مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
1- فلسفه اباء کلیسا 2- فلسفه قرون وسطی اولیه مسیحی 3- فلسفه قرون وسطی میانه 4- فلسفه متاخر قرون وسطی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 88
فرهنگ فکری در پاریس قرون وسطی: متکلمان و دانشگاه، حدود 1100-1330 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ian P. Wei
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
کتاب راهنمای دانشجویان در مورد الهی دانان [کتاب انگلیسی]
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell ,
کتاب راهنمای آکسفورد توماس آکویناس: پذیرش فلسفی و کلامی کاتولیک‌ها، ارتدوکس‌ها و پروتستان‌ها از توماس آکویناس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Matthew Levering (editor), Marcus Plested (editor)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
OUP Oxford,
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتاب راهنمای پذیرش آکویناس آکسفورد بررسی جامعی از پذیرش فلسفی و کلامی کاتولیک‌ها، ارتدوکس‌ها و پروتستان‌ها از توماس آکویناس در 750 سال گذشته ارائه می‌کند. یا تاریخ الهیات و فلسفه از زمان آکویناس. بخش اول استقبال از آکویناس در اواخر قرون وسطی در میان کاتولیک ها و ارتدکس ها را در نظر می گیرد. بخش دوم دریافت‌های غربی قرن شانزدهم از آکویناس (پروتستان و کاتولیک) را بررسی می‌کند و به دنبال آن فصلی در مورد پذیرش ارتدوکس قرن شانزدهم و هفدهم ارائه می‌شود. بخش سوم پذیرایی‌های پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها در قرن هفدهم را مورد بحث قرار می‌دهد و بخش چهارم استقبال‌های قرن هجدهم و نوزدهم (پروتستان، ارتدکس و کاتولیک) را بررسی می‌کند. بخش پنجم بر قرن بیستم تمرکز دارد و تنوع جنبش های الهیاتی در قرن گذشته و همچنین بررسی فلسفی گسترده را در نظر می گیرد. بخش پایانی رویکردهای سیستماتیک معاصر به آکویناس را برمی‌گزیند و موضوعات اصلی فلسفی و کلامی را که بیشتر به آن‌ها شهرت دارد، پوشش می‌دهد. این جلد با فصل‌هایی که توسط طیف گسترده‌ای از متخصصان در زمینه‌های مربوطه نوشته شده است، سنگ محک ارزشمندی در رابطه با تحولاتی که هفت قرن گذشته الهیات مسیحی را مشخص کرده‌اند، ارائه می‌کند.
کتاب راهنمای آکسفورد  در مورد آکویناس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Brian Davies, Eleonore Stump
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: توماس آکویناس (1224/6-1274) زندگی آکادمیک و کلیسایی فعال و سختی داشت که در حالی که او هنوز نسبتاً جوان بود به پایان رسید. با این حال، او آثار بسیاری را تولید کرد که طول آنها از چند صفحه تا چند جلد متغیر بود. کتاب حاضر مقدمه ای برای این نویسنده تأثیرگذار و راهنمای اندیشه او در تقریباً تمام موضوعات عمده ای است که وی در مورد آنها تألیف کرده است. کتاب با شرحی از زندگی و آثار آکویناس آغاز می شود. بخش بعدی شامل مجموعه ای از مقالات است که آکویناس را در زمینه فکری او قرار می دهد. آنها بر منابع فلسفی که احتمالاً بر تفکر او تأثیر گذاشته اند تمرکز می کنند، که برجسته ترین آنها فیلسوفان یونانی (عمدتاً ارسطو)، نویسندگان مسیحی لاتین (مانند آگوستین) و نویسندگان یهودی و اسلامی (مانند میمونیدس و ابن سینا) بودند. . بخش های بعدی کتاب به موضوعاتی می پردازد که خود آکویناس در مورد آنها بحث کرده است. اینها عبارتند از متافیزیک، وجود و ماهیت خدا، اخلاق و نظریه کنش، معرفت شناسی، فلسفه ذهن و ماهیت انسان، ماهیت زبان، و مجموعه ای از موضوعات الهیاتی، از جمله تثلیث، تجسم، مقدسات، معاد، و مسئله شر، در میان دیگران. این بخش‌ها شامل بیش از 30 مقاله در مورد موضوعات اصلی جهان‌بینی خود آکویناس است. بخش‌های پایانی این جلد به توسعه اندیشه آکویناس و تأثیر تاریخی آن می‌پردازد. هر تلاشی برای ارائه دیدگاه‌های یک فیلسوف در یک دوره تاریخی پیشین که به منظور تقویت تأمل در نظرات آن متفکر است، باید هم از نظر تاریخی وفادار باشد و هم از نظر فلسفی درگیر باشد. کتاب حاضر هر دو شرح و ارزیابی را با هم ترکیب می کند تا جایی که مشارکت کنندگان آن فضایی برای مشارکت در هر دو دارند. بنابراین، این کتاب راهنما برای افرادی مفید است که می خواهند در مورد فلسفه و الهیات آکویناس بیاموزند و در عین حال به دنبال کمک در تعامل فلسفی با آن هستند.
راهنمای کمبریج در مورد آنسلم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Brian Davies, Brian Leftow
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: آنسلم کانتربری (1033-1109)، راهب بندیکتین و دومین اسقف اعظم نورمنی کانتربری، به عنوان یکی از مهم ترین فیلسوفان و الهیدانان قرون وسطی شناخته می شود. مقالات این مجلد تمام ایده‌های فلسفی و کلامی اصلی او، از جمله آموزه‌های او درباره ایمان و عقل، وجود و ماهیت خدا، منطق، آزادی، حقیقت، اخلاق، و آموزه‌های کلیدی مسیحی را بررسی می‌کنند. آنها همچنین زندگی او، سرچشمه های اندیشه او و تأثیر او بر متفکران دیگر را پوشش می دهند.
آنسلم کانتربری: آثار اصلی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Anselm of Canterbury, Brian Davies, Gill Evans
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
USA: Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: آنسلم کانتربری اگرچه کاملاً به حقیقت مسیحیت متقاعد شده بود، تلاش کرد تا دین خود را معنا کند. او آموزه های ایمان را دعوت به پرسش، تفکر و آموختن می دانست. و زندگی خود را وقف رویارویی و درک گریزان ترین جنبه های مسیحیت کرد. نوشته های او در مورد موضوعاتی مانند اختیار، ماهیت حقیقت و وجود خدا، آنسلم را به یکی از بزرگترین متکلمان و فیلسوفان تاریخ تبدیل کرده است و این ترجمه اولین فرصت را برای خوانندگان فراهم می کند تا مهمترین آثار او را در یک جلد مطالعه کنند.
ابزار انتقال، ترجمه و تحول در فرهنگ متنی قرون وسطی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert Wisnovsky, Faith Wallis, Jamie C. Fumo, Carlos Fraenkel
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brepols,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این جلد، گروه تحقیقاتی دانشگاه مک گیل در زمینه انتقال، ترجمه و دگرگونی در فرهنگ‌های قرون وسطی و همکارانشان بازتاب جدیدی را در مورد پویایی دریافت متون و ایده‌ها از دوران باستان یا سایر فرهنگ‌های معاصر آغاز می‌کنند. تمدن‌های اروپای غربی، عربی/اسلامی و یهودی در قرون وسطی با همه ویژگی‌های تاریخی‌شان، در شبکه پیچیده انتقال فرهنگی که از طریق ترجمه عمل می‌کرد و ناگزیر دگرگونی آنچه دریافت شده بود، مشارکت داشتند. این فرآیند سه گانه چیزی است که تاریخ فکری قرون وسطی را تعریف می کند. هر عمل انتقالی وجود یک «علت مؤثر» را فرض می‌کند - ترجمه، تفسیر، کتاب، کتابخانه و غیره. با این حال، چنین وسایل انتقالی، محفظه‌های غیرفعال نیستند که محصولات فرهنگی در آنها حمل می‌شوند. برعکس: وسایل نقلیه خود مواد ارسال شده را انتخاب، شکل داده و تغییر می دهند و محصولات فرهنگی باستانی یا بیگانه را در محیط دیگری قابل استفاده و جذاب می کنند. مطالعات موردی موجود در این جلد تلاش می‌کند تا این فرآیندهای بزرگ‌تر را در پیش‌زمینه بیاورد. آنها زمینه را برای تاریخ فکری جدید تمدن های قرون وسطایی با همه تنوع شان، بر اساس این فرض اصلی که این تمدن ها نه تنها دارای میراث فرهنگی از دوران باستان هستند، بلکه مهمتر از آن، یک «سیستم عامل» به طور کلی قابل مقایسه برای درگیر شدن با آن میراث، به اشتراک گذاشته اند. هر یک فرهنگ انتقال بود و ادعای مالکیت بر دانش معتبر به ارث رسیده از گذشته داشت. هر کدام به ترجمه بستگی داشت. سرانجام، هر کدام آنچه را که تصاحب می کرد، تغییر داد.
الهیات اولیه شمایل آگوستین: مطالعه ای در توسعه الهیات طرفدار نیسان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Boersma, Gerald P
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی: این کتاب به بررسی الهیات اولیه آگوستین در مورد imago dei، قبل از انتصاب او (386-391) می پردازد. این کتاب نشان می‌دهد که تفکر اولیه آگوستین یک انحراف قابل توجه از الهیات تصویری لاتین طرفدار نیقیه یک نسل قبل است. این کتاب استدلال می‌کند که اگرچه الهیات اولیه آگوستین در مورد تصویر مبتنی بر الهیات هیلاری پواتیه، ماریوس ویکتورینوس و آمبروز میلانی است، آگوستین توانست به گونه‌ای که پیشینیان او چنین نبوده‌اند، تصدیق کند که هم مسیح و هم شخص انسان تصویر هستند. از خدا پیشینیان لاتین طرفدار نیقیه آگوستین، imago dei را اساساً به عنوان یک اصطلاح مسیحی که یک وحدت جوهر الهی را مشخص می کند، درک می کردند. بر اساس این کتاب، الهیات اولیه تصویر آگوستین، انحراف اولیه خود را نه در مناقشه نیقیه، بلکه در تعامل فلسفی متافیزیک فلوطنی، که در آن تمام واقعیت متناهی تصویری از واقعیت غایی است، دارد. برای این سنت، یک تصویر نیازی به برابری ندارد. یک تصویر می تواند کم و بیش شبیه منبع آن باشد. این کتاب معتقد است که نوشته‌های اولیه آگوستین مسیح را به‌عنوان تصویری مشابه تشبیه می‌کند، در حالی که شخص انسانی تصویری از تشبیه نابرابر است. ارزیابی افلاطونی و مشارکتی ماهیت «تصویر»، الهیات اولیه آگوستین را از تصویر خدا قادر می‌سازد تا فراتر از پیشینیان لاتینی خود حرکت کند و imago dei را هم از مسیح و هم برای شخص انسانی تأیید کند. ادامه مطلب... چکیده: این کتاب به بررسی الهیات اولیه آگوستین در مورد imago dei، قبل از انتصاب او (386-391) می پردازد. این کتاب نشان می‌دهد که تفکر اولیه آگوستین یک انحراف قابل توجه از الهیات تصویری لاتین طرفدار نیقیه یک نسل قبل است. این کتاب استدلال می‌کند که اگرچه الهیات اولیه آگوستین در مورد تصویر مبتنی بر الهیات هیلاری پواتیه، ماریوس ویکتورینوس و آمبروز میلانی است، آگوستین توانست به گونه‌ای که پیشینیان او چنین نبوده‌اند، تصدیق کند که هم مسیح و هم شخص انسان تصویر هستند. از خدا پیشینیان لاتین طرفدار نیقیه آگوستین، imago dei را اساساً به عنوان یک اصطلاح مسیحی که یک وحدت جوهر الهی را مشخص می کند، درک می کردند. بر اساس این کتاب، الهیات اولیه تصویر آگوستین، انحراف اولیه خود را نه در مناقشه نیقیه، بلکه در تعامل فلسفی متافیزیک فلوطنی، که در آن تمام واقعیت متناهی تصویری از واقعیت غایی است، دارد. برای این سنت، یک تصویر نیازی به برابری ندارد. یک تصویر می تواند کم و بیش شبیه منبع آن باشد. این کتاب معتقد است که نوشته‌های اولیه آگوستین مسیح را به‌عنوان تصویری مشابه تشبیه می‌کند، در حالی که شخص انسانی تصویری از تشبیه نابرابر است. ارزیابی افلاطونی و مشارکتی ماهیت «تصویر» به الهیات اولیه آگوستین از تصویر خدا این امکان را می دهد که فراتر از اسلاف لاتینی خود حرکت کند و imago dei هم مسیح و هم شخص انسانی را تأیید کند.
  • تعداد رکورد ها : 88