اظهارات و روش ویتگنشتاین در روانشناسی و حوزه‌های مرتبط علوم اجتماعی، بررسی منابع مداوم سردرگمی مفهومی و نشان دادن چگونگی به کارگیری بینش‌های او در تحقیقات پیرامون، بررسی جدیدی از نوشته‌های بعدی ویتگنشتاین ارائه می‌کند. جمعی، زندگی اجتماعی، عواطف، ذهنیت و توسعه. با انجام این کار، او ارزش روانشناسان را در اتخاذ یک روش فلسفی تحقیق مفهومی نشان می دهد تا در مورد نظریه ها، روش ها، درمان ها و شیوه های برجسته در زمینه های مختلف، کار کنند و در نتیجه، منبعی برای نظری و تجربی آینده ایجاد کنند. و روانشناسان کاربردی این کار برای دانشجویان و دانشگاهیان درگیر در تاریخ روانشناسی و برای پزشکانی که علاقه مند به درک اهمیت مستمر کار ویتگنشتاین در شیوه های روانشناسی هستند، ارتباط ویژه ای خواهد داشت.
منتخب نوشته‌های موریس اوکانر دروری: درباره ویتگنشتاین، فلسفه، دین و روانپزشکی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Hayes
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی : موریس اوکانر دروری یکی از اولین شاگردان ویتگنشتاین پس از بازگشت وی به کمبریج در سال 1929 بود. مسیر بعدی زندگی و اندیشه دروری تحت تأثیر شدید معلمش قرار گرفت، از تصمیم او برای تبدیل شدن به یک پزشک تا کار بعدی او در روانپزشکی. برگزیده نوشته‌های موریس اوکانر دروری بهترین سخنرانی‌ها، مکالمات و نامه‌های او درباره‌ی فلسفه، دین و پزشکی را گرد هم می‌آورد. مرکز این مجموعه The Danger of Words است، متنی که در سال 1973 توسط ری مونک به عنوان "واقعی ترین کتاب ویتگنشتاینی منتشر شده توسط هر یک از شاگردان ویتگنشتاین" توصیف شده است. دروری از طریق یادداشت‌هایی درباره مکالمات با ویتگنشتاین، نامه‌هایی به یک دانشجوی فلسفه و مکاتبات تقریباً 30 ساله با راش ریز، به آنچه از ویتگنشتاین آموخته بود، شکل می‌دهد. او چه در مورد روش‌های فلسفه، چه سیمون ویل و چه درباره قدرت هیپنوتیزم بحث می‌کند، او گشت‌وگذارهای جذابی را در ارتباط با افکار ویتگنشتاین در مورد فلسفه و عمل پزشکی و روان‌پزشکی انجام می‌دهد. با مقدمه ای که زندگی نامه جدیدی از دروری را ارائه می کند و رابطه بین او و ویتگنشتاین را تجزیه و تحلیل می کند، نوشته های برگزیده موریس اوکانر دروری منابع آرشیوی منتشر نشده قبلی را به نمایش می گذارد. هر قطعه که زیبا نوشته شده و با دقت انتخاب شده است، تأثیر آموزه های ویتگنشتاین را نشان می دهد و دوستی و تفکر یکی از مهم ترین فیلسوفان قرن بیستم را روشن می کند.
  • تعداد رکورد ها : 616