آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
02.اساتید و مدرسان مراکز حوزوی ایران
>
محمدتقی مصباح یزدی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
تعداد رکورد ها : 1297
عنوان :
بررسي الگوي «شهودگراي اجتماعي» جاناتان هايت براساس انديشه آيتالله مصباح يزدي
نویسنده:
شهرزاد اسفندياري ، حسن محيطي اردكان ، محمدتقي تبيک
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
يکي از مباحث چالشبرانگيز در حوزه روانشناسي اخلاق، «فرايند ذهني و عوامل مؤثر بر قضاوت اخلاقي» است. رويکردهاي گوناگون روانشناسي طي قرن گذشته، نگاههاي متفاوتي ارائه داده و هريک بر تأثير عامل خاصي تأکيد داشته است. يکي از الگوهاي اخير که توسط روانشناس معاصر جاناتان هايت طراحي شده، الگوي «شهودگراي اجتماعي» است. متفکران نظرات متفاوتي درباره اين الگو طرح نمودهاند که موجب شده است به يکي از جنجاليترين موضوعات روانشناسي اخلاق تبديل شود. با توجه به اينکه فيلسوف معاصر، آيتالله مصباح يزدي، به جنبههاي روانشناسي اسلام نيز توجه داشته، اين مقاله کوشيده است الگوي «شهودگراي اجتماعي» را با توجه به انديشههاي ايشان بررسي کند. روش تحقيق توصيفي ـ تحليلي بوده و گردآوري دادهها با مراجعه به آثار ايشان صورت گرفته است. يافتههاي پژوهش حاکي از آن است که در نقد الگوي «شهودگراي اجتماعي»، ميتوان عواملي همچون ناديده گرفتن بعد فرامادي انسان، بيتوجهي به عنصر اختيار، تقليل عوامل مؤثر بر قضاوت اخلاقي به فرهنگ و عوامل زيستي و غريزي، تعريف نادرست «دستگاه تحريکي» ذيل «دستگاه ادراکي»، مغالطۀ «سرعت در قضاوت و نفي استدلال»، و سوگيري در انتخاب معماها را مطرح کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعه تطبيقي ديدگاه ويليام جي. فيتز پاتريك و علامه مصباح يزدي درباره «واقعگرايي اخلاقي»
نویسنده:
سعيده حملهداري
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
موضوع هستيشناسي مفاهيم اخلاقي از جمله مباحث صدرنشين در فلسفه اخلاق است، اما سؤالات بسياري درباره اين موضوع، قابل طرح و بررسي است؛ از جمله آنکه آيا مفاهيم اخلاقي در عالم خارج داراي وجودي واقعي هستند؟ اگر واقعياند، واقعيت آنها از چه نوعي است؟ آيا وابسته به دستور و سليقه و قرارداد است يا داراي واقعيتي کاملاً مستقل است؟ برفرضکه از واقعيتي مستقل برخوردار باشد نحوه وقوع آن در عالم خارج چگونه است؟ آيا وجودي طبيعي دارد يا ناطبيعي؟ با وجود اهميت سؤالات مذکور ضرورت ديده شد پاسخها از زاويهاي جديد و از منظر يک فيلسوف غربي قَدر و با مقايسه مباحث اسلامي در قالب يک مقاله مورد فحص و بررسي قرار گيرد. شيوه تحقيق، تحليلي ـ تطبيقي و اطلاعات به صورت کتابخانهاي گردآوري شده است. يافتهها نشان ميدهد ويليام جي. فيتز پاتريک ضمن تأييد واقعگرايي اخلاقي، آن را واقعيتي از نوع ناطبيعي دانسته و از منظر وي فرض عواملي همچون تکامل، ناظر آرماني سابجکتيو و دلايل روانشناسي به عنوان خاستگاههاي مفاهيم اخلاقي، غيرقابل پذيرشاند. وي در نهايت، به لزوم يک ويژگي ناطبيعي به عنوان ملاکي استاندارد در تشخيص مفاهيم اخلاقي اشاره ميکند. به نظر ميرسد آراي انديشمند اسلامي علامه مصباح يزدي نيز تاحدودي با نظريات وي سازگار است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 51 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریه علامه مصباح درباره ارجاع اولیات به علم حضوری و تأثیر آن در مبانی علوم انسانی
نویسنده:
مهدی احمد خان بیگی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
