مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات جدید مسیحی الهیات قدیم مسیحی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1131
کانت و خلق آزادی: یک مسئله الهیاتی
نویسنده:
Insole, Christopher J
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : کانت فعالانه با این مسئله مبارزه می کند که چگونه می توان کنش خلاق خدا را در رابطه با آزادی انسان تصور کرد. او به این دیدگاه می رسد که آزادی انسان تنها در صورتی می تواند محفوظ بماند که خداوند به طرق خاصی از جهان خلقت کناره گیری کند. دو رکن فلسفه بالغ کانت - ایده آلیسم استعلایی و آزادی - تا حدی به دلیل نیاز کانت به ارائه راه حلی برای مشکل الهیات خود شکل گرفته و انگیزه یافته است. سنت الهیات قرون وسطایی و اوایل مدرن، فعل الهی را بر خلاف عمل هیچ موجود مخلوقی تصور می کند. وقتی مخلوق عمل می کند، خداوند مستقیماً باعث این عمل می شود، اما بدون اینکه از آزادی مخلوق کاسته شود. کانت صراحتاً این گزارش از توافق الهی و انسانی را مورد بحث قرار می دهد و آن را رد می کند. این رد پیامدهای قابل توجه و شگفت‌انگیزی برای فلسفه گسترده‌تر کانت دارد و ادعاهای غیرقابل درک در فلسفه انتقادی او را توضیح می‌دهد. کریستوفر جی. اینسول با درگیر شدن با طیف وسیعی از متون کانت از سال 1749 تا اوایل دهه 1800، مطالعه ای قطعی در تاریخ ایده ها ارائه می دهد. بسیاری از این متون تا به امروز در مطالعات کانت مورد توجه اندکی بوده یا اصلاً مورد توجه قرار نگرفته اند. Insole اندیشه کانت را در ارتباط با مواضع تاریخی و سنتی متعدد قرار می دهد و این مواضع را با درگیری نزدیک با بحث های اخیر در فلسفه تحلیلی و الهیات سیستماتیک روشن می کند. کانت وقتی با دشواری ارتباط آزادی الهی و انسانی دست و پنجه نرم می کند، بی وقفه صادق است. این مطالعه، مبارزه و میراث الهیات کانت، به قلب مشکل در دریافت مدرن آنچه سنت مسیحی در مورد آزادی انسان تأیید کرده است، می رود. به این ترتیب، کتاب یکی از خطوط گسل تعریف کننده در الهیات و فلسفه مدرن را روشن می کند.
نقاط عطف در الهیات طبیعی، از بیکن تا داروین: شیوه استدلال درباره طراحی
نویسنده:
Stuart Peterfreund (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US ,
چکیده :
چکیده ماشینی : در مورد لحظات حیاتی در توسعه تاریخی الهیات طبیعی در انگلستان از زمان فرانسیس بیکن تا چارلز داروین بحث می کند. در حالی که بحث طراحی به عنوان روش بلاغی منتخب برای الهیدانان طبیعی در طول سه قرن مورد بحث باقی می ماند، مکان و موضوع طراحی دستخوش تغییر می شود.
الهیات منفی و تفکر آرمان‌شهری در شعر آمریکای معاصر: ردیه‌های تعیین شده
نویسنده:
Jason Lagapa (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب به بررسی تخیل آرمان‌شهری در شعر معاصر آمریکا و راه‌هایی می‌پردازد که در آن شاعران تجربی با اتخاذ اصول بلاغی الهیات منفی که استفاده از گزاره‌های منفی را به عنوان وسیله‌ای برای اثبات وجود برتر و غیرقابل بازنمایی خداوند، یک شعر اتوپیایی می‌سازند، می‌پردازد. این کتاب با فصل‌های جداگانه‌ای درباره آثار شاعرانی مانند سوزان هو، ناتانیل مکی، چارلز برنشتاین و آلیس نوتلی، نشان می‌دهد که چگونه استراتژی نفی به طور مشابه برای به تصویر کشیدن موضوع اتوپیا در آثار ادبی بهینه است. الهیات منفی و اندیشه آرمان‌شهری در شعر معاصر آمریکا: نفی‌های تعیین‌شده ادعا می‌کند که گزاره‌های منفی در شعر تجربی پتانسیل تغییر اجتماعی آرمان‌شهری را نشان می‌دهند، نه با به تصویر کشیدن خود جهان ایده‌آل، بلکه با آشکار کردن چالش بازنمایی مستقیم آرمان‌شهر.
White Theology: Outing Supremacy in Modernity
نویسنده:
James W. Perkinson (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US ,
چکیده :
چکیده ماشینی : الهیات سفید امتیاز نژاد سفید را در طول تاریخ و رابطه آن با الهیات سیاهان را دوباره بررسی می کند. جیمز دبلیو. پرکینسون در پاسخ به ادعاهای جیمز کون (و دیگر دانشمندان سیاهپوست) که درگیر شدن جدی با تاریخ و فرهنگ باید در مرکز هر طرح آمریکایی از صداقت یا "رستگاری" در دوره مدرن باشد، الهیات سفید مسئولیت را بیان می کند. پرکینسون زندگی نامه و تحلیل پسااستعماری، تاریخ و پدیدارشناسی را در هم می آمیزد تا برتری سفیدپوستان و آینده مطالعات دینی را بررسی کند. این یک کتاب ضروری و پیشگامانه برای دوره های مطالعات دینی، مطالعات آفریقایی آمریکایی و الهیات است.
آزادی انسان و منطق شر: مقدمه ای بر یک الهیات مسیحی درباره شر
نویسنده:
Richard Worsley (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK ,
چکیده :
چکیده فارسی : ورسلی استدلال می کند که باور به واقع گرا و دوستدار خدا در مواجهه با شر، عقلانی است. با شروع نقد آلوین پلانتینگا، او نشان می دهد که آزادی انسان بسیار پیچیده است و بنابراین به ساختارهای پیچیده در طبیعت بستگی دارد. اینها هم برای آزادی لازم هستند، هم برای شر طبیعی کافی هستند. او تحلیل دقیقی از تکامل مغز انسان ارائه می دهد. این کتاب استدلالی موازی ایجاد می کند که شر انسان از تکامل شخصیت نشات می گیرد.
سخنرانی‌هایی درباره الهیات عهد جدید
نویسنده:
Baur, Ferdinand Christian; Hodgson, Peter (ed.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
جکیده فارسی : فردیناند کریستین باور (1792-1860)، یکی از مبتکران بزرگ در مطالعه عهد جدید، استدلال کرد که هر یک از کتاب های آن منعکس کننده علایق و گرایش های نویسنده خود در یک محیط مذهبی- تاریخی خاص است. نقد نوشته ها باید مقدم بر هر گونه قضاوتی در مورد اعتبار تاریخی داستان های فردی درباره عیسی در اناجیل باشد. بنابراین، باور می‌توانست از بن‌بستی که زندگی عیسی اشتراوس ایجاد کرده بود فراتر رود. باور نشان داد که انجیل یوحنا یک سند تاریخی قابل مقایسه با اناجیل سینوپتیک نیست و نمی توان از آن برای بازسازی تعالیم عیسی استفاده کرد و اناجیل سینوپتیک باید به صورت انتقادی و انتخابی خوانده شوند. او همان اصول را در مورد رسائل به کار برد و استدلال کرد که تنها چهار مورد واقعاً پولس هستند (غلاطیان، 1 و 2 قرنتیان، و رومیان). سخنرانی‌های باور درباره الهیات عهد جدید که در دهه 1850 در توبینگن ارائه شد، سی سال تحقیقات او را خلاصه می‌کند. سخنرانی ها با مقدمه ای در مورد مفهوم، تاریخ و سازمان الهیات عهد جدید آغاز می شود. بخش اول به تعلیم عیسی اختصاص دارد که باور آن را به طور قابل اعتماد در متی می یابد. بخش دوم شامل آموزش رسولان در سه دوره زمانی است. دوره اول چارچوب های الهیاتی پولس رسول و کتاب مکاشفه را ارائه می کند. دوره دوم، چارچوب‌های عبرانیان، رساله‌های تثنیه-پائولین، یعقوب و پطرس، اناجیل و اعمال رسولان سینوپتیک. و دوره سوم، نامه های شبانی و انجیل یوحنا.
پایان خدایِ لازمان
نویسنده:
Mullins, R. T
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این ادعا که خدا Timiles است ، از طریق تاریخ کلیساها دیدگاه اکثریت بوده است. چگونه است ، این موضوع نیست که زمانبندی الهی با آموزه های مسیحی Funmadal مانند ایجاد و تجسم سازگار است. متکلمان مدتهاست که از درگیری بین تیمی بودن الهی و مسیحی داوکترین آگاه هستند و راه حل های مختلفی برای این درگیری ها تدوین شده است. اگرچه در Connemporary ، به طور گسترده ای توافق شده است که Newies در مورد ماهیت Timeccan به حل این درگیری ها کمک می کند. راه حل های doeese در واقع درگیری را حل می کند؟ آیا خدای مسیحی می تواند زمان باشد؟ این کتاب قلعه را در مورد زیربنای مسیحی روابط خدا-اللد انجام می دهد. بیشتر بخوانید ... چکیده: این کتاب دو رویکرد به فلسفه زمان ، ارائه گرایی و ابدی گرایی را در نظر می گیرد. بیشتر بخوانید ...
آرای بلز پاسکال درباره دوگانگی، گناه و هبوط: غریزه مخفی
نویسنده:
William Wood
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : شرح بلز پاسکال از پیامدهای شناختی سقوط به وضوح توسط ویلیام وود در اولین کتاب الهیات پاسکال که در بیش از چهل سال به زبان انگلیسی منتشر شد، بیان شده است. ادعای اصلی وود این است که برای پاسکال، سقوط یک سقوط در دوگانگی است. پاسکال معتقد است که انسان‌ها به‌عنوان خودهای افتاده در دنیای سقوط کرده، از حقیقت بیزاری ذاتی دارند که در عین حال، بیزاری از خدا نیز هست. به گفته پاسکال، ما در دنیایی دوگانه به دنیا آمده‌ایم که ما را به سوژه‌های دوگانه تبدیل می‌کند، و بنابراین به راحتی می‌توانیم خدا را به طور مداوم طرد کنیم و خود را بر اساس گناهکاری خود فریب دهیم. روایت پاسکال از تأثیرات محسوس گناه مدتهاست که توسط متکلمان نادیده گرفته شده است، اما هم سنتی و هم بدیع است. این به شدت آگوستینی است، با تأکید شدید بر اراده سقوط کرده، عقل تاریک و گناه اساسی غرور. با این حال، دیدگاهی از سوبژکتیویته را نیز در بر می گیرد که به طور قابل توجهی معاصر به نظر می رسد. از نظر پاسکال، خود داستانی است که از بیرون توسط دنیایی از قبل دوگانه ساخته شده است. سوژه انسانی به فریب عادت کرده است، زیرا این چسب اساسی است که دنیای او را در کنار هم نگه می دارد. این کتاب چیزی بیش از یک تفسیر بدیع از پنسی های پاسکال ارائه می دهد. وود با استدلال تفسیری و مثال سازنده نشان می دهد که الهیات «پاسکالی» هم ممکن است و هم مثمر ثمر.
الهیات پاپ بندیکت شانزدهم: تحول مسیحیت مدار
نویسنده:
Emery de Gaál (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US ,
چکیده :
چکیده ماشینی : بسیاری از پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان "موتسارت الهیات" یاد می کنند. متفکرانی که علم کلام او را داده اند چه کسانی هستند؟ چه اتفاقات و کدام عبادات مذهبی شخصیت او را شکل داده است؟ این پژوهش تلاش می‌کند تا آهنگ وحدت‌بخش سیاست‌ها و مواضع یک روحانی را که دارای عمق معنوی و کلامی است، روشن کند.
قرائت‌های ارتدکسی از آکوئیناس
نویسنده:
Plested, Marcus
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب اولین کاوش اودیسه قابل توجه توماس آکویناس در جهان مسیحیت ارتدکس، از دوران بیزانس تا عصر مدرن است. آکویناس با اشتیاق شگفت‌انگیزی در سراسر طیف الهیات بیزانسی مورد استقبال قرار گرفت. در مقابل، خوانش‌های ارتدکس مدرن از آکویناس به‌شدت منفی بوده است، و به طور معمول آکویناس را به‌عنوان کهن‌الگوی الهیات به‌عنوان یک شکل خاص غربی از الهیات معرفی می‌کند که شرق ارتدکس باید چهره خود را در برابر آن قرار دهد. این مطالعه که اساساً خود را بر اساس مطالعه دقیق پذیرش بیزانسی از توماس استوار می کند، چنین دوگانگی های هکرآمیزی را رد می کند و در عوض برای یک تفسیر مناسب کاتولیک یا جهانی از ارتدکس استدلال می کند - تفسیری که توماس ممکن است بار دیگر جایی در آن پیدا کند. در بررسی دوگانگی شرق و غرب، این کتاب در کنار هم قرار گرفتن گسترده گریگوری پالاماس و توماس آکویناس به عنوان کهن الگوهایی از سنت های الهیات یونانی و لاتین مخالف است. دوره طولانی بین سقوط قسطنطنیه و انقلاب روسیه، که به طور معمول به عنوان عصر عقیمی و ناهنجاری برای الهیات ارتدکس نوشته شده است، نیز با چشم اندازی تازه نگریسته می شود. مطالعه استقبال از توماس در این دوره حاکی از پیچیدگی الهیاتی و سخاوت بینش است که به ندرت به آن پرداخته می شود. به طور خلاصه، این کتابی است که تاریخ الاهیات ارتدکس را از طریق منشور داستان جذاب و تا حد زیادی کامل درگیری ارتدوکس با آکویناس به طور ریشه ای بازاندیشی می کند.
  • تعداد رکورد ها : 1131