آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه فردوسی (مشهد)
>
دانشکده الهیات و معارف اسلامی
>
گروه ادیان و عرفان تطبیقی
>
مهدی حسن زاده (دانشگاه فردوسی)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
تعداد رکورد ها : 42
عنوان :
لایه های معنایی «شفاعت» در قرآن
نویسنده:
مهدی حسن زاده؛ نصرالله شاملی؛ سید مرتضی حسینی شاهرودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
یکی از مهمترین مفاهیم قرآنی، واژۀ «شفاعت» است که نظر و تدبّر هر اندیشمند قرآنی را به خود جلب میکند. تمام تلاشهای لغویان، مفسرین، متکلمین و علما، تبیین کننده برخی از لایههای معنایی آن است. در حالیکه تمام مؤلفهها و لایههای معنایی آن با رویکرد معناشناسانه بررسی نشده است. این واژه در قرآن کریم، با تشکیل شبکه گسترده معنایی در ارتباط با واژههای کلیدی دیگر مثل نصرت، ولایت و... معنا میشود که بسیاری از مؤلفههای معنایی آن را بایستی در لایههای بالاتر جستجو کرد. این پژوهش با روش معناشناسی توصیفی ـ تحلیلی همزمانی، تبیین معنای «شفاعت» و استخراج مؤلفههای معنایی آن را از قرآن کریم پیشرو دارد. بررسی آیاتی که واژۀ «شفاعت» در آن بهکار رفته و آیات مرتبط، اینگونه نشان میدهد که این کلمه در کاربرد قرآنی بر محور جانشینی، با مفهوم نصرت و ولایت، بر محور همنشینی با مفاهیمی مثل نصرت، تأیید، نجات و فضل و بر محور تقابل با مفهوم لعن، حبط اعمال و عذاب شدید در دنیا و آخرت، در یک حوزۀ معنایی قرار میگیرد. کشف مؤلفههای معنایی «شفاعت» سبب تجلّی بیشتر معارف ناب قرآنی برای بندگان حقیقتجو، پرهیز از برداشتهای سطحی و گزینشی آیات قرآن کریم و نشان دادن جهانبینی خاص و نظاممند قرآن کریم است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 67 تا 97
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واکاوی عناصر ادیان ابتدایی در عرفان سرخپوستی دون خوان
نویسنده:
مهدی حسن زاده، علی اکبر چناری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عرفان سرخپوستی
,
دون خوان
,
ادیان ابتدایی (در مقابل ادیان پیشرفته)
کلیدواژههای فرعی :
سِحر ,
تابو ,
مانا ,
جانمندانگاری ,
شامانیسم ,
توتم (مسائل جدید کلامی) ,
فتیش ,
جامعه شناسی دین ,
عرفان ساحری ,
رئیس قبیله ,
باشنده طبیعی ,
باشنده گیاهی ,
روح در طبیعت ,
قوم تولتک ,
پرستش فتیش ,
شئ مقدس ,
طریقت سرخپوستی ,
چپق ,
پولینزی ,
مسکالیتو ,
جادوی مسری ,
روح در مظاهر عالم ,
جذب و دفع ارواح ,
نیروی مقدس ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
عرفان و طریقت سرخپوستی دون خوان در سال های اخیر با آثار کارلوس کاستاندا شناخته شده است. بیشتر عناصر مهم موجود در ادیان ابتدایی را می توان در این طریقت مشاهده نمود، هم چون شیء مقدس، که هم افراد لیاقت و شایستگی دست زدن به آن را ندارند؛ اعتقاد به نیروی نامتشخص و ماورایی که در این طریقت نیروی مقدس، و در علم ادیان با اصطلاح «مانا» خوانده می شود؛ وجود تابوهای گوناگون مربوط به اشیاء، افراد، کلمات و نام های مقدس؛ وجود انواع و اشکال مختلف جادو؛ اعتقاد به وجود روح در مظاهر مختلف طبیعت و در نتیجه نگاه احترام آمیز به آن؛ و وجود همزاد یا در اصطلاح ادیان «توتم» که از یک سو حامی و نگاهبان فرد است، و از طرف دیگر انسان باید آن را محترم بدارد. برخلاف اکثر توتم های موجود در ادیان ابتدایی، در اینجا توتم از جنس حیوان نیست، بلکه از باشنده های طبیعی و گیاهی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 44
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسهی توکل از دیدگاه مولانا جلال الدین محمد و محیی الدین ابن عربی
نویسنده:
زهراسادات صاحب
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
