مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات اعتدالی الهیات پویشی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 497
متکلمان پارسا: درآمدی بر الهیات در قرن هفدهم و هجدهم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Carter Lindberg
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: مقدمه ای جامع بر متکلمان دین پرست قرن هفدهم و هجدهم در انگلستان پیوریتن، اروپای پرهیزگار و آمریکای استعماری. مقدمه ای جامع برای متکلمان دین پرست قرن هفدهم و هجدهم ارائه می کند. نشان دهنده تأثیر دین پرستی بر زندگی مذهبی، فرهنگی و اجتماعی آن زمان است. تأثیرات ماندگاری که تقوا بر الهیات مدرن و فرهنگ مدرن داشته است را بررسی می کند. متکلمان پروتستان و کاتولیک را در انگلستان پیوریتن، اروپای دین‌گرا و آمریکای استعماری ارائه می‌کند. بر زنان و همچنین مردان تمرکز دارد. دارای تحقیقات و تفسیرهای به روز توسط یک گروه بین المللی از محققان برجسته است.
تثلیث مسیحی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
David Brown (Author)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
یوجین - اورگن - آمریکا: Wipf and Stock,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب ، اولین تجزیه و تحلیل جدی آموزه تثلیث برای سالیان متمادی ، دفاعی را در برابر رفتار محافظه کارانه تثلیث به عنوان یک "راز" غیرقابل نفوذ و در برابر موضع رادیکال مبنی بر اینکه این آموزه ناسازگار است و بنابراین غیرقابل قبول است ، ارائه می دهد. براون "پایه گذاری رشته جدیدی از الهیات فلسفی (یا گسترش افق های فلسفه دین) را برای استفاده گسترده تر از نوع نفوذ الهیات توسط فلسفه" که نمونه اش در برخورد با تثلیث است ، مورد حمایت قرار می دهد. او بر اعتقاد به خدا مداخله گر (خداباوری و نه دئیسم) استدلال می کند و معتقد است که نقد کتاب مقدس و تحقیقات تاریخی به معنای کنارگذاشتن اعتقادات مسیحی نیست ، زیرا "اصل تاریخی" نباید با "حقیقت الهیاتی" برابر باشد هر چند مشکلات تاریخی باید مانع از پذیرش واقعی کلمات انجیل به طور کلی شود ، "مسیح واقعی" را می توان از "عیسی تاریخی" با روش فلسفی جدا کرد. با گستره وسیع ، دقیق و صادقانه در بحث ، آثار براون برای افراد تحصیل کرده مسیحی و دیگران فراتر از محدوده الهیات حرفه ای و فلسفه دین مورد توجه قرار خواهد گرفت. شاید برانگیزاننده ترین ادعای براون این باشد که قیامت باید به عنوان یک تجربه بصری واقع بینانه پذیرفته شود و هرکسی که آن را می پذیرد باید آماده باشد تا تجربیات دیگر رویایی ، به عنوان مثال ، دیدگاههای مریم مقدس را جدی بگیرد ، حتی اگر آنها را رد کند. پایان. نویسنده می گوید: "مطمئناً این یک حقیقت حیرت انگیز است که خدا باید به موجودی با قدرتهای بسیار پست مانند انسان علاقه مند باشد." "اما این به وضوح باید دلالت آموزه تثلیث باشد." رسیدن به این نتیجه با استدلال فلسفی ، گامی اساسی در جهت "نفوذ کامل الهیات توسط فلسفه" است که براون خواستار آن است.
الوهیت و انسانیت: تجدید نظر در تجسد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Oliver D. Crisp
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: آموزه تجسم در قلب مسیحیت نهفته است. اما این ایده که «خدا در مسیح بود» به موضوعی بسیار مورد بحث در الهیات مدرن تبدیل شده است. الیور کریسپ به شش موضوع کلیدی در تجسم می پردازد و از نسخه ای قوی از این دکترین، مطابق با مسیح شناسی کلاسیک دفاع می کند. او پریکورزیس یا نفوذ متقابل را با اشاره به تجسم و تثلیث بررسی می کند. کریسپ در دو فصل به ماهیت انسانی مسیح می پردازد و سپس استدلالی را علیه این دیدگاه که در میان برخی از الهیدانان معاصر رایج است، ارائه می دهد که مسیح دارای طبیعت انسانی سقوط کرده است. او مفهوم کنوزیس الهی یا خود تهی شدن را در نظر می‌گیرد و مسیح‌شناسی غیرمجسم را با تمرکز بر کار جان هیک مورد بحث قرار می‌دهد. این دیدگاه انکار می کند که مسیح خدای مجسم است و او را در درجه اول یک نمونه اخلاقی برای تقلید می داند. کریسپ این روایت جایگزین از ماهیت مسیح شناسی را رد می کند.
راهنمای الهیات مدرن بلک ول [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gareth Jones
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این اثر مرجع اصلی، تیمی از متشکل از الهی‌دانان برجسته جهان، مروری قدرتمند از الهیات مدرن ارائه می‌کنند. پوشش‌های ارتباطی الهیات با سایر رشته‌ها، تاریخچه الهیات، موضوعات اصلی، شخصیت‌های کلیدی و مسائل معاصر را می‌توان به عنوان مبنایی برای یک دوره مقدماتی یا به عنوان یک منبع مرجع ضروری
خودآگاهی و ذهنیت خدا [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Charles Taliaferro (Author) (چارلز تالیافرو)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
انگلیس: Cambridge University Press : انتشارات دانشگاه کمبریج,
چکیده :
ترجمه ماشینی: گزارش‌های ماتریالیستی معاصر از آگاهی و ذهنیت به چالش می‌کشند که ما چگونه درباره خود و واقعیت نهایی فکر می‌کنیم. این کتاب از دیدگاه غیر ماتریالیستی افراد و ذهنیت و قابل درک بودن اندیشیدن به خدا به عنوان یک واقعیت غیر فیزیکی و معنوی دفاع می کند. تلاش می‌کند تا رابطه یکپارچه بین خودمان و بدن‌های مادی ما و بین خدا و کیهان را به شیوه‌ای مرتبط بیان کند. نسخه‌های مختلف ماتریالیسم، و همچنین مفاهیم جایگزین و پسا دوگانه‌ای خدا، ارزیابی می‌شوند.
کار بی فایده خدا: الهیات بی قید و شرط [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo (جان دی. کاپوتو)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کاپوتو با الهام از پیشنهاد پل تیلیش مبنی بر اینکه بیخدایی پایان الهیات نیست، بلکه آغاز است، و با کار کردن با ایده دریدا در مورد غیرقابل ساختن، این ایده را بررسی می کند که منفعت واقعی الهیات خدا نیست، به ویژه خدا به عنوان موجود برتر نیست. ، اما بی قید و شرط. «حماقت خدا» به خواندن ریشه‌ای زبان انفجاری پولس در اول قرنتیان 1 درباره موضعی که خدا با هیچ‌ها و هیچ‌کس‌های دنیا می‌کند، ادامه می‌دهد که اولین بار در «ضعف خدا» (2006) و «اصرار خدا» (2013) معرفی شد.
 کتاب راهنمای بلک ول در باره الهیات قرن نوزدهم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David A. Fergusson (دیوید ای. فرگوسن)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتاب راهنمای بلک ول برای الهیات قرن نوزدهم که مجموعه‌ای از مقالات دانشمندان برجسته را گرد هم می‌آورد، گزارشی جامع از مهم‌ترین شخصیت‌های الهیاتی، جنبش‌ها و تحولات فکری که در اروپا و آمریکا در طول قرن نوزدهم پدیدار شد، ارائه می‌کند. این اثر مرجع جدید که نمایانگر به روزترین تحقیقات الهیاتی است، مروری جذاب و روشنگر از دوره ای ارائه می دهد که ایده های نیرومند آن همچنان در الهیات معاصر به حیات خود ادامه می دهد. تحولات فکری که در اروپا و آمریکا در طول قرن نوزدهم پدیدار شد، تحقیقات تازه سفارش شده از دانشمندان برجسته بین‌المللی کتاب مقدس، مورخان و متکلمان را گرد هم می‌آورد که متفکران کلیدی، سنت‌های اعترافات، و جنبش‌های مذهبی عمده آن دوره را پوشش می‌دهد. دیدگاه جهان شناسی، با مقالاتی که الهیات کاتولیک، روسی و پروتستان را پوشش می دهد، شامل تحلیل متفکران برجسته ای مانند کانت و کی یرکگور، تأثیر و اقتدار داروین و علوم طبیعی بر الهیات، و بحث در مورد نقش و تأثیر پایدار قرن نوزدهم «ضد» است. -متکلمان»
راهنمای بِلَک‌ وِل برای الهیات مدرن  [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gareth Jones (گرت جونز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بِلَکوِل پابلیشینگ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این اثر مرجع اصلی، تیمی از متشکل از الهی‌دانان برجسته جهان نمای کلی قدرتمندی از الهیات مدرن ارائه می‌کنند ارتباط الهیات با سایر رشته‌ها، تاریخ الهیات، موضوعات اصلی، شخصیت‌های کلیدی و مسائل معاصر را پوشش می‌دهد. می تواند به عنوان پایه ای برای یک دوره مقدماتی یا به عنوان یک منبع مرجع ضروری استفاده شود
پایان خدای بی زمان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Mullins , R. T
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این ادعا که خدا بی زمان است دیدگاه اکثریت در طول تاریخ کلیسا بوده است. با این حال، آشکار نیست که بی زمانی الهی با آموزه های اساسی مسیحی مانند خلقت و تجسم سازگار باشد. متکلمان از دیرباز از تعارض بین بی زمانی الهی و آموزه مسیحی آگاه بوده اند و راه حل های مختلفی برای این تعارضات ارائه شده است. در تفکر معاصر، به طور گسترده توافق شده است که نظریه های جدید در مورد ماهیت زمان می توانند بیشتر به حل این تعارضات کمک کنند. آیا این راه حل ها واقعاً تعارض را حل می کنند؟ آیا خدای مسیحی می تواند بی زمان باشد؟ این کتاب به بررسی کامل درک مسیحی از خدا و رابطه خدا و جهان می پردازد.
  • تعداد رکورد ها : 497