مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات جدید مسیحی الهیات قدیم مسیحی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1131
قلب رانر: مفاهیم الهیاتی نظریه آگاهی سه گانه اندرو تالون [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Heidi Ann Russell
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Marquette University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: قلب رانر از نظریه آگاهی سه گانه اندرو تالونز استفاده می کند، رویکردی پدیدارشناختی که در آن نیت های عاطفی، شناختی و ارادی آگاهی همگی متمایز و برابر هستند بدون اینکه توانایی های جداگانه ای داشته باشند.
کتاب راهنمای الهیات مدرن آکسفورد: 1600-1800 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ulrich L. Lehner , Richard A. Muller , A.G. Roeber
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: راهنمای آکسفورد از الهیات اولیه مدرن، 1600-1800، مقدمه ای جامع و قابل اعتماد بر ادبیات الهیات مسیحی ارائه می دهد که در غرب اروپا سرچشمه می گیرد، تقریباً از پایان جنگ های مذهبی فرانسه (1598) تا کنگره وین. 1815). مشارکت کنندگان با استفاده از رویکردهای مختلف، الهیات را از بوسوئت تا جاناتان ادواردز بررسی می کنند. آنها اشکال عمده الهیات مدرن اولیه، مانند مکتب دکارتی، روشنگری، و رمانتیسیسم اولیه را مرور می کنند. ترسیم آموزه های مفاهیم اصلی الهیات، همراه با تحولات مهم تاریخی؛ دست اندرکاران اصلی هر نوع الهیات را معرفی کنید و سهم و تأکیدات الهیاتی خاص آنها را مشخص کنید. و تعامل الهیدانان مدرن اولیه با ادیان یا کلیساها، مانند یهودیت، اسلام و کلیسای شرقی را به تصویر می کشد. با ترکیب مشارکت‌های دانشمندان برتر در این زمینه، این منبع ارزشمندی برای درک مجموعه‌ای از تحقیقات پیچیده و متنوع خواهد بود.
Theology I Lecture 01
نوع منبع :
فیلم , درس گفتار،جزوه وتقریرات
کلیدواژه‌های اصلی :
Theology I Lecture 09
مدرس:
Andy Snider
نوع منبع :
درس گفتار،جزوه وتقریرات
Theology I Lecture 10
مدرس:
نوع منبع :
درس گفتار،جزوه وتقریرات
الهیات سکولار: اندیشه الهیات رادیکال آمریکایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Clayton Crockett (editor) (کلایتون کراکت)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: الاهیات سکولار نوشته های جدید برخی از تأثیرگذارترین متفکران الهیات و مذهبی آمریکا را در مورد بقای الهیات سکولار گرد هم می آورد. با ارزیابی انتقادی ارتدکس رادیکال و قرار دادن الهیات رادیکال آمریکایی در چارچوب، منابع جدیدی برای الهیات فلسفی فراهم می کند. موضوعات تحت پوشش شامل الهیات پست مدرن، اخلاق، روانکاوی، مرگ خدا و الهیات قرون وسطایی است.
روح یک خدای ضعیف: تجسم مجدد مشیت الهی پس از نقد هستی‌شناسی [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wendy Theresa Crosby: وندی ترزا کرازبی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: سؤال این پایان نامه این است که آیا و چگونه مشیت الهی می تواند در چارچوب الهیات ضعیف خدا عمل کند؟ در حالی که نظریات مشیت الهی به طور سنتی به خدای قدرتمندی بستگی دارد که قادر است همه چیز را به پایان برساند، من استدلال می‌کنم که مشیت برای امید و مشارکت مسیحی ضروری است، حتی اگر خدا دوباره ضعیف تصور شود. این پایان نامه مفهوم مشیت را در الهیات ضعیف خداوند از طریق درک روح القدس توسعه می دهد که غیرکلی و وابسته به پاسخ خلقت است. بنابراین، مشیت به جای اینکه علیرغم اعمال ما پیروزی را تضمین کند، به عمل انسان قدرت می بخشد. پایان نامه با بررسی سه رویکرد معرف به آموزه مشیت الهی در مسیحیت آغاز می شود: الگوی مشیت کالوینیستی پل هلم، مدل مشیت تومیستی مایکل دادز، و مدل فرآیند مشیت جوزف براکن. این سه رویکرد به منظور کشف مجموعه‌ای از معیارها برای بازشناسی آموزه مشیت مسیحی در چارچوب الهیات ضعیف خدا تحلیل می‌شوند. سپس، الهیات ضعیف خدا و نقدهای آن از هستی‌شناسی از طریق کار جان کاپوتو معرفی می‌شود. در حالی که معیارهای مشیت در سیستم کاپوتو کاملاً متفاوت است، مشیت همچنان به عنوان دعوت یا اصرار خداوند عمل می کند. کار مایکل ولکر شباهت‌هایی را بین دعوت و روح‌القدس آشکار می‌کند و امکان بازاندیشی کامل‌تر از مشیت را فراهم می‌کند. برخی از پیامدهای این مشیت تخیلی مجدد در نتیجه با استفاده از طوفان کاترینا به عنوان مطالعه موردی برای مشیت و الهیات ضعیف خدا بررسی شده است.
زمینه اتحاد: تألّه‌ در آکویناس و پالاماس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Anna Ngaire Williams (آنا نگایر ویلیامز)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب تلاش می‌کند یکی از قدیمی‌ترین و تلخ‌ترین مناقشات کلیساهای مسیحی شرقی و غربی را حل و فصل کند: بحث در مورد آموزه تأله. ویلیامز دو متفکر کلیدی را مورد بررسی قرار می دهد که هر کدام به عنوان سخنگوی معتبر سنت خود حمایت می شود و دیگری مورد تحقیر قرار می گیرد. او با در نظر گرفتن آکویناس به عنوان نماینده غرب و گریگوری پالاماس برای شرق، خوانش‌های تازه‌ای از آثار آنها ارائه می‌کند که هم هر متفکری را بازتفسیر می‌کند و هم منطقه‌ای از اشتراکات بین آنها را بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تصدیق شده بود نشان می‌دهد.
  • تعداد رکورد ها : 1131