توحید افعالی(کلام)
,
توحید نظری
,
قرآن
,
توکل به خدا
,
توحید افعالی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
حدیث
,
قرآن
,
6- فرق تصوف (اعم، (فرق اسلامی))
,
اصطلاحنامه تصوف
,
اصطلاحنامه عرفان
,
عرفان نظری
,
مولوی، جلال الدین محمد بن محمد
,
هنر و علوم انسانی
,
ابن عربی، محمدبن علی
,
مولوی، جلالالدین محمدبن محمد
,
هنر و علوم انسانی
,
ابنعربی، محمدبن علی
چکیده :
توکل در قرآن کریم، سنت و احوال عرفانی جایگاه مهمی دارد. مولانا و ابنعربی نیز آن را مد نظر داشته، و در آثار خود به آن پرداختهاند. آنها هر دو بر این باورند که توکل اعتماد به خداوند است و با اعتماد بر هر چیز دیگر منافات دارد؛ یعنی متوکل بر خداوند اعتماد میکند و بر ابن باور است که کسب و اسباب به خواست خداوند عمل میکند. در این تحقیق علاوه بر اینکه جایگاه توکل در بیان هر یک از دو عارف مورد بحث، بطور جداگانه تبیین شده است، در نهایت تشابه و تفاوت آنها مقایسه شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفت ادیان از منظر عبدالکریم جیلی
نویسنده:
محدثه پورحسن، علی اشرف امامی، مهدی حسن زاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
در این جستار دیدگاههای عبدالکریم جیلی در خصوص ادیان مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا، نشان داده میشود که جیلی تحت تأثیر نظریه الهالمعتقد ابنعربی چگونه در مورد دیگر ادیان (بتپرستان، اهل طبایع، دوگانهپرستان، براهمه، یهود، مسیحیت و ...) قضاوت کرده است. علاوهبر این، گزارشهایی که جیلی در باب ادیان بیان میکند در برخی موارد مشابه با آثار دیگر و ناشی از نظریات دیگر نویسندگان تا عصر خویش است. در این میان، تفسیر جیلی از دین اسلام، تفسیر ویژهای است. با توجه به اهمیت حقیقت محمدی در دیدگاهها و نظریات جیلی، او تعبیر دین کلی را در مورد دین اسلام به کار برده و دین سایر انبیاء را دین جزئی دانسته است. «دین کلی» در این تعبیر ناشی از معیت کبری و مقام جمعالجمعی پیامبر (ص) است که در تمامی عوالم وجود و مراتب هستی و تمامی اشخاص انسانی حضور دارد. این حضور با ظهور «وجهالله» در مکاشفات عرفا مطابقت دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 35 تا 56
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منشا دین از دیدگاه پیتر ال. برگر
نویسنده:
مهدی حسن زاده، قربان علمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
برگر
,
ساختار انسان
,
موقعیت های حاشیه ای
چکیده :
برگر از جمله جامعه شناسان بانفوذی است که اعتقاد دارد انسان ها در طی قرون کوشیده اند از طریق دین، وجود خود و جهان را معنادار سازند. به اعتقاد برگر، انسان به علت ناقص بودن ساختار غریزی اش، برای معنابخشی به خود و جهان، دین را می آفریند. انسان ها تلاش می کنند تا زندگی شان را معنادار سازند. دین نیز به عنوان یک مقوله پرداخته شده توسط انسان، در زندگی به آنها معنا و جهت می دهد، خصوصا در مواقع ضروری و مهم زندگی فردی و جمعی. دین نه تنها واقعیت را مشروع و منظم جلوه می دهد، که خطر موقعیت های حاشیه ای را نیز به حداقل می رساند. در عین حال که برگر، در جامعه شناسی خود، انسان را بنیان گذار دین می داند، با توجه به روش شناسی اش باید، رای او را، حد میانه ای بین نظریات خداگرایانه و انسان گرایانه محض قرار داد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 67 تا 86
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واکاوی روش پیتر برگر در فهم دین
نویسنده:
قربان علمی، مهدی حسن زاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
تعلیق
,
پیتر برگر
,
شهروندی دوگانه
,
ساختارهای مرتبط ذهنی
,
شکنندگی معانی انسانی
چکیده :
برگر برای معرفی رویکرد خود در دین پژوهی، از اصطلاح «شهروندی دوگانه» استفاده کرده است؛ کسی که هم می تواند به کار الهیاتی بپردازد و هم خود را از زمرة شهروندان محققان بداند. این مقاله کوشیده است تا مؤلفه هایی را نشان بدهد که براساس آنها برگر توانسته است با دو روشی که دارای موضوع و روش متفاوت هستند، یعنی جامعه شناسی و الهیات، به بررسی دین بپردازد. ابتداً ساختارهای مرتبط درون آگاهی برای برگر نشان می دهد که در برخورد با پدیده ها، انسان می تواند از ساختارهای مختلف ذهنی خود بهره بگیرد، مشروط به اینکه ضوابط هریک را مراعات نماید. سپس تعلیق ارزش ها کمک می کند تا ضوابط رویکرد جامعه شناسی برای وی روشن شود. در نهایت، ماهیت جهان های معنایی انسان به او نشان می دهد که رویکردهای تجربی، به ویژه رویکرد جامعه شناسی، نمی تواند آخرین داوری و حکم را برای دین انجام دهد. اگر در برخی نظریه های علوم انسانی، دین محصول ذهن آدمی است، براساس جامعه شناسی معرفت، خود آن نظریه ها هم نزد وی از این نقد مبرا نیستند. بنابراین، صرف نظر از نتایج تحقیقات جامعه شناسی، برگر به راحتی به کار الهیاتی خود می پردازد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجربه عرفانی مولانا از عناصر طبیعی و مظاهر فرهنگی
نویسنده:
حمیدرضا رئوف، مهدی حسن زاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
مولانا در لابلای داستانها و حکایتهایی که نقل میکند، تجارب عرفانی خود از جهان طبیعت و دیگر مظاهر زیست انسانی را با مخاطبانش به اشتراک میگذارد. سه تجربه عمده او در آثارش «تجربه عرفانی ذات الهی»، «تجربه عرفانی حقیقت انسانی» و «تجربه عمل روحانی» است که از سه سطح توحید، انسانشناسی و عمل نشأت گرفته است. مولانا با بهرهگیری از مبانی معرفتی اسلامی و جهانبینی عرفانی خود جهان را به شکلی پویا و در ساحتی معنوی تجربه کرده است. درک و تجربه عرفانی پدیدههای اینجهانی در تصدیق و تحکیم باورهای معنوی نقش بسیار مهمی داشته و مولانا با علم به این مطلب، پیوندی را میان مشاهده حقایق عینی و تجارب عرفانی برقرار نموده است. مشاهدهای که به اعتقاد او صورت حقیقی رؤیت است. اهمیت این نوع مشاهده علاوه بر جنبه معنوی آن، در حیات مادی او نیز مؤثر بوده و زندگی مادی او را نیز بهبود میبخشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 107 تا 125
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل انتقادی غضب و رضایت پیامبر اکرم در کتابهای روایی و عرفانی اهلسنت
نویسنده:
حسین سیدموسوی، مهدی حسن زاده
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انسان
,
خلق
,
غضب و خشنودی پیامبر
چکیده :
چکیده حدیثی در کتب اهلِسنت از لسان نبی مکرم اسلامJ بهصورت دعا نقل شده که عبارت است از «اللَّهُمَّ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ أَغْضَبُ کَما یَغضِبُ البَشرُ وأرضَى کما یَرضَى البَشرُ فَمَن لَعَنتُه مِن أحَدٍ مِن أُمَّتی فَاجعَلها لَه زکاةً و رَحمةً» این حدیث با اختلافهایی در الفاظ، مورد پذیرش آنان قرار گرفته است و پایه و اساس برخی از معارف آنها از جمله مبنای مباحث اخلاقی، نبیّ، ولیّ و انسانشناسی آنها را رقم میزند. سؤال این است که آیا این حدیث به همین صورت از پیامبرJ نقل شده است و چنین غضب و رضایتی در پیامبرJ وجود دارد یا اینکه بخشی از آن مورد دستبرد جاعلان حدیث با انگیزههای ویژه قرار گرفته است؟ با توجه بهصراحت اعلام پیامبرJ در خصوص جعل حدیث از طرف دروغگویان و نسبت دادن به ایشان، در این مقاله به بررسی این دو صفت پیامبر از دیدگاه این حدیث، با روش تحلیل محتوایی و تا حدودی بررسی سندی میپردازیم و آنرا با آیات قرآن و روایات محک میزنیم. بهنظر میرسد قسمت اول حدیث درست است اما بخش دوم که عبارتست از : «فَمَن لَعَنتُه مِن أحَدٍ مِن أُمَّتی فَاجعَلها لَه زَکاةً و رَحمةً» صحت ندارد و با غرض تطهیر اخلاقی برخی صحابه، به پیامبرJ نسبت داده شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 39
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیوند اندیشه عرفانی مولانا با محیط زیست
نویسنده:
مهدی حسن زاده, حمیدرضا رئوف
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ایران ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مولانا
,
محیط زیست
,
وحدت وجود
,
عشق(عاطفه)
,
تجلی
,
اصطلاحنامه عرفان
کلیدواژههای فرعی :
تکلم ,
عالم هستی ,
خلق مدام ,
انسان و طبیعت ,
جهان از دیدگاه مولانا ,
فاعلیّت مطلق خداوند ,
طبیعت و خداوند ,
چکیده :
چالش های زيست محيطی ازجمله مباحث مهم در چند دهۀ اخير است و حوزه های گوناگون علمی كوشيده اند راهكارهايی را جهت برون رفت از آنها ارائه نمايند. با بررسی دقيق متوجه می شويم كه در انديشۀ عرفانی مولانا ظرفيت ها ومؤلفه هايی وجود دارد كه می توانند نگرش غلط انسانها را در تعامل با محيط زيست اصلاح و ياحداقل تعديل نمايد. اعتقاد مولانا به خالقيت و فاعليت مطلق خداوند، وحدت وجود و تجلی خداوند در عالم به انسان می آموزاند كه عالم از انسجام و يكپارچگی خاصی برخوردار است و احترام به موجودات عالم و رعايت حرمت آنها،احترام به شئونات الهی است.همچنين به خاطر سريان عشق الهی در كل عالم، سير موجودات به سوی كمال و خالقشان است و تخريب و آزار انسان، مانع از اين سير خواهد بود.در نهايت،توجه مولانا به موضوعاتی همچون جانداربودن عالم،تغيير و تحول دائمی موجودات و تكلّم آنها، غرور انسان و تسلط منفعت طلبانه اش را بر ديگر موجودات تعديل خواهد كرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 66 تا 88
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تغییر دین تدریجی آگوستین به مسیحیت
نویسنده:
مهدی حسن زاده، الهام موحدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آگوستین
,
الهیات مسیحی
,
دین مسیحیت (ادیان زنده)
,
دین مسیحیت (دین الهی توحیدی تحریف شده)
کلیدواژههای فرعی :
مبلغ ,
انجیل ,
تغییر دین ,
تجربه مسیحی ,
تعهد ,
الجزایر ,
کتاب اعترافات (آگوستین) ,
نوافلاطون گرایی ,
گناه ذاتی ,
مبلغ مسیحی ,
مذهب پروتستان (مذاهب مسیحی) ,
مذهب کاتولیک (مذاهب مسیحی) ,
تکامل اخلاقی ,
تولد تازه ,
تغییر دین آگوستین ,
آرامش باطنی ,
انقلاب اخلاقی ,
تغییر دین دفعی ,
تغییر دین تدریجی ,
هیپو ,
سیاست دینی کلیسا ,
بحران روحی آگوستین ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
برخلاف نظریاتی که در آنها تغییر دین آگوستین به مسیحیت دفعی و اتفاقی تلقی شده است، این تغییر، چهارچوب یک فرایند را دارد. عوامل زمینه ای، مانند سیاست دینی وقت، خانواده، اقتصاد و نیز تجربیات شخصی خود آگوستین باعث می شد که قوی ترین مقصد برای تغییر دین او مسیحیت باشد؛ زیرا در اکثر آنها مسیحیت کانون توجه و عنایت بود. عواملی هم چون بحران، جستجو و فعالیت، برخورد با مبلغ، و تعامل با کسانی که یا تجربه مسیحی شدن داشتند و یا سرنوشت کسانی را با چنین تجربه ای برای او بازگو می کردند، گرایش وی را به مسیحیت بیشتر کرد و از نظر عقلانی او را در این باره مجاب ساخت. در نهایت، تجربه شنیدن صدای کودک منجر به تصمیم او به پذیرش نهایی مسیحیت شد. ادامه روند تغییر دین وی را می توان در آثار آن، یعنی آرامش باطنی پیدا شده برای آگوستین، و تاثیر خود او بر مسیحیت دنبال کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 33 تا 52
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
تعداد رکورد ها : 42
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید