آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1083
مقایسه تطبیقی برداشت مولانا از حجاب و برداشت هایدگر از حقیقت
نویسنده:
وحید ردایی ، سید مهدی احمدی فر
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
حقیقت دارای جایگاه محوری در فلسفه است و اساساً فیلسوف می‌خواهد به عمق یک پدیده بنگرد. می‌توان گفت در طول تاریخ فلسفه، تلاش تمامی مکاتب، فیلسوفان و اندیشمندان معطوف به مسئله حقیقت بوده است. هدف از انجام این پژوهش، مقایسه‌ای تطبیقی میان اندیشه مولانا جلال‌الدین و مارتین هایدگر در مورد مفاهیم حقیقت و حجاب است. تلاش هایدگر در مبحث حقیقت، این است که پدیده آغازین و بنیادین حقیقت را زنده کند و آن را به گونه جدیدی تفسیر نماید. مولانا حقیقت انسان را از منظر عرفانی می‌نگرد؛ از نظر مولانا، والاترین انحای بودن، وصال به حقیقت مطلق است و وصال به حقیقت، جز به واسطه عشق و از راه کنار زدن حجابها ممکن نیست. روش بررسی در این پژوهش، روش کتابخانه‌ای می‌باشد. یافته‌ها نشان می‌دهد برداشت هایدگر از حقیقت به معنای ناپوشیدگی و آشکارگی، بیشترین نزدیکی را به مفهوم حجاب و حجاب افکنی در اندیشه عرفانی مولانا دارد.
صفحات :
از صفحه 82 تا 90
کتاب راهنمای بلومزبری برای هایدگر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(فرانسوا رافول)(eds)Francois Raffoul, (اریک اس. نلسون)Eric S. Nelson (eds)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتاب همراه بلومزبری برای هایدگر، راهنمای مرجع قطعی زندگی و آثار هایدگر است که پنجاه و هشت مقاله اصلی نوشته شده توسط یک تیم بین المللی از محققان برجسته هایدگر را ارائه می دهد.
اندیشیدن به خدا در عصر تکنولوژی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
George Pattison (جورج پتیسون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: جورج پتیسون با پذیرش نقد الهیات که در آثار هایدگر یافت می‌شود، مدلی از تفکر در مورد خدا را مطرح می‌کند که در برابر اتهام «قالب‌سازی» که هایدگر آن را ویژگی تفکر تکنولوژیک می‌داند، بحث می‌کند. او پرونده خود را در رابطه با مسائل خاصی در اخلاق زیستی، جایگاه الهیات در دانشگاه، هنر و تجربه معاصر زندگی در شهر می‌سازد.
کتاب راهنمای فلسفه راتلج: هایدگر متاخر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
George Pattison (جورج پتیسون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: "راهنمای بسیار آموزنده و جذاب از طریق نوشته های متاخر هایدگر، نوشته شده به شیوه ای شفاف و قابل دسترس." کیت آنسل پیرسون، دانشگاه وارویک "... مروری زنده، روشن و جذاب از ایده های کلیدی در نوشته های بعدی هایدگر." چارلز.گینیون، دانشگاه ورمونت این کتاب راهنمای فلسفه روتلج، خواننده را از طریق پیچیدگی‌های آثار بعدی هایدگر راهنمایی می‌کند.این کتاب مقدمه‌ای روشن برای موضوعات اصلی که هایدگر را در بخش دوم زندگی حرفه‌ای‌اش به خود مشغول کرده است، ارائه می‌کند: فناوری، هنر، تاریخ فلسفه و کاوش در روش جدید تفکر پسا تکنولوژی. جورج پتیسون بسیاری از جنبه‌های هایدگر متأخر را بررسی می‌کند، از جمله بحث‌های گسترده پیرامون نازیسم او، و همچنین خوانش‌های او از نیچه، پیشسوکراتیک‌ها و هولدرلین.پتیسون همچنین مسئله دشوار ماهیت اندیشه هایدگر را به همراه اهمیت آن برای فلسفه امروز به دقت بررسی می کند.کتاب هایدگر متأخر برای همه دانشجویانی که برای اولین بار به آثار متاخر هایدگر می آیند، خواندن ضروری است. جورج پتیسون رئیس کالج کینگ در کمبریج است.
سخنرانی متافیزیک مارتین هایدگر در تاریخ معاصر ایران
سخنران:
سیاوش جمادی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
مقایسه آراء فروید و هایدگر در باب هنر همراه با تأکید بر نگاهی انتقادی به تفسیر روانکاوانه از هنر از منظر تفکر هایدگر
نویسنده:
منیره نادری ، محمد جواد صافیان ، حسین اردلانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
رویکرد فروید نسبت به درک هنر به عواملی محدود است؛ وی بر جنبه‌های عصبی تجربة هنری بیش از حد تأکید می‌کرد، تحلیل او از هنرمندان تا حد زیادی به نیاز او برای معرفی و توسعة نظریة روانکاوی که در آن زمان با آن کار می‌کرد، وابسته است. او اعتراف کرد که نتوانسته است با جنبه‌های رسمی و فنی هنر مقابله کند، و روانکاوی هنوز نتوانسته به "راز" درونی و "توانایی اسرارآمیز" هنرمند و خلق یک اثر هنری پی ببرد. او منشأ خلق اثر هنری را در ناخودآگاه فردی هنرمند جستجو می‌کرد. نظر فروید در باب هنر را می توان ادامة دیدگاه زیباشناسانه (استتیک) مدرن به هنر و در عین حال بیانگر بحرانی شدن آن دانست. در مقابل با رویکرد متفاوتی نسبت به هنر و سرآغاز اثر هنری روبه‌رو هستیم. در این رویکرد هایدگر سرآغاز اثر هنری را جدای از هنرمند و زندگی شخصی او می‌داند و می‌کوشد هنر را با حقیقت پیوند زند. او بر این اساس تفسیر جدیدی از هنر بدست می‌دهد. در این تحقیق نگارنده بر آنست تا دریابد تفسیر روانکاوانه از هنر واجد چه مؤلفه‌ها، پیش فرض‌ها و مبانی است؟ با توجه به تفکر هایدگر تفسیر روانکاوانه از هنر واجد چه نقاط ضعف یا قوتی است؟ نسبت هنر با حقیقت در تفسیر روانکاوانه و نیز تفسیر هایدگر از هنر چگونه است؟
صفحات :
از صفحه 113 تا 133
درسگفتار هایدگر (رساله در باب حقیقت)
مدرس:
احمد رجبی
نوع منبع :
صوت , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
التقنية ومصير الوجود الإنساني قراءة في نص "التقنية، الحقيقة، الوجود" لمارتن هيدغر
نویسنده:
بن فريحة أسماء
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 111 تا 128
Heidegger L'environnement D'un Philosophe
نویسنده:
Ouiza Gallèze
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 17 تا 40
  • تعداد رکورد ها : 1083