یکی از مباحث مهم و مؤثر در فلسفه علوم انسانی، اثبات واقعگرایی در ارزشهای انسانی و رد نسبیت است. بنا بر مبانی حکمت اسلامی در فلسفه علوم انسانی، ارزشهای انسانی ریشه در واقعیات عینی دارد و ذهن بشر فارغ از شرایطی که آن را احاطه نموده، میتواند آن واقعیات را شناخته و به دیگران نیز بشناساند. این بدان معناست که اگر بخواهیم در شناخت واقعیات علوم انسانی و ارزشهای مطرح در آن قدم برداریم، باید ذهن را از سلیقهها، برداشتهای شخصی و از سلایق عمومی و توافقات جمعی بهطور کلی رها سازیم و به ندای عقل و استدلالهای آن اکتفا نماییم. اما برخی بر این باورند که حتی با فرض مزبور نیز رهایی از شرایط ذهنی امکانپذیر نیست؛ چراکه سیر استدلال عقلی لاجرم و در نهایت به دو گزاره پایه و بدیهی ختم میگردد که هیچ دلیلی بر تطابق آنها با عالم واقع وجود ندارد، جز آنکه ذهن و ساختار آن فعلاً بهگونهای است که این قضایا را بر نقیضشان ترجیح داده است. پس قضایای بدیهی بهجای مطابقت با واقع، صرفاً به دلیل مطابقت با ساختار ذهن و شرایط آن پذیرفته میشوند، ولذا نسبیاند. وقتی قضایای پایه و بدیهی نسبی باشد، پس تمامی قضایای مبتنی بر آنها، بهخصوص علوم انسانی نیز نسبی و وابسته به ساختار ذهن تلقی میگردند. در مقابل، برخی اندیشمندان مسلمان با تقسیم گزارههای بدیهی به وجدانی و اولی، به مسأله مزبور پاسخ دادهاند. پاسخ ایشان در قسم وجدانیات به دلیل وجود محکی آنها نزد نفس، روشن و مورد قبول است. اما معیار صدق بدیهی اولی، به دلیل قول به حکایت آنها از مصادیق محقق و عدم علم حضوری به آنها، همواره مورد بحث و مناقشات فراوان بوده و هست. در این میان، علامه مصباح یزدی ما را به سرمنزلی بدیع فرا میخواند. ایشان معیار صدق ایندست از قضایا را نیز در ارجاع به علم حضوری میپوید. تبیینِ دقیق این نظریه در بخش اولیات و ارتباط وثیق آن با اعتبار علوم انسانی، مقصد اصلی این نوشتار است. ازاینرو با امید به خداوند، در این مقاله سعی داریم به روش توصیفی ـ تحلیلی به آندسته از دغدغههای اندیشمندان در باب ارزش شناختِ علوم انسانی که به دلیل ابهام در معیار صدق اولیات ایجاد گشته، پاسخ قانعکنندهای ارائه دهیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 183 تا 203
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معناي زندگي از ديدگاه علامه مصباح يزدي*
نویسنده:
عباس عارفي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
چيستي معناي زندگي، يعني هدفمندي و عبث نبودن حيات، از موضوعاتي است که انديشه بشري را به خود مشغول داشته است. اين مسئله از مسائلي است که شکست در پاسخ بدان موجب پيدايش بحرانهاي فکري و اجتماعي در جوامع مختلف، بهويژه در جوامع غربي شده است. در اين راستا، علامه محمدتقي مصباح يزدي، از فلاسفه اسلامي معاصر، چيستي معناي زندگي را به ژرفي کاويده و در نهايت معناداري زندگي را که استعاره از هدف زندگي است، مصداقاً با قرب الهي قرين دانستهاند. قرب الهي، يعني نزديک شدن به خدا، مقام حقيقي است که در سايهسار اعمال اختياري در مسير عبوديت الهي براي انسان حاصل ميشود. اين مقاله، پس از طرح مسئله و مفهومشناسي معناي زندگي و اشاره به نگرشها و چالشهايي که در اينباره وجود دارد، به نقد و بررسي آنها به نحو تطبيقي میپردازد و در ادامه، ديدگاه آيتالله مصباح يزدي را باره معناي زندگي تبيين کرده و ارتباط آن را با قرب الهي تشريح ميکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 23 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحليلي بر واقعگرايي ديني از منظر علامه مصباح يزدي
نویسنده:
سيداکبر حسيني قلعهبهمن
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
واقعگرايي ديني، بيترديد يکي از مهمترين و بنياديترين موضوعات مورد بررسي در عرصه الهيات و فلسفه دين معاصر است. آيا حقايق ديني در عالم وجودي عيني و مستقل از آدميان و اذهان آنان دارند؟ آيا اين حقايق آنگونه که هستند و بدون دخالت اذهان آدميان در اين شناخت، قابل شناخت از جانب ما به عنوان فاعلهاي شناسا هستند؟ در صورت قابل شناخت بودن، آيا اين معارف قابل انتقال به ديگران ميباشند؟ هدف از اين نوشتار، پاسخ دادن با اين پرسشها از ديدگاه مرحوم علامه مصباح يزدي است. روش تحقيق در اين نوشتار، کتابخانهاي و اسنادي و در ادامه تحليل محتوايي است. علامه مصباح يزدي، براي حقايق ديني وجود عيني و مستقل قائل است و آنان را وابسته به اذهان و ساخته و پرداخته آنان نميداند. همچنين آن حقايق را قابل شناخت ميداند و با تقريري خاص از واقعگرايي معرفتشناختي (واقعگرايي تقربي) امکان انتقال آگاهي از حقايق ديني را نيز ميپذيرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 63 تا 76
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
طبیعتگرایی روششناختی در نظریه علم دینی علامه مصباح یزدی
نویسنده:
سيدمصطفي ميرباباپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
بنا بر «طبيعتگرايي روششناختي»، در علم صرفاً بايد به عوامل طبيعي بسنده کرد. طبق اين اصل روشي، معرفت معتبر از طبيعت تنها با روش طبيعتگرايانه به دست ميآيد و در اين روش عوامل فراطبيعي در هيچ سطحي، حتي در مباني و اصول موضوعه نبايد حضور داشته باشند، با تحليل بيانات علامه مصباح يزدي، ميتوان مخالفت جدي ايشان با طبيعتگرايي روششناختي را استنباط کرد. محدوديتهاي روش تجربي، امکان تأثير امور ماورایي در امور خارقالعاده، ضرورت ارتباط علم و متافيزيک و دادوستد معرفتها از مواردي در ديدگاه ايشان است که مانع پذيرش طبيعتگرايي روششناختي ميشود؛ اما ايشان راه شناخت امور عادي طبيعت را تجربه ميدانند و نوعي خودبسندگي تبييني براي طبيعت قائل هستند، چون ميتوان با تجربه روابط اعدادي ميان امور مادي را شناخت و ميتوان تأثيرات امور ماورایي را از متن تبيين حذف نمود. البته تجربه هم نبايد از قلمرو خود فراتر رود و در مورد امور ماوراءالطبيعي و ارزشها اظهارنظر نمايد. معجزات نيز از پديدهاي طبيعي هستند که قابل تبيين صرفاً طبيعي نيستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 128
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد نگاه هستيشناختي علم مدرن از منظر علامه مصباح يزدي
نویسنده:
سيدعلي حسني آملي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
يکي از عناصر اصلي تمدن جديد غربي که عالم و آدم را فرا گرفته است، علم مدرن غربي است. علم مدرن که از جمله آن علوم انساني است؛ داراي بنيانهاي معرفتشناختي، هستيشناختي، انسانشناختي و ارزششناختي خاص بهخود است و در آن ريشه دارد. لازمه پذيرش اين علوم، تن دادن به اين مباني و پيشفرضهاست. اين تحقيق با روش توصيفي-تحليلي در صدد است در مرحله نخست به شناسايي اين مباني و در مرحله دوم بر اساس انديشههاي علامه مصباح يزدي به نقد و بررسي مباني هستيشناختي علم مدرن بپردازد. نتايج حاصله حکايت از آن دارد که علم مدرن داراي مباني هستيشناختي چون طبيعتگرايي، تسلط بر طبيعت، طبيعت منبع ابزار و وسایل، قدرتآفريني طبيعت، تلقي مکانيکي از طبيعت، نفي حکمت و غايت از طبيعت است و تمامي اين پيشفرضها از ديدگاه علامه مصباح يزدي دچار اشکالات متعدد و درنتيجه ناپذیرفتنی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 41 تا 62
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش شناخت در ترجيح اميال متعالي انسان از ديدگاه قرآن با تأكيد بر ديدگاه علامه مصباح يزدي
نویسنده:
علي رهيد ، اسمعيل سلطاني بيرامي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
مقاله حاضر به بررسي نقش شناخت در ترجيح اميال متعالي انسان با تأکيد بر ديدگاه علامه مصباح يزدي پرداخته است. يافتههاي پژوهش نشان ميدهد که شناختهاي بنيادين بر حسب متعلقاتش در شناخت مبدأ، معاد، راهنما و انسان خلاصه ميشود. انسان با شناخت اسما و صفات الهي، تمسک به آنها، شناخت رابطه بين خالق و مخلوق و در نتيجه افزايش محبت به خداوند، هنگام تزاحم اميال، انتخاب صحيحتري خواهد داشت. شناخت ماهيت و ويژگيهاي زندگي اخروي، مثل آگاهي از ارجحيت حيات اخروي، بروز ملکات در آن عالم و تجسم اعمال و نيز آگاهي نسبت به ثواب و عقاب الهي موجب ترجيح اميال متعالي خواهد بود. آگاهي از جايگاه راهنمايان دين و شاهد بودن آنان نسبت به اعمال جوانحي و جوارحي و نيز آگاهي از تعاليم آنان زمينه ترجيح اميال عالي را براي انسان فراهم ميسازد. کسب آگاهي نسبت به سرشت مشترک انسان و کرامت ذاتي و اکتسابي او نقش بسزايي در هنگام تزاحم اميال ايفا مينمايد. اين مقاله به شيوه مطالعه کتابخانهاي و روش توصيفي و تحليلي اين موضوع را بررسي ميکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 86
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ايمان و ارزش اخلاقي (1)
نویسنده:
آيتالله علامه محمدتقي مصباح يزدي (ره)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
ارزش اخلاقي به رفتاري تعلق ميگيرد که انسان را به سوی کمال نهايي سوق دهد و در سعادت ابدي او تأثير داشته باشد. در اسلام، چنين چيزي متوقف بر ايمان به خدا و روز قيامت است. آنچه بهطور قطع از آيات و روايات استفاده ميشود، این است که اگر کاري بدون ايمان انجام شود، در آخرت ثمري نخواهد داشت: «وَقَدِمْنَا إِلَي مَا عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْنَاهُ هَبَاءً مَّنثوراً» (فرقان: 23). بنابراين انسان قبل از کسب ارزشهاي اخلاقي لازم است به کسب ايمان بپردازد. اما آيا ايمان نيز از ارزشهاي اخلاقي بهشمار ميآيد؟ زيرا اين سؤال مطرح است كه چگونه ارزش اخلاقي بر كسي که هنوز ايمان نياورده، صادق است؟ چون نميتوان کسب ايمان را مبتني بر ايمان دانست. از سوي ديگر، ارزش اخلاقي، فعل اختياري انسان است. بنابراين اگر ايمان براي کسي به عنوان يک فعل اختياري مطرح نباشد، او کاري انجام نداده است تا ارزش اخلاقي داشته باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 8
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسي ابهامات ديدگاه آيتالله مصباح يزدي در باب قلمرو دين
نویسنده:
عيسي معلم ، صفدر الهي راد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
قلمرو دين يکي از مباحثي است که در ميان متکلمان و فيلسوفان دين حائز اهميت بوده و در زمان معاصر با عنوانهايي نظير نياز بشر به دين، انتظار بشر از دين، و گسترة شريعت نيز مورد بحث واقع شده است. مسائل اصلی در قلمرو دين اين است که دين چيست؟ چه ارکان و اجزايي دارد و تا چه حد ميتواند در زندگي بشر دخالت داشته باشد؟ شأن دین بیان چه نوع مسائلی است؟ آیتالله مصباح یزدی قلمرو دین را بیان امور مربوط به سعادت ابدی انسان میدانند. ديدگاه ايشان برخي ابهامات را بهدنبال داشته است که اين مقاله بهروش کتابخانهاي و با رویکرد تحلیلی به بررسي آنها ميپردازد؛ ابهاماتی مانند سکولار شدن دين؛ خروج بسياري از متون ديني از قلمرو دين؛ عدم تشخيص گزارههايي که به سعادت انسان ارتباط دارد؛ چگونگی تشخيص ارتباط مستقيم يا غيرمستقيم گزارهها و... . نوشتار حاضر این ابهامات را تبیین و بررسی میکند. مهمترین یافتة این مقاله آن است که این ابهامات عمدتاً ناشی از عدم درک درست این دیدگاه است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 107 تا 120
مشخصات اثر
ثبت نظر
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
تعداد رکورد ها : 1297
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید