جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
پژوهشهای ادبی-قرآنی
> 1392- دوره 1- شماره 1
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 8
سال 1403
دوره 11 , شماره 2
سال 1402
دوره 11 , شماره 1
سال 1401
دوره 10 , شماره 4
دوره 10 , شماره 3
دوره 10 , شماره 2
دوره 10 , شماره 1
سال 1400
دوره 9 , شماره 4
دوره 9 , شماره 3
دوره 9 , شماره 2
دوره 9 , شماره 1
سال 1399
دوره 8 , شماره 4
دوره 8 , شماره 3
دوره 8 , شماره 2
دوره 8 , شماره 1
سال 1398
دوره 7 , شماره 4
دوره 7 , شماره 3
دوره 7 , شماره 2
دوره 7 , شماره 1
سال 1394
دوره 3 , شماره 4
دوره 3 , شماره 3
دوره 3 , شماره 2
دوره 3 , شماره 1
سال 1393
دوره 2 , شماره 4
دوره 2 , شماره 3
دوره 2 , شماره 2
دوره 2 , شماره 1
سال 1392
دوره 1 , شماره 4
دوره 1 , شماره 3
دوره 1 , شماره 2
دوره 1 , شماره 1
عنوان :
بینامتنیت قرآنی و روایی در شعر دعبل خزاعی
نویسنده:
قاسم مختاری، ابراهیم ابراهیمی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دعبل
,
قرآن
,
بینامتنیت (زبان شناسی)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
ادبیات
,
بینامتنیت قرآن
,
اشعار دعبل خزاعی
کلیدواژههای فرعی :
بینامتنی لفظی ,
پژوهش قرآنی ,
قرآن و ادبیات ,
آیات قرآن در شعر ,
بینامتنیت جولیا کریستوا ,
بینامتنی مضمونی ,
انواع بینامتنی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
بینامتنیت (intertextuality) از جمله گرایشهای نقد جدید میباشد که به ارتباط و تعامل بین متون میپردازد؛ بر اساس این نظریه، هیچ متنی خودبسنده نیست و آثار ادبی در تعامل با یکدیگر میباشند. بر طبق این نظریه، متون و گویندگان آنها متأثر از یکدیگر بوده و آگاهانه و یا ناخودآگاه از سرچشمههای ادبی و فکری یکدیگر بهره جستهاند. این نظریه در حوزهی ادبیات ملل بازتاب و کارکردی غیرقابل انکار دارد؛ چرا که عرصهی ادبیات، نقطه تلاقی افکار و اندیشههاست و شاهکارهای ادبی هر ملتی پیوسته مورد تقلید و تأثر گویندگان و سرایندگان هر دوره است. متون دینی از جمله منابعی است که ادیبان مسلمان از آن بهرهی بسیار بردهاند. قرآن کریم شاخصترین و مهمترین این متون میباشد که جنبههای ادبی و بلاغی آن در کنار مفاهیم و آموزههای اخلاقی آن موجب شده است تا جایگاه ویژهای در میان ادیبان مسلمان بیابد. آنان همواره با سرچشمهی زلال قرآن و مفاهیم والای آن مأنوس بودهاند و مضامین قرآنی را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در آثار خود بازتاب دادهاند؛ از جملهی آنان، شاعر متعهد و برجستهی شیعی، دعبل خزاعی میباشد که شعر و زندگی خود را وقف دفاع از اهل بیت پیامبر (ص)، گسترش آرمانهای تشیع و نشر فرهنگ قرآن و حدیث، با زبان شعر کرد. روابط بینامتنی قرآن کریم با اشعار دعبل به گونهای زیبا و هماهنگ صورت پذیرفته است. این شاعر شهیر شیعه از آیات قرآن و احادیث شریف نبوی در اشعارش بهرهی فراوانی برده و ژرفای این تأثیرپذیری لفظی و معنوی در اشعارش کاملاً نمایان است. در واقع شاعر، زبان شعریش را با زبان آراستهی قرآن و أحادیث زینت داده است. شکل بینامتنی اشعار دعبل با قرآن و أحادیث، از نوع بینامتنی مستقیم یا آشکار و روابط میان آن بیشتر از نوع نفی جزئی (اجترار) و گاه نفی متوازی (امتصاص) میباشد. این جستار به بررسی شعر دعبل خزاعی از منظر روابط بینامتنی میپردازد و پس از ارزیابی اشعار وی بر اساس اصول و قواعد این نظریه، بر آن است تا تأثیرپذیری وی از آیات و روایات را تبیین کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 75
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی ساختار نحوی- بلاغی حرف «لو» و کاربرد آن در قرآن کریم
نویسنده:
مرتضی قائمی ,سیدمحمود قتالی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
حروف قرآن
,
اسلوب بلاغی قرآن
,
حرف "لو"
,
اقسام حرف لو
کلیدواژههای فرعی :
پژوهش قرآنی ,
لو شرطیه ,
لو مصدریه ,
چکیده :
یکی از مهمترین وجوه اعجاز قرآن کریم، فصاحت و بلاغت این کتاب آسمانی است که از زمان نزول آیات الهی تا کنون به شیوههای مختلف مورد بحث قرار گرفته است. یکی از ابعاد بلاغت قرآنی، وسعت و تنوع کاربرد کلمات و اصطلاحات، متناسب با مقتضای حال است. حرف «لَو» یکی از حروف پر کاربرد قرآن کریم است که در ساختارها و قالب های گوناگون، معانی عمیق و متعددی را در بر دارد. حرف «لَو»در قرآن کریم در بیش از ده ساختار، با ظرافت و دلالتهای معنایی گوناگون به کار برده شده است. در این مقاله سعی شده تا با بررسی انواع و ساختارهای مختلف حرف «لَو»، معانی و دلالتهای نحوی و بلاغی آن در قرآن کریم نیز بررسی و طبقهبندی گردد تا از این طریق بخشی از زیبایی های بلاغی قرآن کریم دربارهی «لو» به تصویر کشیده شود و در این پرتو، شناخت بهتری از این منبع روحانی حاصل گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 129 تا 154
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاثیرپذیری ابواب الجنان از مجموعه ورام (کبر و عجب، ریا و سمعه)
نویسنده:
محمدرضا نجاریان , ندا حاتم پور
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابواب الجنان
,
ورام بن ابی فراس
,
مجموعه ورام
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
تواضع
,
ریا (اخلاق)
,
تکبر (اخلاق)
,
محمد رفیع واعظ قزوینی
کلیدواژههای فرعی :
آموزههای دین اسلام (آموزههای ادیان) ,
درمان کبر ,
درمان ریا ,
تواضع در قرآن ,
تواضع در روایات ,
دلایل کبر ,
کبر در قرآن ,
احادیث درباره کبر ,
ریا در قرآن ,
ریا در احادیث ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمد بن یعقوب کلینی
,
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
ناصر مکارم شیرازی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
مجموعه ورام يكی از منابع معتبر در ميان شيعه و سنی در زمينه آيات و احاديث و اخبار، متعلق به شيخ ابوالحسين ورام بن ابی فراس بن حمدان مالكی نخعی، فقيه و محدث امامی قرن ششم و آغاز قرن هفتم است. اين اثر مشتمل بر دو جزء است. جزء اول، گزيده ای از احياء علوم الدين غزالی است شامل مواعظی در اخلاق عملی همچون سفارش به زهد و تهذيب اخلاق، بر شمردن صفات رذيله و شيوه های درمان آن ها، ذكر فضائل و راه كسب آن ها، مطالبی درباره آداب معاشرت و ديگر جزئيات زندگی، فصول متعددی درباره مرگ و حيات اخروی و وصف قيامت. در جزء دوم نيز همين مضامين تكرار شده است. ملا محمد رفيع الدين واعظ قزوينی يكي از شاعران، فضلا و اديبان قرن يازدهم هجری است كه اثری معروف به نام «ابواب الجنان» از خود به جا گذاشته است. باب اول (مجلد) اين اثر، دربردارنده چهارده مجلس از مجالس وعظ است كه نويسنده در آغاز هر مجلس با بيانی ادبی و با استفاده از انواع آرايه های بلاغی به ذم يكی از صفات پست انسانی می پردازد سپس متناسب با موضوع طرح شده آياتی از قرآن كريم را بيان كرده، ذيل هر آيه با شيوه ادبی خود به تفسير آيات می پردازد و احاديث مورد نظر را از كتبی چون: مجموعه ورام، ارشادالقلوب، كنزاللطايف، زهره الرياض، امالی ابن بابويه، عده الداعی، امالی شيخ طوسی، امالی شيخ صدوق و نهج البلاغه طرح مي كند. نكته قابل توجه اينكه ملا واعظ از تنبيه الخاطر و نزهه الناظر معروف به مجموعه ورام بيشترين بهره را برده است. از آنجا كه موضوع مجالس هشتم و نهم ابواب الجنان، كبر و عجب و ريا و سمعه است، نگارندگان در اين مقاله برآنند تا ضمن تبيين راهكارهای ملا واعظ برای غلبه بر اين صفات، تاثيرپذيری ابواب الجنان را در اين زمينه ها از مجموعه ورام تحليل كنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 128
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نگاه قرآن مدارانه مولوی در معنوی سازی هیجان غم
نویسنده:
اسحاق طغیانی,تقی اجیه
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مولانا
,
فرآیند هیجانی غم
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
ادبیات عرفانی
,
غم در مثنوی
کلیدواژههای فرعی :
انسان سالم ,
اشعار مولانا ,
انواع غم ,
غم ممدوح ,
غم مذموم ,
عوامل ایجاد غم ,
چکیده :
از آنجا که دستمایه های عرفانی برآمده از آموزه های قرآن کریم زمینۀ مناسبی برای مطالعات و تحقیقات نظری و بالینی روانشناسی را فراهم آورده است بدین جهت لازم است که در آثار عرفان اسلامی همچون مثنوی مولوی از این زاویه مطالعات جدید داشت که از جمله این موضوعات کار کرد هیجانی غم در روان انسان است که مولوی در مثنوی ضمن تبیین انواع هیجانات درونی انسان موضوع غم را با نگاه تحلیلی و با پیشتوانه معرفتی که از قرآن کریم دارد دقیق وارسی می کند و در مواردی به جای حذف غم به تبع قرآن کریم رویکرد معنوی سازی آن را دنبال می کند و در این جهت ملاک ها و اصولی را مطرح می کند که هیجان غم نه تنها مُخِلّ حرکت کمالی انسان نباشد بلکه تبدیل به عاملی پرشور در قرب به خداوند گردد. در این واکاوی های جزء جزء مولوی، در عوامل غم و طرح راهکارهای قاعده مند، اطلاعات ذی قیمتی در حوزۀ «معرفت نفس» است که نباید از مطالعات روانشناسی دست یابی به چنین نتایجی را انتظار داشت. مولوی در مثنوی برای معنوی سازی فرآیند هیجانِ غم، شیوه های «مهار»، «تعدیل»، «تنظیم» و «تبدیل» غم را مطرح می کند و مبنایِ همۀ این شیوه ها را مطابق تعالیم قرآن کریم بر معرفت از «بُعد معنوی خود» استوار می کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 77 تا 98
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی بنیادی برخی از الفاظ قریب المعنی در قرآن کریم (دلالتها- کاربردها)
نویسنده:
عدنان طهماسبی,سعداله همایونی,ابوالفضل بهادری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
کلمات قرآن
,
کلمات مترادف قرآن
کلیدواژههای فرعی :
رؤیای انبیا ,
ترادف ,
خواب و رویا در قرآن ,
تفاوت کلمات مترادف قران ,
کلمه مطر در قران ,
طمع در قران ,
چکیده :
با تحلیل و بررسی دلالت معنایی واژگان مترادف و قریب المعنی در قرآن کریم، روشن میشود که میان کاربرد این واژگان و بافت معنایی آنها هماهنگی و پیوند عمیقی نهفته است؛ بطوریکه در ساختار زبانی قرآن کریم، هر واژهای بار معنایی خاص خود را داشته و معنا و مفهوم آن در مقایسه با سایر واژگان قریب المعنی متفاوت است، لذا با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا برای پی بردن به تفاوتهای دلالی این الفاظ، معنای لغوی آنها و نیز سیاق آیاتی که این الفاظ در آن به کار رفتهاند، مورد بررسی قرار دهیم، سپس معنای لغوی آنها را با معنای قرآنیای که از این الفاظ استـنباط میگردد، مقایسه کنیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 155 تا 178
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و تحلیل شیوه های تاثیرپذیری از قرآن و حدیث در شعر خاقانی
نویسنده:
سیده زهرا موسوی, محسن ذوالفقاری
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اشعار خاقانی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
ادبیات
,
تاثیر قرآن بر ادبیات فارسی
,
آیات و روایات در اشعار خاقانی
کلیدواژههای فرعی :
خاقانی شروانی ,
پژوهش ادبی ,
خاقانی پژوهی ,
پژوهش قرآنی ,
تاثیرپذیری شاعران از قرآن و حدیث ,
تاثیرپذیری از قران ,
چکیده :
از دیرباز شعرا و نویسندگان به شیوه های مختلف اشعار خود را با آیات و احادیث زینت داده اند؛ به گونه ای که این شیوه ها در دواوین مختلف وجوه اشتراک و افتراق زیادی دارد. غرض از مقاله حاضر تبیین شیوه های تأثیرپذیری خاقانی از قرآن و حدیث است و یافتن این نکته که اصالت سبک خاقانی در تأثیرپذیری چیست؟ حاصل تحقیق نشان می دهد که خاقانی از شیوه های الهامی– بنیادی، گزاره ا، گزارشی از نوع ترجمه بسیار استفاده می کند ولیکن شیوه الهامی– بنیادی با رویکرد تلمیح و ایجاز قصر از اصالتهای تأثیرپذیری در شعر خاقانی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 31
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واکاری موسیقی و نظم آهنگ الفاظ قرآن کریم
نویسنده:
سهراب مروتی,نرگس شکربیگی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نظم آهنگ قرآن
,
موسیقی الفاظ قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
کلمات قرآن
کلیدواژههای فرعی :
موسیقی ,
آیه 82 نساء ,
آیه 133 اعراف ,
آیه 66 ضحی ,
بلاغت و فواصل قرآن ,
نظم آهنگ درونی قرآن ,
نظم آهنگ بیرونی قرآن ,
چکیده :
سخن وقتی میتواند مفهوم خویش را به بهترین وجه منتقل نماید و در روح شنونده موثر باشد که به زیور فصاحت و بلاغت و سایر محسنات لفظی و معنوی، آراسته باشد؛ زیباترین سخن، یعنی قرآن کریم از این لحاظ در اوج فصاحت و ستیغ بلاغت میباشد. قرآن کریم، سرشار از صنایع ادبی است و این ویژگیهای بیبدیل قرآن، به همراه سبک و اسلوب ویژهای که نه نثر است و نه نظم؛ مخاطبین را به حیرت و شگفتی واداشته است. در حقیقت موسیقی و نظم آهنگ قرآن کریم، جدای از معنای آن نیست بلکه، هماهنگ با مقصود و غرض آیه و هم جهت با معنای آن است. نظم و آهنگی که بر مجموعه حاکم است، خود به چند دسته تقسیم میشود؛ که هر کدام جنبهای از اعجاز قرآن را برای همگان روشن می کند. این پژوهش در صدد آن است که به بررسی و شناسایی جنبه موسیقیایی و نظم آهنگ الفاظ و عبارات قرآن کریم با روشی تحلیلی – توصیفی و با استناد به منابع کتاب خانهای بپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 33 تا 52
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفسیر لغوی و ادبی قرآن از منظر روایات معصومان (ع)
نویسنده:
علی احمد ناصح
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روایات تفسیری
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
کلمات قرآن
,
تفسیر قرآن
,
تفسیر ادبی
کلیدواژههای فرعی :
فتنه در قران ,
آیه 006 بقره ,
آیه 102 بقره ,
آیه 187 بقره ,
آیه 31 اسراء ,
آیه 49 یوسف ,
آیه 22 قیامت ,
کفر در قرآن ,
آیه 24 جاثیه ,
آیه 155 نساء ,
آیه 13 انسان ,
چکیده :
یکی از کهنترین روشهای تفسیر قرآن روش تفسیر به لغت و صرف و نحو و بلاغت (تفسیر ادبی) است. در روایات تفسیری بجای مانده از معصومان (ع)، موارد فراوانی وجود دارد که آن بزرگواران ضمن بازگو کردن معنای لغوی یا نکات ادبی موجود در آیات و با تکیه بر قواعد صرف، نحو، معانی، بیان و یا ارجاع به کاربردهای عرفی و ذکر واژههای مترادف به تفسیر و تبیین آیات پرداخته اند. در این مقاله موارد و نمونه هایی قابل اعتنا از این گونه تفسیر در آثار به جای مانده از معصومان (ع) ارائه شده تا علاوه بر اثبات ریشهداری و قدمت این روش در تفسیر قرآن، مشروعیت، صحت و نیز اهمیت این شیوه در تفسیر به عنوان یکی از روشهایی که معصومان در تبیین آیات قرآن به کار بردهاند نیز به اثبات رسد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 179 تا 192
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 8
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید