مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات اعتدالی الهیات پویشی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 506
روح یک خدای ضعیف: تجسم مجدد مشیت الهی پس از نقد هستی‌شناسی [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wendy Theresa Crosby: وندی ترزا کرازبی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: سؤال این پایان نامه این است که آیا و چگونه مشیت الهی می تواند در چارچوب الهیات ضعیف خدا عمل کند؟ در حالی که نظریات مشیت الهی به طور سنتی به خدای قدرتمندی بستگی دارد که قادر است همه چیز را به پایان برساند، من استدلال می‌کنم که مشیت برای امید و مشارکت مسیحی ضروری است، حتی اگر خدا دوباره ضعیف تصور شود. این پایان نامه مفهوم مشیت را در الهیات ضعیف خداوند از طریق درک روح القدس توسعه می دهد که غیرکلی و وابسته به پاسخ خلقت است. بنابراین، مشیت به جای اینکه علیرغم اعمال ما پیروزی را تضمین کند، به عمل انسان قدرت می بخشد. پایان نامه با بررسی سه رویکرد معرف به آموزه مشیت الهی در مسیحیت آغاز می شود: الگوی مشیت کالوینیستی پل هلم، مدل مشیت تومیستی مایکل دادز، و مدل فرآیند مشیت جوزف براکن. این سه رویکرد به منظور کشف مجموعه‌ای از معیارها برای بازشناسی آموزه مشیت مسیحی در چارچوب الهیات ضعیف خدا تحلیل می‌شوند. سپس، الهیات ضعیف خدا و نقدهای آن از هستی‌شناسی از طریق کار جان کاپوتو معرفی می‌شود. در حالی که معیارهای مشیت در سیستم کاپوتو کاملاً متفاوت است، مشیت همچنان به عنوان دعوت یا اصرار خداوند عمل می کند. کار مایکل ولکر شباهت‌هایی را بین دعوت و روح‌القدس آشکار می‌کند و امکان بازاندیشی کامل‌تر از مشیت را فراهم می‌کند. برخی از پیامدهای این مشیت تخیلی مجدد در نتیجه با استفاده از طوفان کاترینا به عنوان مطالعه موردی برای مشیت و الهیات ضعیف خدا بررسی شده است.
 الهیات و تفاوت: زخم عقل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Walter James Lowe (والتر جیمز لو)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press ,
کلیدواژه‌های اصلی :
معماری الهیات: ساختار، سیستم و نسبت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
A. N. Williams (ای. ان. ویلیامز)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: «معماری الهیات» خوانشی تازه از الهیات مسیحی ارائه می‌کند و بحث‌های روش الهیات را دوباره تفسیر می‌کند و آن‌ها را در پرتو بحث‌های فلسفی معاصر در نظر می‌گیرد. ویلیامز احکام الهیات سنتی (کتاب مقدس، سنت و عقل) و مفهوم الهیات سیستماتیک را مجدداً ارزیابی می کند و استدلال می کند که الهیات مسیحی ذاتاً سیستماتیک است و منعکس کننده عقلانیت و رابطه دو موضوع اصلی آن، «خدا و چیزهای دیگر» است. مربوط به خدا (آکویناس) هستند. نقش حکم های الهیاتی ارزیابی می شود و نشان می دهد که چگونه آنها لزوماً به یکدیگر وابسته هستند. بحث های فلسفی معاصر از ساختار استدلال نیز بررسی می شود. اینها به طور متعارفی در تقابل با روایت های بنیادگرایانه و منسجم هستند. با این حال، یک اجماع معاصر از مبناگرایی تنبیه‌شده یا مبناگرایی ترکیبی - منسجم پدید آمده است، که در پرتو آن استدلال‌ها هم به عنوان استدلال از گزاره‌های بنیادی و هم به عنوان به‌دست‌آوردن قابل قبولی از انسجام ادعاها با یکدیگر درک می‌شوند. سنت مسیحی این تحولات را پیش‌بینی می‌کرد: استدلال‌های الهیاتی ساختاری دوگانه را نشان می‌دهند، با گزاره‌هایی که تا حدی به واسطه وابستگی آنها به کتاب مقدس و سنت و تا حدی به دلیل انسجام آنها با یکدیگر در شبکه‌ها یا سیستم‌های یکپارچه نوشته شده است. بنابراین الاهیات مسیحی در ساختار بنیادی خود نظام مند است، خواه یک استدلال معین بخشی از یک «الهیات سیستماتیک» باشد یا نه. نظام‌مندی الهیات مسیحی به موضوع آن مربوط می‌شود، «خدا و چیزهای دیگر همانطور که با خدا مرتبط هستند». دو موضوع اصلی الهیات (خدا و انسانیت) با عقلانیت و رابطه مشخص می شوند. اینها نیز ویژگی های خود الهیات مسیحی هستند: این یک تقلید مضاعف است که در ساختارهای استدلال آن موضوع موضوع خود منعکس می شود. نظم، هماهنگی و انسجام آن ساختارها اما جذابیت زیبایی شناختی دارد که به جای حقیقت، پتانسیل جذابیت را برای زیبایی خود دارد. ویلیامز بررسی دقیقی از سنت زیبایی‌شناسی الهیاتی ارائه می‌کند و می‌پرسد که آیا زیبایی ساختارهای نظام‌مند به نفع یا مخالف حقیقت الهیاتی است.
رستگاری مولاتو: الهیات نژاد و دورگه مسیحی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Brian Bantum (برایان بانتوم)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Baylor University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: تلاش‌های الهیاتی برای درک بدن مسیح یا بر ادعاهای «فلسفی» در مورد هویت عیسی متمرکز شده‌اند یا بر رد و ابطال‌های «زمینه‌ای» در مورد یک عیسی فرهنگی متعالی و بی‌جسم از عقاید یا بر عیسی رنگین‌پوست که فردی خاص را نجات می‌دهد و نجات می‌دهد. اما هیچ یک از این دو تلاش جهان را آنگونه که هست به حساب نیاورده است، دنیایی از نژادهای مختلط، دورگه، اختلاط فرهنگی و نژادی. با درک نکردن مشکل الهیات واقعی، این که ما در یک جهان ملاتو زندگی می کنیم، این سوال درست مطرح نشده است: چگونه یک مسیح می تواند این دنیای مختلط را نجات دهد؟ برایان بانتوم نشان می‌دهد که پاسخ در مولتی بودن بدن خود عیسی است که در عین حال کاملاً خدا و کاملاً انسان است. در رستگاری مولاتو، بانتوم امر خاص را با امر متعالی آشتی می دهد تا جهان را آن گونه که هست به حساب آورد: مختلط. او بینش مسیح شناختی قابل توجهی از مسیح به عنوان ملای غم انگیز ایجاد می کند - کسی که با توهمات ساختگی خلوص نژادی و خشونت ابراز وجود روبرو می شود و از "دوره ای" جسم و روح، انسانی و الهی بیرون می آید و بشریت را به یک تولد مجدد چندگانه بانتوم الهیاتی را ارائه می دهد که مردم را به چالش می کشد تا خود را در بدن خود، تغییر یافته و چیزی جدید تصور کنند، اما همچنین بدون بقایای قدیمی نیستند. الهیات او برای همه مردم است که از دریچه یک قوم خاص ارائه می شود، نه برای مالکیت فردی، بلکه برای رستگاری و تبدیل به چیزی جدید.
ادوارد شیلبیککس و الهیات معاصر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Lieven Boeve, Van Stephan Erp, Frederiek Depoortere
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T&T Clark Int'l ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مجموعه از مقالات متکلمان مشهور به بررسی نقش اندیشه ادوارد شیلبیکس در الهیات معاصر می پردازد.
الهیات سیستماتیک جلد 1: اخلاق [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James William McClendon (جیمز ویلیام مک کلندون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هنگامی که برای اولین بار در سال 1986 ظاهر شد، اخلاق جیمز مک کلندون ادعای دو ایده الهیات قانع کننده را داشت. اول، اینکه دیدگاه الهیاتی بسیار متمایز، وارثان اصلاحات بنیادی قرن شانزدهم را مشخص می کند. در قلب این دیدگاه چیزی است که مک کلندون آن را دید باپتیست می نامد، راهی برای درک انجیل که بر تمایز کلیسا از جهان، و تداوم آن با کلیسای عهد جدید تأکید می کند. ثانیاً، این دیدگاه اصلاح‌طلبی رادیکال، به دلیل تأکید بر محوریت شاگردی، اصرار دارد که اولین وظیفه الهیات کشف و کشف شکل زندگی مشترک کلیسا به عنوان بدن مسیح است. از این رو تصمیم بدیع مک کلندون برای شروع کار نوشتن یک الهیات سیستماتیک با یک جلد در مورد اخلاق است. اخلاق از اولین انتشارش توسط دکترین (1994) و شاهد (2000) دنبال شده است. تکمیل کار کلی، بسیاری از مسائل و نگرانی های الهیاتی و اخلاقی را در مرکز سنت باپتیست متمرکز کرده است. در این نسخه اصلاح شده اخلاق، مک کلندون ادعای خود را مبنی بر اولویت اخلاق در وظیفه الهیاتی با فوریت جدیدی القا می کند، که ناشی از تعریف کامل تر و کامل تر از بینش باپتیست است که دکترین و شاهد آن را ممکن ساخته اند. او به ما یادآوری می کند که اخلاق محوری است، زیرا ایمان کتاب مقدس بر مجموعه ای از اعمال متمایز استوار است که از قرار گرفتن ما در یک داستان مسیحی بزرگتر ناشی می شود. مک‌کلندون در بازنگری‌های خود توضیح کامل‌تری درباره نحوه تعامل اعمال وفادارانه و داستان انجیل ارائه می‌دهد که باعث ایجاد شیوه‌ای از زندگی کاملاً مسیحی می‌شود.
هگل و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Martin J. De Nys (مارتین جی. د نیس)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هگل پیشنهادهای فلسفی در مورد دین و مسیحیت ارائه می کند که نیازمند تأمل انتقادی از الهیات معاصر است. هگل و الهیات نقشی را که درک دین و مسیحیت در بسط اندیشه هگل از فلسفه ایفا می کند، مورد بحث قرار می دهد. برخورد هگل با تجربه دینی؛ مشکل رابطه جهان و خدا و مسئله تعالی خداوند. این بحث ها چارچوبی برای در نظر گرفتن برداشت های هگل از اسرار خاص مسیحی فراهم می کند. د نیس در اینجا به مفهوم هگلی تثلیث و اسرار خلقت، تجسم و ساکن شدن آشتی در ارتباط با اشخاص تثلیث می پردازد. هگل و الهیات با بررسی مسائل انتقادی به پایان می رسد که به شیوه ای درونی به پیشنهادهای اساسی هگل در مورد دین و مسیحیت تعلق دارند، و همچنین کمک هایی که هگل در تحقیقات الهیات معاصر انجام می دهد.
متکلمان پارسا: درآمدی بر الهیات در قرن هفدهم و هجدهم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Carter Lindberg
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: مقدمه ای جامع بر متکلمان دین پرست قرن هفدهم و هجدهم در انگلستان پیوریتن، اروپای پرهیزگار و آمریکای استعماری. مقدمه ای جامع برای متکلمان دین پرست قرن هفدهم و هجدهم ارائه می کند. نشان دهنده تأثیر دین پرستی بر زندگی مذهبی، فرهنگی و اجتماعی آن زمان است. تأثیرات ماندگاری که تقوا بر الهیات مدرن و فرهنگ مدرن داشته است را بررسی می کند. متکلمان پروتستان و کاتولیک را در انگلستان پیوریتن، اروپای دین‌گرا و آمریکای استعماری ارائه می‌کند. بر زنان و همچنین مردان تمرکز دارد. دارای تحقیقات و تفسیرهای به روز توسط یک گروه بین المللی از محققان برجسته است.
تثلیث مسیحی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
David Brown (Author)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
یوجین - اورگن - آمریکا: Wipf and Stock,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب ، اولین تجزیه و تحلیل جدی آموزه تثلیث برای سالیان متمادی ، دفاعی را در برابر رفتار محافظه کارانه تثلیث به عنوان یک "راز" غیرقابل نفوذ و در برابر موضع رادیکال مبنی بر اینکه این آموزه ناسازگار است و بنابراین غیرقابل قبول است ، ارائه می دهد. براون "پایه گذاری رشته جدیدی از الهیات فلسفی (یا گسترش افق های فلسفه دین) را برای استفاده گسترده تر از نوع نفوذ الهیات توسط فلسفه" که نمونه اش در برخورد با تثلیث است ، مورد حمایت قرار می دهد. او بر اعتقاد به خدا مداخله گر (خداباوری و نه دئیسم) استدلال می کند و معتقد است که نقد کتاب مقدس و تحقیقات تاریخی به معنای کنارگذاشتن اعتقادات مسیحی نیست ، زیرا "اصل تاریخی" نباید با "حقیقت الهیاتی" برابر باشد هر چند مشکلات تاریخی باید مانع از پذیرش واقعی کلمات انجیل به طور کلی شود ، "مسیح واقعی" را می توان از "عیسی تاریخی" با روش فلسفی جدا کرد. با گستره وسیع ، دقیق و صادقانه در بحث ، آثار براون برای افراد تحصیل کرده مسیحی و دیگران فراتر از محدوده الهیات حرفه ای و فلسفه دین مورد توجه قرار خواهد گرفت. شاید برانگیزاننده ترین ادعای براون این باشد که قیامت باید به عنوان یک تجربه بصری واقع بینانه پذیرفته شود و هرکسی که آن را می پذیرد باید آماده باشد تا تجربیات دیگر رویایی ، به عنوان مثال ، دیدگاههای مریم مقدس را جدی بگیرد ، حتی اگر آنها را رد کند. پایان. نویسنده می گوید: "مطمئناً این یک حقیقت حیرت انگیز است که خدا باید به موجودی با قدرتهای بسیار پست مانند انسان علاقه مند باشد." "اما این به وضوح باید دلالت آموزه تثلیث باشد." رسیدن به این نتیجه با استدلال فلسفی ، گامی اساسی در جهت "نفوذ کامل الهیات توسط فلسفه" است که براون خواستار آن است.
  • تعداد رکورد ها : 506